İÇİNDEKİLER
Önsöz 5 Birinci Bölüm OYUN SAHNESİ DERLEYİCİ AYARLARI 9 BOŞ PENCERE 22 PENCEREDE NOKTA OLUŞTURMA 26 PENCEREDE DÜZ DOĞRU 28 PENCEREDE KESİK ÇİZGİ 29 KOORDİNAT SİSTEMİ 32 KESİK ÇİZGİYİ KOORDİNAT DÜZLEMİNDE GÖSTERME 33 İkinci Bölüm ÇOKGENLER ÇOKGENLER 37 ÜÇGEN ÇİZİMİ (KOORDİNAT DÜZLEMİ ÜZERİNDE) 38 DÖRTGEN ÇİZİMİ (KOORDİNAT DÜZLEMİ İÇİNDE) 43 ALTIGEN ÇİZİMİ 46 Üçüncü Bölüm DÖNÜŞÜMLER DÖNÜŞÜMLER 49 Model Dönüşümü 49 Modelde Ölçekleme (Scale) Dönüşümü 49 Modelde Öteleme (Translate) Dönüşümü 51 Modelde Döndürme (Rotate) Dönüşümü 53 Görüntü Çıktısı Dönüşümü 57 Gösterim Dönüşümü 60 Perspektif Gösterim 66 Bakış Dönüşümü 67 Dördüncü Bölüm ÜÇ BOYUTLU MODEL ÜÇ BOYUTLU ÇOKGEN YAPIMI 69 ÜÇ BOYUTLU ÇOKGENİ HAREKET ETTİRME 74 SIRADÜZENSEL (HİYERARŞİK) YAPI 79 ÖRÜMCEK MODELİ OLUŞTURMA 84 KÖŞE DİZİLERİ (VERTEX ARRAY) 88 ÇATILI EV MODELİ İNŞA ETME 93 Beşinci Bölüm KAMERA HAREKETLERİ KAMERA HAREKETLERİ 105 VEKTÖRLER 107 KÜÇÜK BİR SOKAK OLUŞTURMAK VE GEZİNMEK 109 DOKU EKLEME, RESİM YAPIŞTIRMA (TEXTURE MAPPING) 118 BMP BİÇİMLİ RESİM YAPIŞTIRMA 120 RESİM İÇİNDEN BÖLÜM SEÇMEK 124 Altıncı Bölüm AYDINLATMA AYDINLATMA 133 RENK İZLEME 133 MALZEME RENGİ 138 NORMAL VEKTÖRLERİ HESAPLAMA 140 Yedinci Bölüm MODEL ETKİLERİ ÇARPMA TIRMANMA VE SES EKLEME 147 DUVARA ÇARPMA VE YÖN BULMA 163 YOKUŞA TIRMANMA VE HESABI 166 SES 169 KAYNAKÇA 171 |