İÇİNDEKİLER
Önsöz 7 Teşekkür 9 Şekiller ve Tablolar Listesi 17 BÖLÜM 1 MAXScript Nedir? MAXScript Tarihçesi 28 Nereden Başlamalıyım? 28 MAXScript Söz Dizimi 28 Hızlı ve Sorunsuz Kod Yazmak 30 Bölüm 2 Kodlamaya Giriş Maxscript Listener Kullanmak 34 Maxscript Editor Kullanmak 41 Maxscript Debugger Kullanmak 44 Text Editör Kullanmak 48 MacroRecorder ile Çalışmak 48 BÖLÜM 3 Değişken Tanımlamak String Değişkenler 52 Sayısal Değişkenler 55 Object Değişkenler 56 Local ve Global Değişken Tanımlamak 58 Dizi Değişkenler Tanımlamak 59 Boolean Değişkenler 63 3DS MAX Veri Türleri 63 Color 63 Point3 65 Ray 66 Matrix 66 Bitmap 69 BÖLÜM 4 Blok Kontrol Deyimleri If – Then Bloğu 71 Case – Of Bloğu 73 For - Do Döngü Bloğu 74 While – Do Döngü Bloğu 77 WHERE ve COLLECT Deyimleri 79 BÖLÜM 5 Fonksiyon ve Sınıf Tanımlamak Fonksiyon Tanımlamak 81 Sınıf Tanımlamak 84 BÖLÜM 6 Matematiksel Fonksiyonlar String Fonksiyonlar 94 BÖLÜM 7 GEOMETRY SINIFI Standard Primitives 101 Extended Primitives 112 Doors 124 Windows 126 AEC Extended 129 Stairs 131 Compound Objects 133 Boolean İşlemleri 133 Particle Systems 136 BÖLÜM 8 Shape Sınıfı ile Çalışmak Splines Sınıfı 137 Extended Splines 146 Editable Spline İle Çalışmak 149 Segment İşlemleri 155 Spline İşlemleri 157 BÖLÜM 9 Işıklar ve Kameralar Işıklar 161 Standard Lights 161 Target Spot ve Free Spot Işıklar 162 Target Directional ve Free Directional Işıklar 164 Omni Işık Kullanımı 165 Kameralar 167 BÖLÜM 10 GENEL PARAMETRELER ve KOMUTLAR POSITION Parametresi 169 MOVE, ROTATE ve SCALE Komutları 170 MOVE Komutu 171 ROTATE Komutu 171 SCALE Komutu 174 WIRECOLOR Parametresi 175 NAME Parametresi 176 PIVOT Parametresi 177 COPY, REFERANCE ve INSTANCE Komutları 178 DELETE Komutu 180 PREFIX Parametresi 180 Seçim işlemleri ve ISSELECTED Parametresi 181 ATTACHOBJECTS Komutu 183 GROUP Komutu 184 HIDE ve FREEZE Komutları 185 DISTANCE Komutu 186 CLASSOF ve SUPERCLASSOF Komutları 187 DIRECTION Parametresi 187 BÖLÜM 11 MODIFIER KULLANMAK Validmodifier Komutu 197 BÖLÜM 12 Kaplama Oluşturmak ve Atamak Shader Türleri 204 BÖLÜM 13 MESH ve POLY DÜZENLEME MESH Düzenleme 207 Meshop İşlemleri 221 POLY Düzenleme 232 BÖLÜM 14 ANİMASYON Controller ve Animasyon Keyleri 244 BÖLÜM 15 RENDER PARAMETRELERİ Görüş Açısını Değiştirmek 256 BÖLÜM 16 VISUAL MAXSCRIPT EDITOR Visual Maxscript Componentleri 265 BÖLÜM 17 3DS MAX ARAÇLARI GELİŞTİRMEK Macroscript Nedir? 281 Sürükle Bırak Yöntemiyle Araç Oluşturmak 282 Araçları Menülere Atamak 284 Utılıty Uygulamaları Geliştirmek 289 Eklenti (Plugın) Oluşturmak 290 BÖLÜM 18 ÖRNEK UYGULAMALAR Çizgileri Takip Etmek ve Çizgi Koordinatları 293 Nesne Pozisyonu ve Yönü 297 Atış Simulasyonu Tasarlamak 300 Nesneler Arası Hiyerarşi ve Link İşlemleri 303 MAX Komutlarını Kullanmak 308 Klavyeden Veri Almak 310 İletişim Kutularını Kullanmak 311 Maxscript ile Dosya İşlemleri Yapmak 313 Kavram Dizini 315 |