Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
İnternet Bankacılığının Hukuka Aykırı Kullanımı Nedeniyle Sorumluluk
Kasım 2024 / 1. Baskı / 312 Syf.
Fiyatı: 590.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle
   

Kitabın ilk bölümünde internet bankacılığının gelişim süreci ve internet bankacılığının türleri, internet bankacılığında müşterinin zarara uğramasına sebep olan olaylar ve dolandırıcılığa karşı korunma yöntemleri incelenmiştir.

Kitabın ikinci bölümünde internet bankacılığında tarafların sorumluluğunun dayanağı olan bankacılık hizmet sözleşmesinin hukuki niteliği, kuruluşu, geçersizlik şartları ve sona ermesi son bölümünde ise tarafların yükümlülük¬leri ele alınarak oluşan zarardan bankanın veya müşterinin sorumlu kabul edileceği ihtimaller değerlendirilmiştir.

Sorumluluk tespiti yapılırken, Türk Hukuku ve Alman Hukukundaki yaklaşımlara yer verilerek, Federal Mahkeme ve Yargıtay kararları irdelenerek sonuç olarak zararın kimin malvarlığında doğduğu ve oluşan zararın üçüncü kişilerden tazmin edilip edilmeyeceği değerlendirilmiştir.

Konu Başlıkları
Elektronik Bankacılık ve İnternet Bankacılığı Kavramları
İnternet Bankacılığının Hukuka Aykırı Kullanımındaki Sorumluluğun Dayanakları
Hukuka Aykırı Müdahaleden Sorumluluk
Barkod: 9789750297366
Yayın Tarihi: Kasım 2024
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 312
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  7
Kısaltmalar  17
GİRİŞ  21
BİRİNCİ BÖLÜM
ELEKTRONİK BANKACILIK VE
İNTERNET BANKACILIĞI KAVRAMLARI
1. ELEKTRONİK BANKACILIK YÖNTEMLERİ  24
1.1. Televizyon Bankacılığı  24
1.2. Telefon Bankacılığı  25
1.3. Mobil Bankacılık  26
1.3.1. SMS Bankacılığı  26
1.3.2. WAP Bankacılığı  27
1.3.3. PDA– Palmtop Bankacılığı  27
1.4. Kabin (Kiosk) Bankacılığı  28
2. İNTERNET BANKACILIĞI  28
2.1. İnternet Bankacılığı Kavramsal Çerçeve  28
2.2. İnternet Bankacılığında Yapısal Kavramlar  31
2.2.1. İnternet ve Dünya Çapında Ağ (World Wide Web–WWW)  31
2.3.2. Web Sitesi (Web Site), Alan Adı (Domain Name), Sunucu (Server)  32
2.3. İnternet Bankacılığının İşleyiş Süreci  33
3. İNTERNET BANKACILIĞINDA GÜVENLİK SORUNLARI  37
3.1. Genel Olarak  37
3.2. Sistem Güvenliğini Tehdit Eden Kişiler  37
3.2.1. Hacker ve Cracker  37
3.2.2. Joyrider  39
3.2.3. Vandal  39
3.2.4. Spy (Casuslar)  40
4. İNTERNET BANKACILIĞINDA DOLANDIRICILIK YÖNTEMLERİ  41
4.1. Genel Olarak Dolandırıcılık Metotları  41
4.2. Site Trafiğini Yönlendirme Yöntemi (Pharming/DNS–spoofing)  41
4.2.1. Truva Atı Saldırısı  42
4.2.2. Bilgisayar Solucanları  43
4.2.3. Bukalemun Saldırıları  44
4.2.4. Virüs Saldırıları  44
4.3. Oltalama Yöntemi (Phising)  45
4.4. Ortadaki Adam Saldırısı (Man–in the middle)  47
4.5. Klavye Kayıtları (Keylogger)– Ekran Kayıtları (Screen Logger) Yöntemi (Ekran Kaydediciler)  48
