Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
İcracı Oyuncu Sözleşmesi
Ocak 2025 / 1. Baskı / 199 Syf. / Ciltli
Fiyatı: 570.00 TL
Temin süresi 2-3 gündür.
 
Sepete Ekle
   

İcracı oyuncu sözleşmesine ilişkin yapılan incelemeler, araştırmalar ve bilimsel içtihatların sayısı görece az olsa da günümüzde bu alanda yargısal içtihatların sayısındaki artış dikkat çekmektedir. Uygulamada özellikle icracı oyuncu sözleşmesinin çok sayıda uyuşmazlığa sebep olması sebebiyle sözleşmenin tarafları olan icracı oyuncu ve yapımcının hak ve borçlarının belirlenmesi önem arz eder.

Çalışmamızda yalnızca sinema eserlerini icra eden icracı oyuncular inceleme konusu yapılmış ve tiyatro oyuncuları kapsam dışı bırakılmıştır. Ayrıca çalışmamızın amacı icracı oyuncu ve yapımcı arasında doğabilecek bütün hukukî uyuşmazlıklara çözüme kavuşturmak da değildir.

Çalışmamızın temel amacı icracı oyuncu sözleşmesinin fikir ve sanat eserleri hukuku ile borçlar hukuku disiplinleri çerçevesinde ele alınarak sözleşmeye ilişkin temel özelliklerin açıklanmasıdır.

Konu Başlıkları
İcracı Oyuncu Sözleşmesinin Tanımı, Özellikleri, Tarafları, Unsurları, Hukuki Niteliği, Şekli ve Benzer Sözleşmelerle Karşılaştırılması
İcracı Oyuncu Sözleşmesinde Tarafların Borçları
İcracı Oyuncu Sözleşmesinin Sona Ermesi
Barkod: 9786253770358
Yayın Tarihi: Ocak 2025
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 17x25
Sayfa Sayısı: 199
Yayınevi: Adalet Yayınevi
Kapak Türü: Ciltli
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
TEŞEKKÜR  7
İÇİNDEKİLER  9
KISALTMALAR CETVELİ  13
GİRİŞ  15
BİRİNCİ BÖLÜM
İCRACI OYUNCU SÖZLEŞMESİNİN TANIMI, ÖZELLİKLERİ, TARAFLARI, UNSURLARI, HUKUKİ NİTELİĞİ, ŞEKLİ VE BENZER SÖZLEŞMELERLE KARŞILAŞTIRILMASI
I. İCRACI OYUNCU SÖZLEŞMESİ TANIMI, ÖZELLİKLERİ VE TARAFLARI  17
A. Sözleşmenin tanımı  17
B. Sözleşmenin özellikleri  18
1. Rızai bir sözleşme olması  18
2. Sürekli borç ilişkisi doğuran bir sözleşme olması  19
3. Tam iki tarafa borç yükleyen bir sözleşme olması  20
4. İş görme sözleşmesi olması  21
5. Genel işlem koşulları içeren bir sözleşme olması  21
C. Sözleşmenin tarafları  29
1. İcracı oyuncu  32
a. Çeşitli hukukî metinlerde icracı oyuncu kavramı  33
(1) ILO  33
(2) İcracı sanatçılar, fonogram yapımcıları ve yayın
kuruluşlarının korunmasına dair Roma Sözleşmesi  35
(3) WIPO İcralar ve Fonogramlar Andlaşması ve TRIPS
Antlaşması  36
(4) Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve Eser Sahibinin Haklarına
Komşu Haklar Yönetmeliği  38
(5) 5544 Sayılı Mesleki Yeterlilik Kurumu Kanunu  39
b. İcracı oyuncunun özellikleri  40
(1) Gerçek kişi olmak  40
(2) Bir eseri icra etmek  41
(3) Sanatsal faaliyette bulunmak  43
(4) İcranın özgün olması  45
(5) İcranın üçüncü kişilere sunulması  47
2. Yapımcı  48
II. İCRACI OYUNCU SÖZLEŞMESİNİN UNSURLARI  51
A. Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamında icraya elverişli bir eserin
varlığı  52
B. İcracı oyuncunun icra faaliyeti  65
C. Bağlantılı haklar içerisinde yer alan malî hakların devri ya da kullanma
yetkisinin bırakılması  66
1. Genel olarak bağlantılı hak kavramı  66
2. Malî Hakların Devri ya da Kullanma Yetkisinin Bırakılması  68
