Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Fikir ve Sanat Eserleri Üzerindeki Hakların Kapsamı ve Sınırlandırılması
Ocak 2003 / 1. Baskı / 512 Syf.
Baskısı tükenmiştir.
 
   

Bu çalışmanın amacı; hukuk düzenince, eser sahiplerine, vücuda getirdikleri fikri ürünler üzerinde ne tür hak ve yetkiler tanındığını, ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan son gelişmeler ışığında, ayrıntılı bir şekilde ortaya koymaktır. Eser üzerinde, sahibinin iradesi dışında, çeşitli mülahazalarla, üçüncü kişilere hukuk düzenince tanınan yetkilerin neler olduğunun tespiti de, bu çalışmanın temel amaçlarından birini oluşturmaktadır.

Konu Başlıkları
Fikir ve Sanat hukuku'nun Gelişimi, Fikir ve Sanat Eseri ve Eser Sahibi
uluslararası Hukuk Düzenlemeleri Yönünden Fikri Haklar ve Kapsamı
Manevi Haklar ve Bu Hakların Eser Sahibine Bahşettiği Yetkiler
Mali Haklar ve Bu Hakların Eser Sahibine Bahşettiği Yetkiler
Bağlantılı Haklar ve Bu Hakların Hak Sahibine Bahşettiği Yetkiler
Fikri Hakların Sınırlandırılması
Manevi Haklara İlişkin Koruma Süreleri
Fikri Hakların Kamusal Mülahazalarla Sınırlandırılması
Fikri Hakların Özel Menfaat Mülahazasıyla Sınırlandırılması
İşletme Hakkının Sınırlandırılması
Yayma Hakkının Sınırlandırılması
Barkod: 9789753475808
Yayın Tarihi: Ocak 2003
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x23.5
Sayfa Sayısı: 512
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  5
Kısaltmalar  19
Giriş
I. GENEL AÇIKLAMA  23
II. KONUNUN ÖNEMİ  25
III. ÇALIŞMANIN AMACI VE KAPSAMI  27
IV. İNCELEME YÖNTEMİ VE PLANI  28
Birinci Bölüm
GENEL OLARAK
FİKİR VE SANAT HUKUKUNUN GELİŞİMİ
FİKİR VE SANAT ESERİ VE ESER SAHİBİ
§ 1. FİKRÎ HAKKIN KORUNMASINA İLİŞKİN HUKUK KURALLARININ GELİŞİMİ  31
I. ULUSAL HUKUK DÜZENLEMELERİ YÖNÜNDEN  31
A. Eski Hukuk Sistemlerinde Fikrî Hakka Bakış Açısı  31
B. Matbaanın İcadından Sonraki Dönem  33
1. İmtiyazlar Dönemi  33
2. Ulusal Kanunlaştırma Hareketleri Dönemi  36
C. Türk Hukukunda Fikrî Haklarla İlgili Düzenlemelerin Evrimi  38
II. ULUSLARARASI HUKUK DÜZENLEMELERİ YÖNÜNDEN  41
A. Evrensel Nitelikli Uluslararası Düzenlemeler  42
1. Bern Sözleşmesi  42
2. Evrensel Fikrî Haklar Sözleşmesi (UCC)  44
3. WIPO-Dünya Fikrî Mülkiyet Teşkilatı Fikrî Haklar Anlaşması  45
4. Dünya Ticaret Örgütü (WTO)-Sahte Mal Ticareti Dahil Ticaretle Bağlantılı
Fikrî Mülkiyet Hakları Anlaşması (TRIPS) 
 47
B. Bölgesel Nitelikli Uluslararası Düzenlemeler  49
1. Amerika Kıtası Ülkeleri Arasında Yapılan Sözleşme ve Anlaşmalar  50
2. Avrupa Topluluğu Hukukunda Fikrî Haklara İlişkin Düzenlemeler  51
III. TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI HUKUK KARŞISINDAKİ DURUMU  53
§ 2. FİKİR VE SANAT ESERİ KAVRAMI VE HUKUKEN KORUNAN ESER TÜRLERİ  55
I. ESERİN TANIMI  55
II. ESERİN UNSURLARI  56
A. Sübjektif Unsur (Esasa İlişkin Şart)  57
B. Objektif Unsur (Şekle İlişkin Şart)  60
III. HUKUKEN KORUNAN ESER TÜRLERİ  61
A. İlim ve Edebiyat Eserleri  62
B. Musiki Eserleri  63
C. Güzel Sanat Eserleri  65
D. Sinema Eserleri  67
E. İşlenme Eserler  72
§ 3. FİKİR VE SANAT ESERİ SAHİBİ  77
I. GENEL OLARAK  77
II. ESER SAHİPLİĞİ TÜRLERİ  78
A. Eseri Bilfiil Meydana Getirenin Eser Sahipliği  79
1. Tek Kişinin Eser Sahipliği  79
2. Birden Çok Kişinin Eser Sahipliği  80
a. Müşterek Eser Sahipliği  81
b. İştirak Halinde Eser Sahipliği  82
c. Sinema Eseri Sahipliği  83
B. Başkasının Meydana Getirdiği Eser Üzerindeki Sahiplik  86
2. Tüzel Kişilerin Eser Sahipliği  86
C. Eser Sahipliği Karineleri (Farazî Eser Sahipliği)  88
III. ESER SAHİPLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ (MESLEKÎ BİRLİKLER)  89
İkinci Bölüm
FİKRÎ HAKLAR VE KAPSAMI
§ 4. FİKRÎ HAKKIN TANIMI, KONUSU, ÖZELLİKLERİ, HUKUKÎ NİTELİĞİ VE İÇERDİĞİ YETKİLER  93
I. GENEL OLARAK FİKRÎ HAK KAVRAMI  93
A. Tanım ve Terminoloji  93
B. Fikrî Hakkın Niteliği  96
II. FİKRÎ HAKKIN KONUSU VE ÖZELLİKLERİ  98
A. Konusu  98
B. Fikrî Hakkın Özellikleri  100
1. Gayrimaddî Şeyler Üzerinde Kurulma  100
2. Tecessüm Ettikleri Maddeden Bağımsızlık  101
3. Mutlak Haklardan Olma  102
4. Sınırlandırılabilir Olma  103
5. Bölünebilir Olma  104
6. Antirekabetçi Nitelik  104
III. FİKRÎ HAKKIN HUKUKÎ NİTELİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLER  106
