Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
3ds Max, MaxScript
Ekim 2009 / 1. Baskı / 319 Syf.
Baskısı tükenmiştir.
 
   

Günümüzde endüstriyel tasarım, reklamcılık, inşaat, animasyon gibi farklı alanlarda kullanılan 3 boyutlu grafikerler, bilgisayar destekli tasarım programları kullanılarak yapılmaktadır. Ülkemizde de son yıllarda firmalar, 3 boyutlu tasarıma önem vermekte ve bu alandaki yetişmiş eleman açığı her geçen gün artmaktadır.

3DS Max dünyada ve ülkemizde en çok kullanılan 3 boyutlu tasarım programlarından biridir. Ülkemizde bu programı öğrenen ve kendini geliştirmek isteyen her kullanıcı, programın scripting dili olan MAXScript'e ilgi duyar. Özellikle Türkçe kaynak sıkıntısından dolayı kullanıcılar bu konuya yabancı kalmaktadır.

MAXScript ile daha teknik çalışarak tasarım ve animasyonlar gerçekleştirebilirisiniz. Ayrıca kendi araçlarınızı ve eklentilerinizi yapabilir ve bir geliştirici olabilirsiniz.

Barkod: 9789750210761
Yayın Tarihi: Ekim 2009
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x23.5
Sayfa Sayısı: 319
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: CD

 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  7
Teşekkür  9
Şekiller ve Tablolar Listesi  17
BÖLÜM 1
MAXScript Nedir?
MAXScript Tarihçesi  28
Nereden Başlamalıyım?  28
MAXScript Söz Dizimi  28
Hızlı ve Sorunsuz Kod Yazmak  30
Bölüm 2
Kodlamaya Giriş
Maxscript Listener Kullanmak  34
Maxscript Editor Kullanmak  41
Maxscript Debugger Kullanmak  44
Text Editör Kullanmak  48
MacroRecorder ile Çalışmak  48
BÖLÜM 3
Değişken Tanımlamak
String Değişkenler  52
Sayısal Değişkenler  55
Object Değişkenler  56
Local ve Global Değişken Tanımlamak  58
Dizi Değişkenler Tanımlamak  59
Boolean Değişkenler  63
3DS MAX Veri Türleri  63
Color  63
Point3  65
Ray  66
Matrix  66
Bitmap  69
BÖLÜM 4
Blok Kontrol Deyimleri
If – Then Bloğu  71
Case – Of Bloğu  73
For - Do Döngü Bloğu  74
While – Do Döngü Bloğu  77
WHERE ve COLLECT Deyimleri  79
BÖLÜM 5
Fonksiyon ve Sınıf Tanımlamak
Fonksiyon Tanımlamak  81
Sınıf Tanımlamak  84
BÖLÜM 6
Matematiksel Fonksiyonlar
String Fonksiyonlar  94
BÖLÜM 7
GEOMETRY SINIFI
Standard Primitives  101
Extended Primitives  112
Doors  124
Windows  126
AEC Extended  129
Stairs  131
Compound Objects  133
Boolean İşlemleri  133
Particle Systems  136
BÖLÜM 8
Shape Sınıfı ile Çalışmak
Splines Sınıfı  137
Extended Splines  146
Editable Spline İle Çalışmak  149
Segment İşlemleri  155
Spline İşlemleri  157
BÖLÜM 9
Işıklar ve Kameralar
Işıklar  161
Standard Lights  161
Target Spot ve Free Spot Işıklar  162
Target Directional ve Free Directional Işıklar  164
Omni Işık Kullanımı  165
Kameralar  167
BÖLÜM 10
GENEL PARAMETRELER ve KOMUTLAR
POSITION Parametresi  169
MOVE, ROTATE ve SCALE Komutları  170
MOVE Komutu  171
ROTATE Komutu  171
SCALE Komutu  174
WIRECOLOR Parametresi  175
NAME Parametresi  176
PIVOT Parametresi  177
COPY, REFERANCE ve INSTANCE Komutları  178
DELETE Komutu  180
PREFIX Parametresi  180
Seçim işlemleri ve ISSELECTED Parametresi  181
ATTACHOBJECTS Komutu  183
GROUP Komutu  184
HIDE ve FREEZE Komutları  185
DISTANCE Komutu  186
CLASSOF ve SUPERCLASSOF Komutları  187
DIRECTION Parametresi  187
BÖLÜM 11
MODIFIER KULLANMAK
Validmodifier Komutu  197
BÖLÜM 12
Kaplama Oluşturmak ve Atamak
Shader Türleri  204
BÖLÜM 13
MESH ve POLY DÜZENLEME
MESH Düzenleme  207
Meshop İşlemleri  221
POLY Düzenleme  232
BÖLÜM 14
ANİMASYON
Controller ve Animasyon Keyleri  244
BÖLÜM 15
RENDER PARAMETRELERİ
Görüş Açısını Değiştirmek  256
BÖLÜM 16
VISUAL MAXSCRIPT EDITOR
Visual Maxscript Componentleri  265
BÖLÜM 17
3DS MAX ARAÇLARI GELİŞTİRMEK
Macroscript Nedir?  281
Sürükle Bırak Yöntemiyle Araç Oluşturmak  282
Araçları Menülere Atamak  284
Utılıty Uygulamaları Geliştirmek  289
Eklenti (Plugın) Oluşturmak  290
BÖLÜM 18
ÖRNEK UYGULAMALAR
Çizgileri Takip Etmek ve Çizgi Koordinatları  293
Nesne Pozisyonu ve Yönü  297
Atış Simulasyonu Tasarlamak  300
Nesneler Arası Hiyerarşi ve Link İşlemleri  303
MAX Komutlarını Kullanmak  308
Klavyeden Veri Almak  310
İletişim Kutularını Kullanmak  311
Maxscript ile Dosya İşlemleri Yapmak  313
Kavram Dizini  315
 







