Son yıllarda ülkemizde turizm faaliyetlerinde meydana gelen hızlı gelişme, sektörde kalifiye eleman sorununu gündeme getirmiştir. Bugün turizm alanında gerek örgün, gerekse yaygın eğitim veren kurum veya kuruluşlar, sektördeki bu kalifiye personel darboğazını aşmaya gayret göstermektedir. Bu kitabın hazırlanması ve ilgililere sunulması da bu gayretin bir parçası olarak görülmelidir.
Bu kitapta konuların, turizm eğitimi alan yüksek öğrenim öğrencilerine kaynak olacağı düşüncesi ile belirli bir seviyede işlenmesine özen gösterilmekle birlikte, konuya ilgi duyan ve sektörde uygulayıcı durumda olan farklı eğitim düzeyindeki kişiler tarafından da kolaylıkla izlenebilecek düzeyde kaleme alınmıştır.
Konu Başlıkları
| Turizm Endüstrinin Genel Yapısı, Turizm İşletmelerinin Sınıflandırılması ve Özellikleri |
| Konaklama İşletmelerinde Önbüro Departmanının Yeri, Önemi ve Görevleri |
| Konaklama İşletmelerinde Kullanılan Önbüro Sistemleri |
| Orta Büyüklükte Bir Konaklama İşletmesinde Müşterilerin Karşılanması, Yerleştirilmesi ve Ayrılması ile İlgili İşlemler |
| Konaklama İşletmeleri Açısından Yönetim Fonksiyonlarının İncelenmesi, Önbüro Yönetimi ve Diğer Departmanlarla İlişkiler |
| Bir Konaklama İşletmesinde Önbüro Donanımları Çalışma Saatleri ve Otel Güvenlik Sistemleri |
| Rezervasyon Geliş Şekilleri, Süreci, Kullanılan Formlar, Oda Ayırma Koşulları ve Rezervasyon İstisnai Durumları |
| Rezervasyon Takip Şekilleri, Rezevasyon Cetvelleri (t'Lar), Rezervasyon Durum Analizleri ve Tahminleme Teknikleri |
| Müşteri ve Oda Çeşitleri, Oda Satış Teknikleri ve Bir Oda Satışının Temel Safhaları ve Özel Durumlar |
| Müşteri Hesapları, Çeşitler ve Özellikleri, İndirim Türleri, Ödeme Şekilleri ve Araçları |
| Konaklama İşletmelerinde Otomasyon Sistemleri ve Örnek Önbüro Modülleri |
| Kambiyo Mevzuatı, Turizm İşletmelerinin Bakanlıkla, Birbirleriyle ve Müşterileriyle İlişkileri Hakkında Yönetmelik Hükümleri ve Önbüro Sistemleri |