Bu kitap, pazarlama biliminin gelişiminde ve pazarlamanın sektörel uygulamalarının dönüşümünde kritik konulardan biri olan ―pazarlama analitiği‖ konusuna odaklanmaktadır. Veri, model ve bilgi temelli düşünmeyi, karar almayı, buna uygun süreçler oluşturmayı ve pazarlama anlayışını bu yönde geliştirmeyi merkeze alan pazarlama analitiğinin gerek teorik açıdan gerekse sektörel uygulamalar açısından kapsamında belirsizlikler söz konusudur. Geçmişten bugüne farklı kavramlarla ve tanımlamalarla pazarlama biliminde yeri olan analitik konusunun ―pazarlama analitiği‖ kavramı çerçevesinde bütünleştirilmesine olan ihtiyaç literatürde çeşitli çalışmalarda ortaya konulmuştur. Bu yönde uluslararası literatürdeki çalışmalar henüz başlangıç seviyesinde olmakla birlikte, konuya ilgi giderek artmaktadır. Ancak ulusal literatürde bu konuda yapılmış çalışmalar ise çok daha sınırlı durumdadır.
Konu Başlıkları
Pazarlama Analitiğinin Kavramsal Yapısı ve Gelişimi
Pazarlama Analitiğinin İşletmelere Olan Etkileri
Pazarlama Analitiği Süreci, Modelleri ve İlişkili Olduğu Sistemler
Büyük Veri, Yapay Zekâ ve Pazarlama Analitiği
Pazarlama Analitiğinin Uygulama Alanları
Pazarlama Analitiğinde Kullanılan Yöntemler ve Teknikler
Pazarlama Analitiğinin Uygulanmasında ve Gelişiminde Karşılaşılan Zorluklar
Türkiye'de Pazarlama Analitiğinin Benimsenme Durumu ve Bir Araştırma