Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Kamu Ekonomisi Perspektifinden
Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımı
Nisan 2014 / 1. Baskı / 384 Syf.
Baskısı tükenmiştir.
 
   

Kitap, yeni kamu yönetimi anlayışı ile birlikte gündeme gelen, Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti yaklaşımını teorik temelleri ile ele almakta ve kamu ekonomisi açısından vatandaş odaklı yaklaşımın sonuçlarını analiz etmektedir. Kitapta, vatandaş odaklı yaklaşımın kamu ekonomisi açısından olası etkileri Türkiye’de sağlık sektörü üzerinden analiz edilmiştir. 2002 yılından itibaren Türkiye’de sağlık sektöründeki dönüşümler, yani sağlıkta dönüşüm programı bu temelde analiz edilmiştir.

Kitap bu bağlamda kamu ekonomisi, maliye politikası ve sağlık ekonomisi bağlamında yeni bir bakış açısı sunmakta ve bu konuda bilgi edinmek isteyenlere önemli bir kaynak olacaktır.

Not: Özel indirime giren kitapların kapaklarında, normal kullanımını engellemeyecek şekilde, yıpranma veya küçük hasarlar bulunabilir.

Konu Başlıkları
Kamu Hizmetlerindeki Değişimin Nedenleri
Kamu Hizmetlerindeki Değişimin Yansımaları
Kamu Hizmetlerinde Alternatif Değişim Modelleri
Müşteri Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımı
Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımı
Müşteri–Tüketici–Vatandaş Ayrımı
Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımının Kamu Ekonomisi Bakımından Sonuçları
Dünyada ve Türkiye’de Vatandaş Odaklı Uygulamalar
Türkiye’de Sağlık Sektöründe Vatandaş Odaklı Uygulamalar ve Kamu Ekonomisi Bakımından Sonuçları
Barkod: 9789750228292
Yayın Tarihi: Nisan 2014
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 384
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  7
Tablolar Listesi  15
Grafikler Listesi  17
Şekiller Tablosu  18
Kısaltmalar  19
Giriş  21
Birinci Bölüm
KAMU HİZMETİ VE KAMU HİZMETLERİNDEKİ
DEĞİŞİMİN TEORİK ARKA PLANI
1. KAMU MALI / HİZMETİ KAVRAMI  25
2. KAMU HİZMETLERİNDE DEĞİŞİM  28
2.1. Kamu Hizmetlerindeki Değişimin Nedenleri  28
2.1.1. İktisadi Düşünce Yapısındaki Değişim  29
2.1.1.1. Sosyal Devletin Krizi ve Yeni Arayışlar  29
2.1.1.2. Neoliberalizmin Yükselişi  32
2.1.2. Kamu Yönetimi Anlayışındaki Değişim  34
2.1.2.1. Yeni Kamu Yönetimi Yaklaşımı  34
2.1.2.2. Yeni Kamu Hizmeti Yaklaşımı  40
2.1.3. Piyasa Yönelimli Yeni Politik Açılımlar  45
2.1.3.1. Yapısal Uyum Politikaları  45
2.1.3.2. Washington Uzlaşısı  49
2.1.3.3. Post-Washington Uzlaşısı  52
2.1.4. Küreselleşme  54
2.1.5. Bilgi ve İletişim Teknolojilerindeki Gelişmeler  57
2.1.6. Postmodernizm  59
2.1.7. Sivil Toplum Anlayışının Güçlenmesi  62
2.2. Kamu Hizmetlerinde Değişimin Yansımaları  65
2.2.1. Kamusal Hizmetlerin Sunumu Yönünden Değişim  65
2.2.1.1. Özelleştirme  66
2.2.1.2. Kamu-Özel Sektör Ortaklıkları  69
2.2.1.3. Piyasaya Benzetme  73
2.2.2. Bütçe Yönünden Değişim  75
2.2.2.1. Performans Esaslı Bütçeleme  75
2.2.2.2. Katılımcı Bütçeleme  78
2.2.2.3. Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme  82
2.2.3. Denetim Yönünden Değişim  86
2.2.3.1. Performans Denetimi  87
2.2.3.2. İç Kontrol ve İç Denetim  89