A. Fikrî Hakkın Hukukî Niteliğine Dair Genel Görüşler  106
B. Fikrî Hak Konusundaki Kıta Avrupası ve Anglosakson Hukuku Yaklaşımları  110
1. Kıta Avrupası Hukuk Yaklaşımları (Droit d’auteur)  110
2. Angloamerikan Hukuku Yaklaşımları (Copyright)  113
C. Fikrî Hakkın Niteliği Konusunda Türk Hukukundaki Görüşler  118
III. FİKRÎ HAKKIN ESER SAHİBİNE VERDİĞİ YETKİLER  120
A. Yabancı Hukuk Sistemlerindeki Durum  120
B. Türk Hukukundaki Durum  122
§ 5. MANEVÎ HAKLAR VE BU HAKLARIN ESER SAHİBİNE BAHŞETTİĞİ YETKİLER  125
I. GENEL OLARAK MANEVÎ HAK KAVRAMI  125
A. Tanım ve Terminoloji  125
B. Manevî Haklara Sağlanan Korumanın Tarihçesi  126
II. MANEVÎ HAKLARIN KAPSAMINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER  128
A. Yabancı Hukuk Düzenlemeleri  128
B. Manevî Hakların Türk Hukukunda Düzenlenişi  129
III. MANEVÎ HAKKIN ESER SAHİBİNE BAHŞETTİĞİ YETKİLER  132
A. Eseri Kamuya Sunma Hakkı (Le Droit de Divulgation)  132
1. Eseri Kamuya Sunup Sunmama Yetkisi  133
2. Eserin Kamuya Sunulma Zamanı ve Tarzını Belirleme Yetkisi  135
3. Eserin Muhtevası Hakkında Bilgi Verme Yetkisi  137
4. Eserin Kamuya Sunulmasını Menetme Yetkisi  138
B. Eser Sahipliğinin Tanınmasını İsteme Hakkı (Droit Paternité)  140
C. Eserin Bütünlüğünü Koruma Hakkı (Integrity Right)  145
D. Eserin Aslına Erişim Hakkı (Right of Access to Original Work)  152
§ 6. MALÎ HAKLAR VE BU HAKLARIN ESER SAHİBİNE BAHŞETTİĞİ YETKİLER  156
I. GENEL OLARAK MALÎ HAK KAVRAMI  156
A. Malî Hakkın Tanımı  156
B. Malî Hakların Belirleyici Özellikleri  157
II. MALÎ HAKLARIN KAPSAMINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER  159
A. Yabancı Hukuk Düzenlemeleri  159
B. Malî Hakların Türk Hukukunda Düzenlenişi  161
III. MALÎ HAKLARIN ESER SAHİBİNE BAHŞETTİĞİ YETKİLER  162
A. İşleme Hakkı  162
B. Çoğaltma Hakkı (Reproduction)  164
1. Genel Olarak  164
2. Çoğaltma Hakkının İçerdiği Yetkiler  165
C. Yayma Hakkı (Distribution Right)  170
1. Genel Olarak  170
2. Yayma Hakkının İçerdiği Yekiler  171
3. Yayma Hakkının Devredilmesi  176
D. Temsil Hakkı (Representation Right)  177
1. Genel Olarak  177
2. Temsilin Türleri  180
3. Temsil Hakkının İçerdiği Yetkiler  181
a. Eserin Umumî Mahallerde Okunması Yetkisi (Right Of Public Recitation)  181
b. Sahnelemek ve Seslendirmek (Représentation et Éxécution/Performance)  181
c. Göstermek ve Teşhir Etmek (Right Of Exhibition)  182
d. Temsilin Umuma Arz Edilmek Üzere Nakli Yetkisi  183
4. Temsil Hakkının Devri  183
E. Eseri Kamuya Elektronik Yöntemlerle İletim Hakkı (Public Communication /
E-rights) 
 185
1. Genel Olarak  185
2. Eseri Kamuya İletim Hakkının Tanımı  187
3. Eseri Kamuya İletim Hakkının İçerdiği Yetkiler  189
a. Eseri Radyo ve Televizyon ya da Uydu ve Kablo Gibi Telli veya Telsiz Yayın Yapan Kuruluşlar Vasıtasıyla Kamuya İletme Yetkisi  190
b. Eserin Dijital İletim Dahil İşaret, Ses ve/veya Görüntü Nakline Yarayan Diğer Araçlarla Yayınlanması  191
c. Telli veya Telsiz Her Türlü Araçlarla Yayımlanmış Eserlerin Yeniden Yayınlanması  191
d. Gerçek Kişilerin, Seçtikleri Yer ve Zamanda Erişimlerine İmkan Sağlamak Suretiyle Eserin Kamuya İletimi  192
4. Eseri Kamuya İletim Hakkının Devri  194
F. Pay ve Takip Hakkı (Droit De Suite)  194
1. Genel Olarak  194
2. Yabancı Hukukta Durum  198
§ 7. BAĞLANTILI HAKLAR VE BU HAKLARIN HAK SAHİBİNE BAHŞETTİĞİ YETKİLER  199
I. GENEL OLARAK BAĞLANTILI HAKLARIN MAHİYETİ  199
A. Genel Olarak  199
B. Bağlantılı Hakların Hukukî Mahiyeti  200
II. BAĞLANTILI HAKLARA TANINAN KORUMANIN GELİŞİMİ VE BU ALANDAKİ ULUSLARARASI SÖZLEŞMELER  201
A. Genel Olarak  201
B. Roma Sözleşmesi  202
C. Fonogram Yapımcıları Hakkında Cenevre Sözleşmesi  203
D. WIPO İcralar ve Fonogramlar Anlaşması  204
E. Uyduyla İletilen Program Sinyallerinin Dağıtımına Dair Brüksel Sözleşmesi  206
F. Avrupa Konseyi Öncülüğünde Yapılan Anlaşmalar  207
1. Televizyon Filmleri Vasıtasıyla Program Değişimine Dair Avrupa Anlaşması  208
2. Televizyon Yayınlarının Korunması Hakkında Avrupa Anlaşması  209
3. Korsan Yayınların Engellenmesine Dair Avrupa Anlaşması  209
4. Avrupa Sınır Ötesi Televizyon Sözleşmesi  210
III. HUKUK SİSTEMİMİZ AÇISINDAN BAĞLANTILI HAKLARIN TÜRLERİ, HAK SAHİPLERİ VE İÇERDİĞİ YETKİLER  211
A. Genel Olarak  211
