Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Suç Ekonomisiyle Mücadelede Mali İstihbarat Yapılanması
Ocak 2025 / 1. Baskı / 688 Syf.
Fiyatı: 890.00 TL
Temin süresi 2-3 gündür.
 
Sepete Ekle
   

Çalışmamızda, Türkiye'de suç ekonomisinin boyutları ve suç ekonomisiyle mücadelenin genel çerçevesi incelenmekte ve değerlendirilmekte, suç ekonomisiyle mücadelenin hukuki çerçevesi uluslararası sözleşmelere uyum kapsamında ele alındıktan sonra, suç ekonomisiyle mücadelede mali istihbarat yapılanma modeli, hukuki ve kurumsal çerçevede FATF Tavsiyelerine uyum ve FATF tarafından Türkiye'ye yönelik yapılan değerlendirme ve derecelendirmeler ışığında incelenmekte, MASAK Koordinasyonunda kolluk ve istihbarat birimleri, adli birimler, ilgili kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları arasında suç ekonomisiyle mücadelede bilgi paylaşımı başta olmak üzere, iş birliği ve koordinasyon modelleri, örnek ülke uygulamalarından da yararlanmak suretiyle tartışılmaktadır.

Konu Başlıkları
Türkiye'de Kayıt Dışı Ekonomi ve Suç Ekonomisiyle Mücadelenin Genel Çerçevesi
Türkiye Mali İstihbarat Yapılanması: Mevcut Durum Analizi
Türkiye Mali İstihbarat Yapılanmasının FATF Tavsiyelerine Uyum ve Örnek Ülke Uygulamaları Çerçevesinde Değerlendirilmesi ve Öneriler
Barkod: 9786253770389
Yayın Tarihi: Ocak 2025
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 688
Yayınevi: Adalet Yayınevi
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
ÖNSÖZ  5
TEŞEKKÜR  7
İÇİNDEKİLER  9
ŞEKİLLER LİSTESİ  16
KISALTMALAR  17
GİRİŞ  23
BİRİNCİ BÖLÜM
TÜRKİYE’DE KAYIT DIŞI EKONOMİ VE SUÇ EKONOMİSİYLE MÜCADELENİN GENEL ÇERÇEVESİ
I. TÜRKİYE’DE KAYIT DIŞI EKONOMİNİN BOYUTLARI VE KAYIT DIŞILIKLA
MÜCADELE  31
A. Türkiye’de Kayıt dışı Ekonominin Boyutları  31
B. Türkiye’de Kayıt dışı Ekonominin Nedenleri  35
C. Türkiye’de Kayıt dışı Ekonomi ile Mücadelenin Genel Çerçevesi  38
II. TÜRKİYE’DE SUÇ EKONOMİSİNİN BOYUTLARI VE SUÇ EKONOMİSİYLE
MÜCADELE  42
A. Uyuşturucu Kaçakçılığı ve Narko–Terör İle Mücadele  48
1. Uyuşturucu kaçakçılığı ve narko–terörizmin boyutları  48
2. Uyuşturucu kaçakçılığı ve narko–terörle mücadele  60
B. Diğer Kaçakçılık Suçları, Mali Suçlar ile Kara Para Aklamanın Boyutları
ve Mücadele Süreci  66
1. Silah–mühimmat kaçakçılığı  67
2. Akaryakıt kaçakçılığı  68
3. Tütün mamulleri ve alkollü içkiler kaçakçılığı  70
4. Göçmen kaçakçılığı ve insan ticareti  72
5. Muhtelif kaçakçılık türleri  73
6. Yolsuzluk  73
7. Sahtecilik ve dolandırıcılık  77
C. Terörün Finansmanıyla Mücadele  84
1. Terörizmin finansman biçimi ve terör örgütlerinin finans kaynakları  84
a. PKK/KCK terör örgütünün finansmanı  84
b. DHKP/C vb. sol tandanslı terör örgütlerinin finansmanı  92
c. DEAŞ (IŞİD) vb. radikal dini terör örgütlerinin finansmanı  93
d. FETÖ/PDY terör örgütünün finansmanı  94
2. Terörün finansmanıyla mücadelenin genel çerçevesi  95
D. Türkiye’nin Suç Ekonomisiyle Mücadele Karnesi  96