2.2.3.2.1. İç Kontrol  90
2.2.3.2.2. İç Denetim  93
3. Kamu Hizmetlerinde Alternatif Değişim Modelleri  96
3.1. Müşteri Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımı  96
3.2. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımı  98
İkinci Bölüm
KAMU HİZMETLERİNDEKİ
DEĞİŞİME YENİ BİR YAKLAŞIM:
VATANDAŞ ODAKLI KAMU HİZMETİ
1. Vatandaşlık Kavramının Gelişimi ve İçeriği  99
1.1. Tarihsel Süreçte Vatandaşlık Kavramının Gelişimi  100
1.2. Vatandaşlık Kavramının İçeriği ve Sınıflandırılması  102
1.3. Vatandaşlıkta Yaşanan Değişim  105
2. Müşteri-Tüketici-Vatandaş Ayrımı  107
3. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımı  111
3.1. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti-Müşteri Odaklı Kamu Hizmeti Ayrımı  111
3.2. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımının Tanımı ve Unsurları  112
3.3. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımını Uygulama Süreci  120
3.4. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımının Sağladığı Avantajlar  129
3.5. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımını Uygulamadaki Sıkıntılar  131
3.6. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmetini Mümkün Kılan Araçlar  133
3.6.1. Yönetişim  133
3.6.2. E-Devlet (Elektronik Devlet)  139
3.6.3. M-Devlet (Mobil Devlet)  148
3.6.4. Vatandaş Sözleşmeleri (Citizen’s Charter)  155
3.6.5. Vatandaş Odaklı Bütçeleme ve Vatandaş İçin Bütçe  160
3.6.6. Tek Pencere ve Tek Durak Uygulamaları  165
3.6.7. Ombudsmanlık (Kamu Denetçiliği Kurumu)  169
3.7. Dünya’da Vatandaş Odaklı Uygulamalar  173
3.8. Türkiye’de Vatandaş Odaklı Uygulamalar  180
4. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımının Kamu Ekonomisi Bakımından Sonuçları  190
4.1. Fiziki, Beşeri ve Sosyal Sermayenin Güçlenmesi  190
4.2. Kaynakların Optimal Tahsisi  193
4.3. Kaynakların Etkin, Ekonomik ve Verimli Kullanımı  196
4.4. Devlet Bütçesinin İyileştirilmesi  198
4.5. Mali Alan Yaratma  199
4.6. Hizmet Kalitesinin Arttırılması  202
4.7. Adalet ve Eşitliği Sağlama  204
4.8. Toplumsal Memnuniyet ve Refah Artışı  206
Üçüncü Bölüm
TÜRKİYE’DE SAĞLIK SEKTÖRÜNDE
VATANDAŞ ODAKLI UYGULAMALAR VE
KAMU EKONOMİSİ BAKIMINDAN SONUÇLARI
1. TÜRKİYE’DE SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM PROGRAMI ÖNCESİ SAĞLIK POLİTİKALARI  209
1.1. 1960-1980 Yılları Arası Sağlık Politikaları ve Sağlık Hizmetlerinde Sosyalizasyon  210
1.2. 1980-2002 Yılları Arası Sağlık Politikaları ve Sağlık Hizmetlerinde Liberalizasyon  212
2. 2003 YILI SONRASI SAĞLIK POLİTİKALARI VE SAĞLIK HİZMETLERİNDE VATANDAŞ ODAKLILIK TARTIŞMASI: SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM PROGRAMI (SDP)  214
2.1. Sağlıkta Dönüşüm Programı’nın Amacı ve Kapsamı  215
2.2. Sağlıkta Dönüşüm Programı’nın Temel İlkeleri  216
2.3. Sağlıkta Dönüşüm Programı’nın Bileşenleri  218
2.3.1. Planlayıcı ve Denetleyici Sağlık Bakanlığı  218
2.3.2. Herkesi Tek Çatı Altında Toplayan Genel Sağlık Sigortası  218
2.3.3. Yaygın, Erişimi Kolay ve Güler Yüzlü Sağlık Hizmet Sistemi  219
2.3.3.1. Güçlendirilmiş Temel Sağlık Hizmetleri ve Aile Hekimliği  219
2.3.3.2. Etkili, Kademeli Sevk Zinciri  220
