Uluslararası turizm yazınına baktığımızda, turizmde rekabet kavramının 1970'li yıllara kadar uzandığını ancak konu ile ilgili özellikle alan araştırmasına dayalı çalışmalara 1990'li yıllardan itibaren başlandığı bilinmektedir. Bu konuda özellikle Avrupa ülkeleri ile Avustralya vb. turizm bölgelerinin rekabet düzeylerinin karşılaştırmalı olarak ele alındığını görülmektedir.
Türkiye özelinde ise, ekonominin diğer sektörlerinin rekabet potansiyeli konusunda zaman zaman ilgili araştırmalar yapılmış olmasına karşın, turizm sektöründe genelde sözde afaki bilgilerle bazı analizler yapılmaya çalışılmış, konu ile ilgili arz ya da talep yönlü araştırmalar yapılarak sonuçlarının bilimsel anlamda ilgili literatüre kazandırılmasından ya da toplumsal fayda açısından kamuoyuna sunulmasından uzak kalınmıştır. Bununla birlikte, sevindirici bir gelişme olarak, kısıtlı da olsa, 2000'li yıllardan itibaren Türkiye'nin uluslararası turizm pazarında rekabet düzeyini araştırmak amacıyla bazı çalışmaların yürütüldüğü gözlenmeye başlanmıştır.
İncelemekte olduğunuz bu kitap çalışması da, teori ve pratiği bir araya getirerek ulusal yazında yer alan bilimsel boşluğu tamamlamak amacıyla ele alınmış olup dikkat çeken konusuyla yalnızca uzmanların değil, geniş okur kitlesinin de ilgisini çekecektir.
Barkod: 9789758969296
|
Yayın Tarihi: Kasım 2012 |
Baskı Sayısı: 1
|
Ebat: 16x24 |
Sayfa Sayısı: 171
|
Yayınevi: Detay Yayıncılık
|
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
|
Dili:
Türkçe |
Ekler:
-
|
|