4.6. Denial Of Service (DOS) ve Distributed Denial of Service (DDos) Saldırıları  49
4.7. Sosyal Mühendislik  49
4.8. Kart Kopyalama (Skimming)  50
4.9. Şifre Ele Geçirme Yöntemi  51
5. İNTERNET BANKACILIĞINDA DOLANDIRICILIĞA KARŞI KORUNMA YÖNTEMLERİ  52
5.1. Genel Olarak Dolandırıcılığa Karşı Korunma Yöntemleri  52
5.2. İnternet Bankacılığa Erişim, Kullanım ve Kimlik Doğrulama  56
5.2.1. İnternet Bankacılığı Kullanmak İçin Gereksinimler  56
5.2.2. Erişim ve Kullanım  56
5.2.3. Kullanıcı Kodu ve Şifre  57
5.2.4. Kazıma Listesi (Scratch List)  58
5.3. Kişiselleştirilmiş Güvenlik Özellikleri  58
5.3.1. İnternet Bankacılığa Erişim  59
5.3.2. İnternet Bankacılığı İşlemi  59
5.3.3. Güvenli Yuvalar Katmanı  60
5.3.4. Güvenli Elektronik İşlem  60
5.3.5. Kullanıcı Adı ve Şifrelerini Doğru Oluşturmak ve Korumak  61
5.4. Ateş Duvarları (Firewalls)  62
5.5. Denetim  62
5.6. Elektronik İmza  63
5.7. Elektronik (Dijital) Sertifikalar  64
5.8. Biometrik Güvenlik Sistemleri  65
6. İNTERNET BANKACILIĞINDA MÜŞTERİNİN KORUNMASI POZİTİF HUKUK DÜZENLEMELERİ  66
6.1. Tüketicinin Korunması Hakkında Mevzuat Hükümleri  66
6.2. Avrupa Birliği Yasal Hükümleri ve Uygulama Yasaları  68
6.3. BDDK’nın İnternet Bankacılığı ile İlgili Düzenlemeleri  70
İKİNCİ BÖLÜM
İNTERNET BANKACILIĞININ HUKUKA AYKIRI KULLANIMINDAKİ SORUMLULUĞUN DAYANAKLARI
1. SORUMLULUĞUN HUKUKİ TASNİFİ  73
1.1. Sözleşmesel Sorumluluk Dayanağı Olan Bankacılık Hizmetleri Sözleşmesi  74
1.2. İnternet Bankacılığı Hizmet Sözleşmesinin Hukuki Niteliği  76
1.2.1. Tipe Bağlılık Açısından  76
1.2.2. İsimsiz Sözleşme Özelliği  77
1.2.3. Çerçeve Sözleşme Özelliği  78
1.2.4. Alman Hukukundaki Ciro Sözleşmesi  81
1.2.5. Vekalet Sözleşmesi Görüşü  82
1.2.6. İsimsiz İş Görme Sözleşmesi Görüşü  86
1.2.7. Karma Sözleşme Görüşü  87
1.2.8. İsimsiz İş Görme Sözleşmesinin Vekalet Unsurları Ağır Bastığı Görüşü  89
1.2.9. Görüşümüz  90
1.3. Ani Edim/Sürekli Edim Değerlendirmesi  92
1.4. İnternet Bankacılığı Hizmet Sözleşmesinin Kurulması  93
1.4.1. İnternet Bankacılığı Hizmet Sözleşmesinin Web Siteleri Aracılığı ile Kurulması  95
1.4.1.1. Etkileşimli Web Sitesi Aracılığı ile Kurulması  96
1.4.1.2. Etkileşimsiz Web Sitesi Aracılığı ile Kurulması  96
1.4.2. Web Sayfaları Üzerinden Gönderilen İrade Beyanlarının Hukuki Niteliği  98
1.4.2.1. Öneri Niteliğindeki İrade Beyanları  98
1.4.2.2. Kabul Niteliğindeki İrade Beyanları  99
1.4.2.3. Öneri ve Kabulün Geri Alınması  99
1.4.2.4. Web Siteleri Aracılığıyla Gönderilen Beyanların Ulaşma Engelleri  100
1.5. Sözleşmenin Kurulduğu, Hüküm ve Sonuçlarını Doğurduğu Anın Belirlenmesi  100
1.5.1. Sözleşmenin Kurulduğu Anın Belirlenmesi  100
1.5.2. Sözleşmenin Hüküm ve Sonuçlarını Doğurduğu Anın Belirlenmesi  102
