Bankacılık ürünlerinin birer hizmet oluşu, insan etkileşiminin her zaman var olacağını ve bu etkileşimlerde karar vericinin kral olan müşteri olacağı kaçınılmazdır. Bundan dolayı, bankacılık mesleğinin icrasında yeni müşteriler bulmak, mevcut müşteri elde tutmak, başarılı hizmetler verebilmek ve rekabette ayakta kalabilmek için pazarlama biliminin bankalara olan katkılarından yararlanmak gerekmektedir. Pazarlamada başarılı banka, bir şey satmaktan öte müşterinin yaşamının bir parçası olman ve orada kalmayı başaran bankadır.
Bu çalışma, halen bankacı ya da bankacı adayı olanlar için, geniş bir akademik tarama sonucunda ortaya konmuş ve reel uygulamalarla desteklenmiştir. Anlatılan konuların daha iyi anlaşılması için bölüm sonlarında örnek olaylara ve etkili satışa yardımcı olacak tavsiyelere yer verilmiş.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
| Banka Kavramı, Tanımı Gelişimi Sınıflandırılması ve Fonksiyonları |
| Pazarlama ve Bankacılık İlişkisi, Hizmet Pazarlaması Kavramı |
| Bankacılıkta Hizmetler ve Özellikleri |
| Bankacılık Hizmetlerinde Fiyatlama |
| Bankacılık Hizmetlerinde Dağıtım |
| Bankacılık Hizmetlerinde Tutundurma |
| Sigortanın Tanımı, Tarihi Gelişimi, Sigortacılık ve Pazarlama İlişkisi |
| Sigortacılıkta Pazarlama Karması |