Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
AB ve Türk Hukuku Uygulamalarında
Karşılaştırmalı Reklam
Eylül 2021 / 1. Baskı / 152 Syf.
Fiyatı: 330.00 TL
İndirimli: 80.00 TL (%76)
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle
   

Türkiye'de, Avrupa Birliği mevzuatına uyum amacıyla pek çok alanda mevzuat değişikliğine gidildiği bilinmektedir. Karşılaştırmalı reklamlara ilişkin, gerek uyum süreci dolayısıyla gerekse diğer devletlerde olduğu gibi Türkiye'de de hukuki düzenleme ihtiyacının hâsıl olması sebebiyle bir kısım mevzuat revizyonu gerçekleştirilmiştir. Hal böyle iken Türkiye'deki düzenlemelerin, fikri mülkiyet, ticaret ve tüketici hukuku ölçütleriyle farklı yasa ve yönetmeliklerde yer edinmesi, bu düzenlemelerin derlenerek ele alınması ihtiyacını doğurmuştur.

Çalışmanın ilk bölümünde, karşılaştırmalı reklamın tanımı, tarihsel gelişimi, unsurları, türleri ve görünüş biçimleri ele alınmıştır. Devamında, Avrupa Birliği'nin karşılaştırmalı reklam hukukunda kaydettiği gelişmeler üzerinde durularak, 2006/114/EC Sayılı Reklam Yönergesi ile Türk mevzuatı düzenlemelerine değinilmiş, Avrupa Birliği ile Türk Hukuku düzenlemeleri çerçevesinde, karşılaştırmalı reklamın hukuka uygunluk şartlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.

Diğer yandan, seçilen karar örnekleriyle Avrupa Birliği Adalet Divanı ve Türk yargısının, karşılaştırmalı reklam hukukuna yaklaşımına yer verilmiştir. Yine uygulamaya temas edilmesi amacından hareketle Avrupa Birliği'ndeki özdenetim mekanizması ile Türkiye'deki denetim anlayışı karşılaştırılarak, Üye Devletlerdeki özdenetim kurullarının yanı sıra Türkiye'deki denetim mekanizmalarının karar örnekleri sıralanmıştır.

Son bölüm, önceki bölümde yer verilen yargı ve denetim merci kararlarının değerlendirilmesine, bu mercilerin teşekkülündeki yapısal eksiklikler ve inceleme yöntemlerindeki farklılıklar üzerinde durularak, kararların tesis edilişindeki prensipler ile izlenen yöntemlere ilişkin incelemelere ve eleştirilere ayrılmıştır. Bu anlamda tespit edilen farklılıkların ortaya konulması amaçlanmış ve karşılaştırmalı reklam müessesesinin gelişimine katkı sağlayacağı düşünülen öneriler sunulmuştur.

Not: Özel indirime giren kitapların kapaklarında, normal kullanımını engellemeyecek şekilde, yıpranma veya küçük hasarlar bulunabilir.

