İÇİNDEKİLER
Önsöz 7 Kısaltmalar 13 Giriş 15 Birinci Bölüm MARKANIN ÖZELLİKLERİ I. GENEL OLARAK 17 II. AYIRT EDİCİ NİTELİKTE OLMA 18 III. MUTLAK HAKKA KONU OLMA 20 IV. GAYRİ MADDİ MAL OLMA 21 V. BAĞIMSIZ OLMA 24 VI. HUKUKİ İŞLEMLERE KONU OLMA 25 İkinci Bölüm MARKANIN DEVRİ I. GENEL OLARAK 31 II. DEVRİN KONUSU 33 A. Tescilli Marka 33 2. Ortak Marka 34 3. Garanti Markası 35 B. Tescilsiz Marka 37 C. Marka Başvurusu 39 E. Markayla İlgili Alacaklar 41 III. DEVRE UYGULANACAK HÜKÜMLER 41 IV. DEVRİN USULÜ 44 A. Markanın Müstakil Devri 44 B. Markanın Kısmen Devri 47 C. Markanın Ticari İşletmeyle Birlikte Devri 49 D. Markanın Ortaklıkların Birleşmesi Yoluyla Devri 53 F. Markanın Bir Ortaklığa Sermaye Olarak Getirilmesi Yoluyla Devri 55 G. Ticari Vekil veya Temsilci Adına Tescilli Markanın Devri 58 H. Markanın Miras Yolu ile İntikali 59 V. DEVRİN TESCİLİ VE ETKİLERİ 61 VI. DEVRİN HÜKÜM VE SONUÇLARI 71 Üçüncü Bölüm MARKANIN REHNİ I. GENEL OLARAK 75 II. REHNİN KONUSU 79 A. Genel Olarak 79 B. Tescilli Marka 80 1. Ferdi Marka 80 2. Ortak Marka 81 3. Garanti Markası 81 B. Tescilsiz Marka 81 C. Marka Başvurusu 82 D. Marka Lisans Hakkı 83 E. Markayla İlgili Alacaklar 83 III. REHNE UYGULANACAK HÜKÜMLER 84 IV. REHNİN USULÜ 86 A. Markanın Müstakil Rehni 86 B. Markanın Ticari İşletme ile Birlikte Rehni 88 C. Markayla İlgili Alacakların Rehni 91 V. REHNİN TESCİLİ VE ETKİLERİ 92 VI. REHNİN HÜKÜM VE SONUÇLARI 96 VII. REHİNLİ MARKANIN PARAYA ÇEVRİLMESİ 100 Dördüncü Bölüm MARKANIN HACZİ I. GENEL OLARAK 105 II. HACZİN KONUSU 107 A. Tescilli Marka 107 1. Ferdi Marka 107 2. Ortak Marka 108 3. Garanti Markası 108 B. Tescilsiz Marka 108 C. Kişisel Unsurları İçeren Markalar 112 E. Marka Lisans Hakkı 112 F. Markayla İlgili Alacaklar 113 III. HACZE UYGULANACAK HÜKÜMLER 113 IV. HACZİN USULÜ 118 A. Genel Olarak 118 B. Markanın Haczi 119 1. İİK. m.94’e Göre Haciz 119 2. İİK. m.79/II’ye Göre Haciz 121 C. Markayla İlgili Alacakların Haczi 122 V. HACZİN TESCİLİ VE ETKİLERİ 124 VI. HACZİN HÜKÜM VE SONUÇLARI 126 VII. MAHCUZ MARKANIN PARAYA ÇEVRİLMESİ 131 VIII. İFLASIN MARKAYA ETKİLERİ 133 A. Genel Olarak 133 B. İflasın Markaya İlişkin Hukuki İşlemlere Etkisi 136 C. İflasın Markaya İlişkin Davalara Etkisi 140 D. İflasın Markayı Kullanma Zorunluluğuna Etkisi 140 Beşinci Bölüm MARKANIN LİSANS SÖZLEŞMESİNE KONU OLMASI I. GENEL OLARAK 143 II. SÖZLEŞMENİN KONUSU 146 A. Tescilli Marka 146 1. Ferdi Marka 147 2. Ortak Marka 147 3. Garanti Markası 147 B. Tescilsiz Marka 148 C. Marka Başvurusu 149 III. SÖZLEŞMENİN HUKUKİ NİTELİĞİ VE SÖZLEŞMEYE UYGULANACAK HÜKÜMLER 149 A. Lisansın Hukuki Niteliği 150 1. Lisansın Ayni Hak Niteliği 150 2. Lisansın Mutlak Hak Niteliği 151 3. Lisansın Nispi Hak Niteliği 153 B. Lisans Sözleşmesinin Hukuki Niteliği 155 C. Lisans Sözleşmesine Uygulanacak Hükümler 158 IV. SÖZLEŞMENİN TÜRLERİ 163 A. Tamamen-Kısmen Lisans 163 B. İnhisari Lisans-Basit Lisans 164 1. İnhisari Lisans 165 2. Basit (İnhisari Olmayan) Lisans 166 C. Alt Lisans 168 V. SÖZLEŞMENİN USULÜ 169 VI. SÖZLEŞMENİN TESCİLİ VE ETKİLERİ 172 VII. SÖZLEŞMENİN HÜKÜM VE SONUÇLARI 175 A. Lisans Verenin Hak ve Borçları 175 1. Hakları 175 2. Borçları 179 B. Lisans Alanın Hak ve Borçları 182 1. Hakları 182 2. Borçları 186 VIII. LİSANS SÖZLEŞMESİNİN SONA ERMESİ 191 B. Sözleşme Süresinin Dolması 192 C. Olağan Fesih Yolu 193 D. Olağanüstü Fesih Yolu 194 E. Diğer Nedenler 195 Sonuç 197 Bibliyografya 203 |