İKİNCİ BÖLÜM
TÜRKİYE MALİ İSTİHBARAT YAPILANMASI: MEVCUT DURUM ANALİZİ
I. TÜRKİYE MALİ İSTİHBARAT YAPILANMASI: HUKUKİ ÇERÇEVE  105
A. Aklama ve Terörün Finansmanı ile Mücadele (AML/CFT) Hukuki
Çerçeve ve Müsadere Mekanizması  105
1. AML/CFT ceza hukuku hükümleri  106
a. Kara para aklama suçuna ilişkin hukuki çerçeve  106
b. Terörün finansmanı suçuna ilişkin hukuki çerçeve  113
c. Kitle imha silahlarının yaygınlaşmasının finansmanı ile
mücadeleye ilişkin hukuki çerçeve  123
2. Müsadere, el koyma ve diğer koruma tedbirleri  125
a. 5237 sayılı TCK kapsamında müsadere ve diğer güvenlik
tedbirleri  125
b. 5271 sayılı CMK kapsamında el koyma ve diğer koruma
tedbirleri  130
c. 6415 sayılı Terörün Finansmanı Kanunu kapsamında
malvarlıklarının dondurulması  133
d. 7262 sayılı Kitle İmha Silahlarının Finansmanının Önlenmesi
Kanunu kapsamında malvarlığının dondurulması  140
e. El konulan ve/veya müsadere edilen malvarlıklarının yönetimi  143
B. Türk Hukukunda AML/CFT Önleyici Tedbir Mekanizması  147
1. Kimlik tespiti yükümlülüğü ve ‘müşterinin tanınmasına ilişkin
esaslar’ kapsamında getirilen diğer yükümlülükler  154
2. Şüpheli işlem bildirimi yükümlülüğü  159
3. “Devamlı bilgi verme” ve “bilgi ve belge verme” yükümlülüğü  163
4. Muhafaza ve ibraz yükümlülüğü  168
5. İşlemlerin ertelenmesi  169
6. Elektronik tebligat  172
7. Yükümlülük ihlallerinin cezalandırılması  173
II. TÜRKİYE MALİ İSTİHBARAT YAPILANMASI: KURUMSAL ÇERÇEVE  178
A. Mali İstihbarat Birimi: Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanlığı
(MASAK)  178
1. MASAK’ın tarihçesi  178
2. MASAK’ın temel fonksiyonları, vizyon ve misyonu  178
3. MASAK’ın görev ve yetkileri  179
4. MASAK’ın hedefleri  187
5. MASAK’ın organizasyon yapısı  189
B. Mali İstihbarat Koordinasyon Mekanizması  190
1. Mali istihbarat temin, analiz ve paylaşım süreci  190
a. MASAK tarafından bilgi–belge temini  192
aa. 5549 sayılı Kanun kapsamında yer alan “bilgi ve belge
verme yükümlülüğü” ve “erişim sistemleri kurulması”
düzenlemeleri çerçevesinde bilgi–belge temini  196
bb. 5549 saylı Kanun’da yer alan “devamlı bilgi verme
yükümlülüğü” kapsamında bilgi–belge temini  197
cc. MASAK ile yargı makamları arasında bilgi paylaşımının
hukuki temelleri  199
dd. 6415 sayılı kanun ve ikincil düzenlemeler kapsamında
MASAK tarafından bilgi–belge temini  199
ee. 7262 sayılı kanun ve ikincil düzenlemeler kapsamında
MASAK tarafından bilgi–belge temini  200
ff. MASAK ile diğer kurumlar arasında düzenlenen bilgi
paylaşım protokolleri  200
gg. MASAK’a ulaşan şüpheli işlem bildirimleri (ŞİB’ler) ve diğer
bildirimler  201
b. Analiz ve inceleme süreci  214
aa. Analiz ve değerlendirme süreci  221
bb. Araştırma ve inceleme süreci  227
c. Mali istihbarat paylaşım ve koordinasyon süreci  237
aa. MASAK, kolluk ve istihbarat birimleri ve diğer kurumlar
arası mali istihbarat paylaşımı ve koordinasyon çalışmaları  238
bb. MASAK ve diğer kolluk ve istihbarat birimler ve ilgili
