Hiç kuşku yok ki en dinamik bilim dallarından birisi de pazarlamadır. Yeniliklere açık, kendini çabuk ve kolay geliştirebilen bir özelliğe sahiptir.
Nitekim, Dünya genelinde ele alındığında pazarlamanın gelişiminde herhangi bir duraksama ve gerilemenin olmadığı gözlemlenmektedir. Bir devrim sonucu değil evrim sonucu olan pazarlama bilimi, tarihsel süreç içerisinde her aşamada bir öncekine göre; kaynakların rasyonel kullanımında, tüketicinin ve toplumun ortak çıkarları noktasında daha çok gelişme göstermiştir. Böylece işletmelerin de, toplumun ve tüketicilerin yararlarını dikkate alarak uzun vadeli önemli karlar elde edebilmelerine katkı sağlamış ve sağlamaktadır.
Hemen her alanda var olan pazarlama, makro ve mikro düzeydeki bu performansı çeşitli bilim dallarından yararlanarak göstermektedir. Bu anlamda teknolojideki yenilikler sayesinde işletmeler önemli fırsatlar elde edebilmektedirler. Örneğin, kapılarında "Envanter sayımı nedeni ile ....gün kapalıyız" ilanlarını okuduğumuz işletmelerde, bugün mobil etiketleme uygulamaları yapılabilmekte, az da olsa bazı üniversitelerde kurulan Deneysel Tüketici Uygulama ve Araştırma Merkezlerinde nöro görüntüleme teknikleri yardımı ile nöro pazarlama konusunda akademik çalışmaların yapıldığına tanık olunmaktadır. İletişim alanındaki hızlı gelişmeye paralel olarak; Marka, Mobil Etiketleme Farkındalığı kitabının yazarları Doç. Dr. Sabiha Kılıç ve Arş. Gör.Kübra Müge Daldal da, mobil etiketleme konusundaki teoriyi kapsamlı bir şekilde ele almışlar ve uygulamadaki gelişmeleri ve meseleleri araştırarak değerlendirmişlerdir.
Dolayısıyla bu eserin, hızla yayılmakta olan mobil etiketlemenin daha iyi anlaşılmasında yararlı olacağına ve uygulamalarda yaşanabilen problemlerin çözümüne katkı sağlayacağına inanılmaktadır. (Sunuştan)
Konu Başlıkları
| Sosyal Medya |
| Marka Farkındalığı |
| Mobilite ve Mobil Pazarlama |
| Mobil Etiketleme |
| Sosyal Medyada Mobil Etiketleme Farkındalığı |