Bu kitap, turizm işletmeleri yöneticileri ve öğrencilerine işletmecilik faaliyetleri sırasında karşılaşabilecekleri sorunların çözümünde iki temel fayda sağlayabilecektir. Bunlardan birincisi, turizm işletmeleri için belirsizlik ve karmaşaya neden olan dinamik koşulların neler olduğunu, bu koşullarla baş etmek için geliştirmek durumunda oldukları sistemin nasıl kurulacağını ve sistemin nasıl işletilmesi gerektiğini ortaya koymaktadır. İkincisi ise rekabetçi stratejilerin neler olduğu ve geliştirilecek stratejilerin rekabet gücünün artırılmasıyla olan ilişkileri, uygulama modelleri, teknikleri ve araçlarının turizm açısından değerlendirmesini kapsamaktadır. Böylece yönetici ve öğrenciler, turizm sektöründeki gelişmeleri analiz edebilecek ve turizm işletmeleri için tehditleri ve fırsatları değerlendirmede geçerli ve güçlü bilgi ve araçlara sahip olabileceklerdir.
Konu Başlıkları
Örgüt–Yönetim–İşletme Kavramları ve İlişkileri
Turizm İşletmelerinde Stratejik Yönetim
Turizm İşletmelerini Etkileyen Çevre Faktörleri: Dış Çevre
Turizm İşletmelerini Etkileyen Çevre Faktörleri: İç Çevre
Turizm İşletmelerinde Stratejik Analiz ve Yöntemleri