kurumlarla birlikte “ortak operasyonlar” gerçekleştirilmesi  250
d. Bilgi teknolojileri altyapısı  254
2. Yükümlülük denetimi koordinasyonu  262
3. Koordinasyon kurulu, komisyonlar, ortak eylem planları, ortak
çalışma grupları ve ortak görev gücü (joint task force) şeklinde
oluşturulan özel koordinasyon grupları  271
a. Koordinasyon kurulu ve komisyonlar  271
aa. Mali Suçlarla Mücadele Koordinasyon Kurulu yapılanması  271
bb. Değerlendirme Komisyonu yapılanması  273
cc. Denetim ve İş birliği Komisyonu yapılanması  275
dd. Kaçakçılık İstihbarat Koordinasyon Kurulu (KİKK)
yapılanması  278
ee. Milli İstihbarat Koordinasyon Kurulu (MİKK) yapılanması  280
b. Ortak eylem planları  281
aa. Saydamlığın Artırılması ve Yolsuzlukla Mücadelenin
Güçlendirilmesi Eylem Planı  282
bb. Kayıt Dışı Ekonomiyle Mücadele Eylem Planları  286
cc. Organize Suçlarla Mücadele Eylem Planı  288
dd. MASAK ile BDDK arasında Ortak Eylem Planı  289
ee. Uyuşturucu ile Mücadele Strateji Belgesi ve Eylem Planı  290
ff. Akaryakıt Kaçakçılığı ile Mücadele Eylem Planı  292
gg. Suç Gelirlerinin Aklanması ve Terörizmin Finansmanı ile
Mücadelede ve Müsadere Uygulamalarında Etkinliğin
Artırılması Strateji Belgesi ve Eylem Planı  296
c. Ortak görev gücü (Joint task force) yapılanmaları  297
d. Ortak eylem planları dışında MASAK ile diğer kurumlar arası
ortak çalışma grubu yapılanmaları  299
4. Özel sektör yükümlülerin iç koordinasyonu: Uyum Görevlisi ve
uyum programı mekanizması  301
a. Uyum görevlisi atanması  305
b. Uyum programı hazırlanması  309
c. İç denetim  313
5. Eğitim ve rehberlik koordinasyonu  314
a. Paydaş kurumlara ve ilgili diğer kurum çalışanlarına yönelik
eğitim faaliyetleri  317
b. Özel sektör yükümlülerine yönelik eğitim faaliyetleri  318
c. MASAK personeline yönelik eğitim faaliyetleri  320
d. Rehber, broşür, kitap, makale vb. yayınlar suretiyle
bilgilendirme  321
e. Özel sektör temsilcileri tarafından bünyelerinde
gerçekleştirilen eğitim faaliyetleri  322
6. Personel istihdamı ve kurumlar arası geçici görevlendirme  324
7. Uluslararası koordinasyon  330
a. FATF ile ilişkiler  331
b. EGMONT Group üyeliği kapsamında karşılıklı iyi niyet
anlaşmaları (MOU’lar) çerçevesinde yabancı mali istihbarat
birimleriyle iş birliği  344
c. Diğer uluslararası kuruluşlarla AML/CFT alanında iş birliği
çalışmaları  348
d. Uluslararası proje faaliyetleri  350
e. Uluslararası adli yardımlaşma kapsamında iş birliği  352
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
TÜRKİYE MALİ İSTİHBARAT YAPILANMASININ FATF TAVSİYELERİNE UYUM
VE ÖRNEK ÜLKE UYGULAMALARI ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ VE ÖNERİLER
I. HUKUKİ ÇERÇEVE  366
A. Suç Tanımları  366
1. Kara para aklama suçu tanımı  366
2. Terörün finansmanı suç tanımı  378
3. Kitle imha silahlarının yayılmasının finansmanı suçu  383
B. Soruşturma ve Kovuşturma Süreçleri ile Koruma Tedbirleri  386
