Gayrimenkul sektörü konut pazarını etkin bir biçimde yönetmek için, konut talebini en doğru biçimde analiz ermelidir. Bu analizi yapacak emlak işletmelerinin profesyonel çalışanlara ihtiyacı vardır. Bu çalışanların konusunda bilgili, insan ilişkilerini yürütebilen bilgi, beceri, yetenek vb donanımlara sahip olmaları gerekmektedir. Emlak pazarlamacıları; her şeyden önce emlak mesleğinin hak ettiği itibarı kazandıracak gerçek profesyoneller olmalıdır. Bunun için üniversitelerimizde emlak ve emlak yönetimi bölümleri açılmıştır ve bu bölümlerde profesyonel emlak pazarlamacıları yetiştirilmektedir.
Yetiştirilen bu öğrencilerin emlak sektörünün insan kaynaklarını karşılaması amaçlanmıştır. Bu öğrenciler, müşterilerin menfaatlerini gözeten, müşterilerini her şeyin üzerinde tutan anlayışa sahip profesyoneller olmaları için çaba sarf edilmektedir.
Bu kitap emlak ve emlak yönetimi bölümlerinde profesyonel anlamda yetiştirilmeleri hedeflenen öğrencilerin ve sektörde bu konuda yardım alma ihtiyacı olan çalışanların yararlanması için hazırlanmıştır.
Konu Başlıkları
Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı ve Gelişimi
Hizmet Pazarlaması
Emlak ve Emlak Sektörü
Emlak Pazarlaması
Emlak Pazarlama Çevresi
Emlak İşletmelerinde Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması
Emlak Pazarlamasında Araştırma Süreci
Konut Pazarlamasında Bilgi Sistemi
Konut Sektöründe Tüketici Davranışları
Konut Pazarlamasında Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
Emlak Pazarlamasında Kişisel Satış
Emlak Pazarlamasında Müşteri Memnuniyeti Kavramı ve Gelişimi
Emlak Pazarlamasında Müşteri İlişkilerinin Yönetimi