Dijital kanallardaki teknolojik gelişim, yaşanılan salgın gibi çeşitli risk unsurlarının etkisi, teknoloji konusunda lider işletmelerin uygulamaları ve tüketici davranışlarındaki değişim işletmeleri dijital kanallara yönelmeye, dijitalde olan işletmeleri bu kanalları daha etkin bir şekilde kullanmaya itmektedir. Bu konuda en büyük sorunlardan birisi dijital pazarlama alanında yetkin çalışanların sayı ve niteliğinin düşük olmasıdır. Genel olarak farklı sektörlerde dijital pazarlama alanında çalışanların nitelikleri incelendiğinde; pazarlama konusunda donanımlı olanların dijital teknolojiler konusunda, dijital teknolojiler konusunda donanımlı olanların ise pazarlama alanında yetersiz kaldığı görülmektedir. Belirli sayıda çalışanın zaman içerisinde kendilerini geliştirdiği aşikârdır. Ancak çok daha fazla sayıda çalışanın her iki konudaki donanımının aynı seviyede olmadığı ve bir taraftaki eksikliğin daha fazla olduğu görülmektedir. Bu noktada stratejik dijital pazarlama başlıklı bu kitabın amacı, hem sektörde halihazırda çalışanların hem de bu alana yönelecek kişilerin kendilerini geliştirmelerine katkı sağlamaktır. Daha nitelikli çalışanlarla işletmelerin de dijital pazarlamayı stratejik ve taktik uygulamalarının parçası haline getirmeleri mümkün olacaktır. Bu sayede başta KOBİ'ler olmak üzere küresel rekabette işletmelerimizin başarılı olmaları mümkün olabilecektir.
Kitap on bölümden oluşmaktadır. Bölüm yazarları alanlarında yetkin genç araştırmacılardan oluşmaktadır. Kitap bölümleri dijital pazarlamanın teorik yönünün yanı sıra uygulama tarafı da düşünülerek hazırlanmış.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
Dijital Dönüşüm ve Pazarlama
Dijital Pazarlama Stratejileri
Web Sitesi Geliştirme
Arama Motoru Pazarlaması ve Bütçe Planlama Stratejileri