Bir restorana, bir müşterinin iki defa gelmesi, iki müşterinin bir defa gelmesinden daha büyük sonuç verir. Bir müşterinin ikinci kez restoranınızı tercih etmesi, sizden memnun kaldığını gösterebilir, size bağlılık oluşturmaya başladığını gösterebilir. Bu yüzden; üçüncü, dördüncü, … kez de gelme ihtimali, restoranınızı sadece bir kez ziyaret etmiş olan müşteriden fazladır.
Memnun müşteri, sadık müşteri; değerli müşteridir, kendisinde değer yaratılmış müşteridir. Bu değerin yaratılması, markanızla yaşanmışlığa, yani deneyime bağlıdır.
Düz mantıkla para hesabı yaptığınızda bir müşteri iki kez de gelse; iki müşteri bir kez de gelse aynı kapıya çıkar. Bu, günü kurtarma bakış açısıdır. Ancak, müşterinizin yaşadığı deneyimler, memnuniyet ve sadakat düzeyi, o müşteriyle uzun vadedeki ilişkinizi belirler. Dolayısıyla müşteri deneyimleri ve memnuniyeti; yaratılması, takip edilmesi ve geliştirilmesi gereken süreçlerden oluşur. Bu süreçler de stratejik olarak yönetilmelidir. Kitapta incelenen konuların teoriden ziyade uygulamaya dönük olmasına özen gösterilmiş, bu konu hakkında bilgi sahip olmak isteyen okurlara yarar sağlaması amaçlanmıştır.
Barkod: 9789944157407
|
Yayın Tarihi: Haziran 2012 |
Baskı Sayısı: 1
|
Ebat: 13x19 |
Sayfa Sayısı: 91
|
Yayınevi: Hiperlink Yayınları
|
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
|
Dili:
Türkçe |
Ekler:
-
|
|