D. Bedel  73
III. İCRACI OYUNCU SÖZLEŞMESİNİN HUKUKÎ NİTELİĞİ VE UYGULANACAK
HÜKÜMLER  74
A. Genel olarak  74
B. İsimsiz sözleşme kavramı ve hukuk sistemine getirdikleri  75
1. İsimsiz sözleşme çeşitleri ve uygulanacak hukuk kuralları  77
a. Kendine özgü yapısı olan sui generis sözleşmeler  77
b. Karma sözleşmeler  78
c. Bileşik sözleşmeler  81
C. İcracı oyuncu sözleşmesinin hukukî niteliğine ilişkin görüşler ve
görüşlerin değerlendirilmesi  82
1. Hizmet sözleşmesi olduğuna ilişkin görüş  83
2. Eser sözleşmesi olduğuna ilişkin görüş  84
3. Karma sözleşme olduğuna ilişkin görüş  86
4. Sui generis sözleşme olduğuna ilişkin görüş  87
5. Görüşlerin değerlendirilmesi  88
D. İcracı oyuncu sözleşmesine uygulanacak hükümler  95
E. İcracı oyuncu sözleşmesinin şekli  96
IV. İCRACI OYUNCU SÖZLEŞMESİNİN BENZER SÖZLEŞMELERLE
KARŞILAŞTIRILMASI  100
A. Hizmet sözleşmesi ile karşılaştırılması  100
B. Eser sözleşmesi ile karşılaştırılması  103
C. Vekâlet sözleşmesi ile karşılaştırılması  105
D. Malî hakların veya kullanım yetkisinin devri sözleşmesi ile
karşılaştırılması  107
E. Film yapım sözleşmesi ile karşılaştırılması  108
F. Sinema yapımları alanındaki sözleşmeler ile karşılaştırılması  110
1. Yönetmen ile yapılan sözleşmeyle karşılaştırılması  111
2. Senaryo ve diyalog hazırlanmasına ilişkin sözleşmeyle
karşılaştırılması  113
3. Özgün müzik bestecisi ile yapılan sözleşmeyle karşılaştırılması  114
İKİNCİ BÖLÜM
İCRACI OYUNCU SÖZLEŞMESİNDE TARAFLARIN BORÇLARI
I. İCRACI OYUNCUNUN BORÇLARI  117
A. Oyunculuk faaliyetinin icra edilmesi borcu  117
B. Oyunculuk faaliyetinin şahsen ifa edilmesi borcu  118
C. Sözleşmeye ve talimatlara uygun hareket etme borcu  120
D. Sadakat ve özen yükümlülüğüne uygun davranma borcu  122
1. Sadakat yükümlülüğü  123
2. Özen yükümlülüğü  125
3. Sadakat ve özen yükümlülüğü kapsamında icracı oyunculara
getirilen kısıtlamaların değerlendirilmesi  128
E. Oyunculuk faaliyetinin icrasından doğan malî hakların veya kullanma
yetkisinin devri borcu  131
1. Malî hak kavramı ve özellikleri  131
2. Malî hakların türleri  134
a. Tespit hakkı  134
b. Çoğaltma hakkı  137
c. Yayma hakkı  139
d. Temsil hakkı  141
e. Kamuya iletim hakkı  143
3. Malî hakların devri  146
4. Malî hakları kullanma yetkisinin devri (ruhsat/lisans)  148
F. Malî hakların ve tasarruf yetkisinin varlığını tekeffül borcu  149
II. YAPIMCININ BORÇLARI  151
A. Ücretin ödenmesi borcu  151
1. Genel olarak  151
2. Ücretin belirlenmesi ve türleri  153
3. Ödeme zamanı  156
4. Ödeme yeri  157
5. Zamanaşımı  157
B. İcracı oyuncunun manevî haklarını gözetme borcu  158
1. Genel olarak manevî hak kavramı ve özellikleri  158
2. Manevî hakların türleri  161
a. İcra sahibi olarak tanıtılmayı talep hakkı  161
b. İcrasının itibarını zedeleyecek şekilde değiştirilmesi ve
bozulmasını yasaklama hakkı  163
c. İcradan doğan hakların sanatçı kişiliğine zarar verecek şekilde
kullanılmasını yasaklama hakkı  165
C. Devralınan veya kullanım yetkisi devralınan malî hakların kullanım
borcu  165
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İCRACI OYUNCU SÖZLEŞMESİNİN SONA ERMESİ
I. GENEL OLARAK  167
II. SÖZLEŞMENİN İKALE YOLUYLA SONA ERMESİ  167
