İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
ÖN SÖZ iii
1. Bölüm
NEDEN YAPIYORUZ? 1
Araştırma
Bir Halkla İlişkiler Araştırması Tasarlamak 4
Örgütle İlgili Halkla İlişkiler Araştırmalarında Kullanılabilecek Yöntemler ve Sorular 7
Etkileşim Kurulacak Gruplar ile İlgili Halkla İlişkiler Araştırmalarında
Kullanılabilecek Yöntemler ve Sorular 10
Rakiplerle İlgili Halkla İlişkiler Araştırmalarında Kullanılabilecek
Yöntemler ve Sorular 14
SWOT Analizi 16
PEST Analizi 19
Problemi Keşfetmek 20
2. Bölüm
NEYİ HEDEFLİYORUZ? 23
İletişim Hedefleri ve Etkileşim Kurulacak Gruplar
İletişim Hedefleri ve Amaçlar 25
Marka Kabileleri 30
Marka Toplulukları 31
Etkileşim Kurulacak Gruplar 33
3. Bölüm
NASIL YAPIYORUZ? 47
İçgörüleri Anlamak
Zaltman ve Zaltman’ın Derin İçgörüleri 51
İletişim Konseptinin Yaratılması 54
4. Bölüm
NE YAPIYORUZ? 57
Etkinliklerin Üretimi
Etkinliklerin Üretiminde Kullanabileceğiniz Fikir Üretimi Egzersizleri 63
Yönetmen 68
Analist 68
Aşırı meraklı 69
Takım Oyuncuları 69
Halkla İlişkilerde Etkinlikleri Üretmek = Deneyim Üretmek 72
Etkinlik Örnekleri 90
Etkinliklerin Hazırlık Aşaması 95
5. Bölüm
NE KADAR BÜTÇE İLE YAPIYORUZ? 99
Bütçenin Hazırlanması
6. Bölüm
NE ZAMAN YAPIYORUZ? 103
Etkinlik Takviminin Oluşturulması
7. Bölüm
NASIL DEĞERLENDİRECEĞİZ? 107
İzleme ve Değerlendirme Modelleri
Değerlendirme ve İzleme 109
Cutlip, Center ve Broom’un “Hazırlık, Uygulama ve Etki Modeli” (PII) 112
Lindenmann’ın “Halkla İlişkiler Etkililiği Ölçüsü” (1993, 1997) 113
Noble ve Watson’un “Birleştirilmiş Değerlendirme Modeli” (1999) 114
IPR’nin Planlama, Araştırma ve Değerlendirme (PRE) Modeli ( 2001) 115
Macnamara “Piramit ve Mikro–Makro Ölçüm Modeli” (1992, 2002, 2005) 116
KAYNAKLAR 121 |