1.6. İnternet Bankacılığı Hizmet Sözleşmesinin Geçerlilik Şartları  102
1.6.1. İnternet Bankacılığı Hizmet Sözleşmesinde Şekil  102
1.6.2. Sözleşme Özgürlüğü ve Sınırları  107
1.6.3. Emredici Hukuk Kurallarına Aykırı Olmaması  108
1.6.4. Kişilik Haklarına Aykırı Olmaması  110
1.6.5. Kamu Düzenine Aykırı Olmaması  110
1.6.6. Ahlaka Aykırı Olmaması  111
1.7. Banka Hizmet Sözleşmesinin Genel İşlem Koşulları Denetimi  112
1.7.1. Genel İşlem Şartları Kavramı ve Unsurları  112
1.7.2. İnternet Bankacılığında Genel İşlem Şartları  115
1.7.3. Mukayeseli Hukukta Genel İşlem Şartlarına İlişkin Düzenlemeler  116
1.7.4. Türk Hukuku’nda İnternet Bankacılığında Genel İşlem Şartlarına Karşı Müşterinin Korunması  118
1.7.4.1. Bankacılık Hizmet Sözleşmesinin Genel İşlem Şartları Kapsamında Yürürlük Denetimi  120
1.7.4.1.1. Bilgi Verme Aşaması  121
1.7.4.1.2. Kabul Etme Aşaması (İlişkilendirme)  122
1.7.4.1.3. Menfaate Aykırılık Aşaması  122
1.7.4.1.4. Yürürlük Denetiminin Yaptırımı  122
1.7.4.2. Bankacılık Hizmet Sözleşmesinin Genel İşlem Şartları Kapsamında Yorum Denetimi  123
1.7.4.3. Bankacılık Hizmet Sözleşmesinin Genel İşlem Şartları Kapsamında İçerik Denetimi  124
1.7.4.3.1. Örtülü İçerik Denetimi  125
1.7.4.3.2. Tek Taraflı Olarak Sözleşmede Değişiklik Yapma Yetkisi  126
1.7.4.3.3. Dürüstlük Kuralına Aykırılık  127
1.7.4.4. Bankacılık Hizmet Sözleşmelerindeki Genel İşlem Şartları  128
1.7.4.4.1. Bireysel Sözleşmeye Aykırı Düşen Genel İşlem Şartlarının Uygulanmaması İlkesi  128
1.7.4.4.2. Genel İşlem Şartlarında Mutat olarak Yer alan Boş Söz Biçimindeki Kayıtların Uygulanmayacağı İlkesi  129
1.7.4.4.3. İhtilaf Durumunda Müşterinin Hakkının Korunmasını Daraltan ve Kişisel Hürriyetini Sınırlayan Kayıtların Geçerli Olmayacağı İlkesi (Delil Sözleşmeleri)  129
1.7.4.4.4. Bankanın Kredi Sözleşmesini Tek Taraflı Feshetme Hakkı Tanınmasına İlişkin Hükümler  132
1.7.4.5. Genel İşlem Şartlarının Geçersiz Olmasının Hukuki Sonuçları  135
1.7.5. TKHK Hükümlerine Göre İnternet Bankacılığında Müşterinin Korunması  136
1.7.6. Bankanın Sorumluluğunun Kusur Unsuru Bakımından Sınırlandırılması (Sorumsuzluk Kayıtları)  139
1.8. İnternet Bankacılığında Tarafların Yükümlülüğü ve Sorumluluğu  150
1.8.1. Asli Edim Yükümlülükleri  151
1.8.1.1. Bankanın Asli Edim Yükümlülükleri  151
1.8.1.1.1. İnternet Bankacılığına Erişimi Kesintisiz Sağlama ve Verileri Saklama Borcu  151
1.8.1.1.2. İnternet Bankacılığında İşlem Yapan Müşterisi Olduğu Tespit Etme Yükümlülüğü  154
1.8.2. Yan Edim Yükümlülükleri  157
1.8.2.1. Bankanın Yan Edim Yükümlülükleri  158
1.8.2.1.1. Bilgilendirme Yükümü  158
1.8.2.1.2. Önlem Alma Yükümlülüğü  162
1.8.3. Bankanın Sözleşmeden Kaynaklanan Yükümlülük ve Sorumlulukları  167
