Bu kitap, tarımsal ürünlerin dış ülkelere pazarlanmasında, bu konuda uğraş veren işletmelere önemli kaynak olarak katkı sağlayacak bir kitap olacaktır. Uluslararası Tarımsal pazarlama kitabının esas amacı üniversitelerde ilgili bölümlerde, ilgili ders olarak okutulan derse materyal olmaktır.
Bu kitap, on bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, pazarlama ve uluslararası tarımsal pazarlama kavramları ve pazarlama gelişimi incelenmiştir. İkinci bölümde, uluslararasılaşma ve uluslararasılaşmış başlıca işletmeler ele alınmıştır. Üçüncü bölümde, uluslararası ticarete yardımcı olan kuruluşların durumu incelenmiştir. Dördüncü bölümde, pazarlama planı, stratejileri ve pazarlama bölümlemesi incelenmiştir. Beşinci bölümde, uluslararası tarımsal pazarlama araştırması ele alınmıştır. Altıncı bölümde, tarımsal ürün ve ürün geliştirme stratejileri ele alınmıştır. Yedinci bölümde, Ürün fiyatlandırma stratejisi incelenmiştir. Sekizinci bölümde, tarımsal dağıtım kanalları ve aracılar ele alınmıştır. Dokuzuncu bölümde, tarımsal ürünleri pazarlamada tutundurma stratejisi irdelenmiştir. Onuncu bölümde, ihracatta ve ithalatta yapılan işlemler anlatılmıştır.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
| Uluslararası Tarımsal Pazarlama |
| Uluslararasılaşma ve Uluslararası Tarımsal Pazarlamada Yer Alan İşletmeler |
| Uluslararası Tarımsal Pazarlamaya Yardımcı Kuruluşlar,Çevresel Faktörler ve Rekabet |
| Uluslararası Tarımsal Pazarlama Planlaması, Pazar Bölümlemesi ve Hedef Pazar Seçimi |
| Pazarlama Araştırması |
| Ürün |
| Fiyatlandırma |
| Dağıtım Kanalları |
| Uluslararası Tarımsal Pazarlamada Tutundurma |
| İhracat ve İthalat İşlemleri |
| İhracatta Yazışma Örnekleri |