Geleceğin öğrenen örgütlerini oluşturabilmek için, çağın gereklerine cevap verebilecek değişim ve gelişmelere oryantasyon zorunlu görülmektedir. Öğretim odaklı, sınav başarısından çok, etik değerlerin, duyguların, sağlıklı iletişimin ve iyiliklerin önemsendiği, karakterli bireylerin yetiştirilmesinin hedeflendiği okullar ve sınıflar inşa edebilmek için, eğitim sistemlerinin yeniden sorgulanması kaçınılmaz olmaktadır.
Bu sorgulama yapıldığında ise, öncelikle kendi eğitim sistemimizin çok iyi bir şekilde tanınması ve buna bağlı olarak ta okul ve dolayısıyla sınıf yönetim süreçlerimizin çok iyi irdelenmesi gerekmektedir. Bu nedenle eğitim sistemleri içerisinde sınıf yönetim süreçlerinin önemi her geçen gün bir kat daha artmaktadır. Bu zorunluluktan hareketle, etkin ve verimli sınıfların oluşturulması için üniversitelerin eğitim fakültelerinde okutulan "Sınıf Yönetimi" derslerinin de kuramla sınırlı kalmayıp, uygulamaya yönelmesi büyük önem arz etmektedir.
Bu kitabın yazarları, kuram ve uygulamanın birlikte sunulmasının gerekli olduğu bilinciyle ve kaliteli sınıfların oluşturulması hedefiyle YÖK'ün öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumlarında belirlediği sınıf yönetimi dersinin içeriğine uygun olarak bir çalışma yapmışlardır. Bu amaçla da bu kitabı, kuram ve uygulamayı bir arada sunmak üzere tasarlamışlardır.
Konu Başlıkları
| Temel Kavramlar ve Sınıf Yönetiminin Kapsamı |
| Sınıf Yönetimini Etkileyen Etmenler |
| Öğrenme ve Öğretme Sürecinin Yönetimi |
| Sınıfta Zaman Yönetimi |
| Sınıfta İletişim ve Disiplin Oluşturma |
| Sınıfta Motivasyon Sürecinin Etkili Yönetimi |
| Sınıfta Öğrenme Stilleri ve Çoklu Zeka Yönetimi |
| Sınıfta İstenmeyen Davranışların Yönetimi |
| Sınıfta İlişki Düzenini Oluşturmada Öğretmenin Liderliği |
| Sınıfta Özel Grupların Yönetimi |