1. Soruşturma ve kovuşturma sürecinin genel işleyiş süreci ve
malvarlığına ilişkin tedbir mekanizması  386
2. 6415 sayılı Kanun çerçevesinde malvarlığının dondurulması
mekanizması  394
3. 7262 sayılı Kanun çerçevesinde malvarlığının dondurulması
mekanizması  401
4. Malvarlıklarının geri alınması ofisleri (ARO’lar)  405
C. Önleyici Tedbir Mekanizmasının İşleyişi  410
1. Risk anlayışı ve risk yönetimi  411
2. Müşterinin tanınması  415
3. NPO’lar  424
4. Gelişen Teknolojiler  429
5. Kayıt tutma ve kayıtların muhafazası  432
6. Muhabir bankacılık, üçüncü tarafa güven ve finansal grup arası
ilişkiler  433
7. Bildirim yükümlülüğü  434
8. Risk yönetim tabanlı AML/CFT uyum politikaları ve iç kontrol
mekanizması  447
9. İdari yaptırımlar  450
10. İşlemin ertelenmesi  453
II. KURUMSAL ÇERÇEVE  455
A. Mali istihbarat Birimi: Kurumsal Yapılanma  455
B. MASAK ile Kamu ve Özel Sektör Kuruluşları Arası Mali İstihbarat İş
Birliği ve Koordinasyon Yapılanması  473
1. Genel itibariyle kamuda bilgi paylaşım düzeyi ve yaşanan hukuki
sorunlar  476
2. MASAK ile diğer kurumlar arası stratejik iş birliği ve politika
koordinasyonu  480
3. ŞİB’lerin ve diğer istihbari bilgilerin temin–analiz ve ilgili kurumlarla
paylaşım kapasitesi  489
4. Bilişim teknolojileri ve dijital koordinasyon  504
5. Adli süreç öncesi MASAK ile kamu ve özel sektör kuruluşları
arasında önleyici iş birliği ve koordinasyon  516
6. Adli soruşturma aşamasında MASAK ile kamu ve özel sektör
kuruluşları arasında iş birliği ve koordinasyon  530
7. Ortak çalışma grubu (teams), Ortak görev gücü (joint task force)
yapılanmaları ve füzyon merkezleri (fusion centers)) oluşturulması  541
8. Yükümlülük denetimlerinde MASAK ile kamu ve özel sektör
kuruluşları arasında iş birliği ve koordinasyon  559
9. Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör yükümlü kuruluşlara
yönelik eğitim ve rehberlik koordinasyonu  577
10. Personel istihdam politikası ve eğitim ve rehberlik koordinasyonu  586
11. MASAK ile diğer kurumlar arası koordinasyonda görünmeyen
engeller  596
C. Uluslararası Adli ve İstihbari İş Birliği ve Koordinasyon  598
SONUÇ  609
KAYNAKÇA  645
DİZİN  671
 







 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
ÖNSÖZ  5
TEŞEKKÜR  7
İÇİNDEKİLER  9
ŞEKİLLER LİSTESİ  16
KISALTMALAR  17
GİRİŞ  23
BİRİNCİ BÖLÜM
TÜRKİYE’DE KAYIT DIŞI EKONOMİ VE SUÇ EKONOMİSİYLE MÜCADELENİN GENEL ÇERÇEVESİ
I. TÜRKİYE’DE KAYIT DIŞI EKONOMİNİN BOYUTLARI VE KAYIT DIŞILIKLA
MÜCADELE  31
A. Türkiye’de Kayıt dışı Ekonominin Boyutları  31
B. Türkiye’de Kayıt dışı Ekonominin Nedenleri  35
C. Türkiye’de Kayıt dışı Ekonomi ile Mücadelenin Genel Çerçevesi  38
II. TÜRKİYE’DE SUÇ EKONOMİSİNİN BOYUTLARI VE SUÇ EKONOMİSİYLE
MÜCADELE  42
A. Uyuşturucu Kaçakçılığı ve Narko–Terör İle Mücadele  48
1. Uyuşturucu kaçakçılığı ve narko–terörizmin boyutları  48
2. Uyuşturucu kaçakçılığı ve narko–terörle mücadele  60
B. Diğer Kaçakçılık Suçları, Mali Suçlar ile Kara Para Aklamanın Boyutları
