Kat hizmetleri departmanında görev alacak personel, yeterli bilgi ve beceri ile donatılmamışsa, olay içerisinde işlevini bilmiyorsa, o ortamda istenilen düzey ve verimlilikte hizmetin gerçekleştirilmesi düşünülemez.
Yüksekokul düzeyinde eğitim veren kurumlarımız turizm sektöründe değişen ve gelişen koşullara uygun kalifiye işgücünü yetiştirmeye yönelik eğitimlerini sürdürmektedirler. Bu kapsamda yüksekokullarımızda okutulan Kat Hizmetleri Yönetimi dersine kaynak olacağı düşüncesi ile bu kitabı kaleme aldık.
Kitapta, kat hizmetleri departmanındaki yönetsel konular ile birlikte teknik bilgilere de yer verilmiştir. Diğer yandan, bu kitaptan yararlanacak öğrencilere kaynak olacağı düşüncesi ile belirli bir seviyede kaleme alınmıştır. Ayrıca, sektörde uygulama alnında bulunan kat hizmetleri yöneticilerinin ve farklı eğitim düzeyindeki işgörenlerinin de kolaylıkla izleyebilecekleri kaynak niteliğinde olmasına özen gösterilmiştir.
Konu Başlıkları
| Otel İşletmeleri, Otel İşletmeleri İçerisinde Kat Hizmetlerinin Yeri ve Kat Hizmetlerinde Yönetim |
| Kat Hizmetleri Departmanının Organizasyonu, Sorumluluk Alanları, Oda ve Yatak Tipleri |
| Kat Hizmetleri Departmanında İletişim ve İşbirliği |
| Kat Hizmetleri Departmanında Kullanılan Çamaşırlar, Temizlik Araç Gereçleri, Temizlik Malzemeleri ve Temizlik Yöntemleri |
| Kat Hizmetleri Departmanının Çeşitli Alanlarında Temizlik–Bakım Faaliyetleri, Oda ve Yatak Tipleri |
| Kat Hizmetleri Departmanında Dekorasyon ve Çiçek Tanzimi |
| Kat Hizmetleri Departmanında Çamaşırhane Yönetimi ve Çamaşır Envanteri |
| Kat Hizmetleri Departmanında Hijyen, Sanitasyon ve İş Güvenliği |
| Kat Hizmetlerinde İnsan Kaynakları, Departman Bütçesi ve Departmanda sık kullanılan Kavramlar |