Bu kitap istatistik ve analiz tarafı kalın çizgilerle altı çizilmiş, pazarlama araştırmasının teorik kısımlarını da ihmal etmeyen, ama belki bir adım daha öteye, analiz ağırlıklı bir konsepte taşıyan ve pek çok analizde adım adım metodoloji, değişkenler, yöntemler bazında neyin nasıl seçildiğini, neden seçildiğini, neden seçilmediğini, olası alternatifleri netleştiren ve hatta bazen veri analizi literatüründe birbirine zıt, çarpışan ekolleri de ortaya koyan bir yaklaşıma sahiptir. Kitabın kolayca fark edilen bir özelliği aynı adı taşıyan diğer kitaplarda olan neredeyse her şeyi içermesi ama ilave olarak birçok kitapta olmayan detay bilgileri de içermesidir. Çok değişkenli analizlerin büyük çoğunluğunu içeren bu kitapta Yapısal Eşitlik Modeli gibi adeta kendisi için kitaplar yazan birkaç analiz yöntemi mükemmeliyetçi yaklaşımımız nedeniyle şimdilik kitapta yer almıyor.