ve Mücadele Süreci  66
1. Silah–mühimmat kaçakçılığı  67
2. Akaryakıt kaçakçılığı  68
3. Tütün mamulleri ve alkollü içkiler kaçakçılığı  70
4. Göçmen kaçakçılığı ve insan ticareti  72
5. Muhtelif kaçakçılık türleri  73
6. Yolsuzluk  73
7. Sahtecilik ve dolandırıcılık  77
C. Terörün Finansmanıyla Mücadele  84
1. Terörizmin finansman biçimi ve terör örgütlerinin finans kaynakları  84
a. PKK/KCK terör örgütünün finansmanı  84
b. DHKP/C vb. sol tandanslı terör örgütlerinin finansmanı  92
c. DEAŞ (IŞİD) vb. radikal dini terör örgütlerinin finansmanı  93
d. FETÖ/PDY terör örgütünün finansmanı  94
2. Terörün finansmanıyla mücadelenin genel çerçevesi  95
D. Türkiye’nin Suç Ekonomisiyle Mücadele Karnesi  96
İKİNCİ BÖLÜM
TÜRKİYE MALİ İSTİHBARAT YAPILANMASI: MEVCUT DURUM ANALİZİ
I. TÜRKİYE MALİ İSTİHBARAT YAPILANMASI: HUKUKİ ÇERÇEVE  105
A. Aklama ve Terörün Finansmanı ile Mücadele (AML/CFT) Hukuki
Çerçeve ve Müsadere Mekanizması  105
1. AML/CFT ceza hukuku hükümleri  106
a. Kara para aklama suçuna ilişkin hukuki çerçeve  106
b. Terörün finansmanı suçuna ilişkin hukuki çerçeve  113
c. Kitle imha silahlarının yaygınlaşmasının finansmanı ile
mücadeleye ilişkin hukuki çerçeve  123
2. Müsadere, el koyma ve diğer koruma tedbirleri  125
a. 5237 sayılı TCK kapsamında müsadere ve diğer güvenlik
tedbirleri  125
b. 5271 sayılı CMK kapsamında el koyma ve diğer koruma
tedbirleri  130
c. 6415 sayılı Terörün Finansmanı Kanunu kapsamında
malvarlıklarının dondurulması  133
d. 7262 sayılı Kitle İmha Silahlarının Finansmanının Önlenmesi
Kanunu kapsamında malvarlığının dondurulması  140
e. El konulan ve/veya müsadere edilen malvarlıklarının yönetimi  143
B. Türk Hukukunda AML/CFT Önleyici Tedbir Mekanizması  147
1. Kimlik tespiti yükümlülüğü ve ‘müşterinin tanınmasına ilişkin
esaslar’ kapsamında getirilen diğer yükümlülükler  154
2. Şüpheli işlem bildirimi yükümlülüğü  159
3. “Devamlı bilgi verme” ve “bilgi ve belge verme” yükümlülüğü  163
4. Muhafaza ve ibraz yükümlülüğü  168
5. İşlemlerin ertelenmesi  169
6. Elektronik tebligat  172
7. Yükümlülük ihlallerinin cezalandırılması  173
II. TÜRKİYE MALİ İSTİHBARAT YAPILANMASI: KURUMSAL ÇERÇEVE  178
A. Mali İstihbarat Birimi: Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanlığı
(MASAK)  178
1. MASAK’ın tarihçesi  178
2. MASAK’ın temel fonksiyonları, vizyon ve misyonu  178
3. MASAK’ın görev ve yetkileri  179
4. MASAK’ın hedefleri  187
5. MASAK’ın organizasyon yapısı  189
B. Mali İstihbarat Koordinasyon Mekanizması  190
1. Mali istihbarat temin, analiz ve paylaşım süreci  190
a. MASAK tarafından bilgi–belge temini  192
aa. 5549 sayılı Kanun kapsamında yer alan “bilgi ve belge
verme yükümlülüğü” ve “erişim sistemleri kurulması”
düzenlemeleri çerçevesinde bilgi–belge temini  196
bb. 5549 saylı Kanun’da yer alan “devamlı bilgi verme
yükümlülüğü” kapsamında bilgi–belge temini  197
cc. MASAK ile yargı makamları arasında bilgi paylaşımının