2.3.3.3. İdari ve Mali Özerkliğe Sahip Sağlık İşletmeleri  220
2.3.4. Bilgi ve Beceri ile Donanmış ve Yüksek Motivasyonla Çalışan Sağlık İnsan Gücü  220
2.3.5. Sistemi Destekleyecek Eğitim ve Bilim Kurumları  221
2.3.6. Nitelikli ve Etkili Sağlık Hizmetleri İçin Kalite ve Akreditasyon  221
2.3.7. Akılcı İlaç ve Malzeme Yönetiminde Kurumsal Yapılanma  221
2.3.7.1. Ulusal İlaç Kurumu  221
2.3.7.2. Tıbbi Cihaz Kurumu  222
2.3.8. Karar Sürecinde Etkili Bilgiye Erişim: Sağlık Bilgi Sistemi  222
2.4. Sağlıkta Dönüşüm Programı Sonrası Vatandaş Odaklı Uygulamalar  222
2.4.1. Planlayıcı ve Denetleyici Sağlık Bakanlığı Çerçevesinde Gerçekleştirilenler  222
2.4.2. Herkesi Tek Çatı Altında Toplayan Genel Sağlık Sigortası Çerçevesinde Gerçekleştirilenler  223
2.4.3. Yaygın, Erişimi Kolay ve Güler Yüzlü Sağlık Hizmet Sistemi Sağlama Çerçevesinde Gerçekleştirilenler  228
2.4.4. Bilgi ve Beceri ile Donanmış, Yüksek Motivasyonla Çalışan Sağlık İnsan Gücü Sağlama Çerçevesinde Gerçekleştirilenler  232
2.4.5. Sistemi Destekleyecek Eğitim ve Bilim Kurumları Oluşturulması Çerçevesinde Gerçekleştirilenler  233
2.4.6. Nitelikli ve Etkili Sağlık Hizmetleri İçin Kalite ve Akreditasyon Sağlama Çerçevesinde Gerçekleştirilenler  233
2.4.7. Akılcı İlaç ve Malzeme Yönetimi Çerçevesinde Gerçekleştirilenler  233
2.4.8. Sağlık Bilgi Sistemi Oluşturma Çerçevesinde Gerçekleştirilenler  235
2.4.9. Diğer Gerçekleştirilenler  237
3. SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM PROGRAMI’NA YÖNELİK ELEŞTİRİLER  241
3.1. Sağlık Hizmetlerinin Piyasalaşması Yönünden Eleştiriler  241
3.2. Sağlık Çalışanları Yönünden Eleştiriler  242
3.3. Aile Hekimliği Yönünden Eleştiriler  244
3.4. Katılım Payı ve İlave Ücretler Yönünden Eleştiriler  245
3.5. Performans Ölçütleri Yönünden Eleştiriler  246
3.6. Yapay Talep Yaratma Yönünde Eleştiriler  247
3.7. Uluslararası Kurumların Rolü Yönünden Eleştiriler  248
3.8. Diğer Eleştiriler  249
4. VATANDAŞ ODAKLI SAĞLIK HİZMETİ YAKLAŞIMI OLARAK
SDP’NİN KAMU EKONOMİSİ BAKIMINDAN SONUÇLARI 
 250
4.1. Fiziki Sermaye Açısından Yarattığı Sonuçlar  250
4.2. Beşeri Sermaye Açısından Yarattığı Sonuçlar  260
4.3. Sosyal Sermaye Açısından Yarattığı Sonuçlar  268
4.4. Kaynak Kullanımında Etkinlik ve Verimlilik Açısından Yarattığı Sonuçlar  272
4.5. Devlet Bütçesi Açısından Yarattığı Sonuçlar  287
4.6. Mali Alan Açısından Yarattığı Sonuçlar  292
4.7. Hizmet Kalitesi Açısından Yarattığı Sonuçlar  296
4.8. Kaynak Tahsisinde Optimalite Açısından Yarattığı Sonuçlar  303
4.9. Adalet ve Eşitlik Açısından Yarattığı Sonuçlar  310
4.9.1. Bölgesel Bazda Adaletin Sağlanması Açısından Yarattığı Sonuçlar  310
4.9.2. Sosyal Sınıflar Arasında Adaletin Sağlanması Açısından Yarattığı Sonuçlar  312
4.10. Hizmete Erişim Açısından Yarattığı Sonuçlar  317
4.11. Hizmetlerden Memnuniyet Açısından Yarattığı Sonuçlar  321
4.11.1. Sağlık Hizmetlerinden Genel Memnuniyet  322
4.11.2. Muayene ve Tahlillerden Memnuniyet  324
4.11.3. Sağlık Hizmetleriyle İlgili Ücret ve Ödemelerden Memnuniyet  326
5. DEĞERLENDİRME  330
Sonuç  345
Kaynakça  351
Kavramlar Dizini  381
 


Ahmet Ulusoy ...