III. SÖZLEŞMENİN İPTAL EDİLMESİ  168
IV. SÖZLEŞMEDE KARARLAŞTIRILAN BOZUCU ŞARTIN GERÇEKLEŞMESİ  170
V. SONRAKİ KUSURSUZ İMKÂNSIZLIK SEBEBİYLE SONA ERMESİ  171
VI. SÖZLEŞMENİN KARARLAŞTIRILAN SÜRENİN DOLMASI VEYA KORUMA
SÜRESİNİN DOLMASI SEBEBİYLE SONA ERMESİ  174
VII. KİŞİLİĞİN SONA ERMESİ SEBEBİYLE SÖZLEŞMENİN SONA ERMESİ  175
VIII. FSEK m. 50/3’e GÖRE SÖZLEŞMENİN BORÇ ÖDEMEKTEN ACİZ VEYA İFLAS
SEBEBİYLE SONA ERMESİ  177
IX. FSEK m. 58 HÜKMÜ KAPSAMINDA SÖZLEŞMENİN CAYMA HAKKININ
KULLANILMASI YOLUYLA SONA ERMESİ  178
X. SÖZLEŞMENİN OLAĞANÜSTÜ FESİH YOLUYLA SONA ERMESİ  180
SONUÇ  183
KAYNAKLAR  185
 


Mehmet Arslan
Ocak 2025
300.00 TL
Sepete Ekle
Mehpare Çaptuğ Dilek
Ocak 2025
360.00 TL
Sepete Ekle
Ramazan Arıtürk
Ocak 2025
725.00 TL
Sepete Ekle
Sema Babayiğit
Ocak 2025
265.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
TEŞEKKÜR  7
İÇİNDEKİLER  9
KISALTMALAR CETVELİ  13
GİRİŞ  15
BİRİNCİ BÖLÜM
İCRACI OYUNCU SÖZLEŞMESİNİN TANIMI, ÖZELLİKLERİ, TARAFLARI, UNSURLARI, HUKUKİ NİTELİĞİ, ŞEKLİ VE BENZER SÖZLEŞMELERLE KARŞILAŞTIRILMASI
I. İCRACI OYUNCU SÖZLEŞMESİ TANIMI, ÖZELLİKLERİ VE TARAFLARI  17
A. Sözleşmenin tanımı  17
B. Sözleşmenin özellikleri  18
1. Rızai bir sözleşme olması  18
2. Sürekli borç ilişkisi doğuran bir sözleşme olması  19
3. Tam iki tarafa borç yükleyen bir sözleşme olması  20
4. İş görme sözleşmesi olması  21
5. Genel işlem koşulları içeren bir sözleşme olması  21
C. Sözleşmenin tarafları  29
1. İcracı oyuncu  32
a. Çeşitli hukukî metinlerde icracı oyuncu kavramı  33
(1) ILO  33
(2) İcracı sanatçılar, fonogram yapımcıları ve yayın
kuruluşlarının korunmasına dair Roma Sözleşmesi  35
(3) WIPO İcralar ve Fonogramlar Andlaşması ve TRIPS
Antlaşması  36
(4) Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve Eser Sahibinin Haklarına
Komşu Haklar Yönetmeliği  38
(5) 5544 Sayılı Mesleki Yeterlilik Kurumu Kanunu  39
b. İcracı oyuncunun özellikleri  40
(1) Gerçek kişi olmak  40
(2) Bir eseri icra etmek  41
(3) Sanatsal faaliyette bulunmak  43
(4) İcranın özgün olması  45
(5) İcranın üçüncü kişilere sunulması  47
2. Yapımcı  48
II. İCRACI OYUNCU SÖZLEŞMESİNİN UNSURLARI  51
A. Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamında icraya elverişli bir eserin
varlığı  52
B. İcracı oyuncunun icra faaliyeti  65
C. Bağlantılı haklar içerisinde yer alan malî hakların devri ya da kullanma
yetkisinin bırakılması  66
1. Genel olarak bağlantılı hak kavramı  66
2. Malî Hakların Devri ya da Kullanma Yetkisinin Bırakılması  68
D. Bedel  73
III. İCRACI OYUNCU SÖZLEŞMESİNİN HUKUKÎ NİTELİĞİ VE UYGULANACAK
HÜKÜMLER  74
A. Genel olarak  74
B. İsimsiz sözleşme kavramı ve hukuk sistemine getirdikleri  75
1. İsimsiz sözleşme çeşitleri ve uygulanacak hukuk kuralları  77
a. Kendine özgü yapısı olan sui generis sözleşmeler  77
b. Karma sözleşmeler  78
c. Bileşik sözleşmeler  81
C. İcracı oyuncu sözleşmesinin hukukî niteliğine ilişkin görüşler ve
görüşlerin değerlendirilmesi  82
1. Hizmet sözleşmesi olduğuna ilişkin görüş  83
2. Eser sözleşmesi olduğuna ilişkin görüş  84
3. Karma sözleşme olduğuna ilişkin görüş  86
4. Sui generis sözleşme olduğuna ilişkin görüş  87
5. Görüşlerin değerlendirilmesi  88