B. Komşu Haklar ve Komşu Hak Sahipleri  213
1. İcracı Sanatçılar ve Hakları  214
a. İcracı Sanatçı Kavramı  214
b. İcracı Sanatçıya Tanınan Haklar  216
c. Eser Sahibinin Hakları ile İcracı Sanatçının Hakları Arasındaki İlişki  219
d. İcra Üzerindeki Hakların Kullanılmasının Devri  221
2. Fonogram Yapımcısı ve Hakları  222
a. Fonogram Yapımcısı Kavramı  223
b. Fonogram Yapımcısına Tanınan Haklar  224
3. Radyo ve Televizyon Yayın Kuruluşlarının Hakları  228
a. Radyo-Televizyon Kuruluşu Kavramı  228
b. Radyo-Televizyon Kuruluşlarının Yayınları Üzerindeki Hakları  229
B. Film Yapımcısının Hakları  232
1. Genel Olarak  232
2. Film Yapımcısı Kavramı  234
a. Hakkın Niteliği  234
b. Film Yapımcısının Hakları  235
Üçüncü Bölüm
FİKRÎ HAKLARIN SINIRLANDIRILMASI
§ 8. GENEL OLARAK FİKRÎ HAKLARIN SINIRLANDIRILMASI VE SINIRLANDIRMA TÜRLERİ  237
I. GENEL OLARAK  237
II. FİKRÎ HAKLARI SINIRLANDIRAN KURALLAR VE SINIRLAMA TÜRLERİ  239
§ 9. FİKRÎ HAKLARIN SÜRE YÖNÜNDEN SINIRLANDIRILMASI  241
I. FİKRÎ HAKLARIN SÜRELİ OLUŞUNUN NEDENİ VE SÜRELERİN UZUNLUĞU SORUNU  241
A. Genel Olarak  241
B. Fikrî Hakların Süre Yönünden Sınırlandırılmasının Nedenleri  242
C. Koruma Süresinin Uzunluğu Sorunu  244
1. Uluslararası Düzenlemelerde Süreler  246
2. Koruma Sürelerinin Hukuk Sistemimizde Düzenlenişi  249
II. MALÎ HAKLARA İLİŞKİN KORUMA SÜRELERİ  250
A. Genel Olarak  250
B. Malî Hakların Korunması Süreleriyle İlgili Özel Durumlar  251
1. Eser Sahipleri Yönünden  251
a. Gerçek Kişi Eser Sahipleri  251
b. Tüzel Kişilerin Eser Sahipliği  254
2. Eser Türleri Yönünden  255
a. Asıl Eser-İşlenme Eser Yönünden  255
b. Diğer Eserler Yönünden  256
III. MANEVÎ HAKLARA İLİŞKİN KORUMA SÜRELERİ  258
A. Genel Olarak  258
B. Türk Hukukunda Manevî Hakların Korunma Süreleri  259
IV. KORUMA SÜRELERİNİN HESAPLANMASI  261
V. BAĞLANTILI HAKLARIN KORUNMASINA İLİŞKİN SÜRELER  263
VI. KORUMA SÜRELERİNİN DOLMASININ HUKUKÎ SONUÇLARI  265
A. Malî Haklar Yönünden  265
B. Manevî Haklar Yönünden  267
§ 10. FİKRÎ HAKLARIN KAMUSAL MÜLAHAZALARLA SINIRLANDIRILMASI  268
I. KAMUSAL MÜLAHAZALARLA YAPILAN SINIRLAMALARIN MAHİYETİ  268
A. Genel Olarak  268
B. Konunun Türk Hukukunda Düzenleniş Şekli  270
II. ESER ÜZERİNDE ÜÇÜNCÜ KİŞİLERE TAM YARARLANMA SERBESTİSİ VEREN SINIRLANDIRMALAR  272
A. Genel Olarak Serbest Yararlanma Kavramı  272
B. Yasama, Yürütme ve Yargı İşlemi Niteliğindeki Eserlerden Serbest Yararlanma  273
1. Genel Olarak  273
2. Tam Yararlanma Serbestisine Konu Ürünlerin Eser Niteliği  274
3. Bu Tür Eserlerden Tam Yararlanmanın Mahiyeti  275
C. Kamuya Ait Diğer Eserlerden Yararlanma Esasları  279
III. ÜÇÜNCÜ KİŞİLERE KISMÎ YARARLANMA SERBESTİSİ VEREN SINIRLANDIRMALAR  282
A. Eğitim ve Öğretim Amacıyla Serbest Yararlanma  2 83
1. Genel Olarak  283
2. Eğitim-Öğretim Amacıyla Eseri Temsil Serbestisi ve Şartları  284
a. Temsile Konu Eser Bakımından  285
b. Temsilin Yapılacağı Yer Bakımından  287
d. Kaynak Gösterme (Adın Belirtilmesi) Mecburiyeti Bakımından  288
3. Eğitim-Öğretim Amacıyla Seçme ve Toplama Eserler Meydana Getirmek İçin İktibas Serbestisi  288
a. Genel Olarak İktibas Kavramı  288
b. Eğitim-Öğretim Amacıyla Tanınan İktibas Serbestisinin Şartları  291
ba. İktibasa Konu Eser Yönünden  293
bc. İktibasın Nispeti Yönünden  294
bd. Kaynak Gösterme Mecburiyeti  296
4. Eserin Okullara Mahsus Radyo-Televizyon Yayınlarında Kullanılması Serbestisi ve Şartları  297
a. İktibasa Konu Eser Yönünden  297
b. İktibasın Amacı Yönünden  299
c. İktibas Nispeti Yönünden  299
d. Kaynak Gösterme Mecburiyeti  300
B. Eserden Bilimsel ve Kültürel İhtiyaçlar İçin Yararlanma Serbestisi (Genel İktibas Kuralı)  300
1. Genel Olarak  3 00
2. İlim ve Edebiyat Eserlerinde İktibas Serbestisi ve Şartları  303
a. İktibasa Konu Eser Yönünden  303
b. İktibasın Amacı ve Nispeti Yönünden  305
c. İktibasın Şekli Yönünden  308
d. Kaynak Gösterme Mecburiyeti  310
3. Musiki Eserlerinde İktibas Serbestisi ve Şartları  311
a. İktibasa Konu Musiki Eseri Yönünden  312
b. İktibas Serbestisinin Kapsamı Yönünden  312
c. Kaynak Gösterme Mecburiyeti  314
4. Güzel Sanat Eserlerinde İktibas Serbestisi ve Şartları  314
a. İktibasa Konu Güzel Sanat Eserleri Yönünden  314
b. İktibas Edilebilecek Eserler Yönünden  315