 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  7
Teşekkür  9
Şekiller ve Tablolar Listesi  17
BÖLÜM 1
MAXScript Nedir?
MAXScript Tarihçesi  28
Nereden Başlamalıyım?  28
MAXScript Söz Dizimi  28
Hızlı ve Sorunsuz Kod Yazmak  30
Bölüm 2
Kodlamaya Giriş
Maxscript Listener Kullanmak  34
Maxscript Editor Kullanmak  41
Maxscript Debugger Kullanmak  44
Text Editör Kullanmak  48
MacroRecorder ile Çalışmak  48
BÖLÜM 3
Değişken Tanımlamak
String Değişkenler  52
Sayısal Değişkenler  55
Object Değişkenler  56
Local ve Global Değişken Tanımlamak  58
Dizi Değişkenler Tanımlamak  59
Boolean Değişkenler  63
3DS MAX Veri Türleri  63
Color  63
Point3  65
Ray  66
Matrix  66
Bitmap  69
BÖLÜM 4
Blok Kontrol Deyimleri
If – Then Bloğu  71
Case – Of Bloğu  73
For - Do Döngü Bloğu  74
While – Do Döngü Bloğu  77
WHERE ve COLLECT Deyimleri  79
BÖLÜM 5
Fonksiyon ve Sınıf Tanımlamak
Fonksiyon Tanımlamak  81
Sınıf Tanımlamak  84
BÖLÜM 6
Matematiksel Fonksiyonlar
String Fonksiyonlar  94
BÖLÜM 7
GEOMETRY SINIFI
Standard Primitives  101
Extended Primitives  112
Doors  124
Windows  126
AEC Extended  129
Stairs  131
Compound Objects  133
Boolean İşlemleri  133
Particle Systems  136
BÖLÜM 8
Shape Sınıfı ile Çalışmak
Splines Sınıfı  137
Extended Splines  146
Editable Spline İle Çalışmak  149
Segment İşlemleri  155
Spline İşlemleri  157
BÖLÜM 9
Işıklar ve Kameralar
Işıklar  161
Standard Lights  161
Target Spot ve Free Spot Işıklar  162
Target Directional ve Free Directional Işıklar  164
Omni Işık Kullanımı  165
Kameralar  167
BÖLÜM 10
GENEL PARAMETRELER ve KOMUTLAR
POSITION Parametresi  169
MOVE, ROTATE ve SCALE Komutları  170
MOVE Komutu  171
ROTATE Komutu  171
SCALE Komutu  174
WIRECOLOR Parametresi  175
NAME Parametresi  176
PIVOT Parametresi  177
COPY, REFERANCE ve INSTANCE Komutları  178
DELETE Komutu  180
PREFIX Parametresi  180
Seçim işlemleri ve ISSELECTED Parametresi  181
ATTACHOBJECTS Komutu  183
GROUP Komutu  184
HIDE ve FREEZE Komutları  185
DISTANCE Komutu  186
CLASSOF ve SUPERCLASSOF Komutları  187
DIRECTION Parametresi  187
BÖLÜM 11
MODIFIER KULLANMAK
Validmodifier Komutu  197
BÖLÜM 12
Kaplama Oluşturmak ve Atamak
Shader Türleri  204
BÖLÜM 13
MESH ve POLY DÜZENLEME
MESH Düzenleme  207
Meshop İşlemleri  221
POLY Düzenleme  232
BÖLÜM 14
ANİMASYON
Controller ve Animasyon Keyleri  244
BÖLÜM 15
RENDER PARAMETRELERİ
Görüş Açısını Değiştirmek  256
BÖLÜM 16
VISUAL MAXSCRIPT EDITOR
Visual Maxscript Componentleri  265
BÖLÜM 17
3DS MAX ARAÇLARI GELİŞTİRMEK
Macroscript Nedir?  281
Sürükle Bırak Yöntemiyle Araç Oluşturmak  282
Araçları Menülere Atamak  284
Utılıty Uygulamaları Geliştirmek  289
Eklenti (Plugın) Oluşturmak  290
BÖLÜM 18
ÖRNEK UYGULAMALAR
Çizgileri Takip Etmek ve Çizgi Koordinatları  293
Nesne Pozisyonu ve Yönü  297
Atış Simulasyonu Tasarlamak  300
Nesneler Arası Hiyerarşi ve Link İşlemleri  303
MAX Komutlarını Kullanmak  308
Klavyeden Veri Almak  310
İletişim Kutularını Kullanmak  311
Maxscript ile Dosya İşlemleri Yapmak  313
Kavram Dizini  315
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024