1.8.3.1. Bankanın Sözleşme Öncesi Yükümlülük ve Sorumlulukları  167
1.8.3.2. Bankanın Sözleşmeden Doğan Yükümlülük ve Sorumlulukları  171
1.8.3.3. Bankanın Sözleşme Sonrası Yükümlülükleri  172
1.8.4. Müşterinin Yükümlülükleri  174
1.8.4.1. Genel Olarak Banka Müşterisi Yükümlülükleri  174
1.8.4.2. Müşterinin Bilgisayarına Virüs Bulaşması  177
1.8.4.3. Şifre Bilgilerinin Saklanmaması  178
1.8.4.4. Üçüncü Kişilere Sisteme Giriş Olanağı Sağlanması  181
1.8.4.5. Müşterinin Bildirim Yükümlülüğü  184
1.8.4.6. Müşterinin Kontrol Yükümlülüğü  184
1.8.4.7. Müşterinin Kusuru Olmaksızın Yetkisiz Kişilerin Hesapta Elektronik Bildiriyle Tasarrufta Bulunmaları  185
1.8.4.8. Müşterinin Kusuru Sonucunda Yetkisiz Kişilerin Hesapta Tasarrufta Bulunması  186
1.9. İnternet Bankacılığı Hizmet Sözleşmesinin Sona Ermesi  186
1.9.1. Müşterinin Banka Nezdindeki Hesabı Kapatması  187
1.9.2. Müşterinin Ölmesi  188
1.9.3. Bankanın İflası veya Kapanması  188
1.9.4. Sözleşmenin Feshedilmesi  188
1.9.5. İrade Sakatlığı Sebebiyle Sözleşmenin İptali  189
1.9.6. İnternet Bankacılığı Hizmet Sözleşmesinin Bozma Sözleşmesiyle Ortadan Kaldırılması  190
1.10. Sözleşme Dışı Sorumluluk  190
1.10.1. Kusur Sorumluluğu  190
1.10.2. Kusursuz Sorumluluk  192
1.10.3. Taleplerin Yarışması (Telahuk)  192
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
HUKUKA AYKIRI MÜDAHALEDEN SORUMLULUK
1. HUKUKA AYKIRI KULLANIM KAVRAMI  195
2. ZARARIN KİMİN MALVARLIĞINDA GERÇEKLEŞTİĞİNİN TESPİTİ  195
2.1. Mevduat Sözleşmesi  202
2.2. Mevduat Sözleşmesinin Hukuki Niteliğine İlişkin Görüşler  203
2.2.1. Ödünç (Karz) Niteliği  203
2.2.2. Usulsüz Tevdi Niteliği  204
2.2.3. Karma Sözleşme Niteliği  206
2.2.4. Kendine Özgü Sözleşme Niteliği  207
2.2.5. Yargıtay Görüşü  207
2.2.6. Görüşümüz  209
2.3. İnternet Bankacılığında Mevduat Sözleşmemesinin Yansıması  209
3. BANKA SORUMLULUĞUNA NEDEN OLAN İŞLEMLER  211
3.1. İnternet Bankacılığından Genel Olarak Bankanın Rolü  212
3.2. Sistemin Teknik Nedenlerle Kötü İşlemesi  213
3.2.1. Bankanın Merkez Bilgisayarına Girilmesi  214
3.2.2. Programlama Hatasından Sorumluluk  216
3.2.3. Bakım ve Kullanım Hatasından Sorumluluk  217
3.3. Sisteme Kötüniyetli Müdahaleden Sorumluluk  218
3.4. Bankanın Sorumluluğunun Hukuki Dayanağı  221
3.4.1. Bankanın Tacir Sıfatından Kaynaklanan Sorumluluğu  221
3.4.2. Bankanın Özen Borcu Sorumluluğu  224
3.4.3. Etki Alanı Görüşü  225
3.4.4. Bankanın Yardımcı Kişilerin Fiillerinden Sorumluluğu  229
3.4.5. BGB Düzenlemesi  237
3.4.5.1. BGB 675 (V) düzenlemesi  237
3.4.5.2. Kasıtlı Niyet ve Hileli Niyet  241
3.4.5.3. Ağır İhmal  242
3.4.5.4. Saklama Yükümlülüklerinin İhlali  244
4. MÜŞTERİNİN DOLANDIRICILIK EYLEMLERİNE KARŞI KORUNMASI  246
4.1. Müşterilerden Almaları Beklenebilecek Önlemler  248