c. İktibasın Amacı ve Kapsamı Yönünden  316
d. Kaynak Gösterme Mecburiyeti  317
C. Haber ve Bilgi Vermek Amacıyla Yararlanma Serbestisi  318
1. Genel Olarak  318
2. Söz ve Nutukların Haber ve Bilgi Verme Maksadıyla Kullanılması Serbestisi  318
3. Basın İktibasları  322
a. Basın Münderecatının Basın Tarafından İktibas Serbestisi  322
aa. Genel Olarak  322
ab. Haber ve Havadisleri İktibas Serbestisi  328
b. Basının Fikir ve Sanat Eserlerinden Haber ve Bilgi Verme Kapsamında Yararlanma Serbestisi  332
D. İrade Dışı Lisanslar ve Eser Sahibine İradesi Dışında Yüklenen Bazı Külfetler  337
1. İrade Dışı Lisanslar  337
a. Genel Olarak  337
b. Türk Hukuku ve İrade Dışı Lisanslar  340
ba. Kazaî veya Zorunlu Lisanslar  340
bb. Kanunî Lisanslar  341
2. Eser Sahibine İradesi Dışında Yüklenen Bazı Külfetler  342
a. Fikir ve Sanat Eserlerinin Tescili ve Tevdii Mecburiyeti  342
b. İşaret, Ses ve Görüntü Taşıyıcılarının Umumî Yerlerde Temsili İçin Bandrollenmesi Yükümlülüğü  345
c. Fikir ve Sanat Eserlerinin İşaretlenmesi ve Bazı Taşıyıcı Materyallerin İmali ve İthaline İlişkin Ödeme Yükümlülükleri  346
E. Devletin Eserden Faydalanma Yetkisi ve Eserin Kamuya Mal Edilmesi  348
IV. KAMU DÜZENİ MÜLAHAZASINA DAYANAN SINIRLAMALAR  350
A. Genel Olarak  350
B. Eser Üzerindeki Hakkın Kamu Mercilerince Kullanılması  352
C. Eser Sahibinin Haklarını Kullanmaktan Menedilmesi veya Kısıtlanması  359
I. GENEL OLARAK  359
II. ÇOĞALTMA HAKKININ SINIRLANDIRILMASI  362
A. Üçüncü Kişilere Tanınan Çoğaltma Yetkisinin Genel Şartları  363
1. Çoğaltmanın Şahsen Kullanmaya Mahsus Olarak Yapılması  363
2. Çoğaltmanın Eser Sahibinin Meşru Menfaatlerine Zarar Vermemesi ve Eserden Normal Yararlanmaya Aykırı Olmaması  368
a. Çoğaltılmış Eser Nüshalarının Şahsî İhtiyacın Üzerinde Olması  369
b. Şahsî İhtiyaç İçin Çoğaltılmış Eser Nüshalarının Ticarî Gaye ile Kullanılması  370
c. Çoğaltılmış Eserin Yayımlanması  371
3. Çoğaltmayı Yapan Kişi ve Çoğaltmada Kullanılan Teknikler  373
B. İlim, Edebiyat ve Musiki Eserleri Üzerindeki Çoğaltma Hakkının Sınırlandırılması  378
1. Genel Olarak İlim, Edebiyat ve Musiki Eserlerinin Çoğaltılması  378
2. Bilgisayar Programlarının Şahsen Kullanmaya Mahsus Olarak Çoğaltılması  378
a. Genel Olarak  378
b. Bilgisayar Programını Kullanabilecek Kişiler ve Kullanabilecekleri Yetkiler  381
ba. Bilgisayar Programını Kullanabilecek Kişiler  381
bb. Programın Hukukî Müktesibi ve Kullanma Hakkını Haiz Kişilere Tanınan Yetkiler  384
bba. Programı Normal Kullanma Yetkisi  384
bbb. Programının Düşünüldüğü Amaca Uygun Olarak Kullanılabilmesi İçin Çoğaltma ve İşleme Yetkisi  385
bbc. Programdaki Hataları Düzeltme  385
bbd. Bir Adet Yedek Kopya Çıkarma Yetkisi  385
bbe. Programın İşleyişini Gözlemleme Yetkisi  386
bbf. Ayrıştırma (Decompilation) Yetkisi  386
c. Bilgisayar Programlarının Çoğaltılması Yöntemleri ve Şahsî Yararlanma  386
ca. Bilgisayar Programının Sabit Diske Kopyalanması  388
cb. Bilgisayar Programının Sabit Olmayan Disklere Kopyalanması  389
cc. Bilgisayar Programının Ağ (Network) Üzerinde Kullanılması  390
cd. Araişlerliğin Sağlanması İçin Yapılacak Ayrıştırma (Decompilation) Kapsamında Çoğaltma  394
ce. Yazılım Kopyacılığı Yoluyla Yapılan Çoğaltmalar  397
C. Güzel Sanat Eserleri Yönünden Çoğaltma Hakkının Sınırlandırılması  3 98
1. Genel Olarak  398
2. Güzel Sanat Eserlerinin Hususî Menfaat Mülahazasıyla Çoğaltılması  400
a. Mimarî Eserlerin Hususî Menfaat Mülahazasıyla Çoğaltılması  400
b. Diğer Güzel Sanat Eserlerinin Hususî Menfaat Mülahazasıyla Çoğaltılması  402
D. Sinema Eserlerinin Hususî Menfaat Mülahazasıyla Çoğaltılması  405
III. İŞLEME HAKKININ SINIRLANDIRILMASI  406
A. Genel Olarak  406
B. İşleme Serbestisinden Yararlanma Şartları  407
C. Şahsî Kullanım Çerçevesinde İşlenebilecek Eser Türleri  408
IV. YAYMA HAKKININ SINIRLANDIRILMASI  409
A. Genel Olarak  409
B. Eseri Satım Yetkisinin Sınırlanması (İlk Satım ve Tükenme İlkesi)  411
1. İlk Satımın Eser Sahibinin İradesi Dairesinde Yapılmış Olması  412
2. İlk Satım veya Dağıtımın Ülke Toprakları İçerisinde Gerçekleşmiş Olması  414
C. Kiralama ve Ödünç Verme Hakkının Sınırlandırılması  415
1. Kiralama ve Ödünç Vermenin Tanımı  416
2. Tükenme İlkesi Karşısında Kiralama ve Ödünç Verme Hakkı  419
