21. yüzyılın ilk çeyreğinin sonuna gelirken pandemi, iklim değişikliği, zorunlu göç ve teknolojik inovasyon gibi nedenlerle dünya üzerinde mevcut ülkeler arasındaki güç dengelerinin hızla değiştiğini, turizm sektörünün ekonomilerindeki payını arttırmak adına gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin önemli stratejik adımlar attıklarını gözlemlenmekteyiz. Dünya turizm piyasasında hem ülkemize gelen turist sayısı hem de turizm gelirlerinin arttırılması yönünde milyonlarca dolarlık tanıtım bütçelerinin kullanıldığını görmekteyiz. Bu çabalar şüphesiz ülkemiz adına ciddi ve olumlu sonuçları beraberinde getirmiş ve getirmeye de devam edecektir.
Konu Başlıkları
Kültür Turları Kapsamında Ziyaretçi Deneyiminde Turist Rehberlerinin Rolü: Pamukkale Bölgesi Örneği
Covid–19 Sonrası Turist Rehberliği Araştırmaları
Covid–19 Pandemisi ve Sağlık Turizmi Konulu Çalışmaların Bibliyometrik Analizi
Turist Rehberlerinin Destinasyon Yönetimi Kavramına Yaklaşımları: Kelime İlişkilendirme Testi ile Analizi
Türk Mutfağının Sürdürülebilirliğinde Gastronomi Rehberlerinin Rolü
Ulusal Turist Rehberliği Kongrelerinde Sunulan Bildirilerin 5N1K Perspektifinden İncelenmesi
Yerel Gastronomik Değerlerin Şehrin Marka Değerine Katkısı: Hacı Şerif Örneği