Bu çalışma Yüksek Lisans ve Doktora derslerinde aynı adla vermiş olduğum derslerdeki notlarımın bir araya getirilmesi ile oluşmuştur. Birinci bölümde küresel pazarlama kavramı ve küresel pazarlamanın zorlukları ve avantajları özetlenmiştir. İkinci bölümde dış pazarların araştırılmasında nelere dikkat edilmesi, pazarlama bilgi ve araştırma sistemi özetlenmiş ve Pazar çevresi hakkında kısa bir bilgi verilmiştir. 3.,4., 5., ve 6. Bölümler çevre analizlerine(ekonomik, kültürel, tüketici vb.) ayrılmıştır.
7. bölümde hedef pazarların belirlenmesinde nasıl bir yol izlenmesi gerektiği, 8. Bölümde büyüme ve re kabet stratejileri, 9. Bölümde pazara giriş stratejileri ele alınmıştır. 10. Bölümde ürün, 11. Bölümde fiyat, 12. Bölümde dağıtım, 13. Bölümde tutundurma bileşenlerine ilişkin kararların alınmasında nasıl bir bakış açısıyla yola çıkılması gerektiği üzerinde durulmuştur.
Konu Başlıkları
| Küresel Pazarlama Kavramı |
| Pazarlama Örgütlenmesi, Bilgi ve Araştırma Sistemi |
| Pazarların Ekonomik Çevresi |
| Kültürel, Yasal ve Çoğrafik Çevre |
| Tüketici Davranışları |
| Pazarların Rekabet Analizi |
| Hedef Pazar Tayini |
| Küresel Büyüme ve Rekabet Stratejileri |
| Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri |
| Küresel Ürün Politikaları |
| Küresel Pazarlarda Fiyat Kararları |
| Küresel Dağıtım Kararları |
| Küresel Tutundurma Kararları |
| Küresel Pazarlama Faaliyetlerinin Denetimi |