4.2. Müşterinin Koruma Yükümlülüğünün Kapsamı  249
4.3. Koruma Yükümlülüklerine Aykırı Davranışlarda İspat Yükü  252
4.4. Elektronik Ödeme Araçlarının İspat Kuralları Karşısındaki Durumu  253
5. BANKANIN UĞRADIĞI ZARARI TALEP EDEBİLECEĞİ KİŞİLER  254
5.1. Dolandırıcılık Fiilini Gerçekleştiren Kişiler  255
5.2. Müşterinin Birlikte (Müterafik) Kusuru Olduğu Görüşü  255
5.3. Bankanın Müşteriden Tazminat Alacağının Olduğu Görüşü  265
5.4. GSM Şirketlerinin Sorumluluğu  267
5.5. İnternet Servis Sağlayıcısının Sorumluluğu  267
6. ZAMANAŞIMI  271
Sonuç  273
Kaynakça  281
 


Berk Özşenoğulları
Ocak 2025
290.00 TL
Sepete Ekle
Nizamettin Gökhan Dinç
Ocak 2025
295.00 TL
Sepete Ekle
Armağan Ebru Bozkurt Yüksel
Aralık 2024
500.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  7
Kısaltmalar  17
GİRİŞ  21
BİRİNCİ BÖLÜM
ELEKTRONİK BANKACILIK VE
İNTERNET BANKACILIĞI KAVRAMLARI
1. ELEKTRONİK BANKACILIK YÖNTEMLERİ  24
1.1. Televizyon Bankacılığı  24
1.2. Telefon Bankacılığı  25
1.3. Mobil Bankacılık  26
1.3.1. SMS Bankacılığı  26
1.3.2. WAP Bankacılığı  27
1.3.3. PDA– Palmtop Bankacılığı  27
1.4. Kabin (Kiosk) Bankacılığı  28
2. İNTERNET BANKACILIĞI  28
2.1. İnternet Bankacılığı Kavramsal Çerçeve  28
2.2. İnternet Bankacılığında Yapısal Kavramlar  31
2.2.1. İnternet ve Dünya Çapında Ağ (World Wide Web–WWW)  31
2.3.2. Web Sitesi (Web Site), Alan Adı (Domain Name), Sunucu (Server)  32
2.3. İnternet Bankacılığının İşleyiş Süreci  33
3. İNTERNET BANKACILIĞINDA GÜVENLİK SORUNLARI  37
3.1. Genel Olarak  37
3.2. Sistem Güvenliğini Tehdit Eden Kişiler  37
3.2.1. Hacker ve Cracker  37
3.2.2. Joyrider  39
3.2.3. Vandal  39
3.2.4. Spy (Casuslar)  40
4. İNTERNET BANKACILIĞINDA DOLANDIRICILIK YÖNTEMLERİ  41
4.1. Genel Olarak Dolandırıcılık Metotları  41
4.2. Site Trafiğini Yönlendirme Yöntemi (Pharming/DNS–spoofing)  41
4.2.1. Truva Atı Saldırısı  42
4.2.2. Bilgisayar Solucanları  43
4.2.3. Bukalemun Saldırıları  44
4.2.4. Virüs Saldırıları  44
4.3. Oltalama Yöntemi (Phising)  45
4.4. Ortadaki Adam Saldırısı (Man–in the middle)  47
4.5. Klavye Kayıtları (Keylogger)– Ekran Kayıtları (Screen Logger) Yöntemi (Ekran Kaydediciler)  48
4.6. Denial Of Service (DOS) ve Distributed Denial of Service (DDos) Saldırıları  49
4.7. Sosyal Mühendislik  49
4.8. Kart Kopyalama (Skimming)  50
4.9. Şifre Ele Geçirme Yöntemi  51
5. İNTERNET BANKACILIĞINDA DOLANDIRICILIĞA KARŞI KORUNMA YÖNTEMLERİ  52
5.1. Genel Olarak Dolandırıcılığa Karşı Korunma Yöntemleri  52
5.2. İnternet Bankacılığa Erişim, Kullanım ve Kimlik Doğrulama  56
5.2.1. İnternet Bankacılığı Kullanmak İçin Gereksinimler  56
5.2.2. Erişim ve Kullanım  56
5.2.3. Kullanıcı Kodu ve Şifre  57
5.2.4. Kazıma Listesi (Scratch List)  58
5.3. Kişiselleştirilmiş Güvenlik Özellikleri  58
