Bu çalışmada anayasal olarak tek başlı yürütme esasına göre hükümet sistemlerini organize eden ancak kategorik olarak saf başkanlık sistemi içinde değerlendirilemeyecek ülkelerin anayasal yapıları, başkanlık sisteminin temel prensibi olan kuvvetler ayrılığı ilkesinden sapan ve parlamenter sisteme yaklaşan yönleri çerçevesinde incelenmiş. Bu sayede, 2017 Anayasa değişiklikleri ile kabul edilen yeni hükümet sisteminin bir başkanlık sistemi olmadığı, aksine birçok ülkenin yaptığı gibi ne başkanlık ne de parlamenter sistem olan, kendine özgü bir tek başlı karma hükümet yapısının tercih edildiği ortaya konulmuş. Çalışmanın doktrine yapmayı amaçladığı katkı ve çalışmada izlenecek yöntem de bu doğrultuda belirlenmiş.
(Girişten)
Konu Başlıkları
Çalışmanın Konusu ve Amacı
Saf Hükümet Sistemleri Karşısında Tek Yapılı Karma Hükümet Sistemleri ve Unsurları
Kuruluş Aşamasında Parlamenterleşme: Seçimlerin Birleşmesi ve Koalisyonlar
Kural Koyma Faaliyeti Bakımından Parlamenterleşme: Yürütmenin Hâkim Rolü
Yürütmenin Parlamento Karşısında Hesap Verebilirliği Bakımından Parlamenterleşme ve Yasama–Yürütme İlişkilerine Etki Eden Unsurlar