Ekim 2024
400.00 TL
Sepete Ekle
Nazan Susam
Ekim 2024
330.00 TL
Sepete Ekle
Yusuf Karakoç
Eylül 2024
500.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  7
Tablolar Listesi  15
Grafikler Listesi  17
Şekiller Tablosu  18
Kısaltmalar  19
Giriş  21
Birinci Bölüm
KAMU HİZMETİ VE KAMU HİZMETLERİNDEKİ
DEĞİŞİMİN TEORİK ARKA PLANI
1. KAMU MALI / HİZMETİ KAVRAMI  25
2. KAMU HİZMETLERİNDE DEĞİŞİM  28
2.1. Kamu Hizmetlerindeki Değişimin Nedenleri  28
2.1.1. İktisadi Düşünce Yapısındaki Değişim  29
2.1.1.1. Sosyal Devletin Krizi ve Yeni Arayışlar  29
2.1.1.2. Neoliberalizmin Yükselişi  32
2.1.2. Kamu Yönetimi Anlayışındaki Değişim  34
2.1.2.1. Yeni Kamu Yönetimi Yaklaşımı  34
2.1.2.2. Yeni Kamu Hizmeti Yaklaşımı  40
2.1.3. Piyasa Yönelimli Yeni Politik Açılımlar  45
2.1.3.1. Yapısal Uyum Politikaları  45
2.1.3.2. Washington Uzlaşısı  49
2.1.3.3. Post-Washington Uzlaşısı  52
2.1.4. Küreselleşme  54
2.1.5. Bilgi ve İletişim Teknolojilerindeki Gelişmeler  57
2.1.6. Postmodernizm  59
2.1.7. Sivil Toplum Anlayışının Güçlenmesi  62
2.2. Kamu Hizmetlerinde Değişimin Yansımaları  65
2.2.1. Kamusal Hizmetlerin Sunumu Yönünden Değişim  65
2.2.1.1. Özelleştirme  66
2.2.1.2. Kamu-Özel Sektör Ortaklıkları  69
2.2.1.3. Piyasaya Benzetme  73
2.2.2. Bütçe Yönünden Değişim  75
2.2.2.1. Performans Esaslı Bütçeleme  75
2.2.2.2. Katılımcı Bütçeleme  78
2.2.2.3. Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme  82
2.2.3. Denetim Yönünden Değişim  86
2.2.3.1. Performans Denetimi  87
2.2.3.2. İç Kontrol ve İç Denetim  89
2.2.3.2.1. İç Kontrol  90
2.2.3.2.2. İç Denetim  93
3. Kamu Hizmetlerinde Alternatif Değişim Modelleri  96
3.1. Müşteri Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımı  96
3.2. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımı  98
İkinci Bölüm
KAMU HİZMETLERİNDEKİ
DEĞİŞİME YENİ BİR YAKLAŞIM:
VATANDAŞ ODAKLI KAMU HİZMETİ
1. Vatandaşlık Kavramının Gelişimi ve İçeriği  99
1.1. Tarihsel Süreçte Vatandaşlık Kavramının Gelişimi  100
1.2. Vatandaşlık Kavramının İçeriği ve Sınıflandırılması  102
1.3. Vatandaşlıkta Yaşanan Değişim  105
2. Müşteri-Tüketici-Vatandaş Ayrımı  107
3. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımı  111
3.1. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti-Müşteri Odaklı Kamu Hizmeti Ayrımı  111
3.2. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımının Tanımı ve Unsurları  112
3.3. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımını Uygulama Süreci  120
3.4. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımının Sağladığı Avantajlar  129
3.5. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımını Uygulamadaki Sıkıntılar  131