3. Kiralama ve Ödünç Vermeden Dolayı Eser Sahibine Yapılacak Ödeme  422
V. ESERİN TEMSİLİ VE ELEKTRONİK ARAÇLARLA KAMUYA İLETİM HAKKININ SINIRLANDIRILMASI  425
A. Genel Olarak  425
B. Eser Türüne Göre Temsilin ve Elektronik İletimin Caiz Olduğu Haller  428
1. İlim ve Edebiyat Eserleri ile Musiki Eserlerinin Temsili Serbesti  428
2. Güzel Sanat Eserlerinin Temsili Serbestisi  430
3. Sinema Eserlerinin Temsili ve İletimi Serbestisi  431
5.12.1951 TARİHLİ VE 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU  433
Sonuç  473
Summary  483
Kaynaklar  485
Dizin  501
 


Seçkin Yayıncılık
Eylül 2024
95.00 TL
İndirimli: 85.50 TL (%10)
Sepete Ekle
İlhami Güneş
Şubat 2024
1150.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  5
Kısaltmalar  19
Giriş
I. GENEL AÇIKLAMA  23
II. KONUNUN ÖNEMİ  25
III. ÇALIŞMANIN AMACI VE KAPSAMI  27
IV. İNCELEME YÖNTEMİ VE PLANI  28
Birinci Bölüm
GENEL OLARAK
FİKİR VE SANAT HUKUKUNUN GELİŞİMİ
FİKİR VE SANAT ESERİ VE ESER SAHİBİ
§ 1. FİKRÎ HAKKIN KORUNMASINA İLİŞKİN HUKUK KURALLARININ GELİŞİMİ  31
I. ULUSAL HUKUK DÜZENLEMELERİ YÖNÜNDEN  31
A. Eski Hukuk Sistemlerinde Fikrî Hakka Bakış Açısı  31
B. Matbaanın İcadından Sonraki Dönem  33
1. İmtiyazlar Dönemi  33
2. Ulusal Kanunlaştırma Hareketleri Dönemi  36
C. Türk Hukukunda Fikrî Haklarla İlgili Düzenlemelerin Evrimi  38
II. ULUSLARARASI HUKUK DÜZENLEMELERİ YÖNÜNDEN  41
A. Evrensel Nitelikli Uluslararası Düzenlemeler  42
1. Bern Sözleşmesi  42
2. Evrensel Fikrî Haklar Sözleşmesi (UCC)  44
3. WIPO-Dünya Fikrî Mülkiyet Teşkilatı Fikrî Haklar Anlaşması  45
4. Dünya Ticaret Örgütü (WTO)-Sahte Mal Ticareti Dahil Ticaretle Bağlantılı
Fikrî Mülkiyet Hakları Anlaşması (TRIPS) 
 47
B. Bölgesel Nitelikli Uluslararası Düzenlemeler  49
1. Amerika Kıtası Ülkeleri Arasında Yapılan Sözleşme ve Anlaşmalar  50
2. Avrupa Topluluğu Hukukunda Fikrî Haklara İlişkin Düzenlemeler  51
III. TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI HUKUK KARŞISINDAKİ DURUMU  53
§ 2. FİKİR VE SANAT ESERİ KAVRAMI VE HUKUKEN KORUNAN ESER TÜRLERİ  55
I. ESERİN TANIMI  55
II. ESERİN UNSURLARI  56
A. Sübjektif Unsur (Esasa İlişkin Şart)  57
B. Objektif Unsur (Şekle İlişkin Şart)  60
III. HUKUKEN KORUNAN ESER TÜRLERİ  61
A. İlim ve Edebiyat Eserleri  62
B. Musiki Eserleri  63
C. Güzel Sanat Eserleri  65
D. Sinema Eserleri  67
E. İşlenme Eserler  72
§ 3. FİKİR VE SANAT ESERİ SAHİBİ  77
I. GENEL OLARAK  77
II. ESER SAHİPLİĞİ TÜRLERİ  78
A. Eseri Bilfiil Meydana Getirenin Eser Sahipliği  79
1. Tek Kişinin Eser Sahipliği  79
2. Birden Çok Kişinin Eser Sahipliği  80
a. Müşterek Eser Sahipliği  81
b. İştirak Halinde Eser Sahipliği  82
c. Sinema Eseri Sahipliği  83
B. Başkasının Meydana Getirdiği Eser Üzerindeki Sahiplik  86
2. Tüzel Kişilerin Eser Sahipliği  86
C. Eser Sahipliği Karineleri (Farazî Eser Sahipliği)  88
III. ESER SAHİPLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ (MESLEKÎ BİRLİKLER)  89
İkinci Bölüm
FİKRÎ HAKLAR VE KAPSAMI
§ 4. FİKRÎ HAKKIN TANIMI, KONUSU, ÖZELLİKLERİ, HUKUKÎ NİTELİĞİ VE İÇERDİĞİ YETKİLER  93
I. GENEL OLARAK FİKRÎ HAK KAVRAMI  93
A. Tanım ve Terminoloji  93
B. Fikrî Hakkın Niteliği  96
II. FİKRÎ HAKKIN KONUSU VE ÖZELLİKLERİ  98
A. Konusu  98
B. Fikrî Hakkın Özellikleri  100
1. Gayrimaddî Şeyler Üzerinde Kurulma  100
2. Tecessüm Ettikleri Maddeden Bağımsızlık  101
3. Mutlak Haklardan Olma  102
4. Sınırlandırılabilir Olma  103
5. Bölünebilir Olma  104
6. Antirekabetçi Nitelik  104
III. FİKRÎ HAKKIN HUKUKÎ NİTELİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLER  106
A. Fikrî Hakkın Hukukî Niteliğine Dair Genel Görüşler  106
B. Fikrî Hak Konusundaki Kıta Avrupası ve Anglosakson Hukuku Yaklaşımları  110
1. Kıta Avrupası Hukuk Yaklaşımları (Droit d’auteur)  110
2. Angloamerikan Hukuku Yaklaşımları (Copyright)  113
C. Fikrî Hakkın Niteliği Konusunda Türk Hukukundaki Görüşler  118
III. FİKRÎ HAKKIN ESER SAHİBİNE VERDİĞİ YETKİLER  120
A. Yabancı Hukuk Sistemlerindeki Durum  120
B. Türk Hukukundaki Durum  122
§ 5. MANEVÎ HAKLAR VE BU HAKLARIN ESER SAHİBİNE BAHŞETTİĞİ YETKİLER  125
I. GENEL OLARAK MANEVÎ HAK KAVRAMI  125
A. Tanım ve Terminoloji  125
B. Manevî Haklara Sağlanan Korumanın Tarihçesi  126
