Sanayi Devrimi, yeni çalışma şeklinin ortaya çıkması, kitlesel üretim, vahşi kapitalizmi ortaya çıkarmış, dünya devletleri ortaya çıkan beklenmedik duruma hazırlıksız yakalanmışlar, bu durum ilk başlarda emeğin sömürüsü, hak ihlalleri, kötü çalışma şartları, düşük ücretler şu an ismini saymadığımız birçok durumun ortaya çıkartmış ortaya çıkan bu olumsuz duruma maalesef kayıtsız kalınmış, İngiltere'de askere alınabilecek sayıda yeterli sağlıklı genç bulunamayınca durumun vahametinin farkına varılmış ve bunun üzerine sırası ile bir takım önlemler dizisi uygulamaya konulmuştur.
Bu saydığımız süreçte durumdan en fazla olumsuz etkilenen grup dezavantajlı gruplarlar olmuştur (çocuk, genç, engelli, kadın işçi ve diğerleri). Birçok ülkede çalışma yaşamı ile ilgili düzenlemeler yapılmasına rağmen, maalesef ülkelerde dezavantajlı gruplara yönelik birçok olumsuz durumlar halen devam etmektedir, bu olumsuzluklarla mücadele ve başarıya ulaşmada tek görev sadece devlete düşmemekte, devletin yanında STK, Eğitim Kurumları, Sendikalara vd. düşmektedir, bu bağlamda farklı üniversiteler ve kurumlardan yazarlar bir araya gelerek dezavantajlı gruplar konusunda bir farkındalık yaratmak ve literatüre yeni bir eser katmak için bu çalışma yapılmış. Bu çalışma durum saptayan, değerlendiren ve yol gösterici bir çalışmadır. Kitap Dezavantajlı Gruplara ilgi gösterenlere, lisans ve master seviyesinde benzer isimli derslerde kaynak olarak yararlanılabilecek orijinal bir eserdir.
(Tanıtım Bülteninden)
Konu Başlıkları
| Çalışma Hayatında Çocuk İşgücü Sorunu, Fethi Gürün |
| Genç İşçilerin Çalışma Yaşamındaki Durumları, Yusuf Aydın |
| Çalışma Yaşamında Engelli İşçilerin Korunmasına Yönelik Hükümler, Handan Karakaya |
| Eski Hükümlü ve Terör Mağdurlarının Korunmasına Yönelik Hükümler, İbrahim Görücü |
| Çalışma Yasalarında Kadınlara Yönelik Hukuki Düzenlemeler, Selim Gündüz |
| Göç, Göçün Etkileri ve Göçmen İşçilere Yönelik Çalışma Hayatındaki Düzenlemeler, Abdulhalim Çelik |
| Yaşlı İşçilerin Korunmasına Yönelik Hükümler, Hasan Uzun – Esra Özdemir |