3.6. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmetini Mümkün Kılan Araçlar  133
3.6.1. Yönetişim  133
3.6.2. E-Devlet (Elektronik Devlet)  139
3.6.3. M-Devlet (Mobil Devlet)  148
3.6.4. Vatandaş Sözleşmeleri (Citizen’s Charter)  155
3.6.5. Vatandaş Odaklı Bütçeleme ve Vatandaş İçin Bütçe  160
3.6.6. Tek Pencere ve Tek Durak Uygulamaları  165
3.6.7. Ombudsmanlık (Kamu Denetçiliği Kurumu)  169
3.7. Dünya’da Vatandaş Odaklı Uygulamalar  173
3.8. Türkiye’de Vatandaş Odaklı Uygulamalar  180
4. Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Yaklaşımının Kamu Ekonomisi Bakımından Sonuçları  190
4.1. Fiziki, Beşeri ve Sosyal Sermayenin Güçlenmesi  190
4.2. Kaynakların Optimal Tahsisi  193
4.3. Kaynakların Etkin, Ekonomik ve Verimli Kullanımı  196
4.4. Devlet Bütçesinin İyileştirilmesi  198
4.5. Mali Alan Yaratma  199
4.6. Hizmet Kalitesinin Arttırılması  202
4.7. Adalet ve Eşitliği Sağlama  204
4.8. Toplumsal Memnuniyet ve Refah Artışı  206
Üçüncü Bölüm
TÜRKİYE’DE SAĞLIK SEKTÖRÜNDE
VATANDAŞ ODAKLI UYGULAMALAR VE
KAMU EKONOMİSİ BAKIMINDAN SONUÇLARI
1. TÜRKİYE’DE SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM PROGRAMI ÖNCESİ SAĞLIK POLİTİKALARI  209
1.1. 1960-1980 Yılları Arası Sağlık Politikaları ve Sağlık Hizmetlerinde Sosyalizasyon  210
1.2. 1980-2002 Yılları Arası Sağlık Politikaları ve Sağlık Hizmetlerinde Liberalizasyon  212
2. 2003 YILI SONRASI SAĞLIK POLİTİKALARI VE SAĞLIK HİZMETLERİNDE VATANDAŞ ODAKLILIK TARTIŞMASI: SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM PROGRAMI (SDP)  214
2.1. Sağlıkta Dönüşüm Programı’nın Amacı ve Kapsamı  215
2.2. Sağlıkta Dönüşüm Programı’nın Temel İlkeleri  216
2.3. Sağlıkta Dönüşüm Programı’nın Bileşenleri  218
2.3.1. Planlayıcı ve Denetleyici Sağlık Bakanlığı  218
2.3.2. Herkesi Tek Çatı Altında Toplayan Genel Sağlık Sigortası  218
2.3.3. Yaygın, Erişimi Kolay ve Güler Yüzlü Sağlık Hizmet Sistemi  219
2.3.3.1. Güçlendirilmiş Temel Sağlık Hizmetleri ve Aile Hekimliği  219
2.3.3.2. Etkili, Kademeli Sevk Zinciri  220
2.3.3.3. İdari ve Mali Özerkliğe Sahip Sağlık İşletmeleri  220
2.3.4. Bilgi ve Beceri ile Donanmış ve Yüksek Motivasyonla Çalışan Sağlık İnsan Gücü  220
2.3.5. Sistemi Destekleyecek Eğitim ve Bilim Kurumları  221
2.3.6. Nitelikli ve Etkili Sağlık Hizmetleri İçin Kalite ve Akreditasyon  221
2.3.7. Akılcı İlaç ve Malzeme Yönetiminde Kurumsal Yapılanma  221
2.3.7.1. Ulusal İlaç Kurumu  221
2.3.7.2. Tıbbi Cihaz Kurumu  222
2.3.8. Karar Sürecinde Etkili Bilgiye Erişim: Sağlık Bilgi Sistemi  222
2.4. Sağlıkta Dönüşüm Programı Sonrası Vatandaş Odaklı Uygulamalar  222