II. MANEVÎ HAKLARIN KAPSAMINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER  128
A. Yabancı Hukuk Düzenlemeleri  128
B. Manevî Hakların Türk Hukukunda Düzenlenişi  129
III. MANEVÎ HAKKIN ESER SAHİBİNE BAHŞETTİĞİ YETKİLER  132
A. Eseri Kamuya Sunma Hakkı (Le Droit de Divulgation)  132
1. Eseri Kamuya Sunup Sunmama Yetkisi  133
2. Eserin Kamuya Sunulma Zamanı ve Tarzını Belirleme Yetkisi  135
3. Eserin Muhtevası Hakkında Bilgi Verme Yetkisi  137
4. Eserin Kamuya Sunulmasını Menetme Yetkisi  138
B. Eser Sahipliğinin Tanınmasını İsteme Hakkı (Droit Paternité)  140
C. Eserin Bütünlüğünü Koruma Hakkı (Integrity Right)  145
D. Eserin Aslına Erişim Hakkı (Right of Access to Original Work)  152
§ 6. MALÎ HAKLAR VE BU HAKLARIN ESER SAHİBİNE BAHŞETTİĞİ YETKİLER  156
I. GENEL OLARAK MALÎ HAK KAVRAMI  156
A. Malî Hakkın Tanımı  156
B. Malî Hakların Belirleyici Özellikleri  157
II. MALÎ HAKLARIN KAPSAMINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER  159
A. Yabancı Hukuk Düzenlemeleri  159
B. Malî Hakların Türk Hukukunda Düzenlenişi  161
III. MALÎ HAKLARIN ESER SAHİBİNE BAHŞETTİĞİ YETKİLER  162
A. İşleme Hakkı  162
B. Çoğaltma Hakkı (Reproduction)  164
1. Genel Olarak  164
2. Çoğaltma Hakkının İçerdiği Yetkiler  165
C. Yayma Hakkı (Distribution Right)  170
1. Genel Olarak  170
2. Yayma Hakkının İçerdiği Yekiler  171
3. Yayma Hakkının Devredilmesi  176
D. Temsil Hakkı (Representation Right)  177
1. Genel Olarak  177
2. Temsilin Türleri  180
3. Temsil Hakkının İçerdiği Yetkiler  181
a. Eserin Umumî Mahallerde Okunması Yetkisi (Right Of Public Recitation)  181
b. Sahnelemek ve Seslendirmek (Représentation et Éxécution/Performance)  181
c. Göstermek ve Teşhir Etmek (Right Of Exhibition)  182
d. Temsilin Umuma Arz Edilmek Üzere Nakli Yetkisi  183
4. Temsil Hakkının Devri  183
E. Eseri Kamuya Elektronik Yöntemlerle İletim Hakkı (Public Communication /
E-rights) 
 185
1. Genel Olarak  185
2. Eseri Kamuya İletim Hakkının Tanımı  187
3. Eseri Kamuya İletim Hakkının İçerdiği Yetkiler  189
a. Eseri Radyo ve Televizyon ya da Uydu ve Kablo Gibi Telli veya Telsiz Yayın Yapan Kuruluşlar Vasıtasıyla Kamuya İletme Yetkisi  190
b. Eserin Dijital İletim Dahil İşaret, Ses ve/veya Görüntü Nakline Yarayan Diğer Araçlarla Yayınlanması  191
c. Telli veya Telsiz Her Türlü Araçlarla Yayımlanmış Eserlerin Yeniden Yayınlanması  191
d. Gerçek Kişilerin, Seçtikleri Yer ve Zamanda Erişimlerine İmkan Sağlamak Suretiyle Eserin Kamuya İletimi  192
4. Eseri Kamuya İletim Hakkının Devri  194
F. Pay ve Takip Hakkı (Droit De Suite)  194
1. Genel Olarak  194
2. Yabancı Hukukta Durum  198
§ 7. BAĞLANTILI HAKLAR VE BU HAKLARIN HAK SAHİBİNE BAHŞETTİĞİ YETKİLER  199
I. GENEL OLARAK BAĞLANTILI HAKLARIN MAHİYETİ  199
A. Genel Olarak  199
B. Bağlantılı Hakların Hukukî Mahiyeti  200
II. BAĞLANTILI HAKLARA TANINAN KORUMANIN GELİŞİMİ VE BU ALANDAKİ ULUSLARARASI SÖZLEŞMELER  201
A. Genel Olarak  201
B. Roma Sözleşmesi  202
C. Fonogram Yapımcıları Hakkında Cenevre Sözleşmesi  203
D. WIPO İcralar ve Fonogramlar Anlaşması  204
E. Uyduyla İletilen Program Sinyallerinin Dağıtımına Dair Brüksel Sözleşmesi  206
F. Avrupa Konseyi Öncülüğünde Yapılan Anlaşmalar  207
1. Televizyon Filmleri Vasıtasıyla Program Değişimine Dair Avrupa Anlaşması  208
2. Televizyon Yayınlarının Korunması Hakkında Avrupa Anlaşması  209
3. Korsan Yayınların Engellenmesine Dair Avrupa Anlaşması  209
4. Avrupa Sınır Ötesi Televizyon Sözleşmesi  210
III. HUKUK SİSTEMİMİZ AÇISINDAN BAĞLANTILI HAKLARIN TÜRLERİ, HAK SAHİPLERİ VE İÇERDİĞİ YETKİLER  211
A. Genel Olarak  211
B. Komşu Haklar ve Komşu Hak Sahipleri  213
1. İcracı Sanatçılar ve Hakları  214
a. İcracı Sanatçı Kavramı  214
b. İcracı Sanatçıya Tanınan Haklar  216
c. Eser Sahibinin Hakları ile İcracı Sanatçının Hakları Arasındaki İlişki  219
d. İcra Üzerindeki Hakların Kullanılmasının Devri  221
2. Fonogram Yapımcısı ve Hakları  222
a. Fonogram Yapımcısı Kavramı  223
b. Fonogram Yapımcısına Tanınan Haklar  224
3. Radyo ve Televizyon Yayın Kuruluşlarının Hakları  228
a. Radyo-Televizyon Kuruluşu Kavramı  228
b. Radyo-Televizyon Kuruluşlarının Yayınları Üzerindeki Hakları  229
B. Film Yapımcısının Hakları  232
1. Genel Olarak  232
2. Film Yapımcısı Kavramı  234
