Sosyal ağ platformları, mikrobloglar, video ve müzik paylaşımı tabanlı platformlar, fotoğraf paylaşımı tabanlı platformlar, konum paylaşım tabanlı platformlar, oyun tabanlı platformlar, fikir paylaşımı tabanlı platformlar, soru-cevap tabanlı platformlar, işbirliği tabanlı platformlar, yer imi paylaşımı tabanlı platformlar şeklinde incelenen sosyal medya içerisinde en sık kullanılanlar şu anda Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Youtube şeklinde sıralanıyor. Bu kitapta en sık kullanılan platformların doğuşu ve gelişimi ile ilgili bilgiler veriliyor, sosyal medya ile ilgili kayda değer bilimsel yayınlardan bahsediliyor.
Kitapta öncelikle iletişime, sonrada kitle iletişime odaklanılıyor. Çünkü bu kavramların ne olduğu nereden ve hangi ihtiyaçtan çıktığı ve nasıl geliştiği bilinmeden günümüz teknolojik dünyasındaki gücünü anlatmak çok zor. Dolayısıyla, sosyal medyanın anlaşılması için öncelikle geleneksel kitle iletişim paradigmalarının ve araçlarının iyi anlaşılması gerekiyor. Kitle iletişimi ile ilgili güncel yaklaşımlarda ve geleneksel kitle iletişim araçları olan kitap, gazete, dergi, televizyon ve sinemadan bahsedilmiştir. Bu sayede, sosyal medya aşamasına geçmeden önce kitlelerin haberleşme ihtiyaçları ile ilgili perspektif çizmeye, okuyucuda gerekli altyapı oluşturmaya gayret edilmiş. Ardından internetin gelişimi ile birlikte sosyal medya platformlarının günümüzdeki haline kadar geçirdiği evrim sürecinde yer verilmiş.
(Önsözden)
Barkod: 9789758396801
|
Yayın Tarihi: Aralık 2019 |
Baskı Sayısı: 1
|
Ebat: 14x21 |
Sayfa Sayısı: 200
|
Yayınevi: Gazi Kitabevi
|
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
|
Dili:
Türkçe |
Ekler:
-
|
|