5.3.1. İnternet Bankacılığa Erişim  59
5.3.2. İnternet Bankacılığı İşlemi  59
5.3.3. Güvenli Yuvalar Katmanı  60
5.3.4. Güvenli Elektronik İşlem  60
5.3.5. Kullanıcı Adı ve Şifrelerini Doğru Oluşturmak ve Korumak  61
5.4. Ateş Duvarları (Firewalls)  62
5.5. Denetim  62
5.6. Elektronik İmza  63
5.7. Elektronik (Dijital) Sertifikalar  64
5.8. Biometrik Güvenlik Sistemleri  65
6. İNTERNET BANKACILIĞINDA MÜŞTERİNİN KORUNMASI POZİTİF HUKUK DÜZENLEMELERİ  66
6.1. Tüketicinin Korunması Hakkında Mevzuat Hükümleri  66
6.2. Avrupa Birliği Yasal Hükümleri ve Uygulama Yasaları  68
6.3. BDDK’nın İnternet Bankacılığı ile İlgili Düzenlemeleri  70
İKİNCİ BÖLÜM
İNTERNET BANKACILIĞININ HUKUKA AYKIRI KULLANIMINDAKİ SORUMLULUĞUN DAYANAKLARI
1. SORUMLULUĞUN HUKUKİ TASNİFİ  73
1.1. Sözleşmesel Sorumluluk Dayanağı Olan Bankacılık Hizmetleri Sözleşmesi  74
1.2. İnternet Bankacılığı Hizmet Sözleşmesinin Hukuki Niteliği  76
1.2.1. Tipe Bağlılık Açısından  76
1.2.2. İsimsiz Sözleşme Özelliği  77
1.2.3. Çerçeve Sözleşme Özelliği  78
1.2.4. Alman Hukukundaki Ciro Sözleşmesi  81
1.2.5. Vekalet Sözleşmesi Görüşü  82
1.2.6. İsimsiz İş Görme Sözleşmesi Görüşü  86
1.2.7. Karma Sözleşme Görüşü  87
1.2.8. İsimsiz İş Görme Sözleşmesinin Vekalet Unsurları Ağır Bastığı Görüşü  89
1.2.9. Görüşümüz  90
1.3. Ani Edim/Sürekli Edim Değerlendirmesi  92
1.4. İnternet Bankacılığı Hizmet Sözleşmesinin Kurulması  93
1.4.1. İnternet Bankacılığı Hizmet Sözleşmesinin Web Siteleri Aracılığı ile Kurulması  95
1.4.1.1. Etkileşimli Web Sitesi Aracılığı ile Kurulması  96
1.4.1.2. Etkileşimsiz Web Sitesi Aracılığı ile Kurulması  96
1.4.2. Web Sayfaları Üzerinden Gönderilen İrade Beyanlarının Hukuki Niteliği  98
1.4.2.1. Öneri Niteliğindeki İrade Beyanları  98
1.4.2.2. Kabul Niteliğindeki İrade Beyanları  99
1.4.2.3. Öneri ve Kabulün Geri Alınması  99
1.4.2.4. Web Siteleri Aracılığıyla Gönderilen Beyanların Ulaşma Engelleri  100
1.5. Sözleşmenin Kurulduğu, Hüküm ve Sonuçlarını Doğurduğu Anın Belirlenmesi  100
1.5.1. Sözleşmenin Kurulduğu Anın Belirlenmesi  100
1.5.2. Sözleşmenin Hüküm ve Sonuçlarını Doğurduğu Anın Belirlenmesi  102
1.6. İnternet Bankacılığı Hizmet Sözleşmesinin Geçerlilik Şartları  102
1.6.1. İnternet Bankacılığı Hizmet Sözleşmesinde Şekil  102
1.6.2. Sözleşme Özgürlüğü ve Sınırları  107
1.6.3. Emredici Hukuk Kurallarına Aykırı Olmaması  108
1.6.4. Kişilik Haklarına Aykırı Olmaması  110
1.6.5. Kamu Düzenine Aykırı Olmaması  110
1.6.6. Ahlaka Aykırı Olmaması  111
1.7. Banka Hizmet Sözleşmesinin Genel İşlem Koşulları Denetimi  112
1.7.1. Genel İşlem Şartları Kavramı ve Unsurları  112
1.7.2. İnternet Bankacılığında Genel İşlem Şartları  115
1.7.3. Mukayeseli Hukukta Genel İşlem Şartlarına İlişkin Düzenlemeler  116