a. Hakkın Niteliği  234
b. Film Yapımcısının Hakları  235
Üçüncü Bölüm
FİKRÎ HAKLARIN SINIRLANDIRILMASI
§ 8. GENEL OLARAK FİKRÎ HAKLARIN SINIRLANDIRILMASI VE SINIRLANDIRMA TÜRLERİ  237
I. GENEL OLARAK  237
II. FİKRÎ HAKLARI SINIRLANDIRAN KURALLAR VE SINIRLAMA TÜRLERİ  239
§ 9. FİKRÎ HAKLARIN SÜRE YÖNÜNDEN SINIRLANDIRILMASI  241
I. FİKRÎ HAKLARIN SÜRELİ OLUŞUNUN NEDENİ VE SÜRELERİN UZUNLUĞU SORUNU  241
A. Genel Olarak  241
B. Fikrî Hakların Süre Yönünden Sınırlandırılmasının Nedenleri  242
C. Koruma Süresinin Uzunluğu Sorunu  244
1. Uluslararası Düzenlemelerde Süreler  246
2. Koruma Sürelerinin Hukuk Sistemimizde Düzenlenişi  249
II. MALÎ HAKLARA İLİŞKİN KORUMA SÜRELERİ  250
A. Genel Olarak  250
B. Malî Hakların Korunması Süreleriyle İlgili Özel Durumlar  251
1. Eser Sahipleri Yönünden  251
a. Gerçek Kişi Eser Sahipleri  251
b. Tüzel Kişilerin Eser Sahipliği  254
2. Eser Türleri Yönünden  255
a. Asıl Eser-İşlenme Eser Yönünden  255
b. Diğer Eserler Yönünden  256
III. MANEVÎ HAKLARA İLİŞKİN KORUMA SÜRELERİ  258
A. Genel Olarak  258
B. Türk Hukukunda Manevî Hakların Korunma Süreleri  259
IV. KORUMA SÜRELERİNİN HESAPLANMASI  261
V. BAĞLANTILI HAKLARIN KORUNMASINA İLİŞKİN SÜRELER  263
VI. KORUMA SÜRELERİNİN DOLMASININ HUKUKÎ SONUÇLARI  265
A. Malî Haklar Yönünden  265
B. Manevî Haklar Yönünden  267
§ 10. FİKRÎ HAKLARIN KAMUSAL MÜLAHAZALARLA SINIRLANDIRILMASI  268
I. KAMUSAL MÜLAHAZALARLA YAPILAN SINIRLAMALARIN MAHİYETİ  268
A. Genel Olarak  268
B. Konunun Türk Hukukunda Düzenleniş Şekli  270
II. ESER ÜZERİNDE ÜÇÜNCÜ KİŞİLERE TAM YARARLANMA SERBESTİSİ VEREN SINIRLANDIRMALAR  272
A. Genel Olarak Serbest Yararlanma Kavramı  272
B. Yasama, Yürütme ve Yargı İşlemi Niteliğindeki Eserlerden Serbest Yararlanma  273
1. Genel Olarak  273
2. Tam Yararlanma Serbestisine Konu Ürünlerin Eser Niteliği  274
3. Bu Tür Eserlerden Tam Yararlanmanın Mahiyeti  275
C. Kamuya Ait Diğer Eserlerden Yararlanma Esasları  279
III. ÜÇÜNCÜ KİŞİLERE KISMÎ YARARLANMA SERBESTİSİ VEREN SINIRLANDIRMALAR  282
A. Eğitim ve Öğretim Amacıyla Serbest Yararlanma  2 83
1. Genel Olarak  283
2. Eğitim-Öğretim Amacıyla Eseri Temsil Serbestisi ve Şartları  284
a. Temsile Konu Eser Bakımından  285
b. Temsilin Yapılacağı Yer Bakımından  287
d. Kaynak Gösterme (Adın Belirtilmesi) Mecburiyeti Bakımından  288
3. Eğitim-Öğretim Amacıyla Seçme ve Toplama Eserler Meydana Getirmek İçin İktibas Serbestisi  288
a. Genel Olarak İktibas Kavramı  288
b. Eğitim-Öğretim Amacıyla Tanınan İktibas Serbestisinin Şartları  291
ba. İktibasa Konu Eser Yönünden  293
bc. İktibasın Nispeti Yönünden  294
bd. Kaynak Gösterme Mecburiyeti  296
4. Eserin Okullara Mahsus Radyo-Televizyon Yayınlarında Kullanılması Serbestisi ve Şartları  297
a. İktibasa Konu Eser Yönünden  297
b. İktibasın Amacı Yönünden  299
c. İktibas Nispeti Yönünden  299
d. Kaynak Gösterme Mecburiyeti  300
B. Eserden Bilimsel ve Kültürel İhtiyaçlar İçin Yararlanma Serbestisi (Genel İktibas Kuralı)  300
1. Genel Olarak  3 00
2. İlim ve Edebiyat Eserlerinde İktibas Serbestisi ve Şartları  303
a. İktibasa Konu Eser Yönünden  303
b. İktibasın Amacı ve Nispeti Yönünden  305
c. İktibasın Şekli Yönünden  308
d. Kaynak Gösterme Mecburiyeti  310
3. Musiki Eserlerinde İktibas Serbestisi ve Şartları  311
a. İktibasa Konu Musiki Eseri Yönünden  312
b. İktibas Serbestisinin Kapsamı Yönünden  312
c. Kaynak Gösterme Mecburiyeti  314
4. Güzel Sanat Eserlerinde İktibas Serbestisi ve Şartları  314
a. İktibasa Konu Güzel Sanat Eserleri Yönünden  314
b. İktibas Edilebilecek Eserler Yönünden  315
c. İktibasın Amacı ve Kapsamı Yönünden  316
d. Kaynak Gösterme Mecburiyeti  317
C. Haber ve Bilgi Vermek Amacıyla Yararlanma Serbestisi  318
1. Genel Olarak  318
2. Söz ve Nutukların Haber ve Bilgi Verme Maksadıyla Kullanılması Serbestisi  318
3. Basın İktibasları  322
a. Basın Münderecatının Basın Tarafından İktibas Serbestisi  322
aa. Genel Olarak  322
ab. Haber ve Havadisleri İktibas Serbestisi  328
b. Basının Fikir ve Sanat Eserlerinden Haber ve Bilgi Verme Kapsamında Yararlanma Serbestisi  332
D. İrade Dışı Lisanslar ve Eser Sahibine İradesi Dışında Yüklenen Bazı Külfetler  337
1. İrade Dışı Lisanslar  337
a. Genel Olarak  337