D. İcracı oyuncu sözleşmesine uygulanacak hükümler  95
E. İcracı oyuncu sözleşmesinin şekli  96
IV. İCRACI OYUNCU SÖZLEŞMESİNİN BENZER SÖZLEŞMELERLE
KARŞILAŞTIRILMASI  100
A. Hizmet sözleşmesi ile karşılaştırılması  100
B. Eser sözleşmesi ile karşılaştırılması  103
C. Vekâlet sözleşmesi ile karşılaştırılması  105
D. Malî hakların veya kullanım yetkisinin devri sözleşmesi ile
karşılaştırılması  107
E. Film yapım sözleşmesi ile karşılaştırılması  108
F. Sinema yapımları alanındaki sözleşmeler ile karşılaştırılması  110
1. Yönetmen ile yapılan sözleşmeyle karşılaştırılması  111
2. Senaryo ve diyalog hazırlanmasına ilişkin sözleşmeyle
karşılaştırılması  113
3. Özgün müzik bestecisi ile yapılan sözleşmeyle karşılaştırılması  114
İKİNCİ BÖLÜM
İCRACI OYUNCU SÖZLEŞMESİNDE TARAFLARIN BORÇLARI
I. İCRACI OYUNCUNUN BORÇLARI  117
A. Oyunculuk faaliyetinin icra edilmesi borcu  117
B. Oyunculuk faaliyetinin şahsen ifa edilmesi borcu  118
C. Sözleşmeye ve talimatlara uygun hareket etme borcu  120
D. Sadakat ve özen yükümlülüğüne uygun davranma borcu  122
1. Sadakat yükümlülüğü  123
2. Özen yükümlülüğü  125
3. Sadakat ve özen yükümlülüğü kapsamında icracı oyunculara
getirilen kısıtlamaların değerlendirilmesi  128
E. Oyunculuk faaliyetinin icrasından doğan malî hakların veya kullanma
yetkisinin devri borcu  131
1. Malî hak kavramı ve özellikleri  131
2. Malî hakların türleri  134
a. Tespit hakkı  134
b. Çoğaltma hakkı  137
c. Yayma hakkı  139
d. Temsil hakkı  141
e. Kamuya iletim hakkı  143
3. Malî hakların devri  146
4. Malî hakları kullanma yetkisinin devri (ruhsat/lisans)  148
F. Malî hakların ve tasarruf yetkisinin varlığını tekeffül borcu  149
II. YAPIMCININ BORÇLARI  151
A. Ücretin ödenmesi borcu  151
1. Genel olarak  151
2. Ücretin belirlenmesi ve türleri  153
3. Ödeme zamanı  156
4. Ödeme yeri  157
5. Zamanaşımı  157
B. İcracı oyuncunun manevî haklarını gözetme borcu  158
1. Genel olarak manevî hak kavramı ve özellikleri  158
2. Manevî hakların türleri  161
a. İcra sahibi olarak tanıtılmayı talep hakkı  161
b. İcrasının itibarını zedeleyecek şekilde değiştirilmesi ve
bozulmasını yasaklama hakkı  163
c. İcradan doğan hakların sanatçı kişiliğine zarar verecek şekilde
kullanılmasını yasaklama hakkı  165
C. Devralınan veya kullanım yetkisi devralınan malî hakların kullanım
borcu  165
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İCRACI OYUNCU SÖZLEŞMESİNİN SONA ERMESİ
I. GENEL OLARAK  167
II. SÖZLEŞMENİN İKALE YOLUYLA SONA ERMESİ  167
III. SÖZLEŞMENİN İPTAL EDİLMESİ  168
IV. SÖZLEŞMEDE KARARLAŞTIRILAN BOZUCU ŞARTIN GERÇEKLEŞMESİ  170
V. SONRAKİ KUSURSUZ İMKÂNSIZLIK SEBEBİYLE SONA ERMESİ  171
VI. SÖZLEŞMENİN KARARLAŞTIRILAN SÜRENİN DOLMASI VEYA KORUMA
SÜRESİNİN DOLMASI SEBEBİYLE SONA ERMESİ  174
VII. KİŞİLİĞİN SONA ERMESİ SEBEBİYLE SÖZLEŞMENİN SONA ERMESİ  175
VIII. FSEK m. 50/3’e GÖRE SÖZLEŞMENİN BORÇ ÖDEMEKTEN ACİZ VEYA İFLAS
SEBEBİYLE SONA ERMESİ  177
IX. FSEK m. 58 HÜKMÜ KAPSAMINDA SÖZLEŞMENİN CAYMA HAKKININ
KULLANILMASI YOLUYLA SONA ERMESİ  178
X. SÖZLEŞMENİN OLAĞANÜSTÜ FESİH YOLUYLA SONA ERMESİ  180
SONUÇ  183
KAYNAKLAR  185
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2025