2.4.1. Planlayıcı ve Denetleyici Sağlık Bakanlığı Çerçevesinde Gerçekleştirilenler  222
2.4.2. Herkesi Tek Çatı Altında Toplayan Genel Sağlık Sigortası Çerçevesinde Gerçekleştirilenler  223
2.4.3. Yaygın, Erişimi Kolay ve Güler Yüzlü Sağlık Hizmet Sistemi Sağlama Çerçevesinde Gerçekleştirilenler  228
2.4.4. Bilgi ve Beceri ile Donanmış, Yüksek Motivasyonla Çalışan Sağlık İnsan Gücü Sağlama Çerçevesinde Gerçekleştirilenler  232
2.4.5. Sistemi Destekleyecek Eğitim ve Bilim Kurumları Oluşturulması Çerçevesinde Gerçekleştirilenler  233
2.4.6. Nitelikli ve Etkili Sağlık Hizmetleri İçin Kalite ve Akreditasyon Sağlama Çerçevesinde Gerçekleştirilenler  233
2.4.7. Akılcı İlaç ve Malzeme Yönetimi Çerçevesinde Gerçekleştirilenler  233
2.4.8. Sağlık Bilgi Sistemi Oluşturma Çerçevesinde Gerçekleştirilenler  235
2.4.9. Diğer Gerçekleştirilenler  237
3. SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM PROGRAMI’NA YÖNELİK ELEŞTİRİLER  241
3.1. Sağlık Hizmetlerinin Piyasalaşması Yönünden Eleştiriler  241
3.2. Sağlık Çalışanları Yönünden Eleştiriler  242
3.3. Aile Hekimliği Yönünden Eleştiriler  244
3.4. Katılım Payı ve İlave Ücretler Yönünden Eleştiriler  245
3.5. Performans Ölçütleri Yönünden Eleştiriler  246
3.6. Yapay Talep Yaratma Yönünde Eleştiriler  247
3.7. Uluslararası Kurumların Rolü Yönünden Eleştiriler  248
3.8. Diğer Eleştiriler  249
4. VATANDAŞ ODAKLI SAĞLIK HİZMETİ YAKLAŞIMI OLARAK
SDP’NİN KAMU EKONOMİSİ BAKIMINDAN SONUÇLARI 
 250
4.1. Fiziki Sermaye Açısından Yarattığı Sonuçlar  250
4.2. Beşeri Sermaye Açısından Yarattığı Sonuçlar  260
4.3. Sosyal Sermaye Açısından Yarattığı Sonuçlar  268
4.4. Kaynak Kullanımında Etkinlik ve Verimlilik Açısından Yarattığı Sonuçlar  272
4.5. Devlet Bütçesi Açısından Yarattığı Sonuçlar  287
4.6. Mali Alan Açısından Yarattığı Sonuçlar  292
4.7. Hizmet Kalitesi Açısından Yarattığı Sonuçlar  296
4.8. Kaynak Tahsisinde Optimalite Açısından Yarattığı Sonuçlar  303
4.9. Adalet ve Eşitlik Açısından Yarattığı Sonuçlar  310
4.9.1. Bölgesel Bazda Adaletin Sağlanması Açısından Yarattığı Sonuçlar  310
4.9.2. Sosyal Sınıflar Arasında Adaletin Sağlanması Açısından Yarattığı Sonuçlar  312
4.10. Hizmete Erişim Açısından Yarattığı Sonuçlar  317
4.11. Hizmetlerden Memnuniyet Açısından Yarattığı Sonuçlar  321
4.11.1. Sağlık Hizmetlerinden Genel Memnuniyet  322
4.11.2. Muayene ve Tahlillerden Memnuniyet  324
4.11.3. Sağlık Hizmetleriyle İlgili Ücret ve Ödemelerden Memnuniyet  326
5. DEĞERLENDİRME  330
Sonuç  345
Kaynakça  351
Kavramlar Dizini  381
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024