b. Türk Hukuku ve İrade Dışı Lisanslar  340
ba. Kazaî veya Zorunlu Lisanslar  340
bb. Kanunî Lisanslar  341
2. Eser Sahibine İradesi Dışında Yüklenen Bazı Külfetler  342
a. Fikir ve Sanat Eserlerinin Tescili ve Tevdii Mecburiyeti  342
b. İşaret, Ses ve Görüntü Taşıyıcılarının Umumî Yerlerde Temsili İçin Bandrollenmesi Yükümlülüğü  345
c. Fikir ve Sanat Eserlerinin İşaretlenmesi ve Bazı Taşıyıcı Materyallerin İmali ve İthaline İlişkin Ödeme Yükümlülükleri  346
E. Devletin Eserden Faydalanma Yetkisi ve Eserin Kamuya Mal Edilmesi  348
IV. KAMU DÜZENİ MÜLAHAZASINA DAYANAN SINIRLAMALAR  350
A. Genel Olarak  350
B. Eser Üzerindeki Hakkın Kamu Mercilerince Kullanılması  352
C. Eser Sahibinin Haklarını Kullanmaktan Menedilmesi veya Kısıtlanması  359
I. GENEL OLARAK  359
II. ÇOĞALTMA HAKKININ SINIRLANDIRILMASI  362
A. Üçüncü Kişilere Tanınan Çoğaltma Yetkisinin Genel Şartları  363
1. Çoğaltmanın Şahsen Kullanmaya Mahsus Olarak Yapılması  363
2. Çoğaltmanın Eser Sahibinin Meşru Menfaatlerine Zarar Vermemesi ve Eserden Normal Yararlanmaya Aykırı Olmaması  368
a. Çoğaltılmış Eser Nüshalarının Şahsî İhtiyacın Üzerinde Olması  369
b. Şahsî İhtiyaç İçin Çoğaltılmış Eser Nüshalarının Ticarî Gaye ile Kullanılması  370
c. Çoğaltılmış Eserin Yayımlanması  371
3. Çoğaltmayı Yapan Kişi ve Çoğaltmada Kullanılan Teknikler  373
B. İlim, Edebiyat ve Musiki Eserleri Üzerindeki Çoğaltma Hakkının Sınırlandırılması  378
1. Genel Olarak İlim, Edebiyat ve Musiki Eserlerinin Çoğaltılması  378
2. Bilgisayar Programlarının Şahsen Kullanmaya Mahsus Olarak Çoğaltılması  378
a. Genel Olarak  378
b. Bilgisayar Programını Kullanabilecek Kişiler ve Kullanabilecekleri Yetkiler  381
ba. Bilgisayar Programını Kullanabilecek Kişiler  381
bb. Programın Hukukî Müktesibi ve Kullanma Hakkını Haiz Kişilere Tanınan Yetkiler  384
bba. Programı Normal Kullanma Yetkisi  384
bbb. Programının Düşünüldüğü Amaca Uygun Olarak Kullanılabilmesi İçin Çoğaltma ve İşleme Yetkisi  385
bbc. Programdaki Hataları Düzeltme  385
bbd. Bir Adet Yedek Kopya Çıkarma Yetkisi  385
bbe. Programın İşleyişini Gözlemleme Yetkisi  386
bbf. Ayrıştırma (Decompilation) Yetkisi  386
c. Bilgisayar Programlarının Çoğaltılması Yöntemleri ve Şahsî Yararlanma  386
ca. Bilgisayar Programının Sabit Diske Kopyalanması  388
cb. Bilgisayar Programının Sabit Olmayan Disklere Kopyalanması  389
cc. Bilgisayar Programının Ağ (Network) Üzerinde Kullanılması  390
cd. Araişlerliğin Sağlanması İçin Yapılacak Ayrıştırma (Decompilation) Kapsamında Çoğaltma  394
ce. Yazılım Kopyacılığı Yoluyla Yapılan Çoğaltmalar  397
C. Güzel Sanat Eserleri Yönünden Çoğaltma Hakkının Sınırlandırılması  3 98
1. Genel Olarak  398
2. Güzel Sanat Eserlerinin Hususî Menfaat Mülahazasıyla Çoğaltılması  400
a. Mimarî Eserlerin Hususî Menfaat Mülahazasıyla Çoğaltılması  400
b. Diğer Güzel Sanat Eserlerinin Hususî Menfaat Mülahazasıyla Çoğaltılması  402
D. Sinema Eserlerinin Hususî Menfaat Mülahazasıyla Çoğaltılması  405
III. İŞLEME HAKKININ SINIRLANDIRILMASI  406
A. Genel Olarak  406
B. İşleme Serbestisinden Yararlanma Şartları  407
C. Şahsî Kullanım Çerçevesinde İşlenebilecek Eser Türleri  408
IV. YAYMA HAKKININ SINIRLANDIRILMASI  409
A. Genel Olarak  409
B. Eseri Satım Yetkisinin Sınırlanması (İlk Satım ve Tükenme İlkesi)  411
1. İlk Satımın Eser Sahibinin İradesi Dairesinde Yapılmış Olması  412
2. İlk Satım veya Dağıtımın Ülke Toprakları İçerisinde Gerçekleşmiş Olması  414
C. Kiralama ve Ödünç Verme Hakkının Sınırlandırılması  415
1. Kiralama ve Ödünç Vermenin Tanımı  416
2. Tükenme İlkesi Karşısında Kiralama ve Ödünç Verme Hakkı  419
3. Kiralama ve Ödünç Vermeden Dolayı Eser Sahibine Yapılacak Ödeme  422
V. ESERİN TEMSİLİ VE ELEKTRONİK ARAÇLARLA KAMUYA İLETİM HAKKININ SINIRLANDIRILMASI  425
A. Genel Olarak  425
B. Eser Türüne Göre Temsilin ve Elektronik İletimin Caiz Olduğu Haller  428
1. İlim ve Edebiyat Eserleri ile Musiki Eserlerinin Temsili Serbesti  428
2. Güzel Sanat Eserlerinin Temsili Serbestisi  430
3. Sinema Eserlerinin Temsili ve İletimi Serbestisi  431
5.12.1951 TARİHLİ VE 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU  433
Sonuç  473
Summary  483
Kaynaklar  485
Dizin  501
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024