Medyanın sermaye gerektiren bir faaliyet alanı, kazanç getiren bir işletme olması, beraberinde yoğunlaşma ve tekelleşmeye yol açmaktadır. Bu da, halkın farklı kaynaklardan haber ve bilgi alma hakkını kullanmasına ve farklı görüşlere ulaşmasına engel bir durum yaratmaktadır. Bütün bu hususlar medya alanının yeni gelişme ve değişimlere göre hukuken yeniden düzenlenmesini ve denetime tâbi tutulmasını gerekli kılmaktadır. Ancak burada, denetimin kimler ve hangi merciler tarafından, nasıl, hangi ölçütlere göre, ne zaman ve nerede yapılacağı sorunsalları ortaya çıkmaktadır.
Bu çalışmada denetim olgusu her bir kitle iletişim aracı bakımından ele alınmaktadır. Her bölümde münhasıran ele alınan kitle iletişim aracının, diğer kitle iletişim araçlarıyla ortak yönlerinin olması ve bunun ‘denetim' boyutuna da yansıması dolayısıyla, bölümler arasında benzer hususların ve hatta aynı konuların bulunması tabiîdir. Ancak aynı konular farklı yazarlar tarafından farklı bakış açılarıyla da ele alınmıştır. Konuların işlenişinde yer yer görülecek benzerlikler, mükerrer başlıklar konuların daha iyi anlaşılmasını ve pekiştirilmesini sağlayacaktır.
Bu eser, kitle iletişiminde denetim bakımından kapsamlı olarak yapılmış ilk çalışmalardan biridir. Müellifler, kitle iletişimi alanında yıllardır akademik çalışma yapan ve ders veren öğretim üyeleridir.
Konu Başlıkları
| Kitle İletişim Hukuku: Temel Kavramlar ve Genel Olarak Denetim, Prof. Dr. Ahmet Çiftçi |
| Yazılı Basında Denetim, Dr. Öğr. Üyesi Kemal Cem Baykal |
| Radyo ve Televizyon Yayıncılığında Denetim, Dr. Öğr. Üyesi Merve Ergüney |
| Sinema Filmlerinin Denetimi, Dr. Öğr. Üyesi Sena Coşkun |
| İnternet ve Sosyal Medyada Ortamlarında Yapılan Yayınların Denetimi, Prof. Dr. Ahmet Çiftçi |
| Basın–Yayında Özdenetim ve Basın Konseyi. Prof. Dr. Filiz Erdemir Göze |
| Görsel–İşitsel Medyada Ortak Denetim, Arş. Gör. Merve Can Maraşlı |