1.7.4. Türk Hukuku’nda İnternet Bankacılığında Genel İşlem Şartlarına Karşı Müşterinin Korunması  118
1.7.4.1. Bankacılık Hizmet Sözleşmesinin Genel İşlem Şartları Kapsamında Yürürlük Denetimi  120
1.7.4.1.1. Bilgi Verme Aşaması  121
1.7.4.1.2. Kabul Etme Aşaması (İlişkilendirme)  122
1.7.4.1.3. Menfaate Aykırılık Aşaması  122
1.7.4.1.4. Yürürlük Denetiminin Yaptırımı  122
1.7.4.2. Bankacılık Hizmet Sözleşmesinin Genel İşlem Şartları Kapsamında Yorum Denetimi  123
1.7.4.3. Bankacılık Hizmet Sözleşmesinin Genel İşlem Şartları Kapsamında İçerik Denetimi  124
1.7.4.3.1. Örtülü İçerik Denetimi  125
1.7.4.3.2. Tek Taraflı Olarak Sözleşmede Değişiklik Yapma Yetkisi  126
1.7.4.3.3. Dürüstlük Kuralına Aykırılık  127
1.7.4.4. Bankacılık Hizmet Sözleşmelerindeki Genel İşlem Şartları  128
1.7.4.4.1. Bireysel Sözleşmeye Aykırı Düşen Genel İşlem Şartlarının Uygulanmaması İlkesi  128
1.7.4.4.2. Genel İşlem Şartlarında Mutat olarak Yer alan Boş Söz Biçimindeki Kayıtların Uygulanmayacağı İlkesi  129
1.7.4.4.3. İhtilaf Durumunda Müşterinin Hakkının Korunmasını Daraltan ve Kişisel Hürriyetini Sınırlayan Kayıtların Geçerli Olmayacağı İlkesi (Delil Sözleşmeleri)  129
1.7.4.4.4. Bankanın Kredi Sözleşmesini Tek Taraflı Feshetme Hakkı Tanınmasına İlişkin Hükümler  132
1.7.4.5. Genel İşlem Şartlarının Geçersiz Olmasının Hukuki Sonuçları  135
1.7.5. TKHK Hükümlerine Göre İnternet Bankacılığında Müşterinin Korunması  136
1.7.6. Bankanın Sorumluluğunun Kusur Unsuru Bakımından Sınırlandırılması (Sorumsuzluk Kayıtları)  139
1.8. İnternet Bankacılığında Tarafların Yükümlülüğü ve Sorumluluğu  150
1.8.1. Asli Edim Yükümlülükleri  151
1.8.1.1. Bankanın Asli Edim Yükümlülükleri  151
1.8.1.1.1. İnternet Bankacılığına Erişimi Kesintisiz Sağlama ve Verileri Saklama Borcu  151
1.8.1.1.2. İnternet Bankacılığında İşlem Yapan Müşterisi Olduğu Tespit Etme Yükümlülüğü  154
1.8.2. Yan Edim Yükümlülükleri  157
1.8.2.1. Bankanın Yan Edim Yükümlülükleri  158
1.8.2.1.1. Bilgilendirme Yükümü  158
1.8.2.1.2. Önlem Alma Yükümlülüğü  162
1.8.3. Bankanın Sözleşmeden Kaynaklanan Yükümlülük ve Sorumlulukları  167
1.8.3.1. Bankanın Sözleşme Öncesi Yükümlülük ve Sorumlulukları  167
1.8.3.2. Bankanın Sözleşmeden Doğan Yükümlülük ve Sorumlulukları  171
1.8.3.3. Bankanın Sözleşme Sonrası Yükümlülükleri  172
1.8.4. Müşterinin Yükümlülükleri  174
1.8.4.1. Genel Olarak Banka Müşterisi Yükümlülükleri  174
1.8.4.2. Müşterinin Bilgisayarına Virüs Bulaşması  177
1.8.4.3. Şifre Bilgilerinin Saklanmaması  178
1.8.4.4. Üçüncü Kişilere Sisteme Giriş Olanağı Sağlanması  181
1.8.4.5. Müşterinin Bildirim Yükümlülüğü  184
1.8.4.6. Müşterinin Kontrol Yükümlülüğü  184
1.8.4.7. Müşterinin Kusuru Olmaksızın Yetkisiz Kişilerin Hesapta Elektronik Bildiriyle Tasarrufta Bulunmaları  185