hukuki temelleri  199
dd. 6415 sayılı kanun ve ikincil düzenlemeler kapsamında
MASAK tarafından bilgi–belge temini  199
ee. 7262 sayılı kanun ve ikincil düzenlemeler kapsamında
MASAK tarafından bilgi–belge temini  200
ff. MASAK ile diğer kurumlar arasında düzenlenen bilgi
paylaşım protokolleri  200
gg. MASAK’a ulaşan şüpheli işlem bildirimleri (ŞİB’ler) ve diğer
bildirimler  201
b. Analiz ve inceleme süreci  214
aa. Analiz ve değerlendirme süreci  221
bb. Araştırma ve inceleme süreci  227
c. Mali istihbarat paylaşım ve koordinasyon süreci  237
aa. MASAK, kolluk ve istihbarat birimleri ve diğer kurumlar
arası mali istihbarat paylaşımı ve koordinasyon çalışmaları  238
bb. MASAK ve diğer kolluk ve istihbarat birimler ve ilgili
kurumlarla birlikte “ortak operasyonlar” gerçekleştirilmesi  250
d. Bilgi teknolojileri altyapısı  254
2. Yükümlülük denetimi koordinasyonu  262
3. Koordinasyon kurulu, komisyonlar, ortak eylem planları, ortak
çalışma grupları ve ortak görev gücü (joint task force) şeklinde
oluşturulan özel koordinasyon grupları  271
a. Koordinasyon kurulu ve komisyonlar  271
aa. Mali Suçlarla Mücadele Koordinasyon Kurulu yapılanması  271
bb. Değerlendirme Komisyonu yapılanması  273
cc. Denetim ve İş birliği Komisyonu yapılanması  275
dd. Kaçakçılık İstihbarat Koordinasyon Kurulu (KİKK)
yapılanması  278
ee. Milli İstihbarat Koordinasyon Kurulu (MİKK) yapılanması  280
b. Ortak eylem planları  281
aa. Saydamlığın Artırılması ve Yolsuzlukla Mücadelenin
Güçlendirilmesi Eylem Planı  282
bb. Kayıt Dışı Ekonomiyle Mücadele Eylem Planları  286
cc. Organize Suçlarla Mücadele Eylem Planı  288
dd. MASAK ile BDDK arasında Ortak Eylem Planı  289
ee. Uyuşturucu ile Mücadele Strateji Belgesi ve Eylem Planı  290
ff. Akaryakıt Kaçakçılığı ile Mücadele Eylem Planı  292
gg. Suç Gelirlerinin Aklanması ve Terörizmin Finansmanı ile
Mücadelede ve Müsadere Uygulamalarında Etkinliğin
Artırılması Strateji Belgesi ve Eylem Planı  296
c. Ortak görev gücü (Joint task force) yapılanmaları  297
d. Ortak eylem planları dışında MASAK ile diğer kurumlar arası
ortak çalışma grubu yapılanmaları  299
4. Özel sektör yükümlülerin iç koordinasyonu: Uyum Görevlisi ve
uyum programı mekanizması  301
a. Uyum görevlisi atanması  305
b. Uyum programı hazırlanması  309
c. İç denetim  313
5. Eğitim ve rehberlik koordinasyonu  314
a. Paydaş kurumlara ve ilgili diğer kurum çalışanlarına yönelik
eğitim faaliyetleri  317
b. Özel sektör yükümlülerine yönelik eğitim faaliyetleri  318
c. MASAK personeline yönelik eğitim faaliyetleri  320
d. Rehber, broşür, kitap, makale vb. yayınlar suretiyle
bilgilendirme  321
e. Özel sektör temsilcileri tarafından bünyelerinde
gerçekleştirilen eğitim faaliyetleri  322
6. Personel istihdamı ve kurumlar arası geçici görevlendirme  324
7. Uluslararası koordinasyon  330
a. FATF ile ilişkiler  331
b. EGMONT Group üyeliği kapsamında karşılıklı iyi niyet
