"Bu kitapta Doç. Dr. Aydemir bilişsel savaş konusunu etkili bir şekilde ele almış ve analiz etmiştir. Bu çalışma, bilhassa Birleşik Krallık'ın İrlanda Sorunları ve diğer devletlerin geçmişte mücadele ettiği sorunlardan güncel çatışmalara kadar çeşitli meselelerde karşımıza çıkan terörist faaliyetlerle mücadele etmek için, devletlerin askeri varlığını güçlü bir şekilde kullandığı terörizm araştırmalarına değerli bir katkı sağlamaktadır. Yazar, bilişsel savaşı analiz ederken, geleneksel terörizmden ‘'yeni'' terörizme, terörizmle mücadele önlemlerinden kendi kaderini tayin etmeye kadar değişen temel konuları ele almıştır. Terörizm çalışmaları alanındaki araştırmaların çoğu, iletişim kanallarının ve terör eylemlerinin izlenmesi gibi çeşitli terörizmle mücadele önlemlerine, devletlerin güvenlik hizmetleri ve polis teşkilatlarının rolüne yoğunlaşırken, bu kitap bilişsel savaş konusuna odaklanarak terörizm çalışmalarına gerçek bir değer katmıştır."
Dr. David Lowe, Senior Research Fellow,
Leeds Law School, UK
"Doç. Dr. Aydemir, terörizme karşı mücadelenin kapsamlı bir analizini yaparak psikolojik araştırmanın bilimsel anlayışını kamu diplomasisi ve askeri uygulamalardan alınan derslerle birleştirmiştir. Bu kitap, hem genel okuyucu kitlesine hem de uzmanlara yönelik olup çalışmada terör güçlerine karşı galip gelebilmek için gerekli iletişim araçları tanımlanmıştır. Bu bütüncül ve ayrıntılı çalışma, aşırılık yanlısı militanlara karşı güçlü ve yeni bir güvenlik tasarımını şekillendirmektedir."
Wilson P. Dizard III, Ekonomist,
Yazar ve Gazeteci, Washington D.C
(Tanıtım Bülteninden)
Konu Başlıkları
| İnsan Neden Terörist Olur? |
| Terörizm |
| Eski Terörizmden Yeni Terörizme |
| Terörizmle Mücadele |
| Terörizmle Mücadele Modelleri ve Set Etkisi |
| Terörizmle Mücadele Önlemleri |
| Terörizmle Mücadelede Unutulan Cinsiyet: Kadın |
| Kamu Diplomasisi |
| Yumuşak Güç |
| Arenanın Muasır Düşünme Paradigması |
| Diyalektik Bakış, Bilişsel Savaş ve Sanal Devlet |
| Askeri Zafer Mi? Bilişsel Zafer Mi? |
| Şelf Determinasyon Sorunu |
| İhtimal, Etkileme ve Aksülamel Hesaplaması |
| Terörizmle Mücadele İletişim Merkezi |
| Anlatı Stratejisi ve Tanıtım |
| Medya ve Marka |
| Mağaradan Yeni Medyaya |