1.8.4.8. Müşterinin Kusuru Sonucunda Yetkisiz Kişilerin Hesapta Tasarrufta Bulunması  186
1.9. İnternet Bankacılığı Hizmet Sözleşmesinin Sona Ermesi  186
1.9.1. Müşterinin Banka Nezdindeki Hesabı Kapatması  187
1.9.2. Müşterinin Ölmesi  188
1.9.3. Bankanın İflası veya Kapanması  188
1.9.4. Sözleşmenin Feshedilmesi  188
1.9.5. İrade Sakatlığı Sebebiyle Sözleşmenin İptali  189
1.9.6. İnternet Bankacılığı Hizmet Sözleşmesinin Bozma Sözleşmesiyle Ortadan Kaldırılması  190
1.10. Sözleşme Dışı Sorumluluk  190
1.10.1. Kusur Sorumluluğu  190
1.10.2. Kusursuz Sorumluluk  192
1.10.3. Taleplerin Yarışması (Telahuk)  192
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
HUKUKA AYKIRI MÜDAHALEDEN SORUMLULUK
1. HUKUKA AYKIRI KULLANIM KAVRAMI  195
2. ZARARIN KİMİN MALVARLIĞINDA GERÇEKLEŞTİĞİNİN TESPİTİ  195
2.1. Mevduat Sözleşmesi  202
2.2. Mevduat Sözleşmesinin Hukuki Niteliğine İlişkin Görüşler  203
2.2.1. Ödünç (Karz) Niteliği  203
2.2.2. Usulsüz Tevdi Niteliği  204
2.2.3. Karma Sözleşme Niteliği  206
2.2.4. Kendine Özgü Sözleşme Niteliği  207
2.2.5. Yargıtay Görüşü  207
2.2.6. Görüşümüz  209
2.3. İnternet Bankacılığında Mevduat Sözleşmemesinin Yansıması  209
3. BANKA SORUMLULUĞUNA NEDEN OLAN İŞLEMLER  211
3.1. İnternet Bankacılığından Genel Olarak Bankanın Rolü  212
3.2. Sistemin Teknik Nedenlerle Kötü İşlemesi  213
3.2.1. Bankanın Merkez Bilgisayarına Girilmesi  214
3.2.2. Programlama Hatasından Sorumluluk  216
3.2.3. Bakım ve Kullanım Hatasından Sorumluluk  217
3.3. Sisteme Kötüniyetli Müdahaleden Sorumluluk  218
3.4. Bankanın Sorumluluğunun Hukuki Dayanağı  221
3.4.1. Bankanın Tacir Sıfatından Kaynaklanan Sorumluluğu  221
3.4.2. Bankanın Özen Borcu Sorumluluğu  224
3.4.3. Etki Alanı Görüşü  225
3.4.4. Bankanın Yardımcı Kişilerin Fiillerinden Sorumluluğu  229
3.4.5. BGB Düzenlemesi  237
3.4.5.1. BGB 675 (V) düzenlemesi  237
3.4.5.2. Kasıtlı Niyet ve Hileli Niyet  241
3.4.5.3. Ağır İhmal  242
3.4.5.4. Saklama Yükümlülüklerinin İhlali  244
4. MÜŞTERİNİN DOLANDIRICILIK EYLEMLERİNE KARŞI KORUNMASI  246
4.1. Müşterilerden Almaları Beklenebilecek Önlemler  248
4.2. Müşterinin Koruma Yükümlülüğünün Kapsamı  249
4.3. Koruma Yükümlülüklerine Aykırı Davranışlarda İspat Yükü  252
4.4. Elektronik Ödeme Araçlarının İspat Kuralları Karşısındaki Durumu  253
5. BANKANIN UĞRADIĞI ZARARI TALEP EDEBİLECEĞİ KİŞİLER  254
5.1. Dolandırıcılık Fiilini Gerçekleştiren Kişiler  255
5.2. Müşterinin Birlikte (Müterafik) Kusuru Olduğu Görüşü  255
5.3. Bankanın Müşteriden Tazminat Alacağının Olduğu Görüşü  265
5.4. GSM Şirketlerinin Sorumluluğu  267
5.5. İnternet Servis Sağlayıcısının Sorumluluğu  267
6. ZAMANAŞIMI  271
Sonuç  273
Kaynakça  281
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024