anlaşmaları (MOU’lar) çerçevesinde yabancı mali istihbarat
birimleriyle iş birliği  344
c. Diğer uluslararası kuruluşlarla AML/CFT alanında iş birliği
çalışmaları  348
d. Uluslararası proje faaliyetleri  350
e. Uluslararası adli yardımlaşma kapsamında iş birliği  352
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
TÜRKİYE MALİ İSTİHBARAT YAPILANMASININ FATF TAVSİYELERİNE UYUM
VE ÖRNEK ÜLKE UYGULAMALARI ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ VE ÖNERİLER
I. HUKUKİ ÇERÇEVE  366
A. Suç Tanımları  366
1. Kara para aklama suçu tanımı  366
2. Terörün finansmanı suç tanımı  378
3. Kitle imha silahlarının yayılmasının finansmanı suçu  383
B. Soruşturma ve Kovuşturma Süreçleri ile Koruma Tedbirleri  386
1. Soruşturma ve kovuşturma sürecinin genel işleyiş süreci ve
malvarlığına ilişkin tedbir mekanizması  386
2. 6415 sayılı Kanun çerçevesinde malvarlığının dondurulması
mekanizması  394
3. 7262 sayılı Kanun çerçevesinde malvarlığının dondurulması
mekanizması  401
4. Malvarlıklarının geri alınması ofisleri (ARO’lar)  405
C. Önleyici Tedbir Mekanizmasının İşleyişi  410
1. Risk anlayışı ve risk yönetimi  411
2. Müşterinin tanınması  415
3. NPO’lar  424
4. Gelişen Teknolojiler  429
5. Kayıt tutma ve kayıtların muhafazası  432
6. Muhabir bankacılık, üçüncü tarafa güven ve finansal grup arası
ilişkiler  433
7. Bildirim yükümlülüğü  434
8. Risk yönetim tabanlı AML/CFT uyum politikaları ve iç kontrol
mekanizması  447
9. İdari yaptırımlar  450
10. İşlemin ertelenmesi  453
II. KURUMSAL ÇERÇEVE  455
A. Mali istihbarat Birimi: Kurumsal Yapılanma  455
B. MASAK ile Kamu ve Özel Sektör Kuruluşları Arası Mali İstihbarat İş
Birliği ve Koordinasyon Yapılanması  473
1. Genel itibariyle kamuda bilgi paylaşım düzeyi ve yaşanan hukuki
sorunlar  476
2. MASAK ile diğer kurumlar arası stratejik iş birliği ve politika
koordinasyonu  480
3. ŞİB’lerin ve diğer istihbari bilgilerin temin–analiz ve ilgili kurumlarla
paylaşım kapasitesi  489
4. Bilişim teknolojileri ve dijital koordinasyon  504
5. Adli süreç öncesi MASAK ile kamu ve özel sektör kuruluşları
arasında önleyici iş birliği ve koordinasyon  516
6. Adli soruşturma aşamasında MASAK ile kamu ve özel sektör
kuruluşları arasında iş birliği ve koordinasyon  530
7. Ortak çalışma grubu (teams), Ortak görev gücü (joint task force)
yapılanmaları ve füzyon merkezleri (fusion centers)) oluşturulması  541
8. Yükümlülük denetimlerinde MASAK ile kamu ve özel sektör
kuruluşları arasında iş birliği ve koordinasyon  559
9. Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör yükümlü kuruluşlara
yönelik eğitim ve rehberlik koordinasyonu  577
10. Personel istihdam politikası ve eğitim ve rehberlik koordinasyonu  586
11. MASAK ile diğer kurumlar arası koordinasyonda görünmeyen
engeller  596
C. Uluslararası Adli ve İstihbari İş Birliği ve Koordinasyon  598
SONUÇ  609
KAYNAKÇA  645
DİZİN  671
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024