Kitabın birinci baskısından bu yana uluslararası pazarlama açısından Türkiye'de önemli gelişmeler olmuş, Önceleri sadece ihracatla yetinen, bu aşamaya gelmeleri dahi büyük bir başarı sayılan birçok Türk firması bu gün dış pazarlarda yatırım yapmaya başlamış, firmalarımızın ihracat, yurt dışı üretim ve perakendecilik faaliyetleri bir zamanlar hayal edilmesi bile zor bir büyüklüğe ulaşmıştır.
Bu gelişmeler dokuzuncu baskıyı gerçekleştirirken kitabın bütün bölümlerinin yeniden ele alınmasını gerekli kılmış, tabloların, örneklerin güncelleştirilmesine ek olarak birçok yeni bilgiye yer verilmiş.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
Temel Bilgiler ve Kavramlar
Uluslararası Pazarlama Faaliyetlerinin Planlaması
Uluslararası Tüketici Davranışları
Uluslararası Mal Politikaları
Uluslararası Fiyatlandırma Kararları ve Ödeme Şekilleri
Uluslararası Pazarlama Dağıtım Kanallarının Seçimi
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Vasıtaları ve kararları