Konu Başlıkları
Üye Devletler ile Türkiye'deki Denetim Mekanizmalarının Uygulamaları
Karşılaştırmalı Reklama İlişkin Tespitler – Uygulamadaki Farklılıklar ile Sorunlar
Yargı İçtihatları
Barkod: 9789750272509
Yayın Tarihi: Eylül 2021
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 152
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Teşekkür  7
İçindekiler  9
Kısaltmalar  13
Giriş  15
Birinci Bölüm
KARŞILAŞTIRMALI REKLAM
I. GENEL OLARAK  19
II. KARŞILAŞTIRMALI REKLAMIN TARİHSEL SÜRECİ  22
III. KARŞILAŞTIRMALI REKLAMIN UNSURLARI  24
A. Reklama Konu Ürün ya da Hizmet Karşılaştırılabilir Olmalı  24
B. Reklama Konu Ürün ya da Hizmet Rakip ile İlişkilendirilmeli  24
C. Karşılaştırmalı Reklam Aldatıcı Olmamalı  25
D. Karşılaştırmalı Reklam Gereksiz Yere Kötüleyici Olmamalı  25
E. Karşılaştırmalı Reklamda Rakibin İtibarından Haksız Yere Yararlanılmamalı  25
VI. KARŞILAŞTIRMALI REKLAM TÜRLERİ  26
A. Doğrudan ve Dolaylı Karşılaştırmalı Reklamlar  26
B. Olumlu ve Olumsuz Karşılaştırmalı Reklamlar  27
V. KARŞILAŞTIRMALI REKLAMLARIN GÖRÜNÜŞ BİÇİMLERİ  28
A. Eleştirel Karşılaştırmalı Reklam  28
B. Şahsi Karşılaştırmalı Reklam  28
C. Rakibin Tanınmışlığına Dayanan Karşılaştırmalı Reklam  29
D. Fiyat Karşılaştırmaları  29
E. Zirvede Tek Başına Reklamları  30
VI. KARŞILAŞTIRMALI REKLAMLARIN TEMEL İLKELERİ VE HUKUKİ NİTELİĞİ  30
A. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları  30
B. Hukuki Niteliği  32
VII. AVRUPA BİRLİĞİ’NDE KARŞILAŞTIRMALI REKLAM HUKUKU  34
A. 2006/114/EC Sayılı Reklam Yönergesi  34
1. Gelişim Süreci  34
2. Amacı  36
a. İç (Ortak) Pazar boyutu  36
b. Tüketicin korunması amacı  38
3. Hukuki Niteliği  41
B. Diğer Düzenlemeler  42
VIII. TÜRKİYE’DE KARŞILAŞTIRMALI REKLAM HUKUKU  43
A. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (TKHK)  43
B. Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği  46
C. 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu (TTK)  47
D. 6769 Sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu (SMK)  50
IX. HUKUKA UYGUNLUK ŞARTLARI  52
X. TÜKETİCİ ÖLÇÜTÜ  55
İkinci Bölüm
UYGULAMADA KARŞILAŞTIRMALI REKLAM
I. YARGI İÇTİHATLARI  59
A. Avrupa Birliği Adalet Divanı (ABAD)  59
B. Türk Mahkemeleri  62
C. Kararlar  64
1. Avrupa Birliği Adalet Divanı Kararları  64
2. Türkiye’deki Mahkeme Kararları  70
II. ÜYE DEVLETLER İLE TÜRKİYE’DEKİ DENETİM MEKANİZMALARININ UYGULAMALARI  82
A. Üye Devletlerdeki Denetim Mekanizmaları  82
B. Avrupa Reklam Standartları Birliği (The European Advertising Standards Alliance) (EASA)  83
1. Kuruluş ve Faaliyet  83
2. İstatiksel Veriler  85
C. Türkiye’deki Denetim Mekanizmaları  86
1. Reklam Kurulu (RK)  86
2. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK)  88
3. Reklam Özdenetim Kurulu (The Advertising Self–Regulatory Board–RÖK)  90
D. Kararlar  91
1. Belçika Reklam Etiği Jürisi’nin “Base” Kararı  91
2. İtalya Reklam Özdenetimi Enstitüsü’nün “Plasmon” Kararı  92
3. İrlanda Reklam Standartları Kurumu’nun “Volkswagen” Kararı  93
4. İsveç Reklam Ombusmanı’ın “Carglass” Kararı  95
5. Reklam Özdenetim Kurulu’nun (RÖK) “Türkiye’nin En Hızlı İnterneti Turkcell’in” Başlıklı Reklamlara İlişkin Kararı  96
6. Reklam Özdenetim Kurulu’nun (RÖK) “A Tipi Lisans” Başlıklı Reklamlara İlişkin Kararı  98
7. Reklam Kurulu’nun “Bizim Bakkal” Kararı  99
8. Reklam Kurulu’nun “Canbebe” Kararı  100
9. Reklam Kurulu’nun “Simba” Kararı  101
Üçüncü Bölüm
DEĞERLENDİRMELER
I. KARŞILAŞTIRMALI REKLAMA İLİŞKİN TESPİTLER  103
A. Karşılaştırmalı Reklamın Avantaj ve Dezavantajları  103
B. AB ile Türk Mevzuatına İlişkin Tespitler  104
II. KARŞILAŞTIRMALI REKLAMA İLİŞKİN UYGULAMADAKİ FARKLILIKLAR İLE SORUNLAR  107
A. Mahkeme Kararlarına Dair İnceleme  107
B. Denetim Mekanizmalarının Kararlarına Dair İnceleme  110
III. ÖNERİLER  114
Ekler  117
Kaynakça  137
Kavram Dizini  151
 


Saffet Tarık Aksın
Kasım 2024
360.00 TL
Sepete Ekle
Betül Aktaş Ertan ...
Ekim 2024
265.00 TL
İndirimli: 238.50 TL (%10)
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Teşekkür  7
İçindekiler  9
Kısaltmalar  13
Giriş  15
Birinci Bölüm
KARŞILAŞTIRMALI REKLAM
I. GENEL OLARAK  19
II. KARŞILAŞTIRMALI REKLAMIN TARİHSEL SÜRECİ  22
III. KARŞILAŞTIRMALI REKLAMIN UNSURLARI  24
A. Reklama Konu Ürün ya da Hizmet Karşılaştırılabilir Olmalı  24
B. Reklama Konu Ürün ya da Hizmet Rakip ile İlişkilendirilmeli  24
C. Karşılaştırmalı Reklam Aldatıcı Olmamalı  25
D. Karşılaştırmalı Reklam Gereksiz Yere Kötüleyici Olmamalı  25
E. Karşılaştırmalı Reklamda Rakibin İtibarından Haksız Yere Yararlanılmamalı  25
VI. KARŞILAŞTIRMALI REKLAM TÜRLERİ  26
A. Doğrudan ve Dolaylı Karşılaştırmalı Reklamlar  26
B. Olumlu ve Olumsuz Karşılaştırmalı Reklamlar  27
V. KARŞILAŞTIRMALI REKLAMLARIN GÖRÜNÜŞ BİÇİMLERİ  28
A. Eleştirel Karşılaştırmalı Reklam  28
B. Şahsi Karşılaştırmalı Reklam  28
C. Rakibin Tanınmışlığına Dayanan Karşılaştırmalı Reklam  29
D. Fiyat Karşılaştırmaları  29
E. Zirvede Tek Başına Reklamları  30
VI. KARŞILAŞTIRMALI REKLAMLARIN TEMEL İLKELERİ VE HUKUKİ NİTELİĞİ  30
A. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları  30
B. Hukuki Niteliği  32
VII. AVRUPA BİRLİĞİ’NDE KARŞILAŞTIRMALI REKLAM HUKUKU  34
A. 2006/114/EC Sayılı Reklam Yönergesi  34
1. Gelişim Süreci  34
2. Amacı  36
a. İç (Ortak) Pazar boyutu  36
b. Tüketicin korunması amacı  38
3. Hukuki Niteliği  41
B. Diğer Düzenlemeler  42
VIII. TÜRKİYE’DE KARŞILAŞTIRMALI REKLAM HUKUKU  43
A. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (TKHK)  43
B. Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği  46
C. 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu (TTK)  47
D. 6769 Sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu (SMK)  50
IX. HUKUKA UYGUNLUK ŞARTLARI  52
X. TÜKETİCİ ÖLÇÜTÜ  55
İkinci Bölüm
UYGULAMADA KARŞILAŞTIRMALI REKLAM
I. YARGI İÇTİHATLARI  59
A. Avrupa Birliği Adalet Divanı (ABAD)  59
B. Türk Mahkemeleri  62
C. Kararlar  64
1. Avrupa Birliği Adalet Divanı Kararları  64
2. Türkiye’deki Mahkeme Kararları  70
II. ÜYE DEVLETLER İLE TÜRKİYE’DEKİ DENETİM MEKANİZMALARININ UYGULAMALARI  82
A. Üye Devletlerdeki Denetim Mekanizmaları  82
B. Avrupa Reklam Standartları Birliği (The European Advertising Standards Alliance) (EASA)  83
1. Kuruluş ve Faaliyet  83
2. İstatiksel Veriler  85
C. Türkiye’deki Denetim Mekanizmaları  86
1. Reklam Kurulu (RK)  86
2. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK)  88
3. Reklam Özdenetim Kurulu (The Advertising Self–Regulatory Board–RÖK)  90
D. Kararlar  91
1. Belçika Reklam Etiği Jürisi’nin “Base” Kararı  91
2. İtalya Reklam Özdenetimi Enstitüsü’nün “Plasmon” Kararı  92
3. İrlanda Reklam Standartları Kurumu’nun “Volkswagen” Kararı  93
4. İsveç Reklam Ombusmanı’ın “Carglass” Kararı  95
5. Reklam Özdenetim Kurulu’nun (RÖK) “Türkiye’nin En Hızlı İnterneti Turkcell’in” Başlıklı Reklamlara İlişkin Kararı  96
6. Reklam Özdenetim Kurulu’nun (RÖK) “A Tipi Lisans” Başlıklı Reklamlara İlişkin Kararı  98
7. Reklam Kurulu’nun “Bizim Bakkal” Kararı  99
8. Reklam Kurulu’nun “Canbebe” Kararı  100
9. Reklam Kurulu’nun “Simba” Kararı  101
Üçüncü Bölüm
DEĞERLENDİRMELER
I. KARŞILAŞTIRMALI REKLAMA İLİŞKİN TESPİTLER  103
A. Karşılaştırmalı Reklamın Avantaj ve Dezavantajları  103
B. AB ile Türk Mevzuatına İlişkin Tespitler  104
II. KARŞILAŞTIRMALI REKLAMA İLİŞKİN UYGULAMADAKİ FARKLILIKLAR İLE SORUNLAR  107
A. Mahkeme Kararlarına Dair İnceleme  107
B. Denetim Mekanizmalarının Kararlarına Dair İnceleme  110
III. ÖNERİLER  114
Ekler  117
Kaynakça  137
Kavram Dizini  151
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024