Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Tüm Yönleriyle
Kentsel Dönüşüm
Ocak 2025 / 6. Baskı / 432 Syf.
Fiyatı: 765.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle

Diğer Baskılar
 Baskı Tarih Fiyatı İndirimli
 5. Mart 2023 595.00 TL -      Sepete Ekle
 4. Şubat 2022 405.00 TL 95.00 TL (%77) Sepete Ekle
 3. Ocak 2021 99.00 TL 69.90 TL (%29) Sepete Ekle
 2. Nisan 2018 500.00 TL 95.00 TL (%81) Sepete Ekle
 1. Mayıs 2017 54.50 TL 34.90 TL (%36) Sepete Ekle
   

Kitapta, kentsel dönüşüm sürecinin tüm aşamaları, pratik bilgiler ışığında detaylı olarak değerlendirilmiştir. Geniş kitlelerin haklarını ilgilendiren ve mülkiyet hakkına doğrudan temas eden yasanın uygulanmasında sahadan gelen pratik bilgilerin önemi çok büyüktür. Bu sebeple, kitapta mevzuattan çok pratik bilgilere yer verilmiştir.

Ülkemizdeki milyonlarca insanın mülkiyet haklarını, barınma ve yaşam haklarını doğrudan ilgilendiren 6306 sayılı kanunda sıkça değişiklikler yapılmaktadır. Yasa değişikliklerinin uygulamaya ne şekilde yansıdığı da kitapta aktarılmaya çalışılmıştır.

Kitabın içeriğinde yer alan, Anayasa Mahkemesi'nin 2022 yılında verdiği karar, 6306 sayılı yasanın uygulanmasına yönelik devrim niteliğinde bir yüksek mahkeme kararıdır. Anayasa Mahkemesi'nin azınlıkta kalan maliklerin haklarının korunmasına olanak verdiği bu kararının ilk derece mahkemelerinde dikkate alınması gerektiği kuşkusuzdur. Bu konunun takip edilmesinde hukukçulara da büyük görevler düşmektedir.

Kitapta, kentsel dönüşüm yasasının iki ana başlığı olan "Riskli Yapı" ve "Riskli Alan" uygulamalarına yönelik detaylı açıklamalar mevcuttur. Okuyucularımıza kolaylık sağlamak adına, kentsel dönüşüm uygulamalarına ilişkin dilekçe örneklerine yer verilmiştir. Kentsel dönüşüm uygulamalarına ilişkin Harç Muafiyet rejimi de kitapta detaylı olarak açıklanmıştır.

İmar Barışı düzenlemesi, Yapı Kayıt Belgesi'nin hukuki niteliği ve geçerliliği konusunda da pratik ve sahada elde edilen yazarın tecrübe ve birikimleri okuyucularla paylaşılmıştır.


Konu Başlıkları
Kentsel Dönüşüm Uygulamalarının Yasal Dayanakları
Riskli Yapı ve Riskli Alan Kararlarına Karşı Hukuki Başvuru Yolları
İnşaat Sözleşmesi Düzenlenirken Dikkat Edilecek Hususlar
Riskli Yapı Kararına İlişkin Tüm Süreçler
Kentsel Dönüşüm Konusunda Güncel Yargıtay ve Danıştay İçtihatları
Örnek Dilekçeler ve İhtarnameler
Riskli Alan Uygulamalarına İlişkin Yasal Süreçler
Barkod: 9789750298714
Yayın Tarihi: Ocak 2025
Baskı Sayısı:  6
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 432
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Yazarın Özgeçmişi  7
6. Basıma Önsöz  9
I. Bölüm
KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARI HAKKINDA
GENEL AÇIKLAMALAR
1. KENTSEL DÖNÜŞÜM KAVRAMI  19
2. TÜRKİYE’DE KENTLEŞME SÜRECİ  21
3. TÜRKİYE’DE KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARININ GELİŞİMİ  22
3.1. Gecekondu Kanunu Düzenlemeleri  22
3.2. Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi  25
3.3. Tarlabaşı (Beyoğlu) Kentsel Dönüşüm Projesi  25
3.4. Zağnos ve Tabakhane Vadileri Kentsel Dönüşüm Projesi  26
3.5. Zafer Meydanı Projesi (Bursa)  26
3.6. Kuştepe Kentsel Dönüşüm Projesi (İstanbul)  27
4. DÜNYADA KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARI  27
4.1. Paris’in Dönüşümü  27
4.2. Trafalgar Meydanı (Londra) Dönüşüm Projesi  29
4.3. Hiroşima (Japonya) Kentsel Dönüşüm Projesi  29
4.4. Beyrut Tarihi Kent Merkezi Dönüşüm Projesi (Lübnan)  31
4.5. Rio Kenti Gecekondu Sağlıklaştırma Programı (Brezilya)  33
4.6. Dünyadaki ve Ülkemizdeki Kentsel Dönüşüm Uygulamalarının Karşılaştırılması  34
5. KENTSEL DÖNÜŞÜMÜN AMACI  35
5.1. Deprem Riskine Karşı Korunma  35
5.1.1. Deprem Yönetmeliği’nin İçeriği ve Kapsamı  37
5.1.2. Ülkemizdeki Binaların Afet Riskine Karşı Durumu  38
6. KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMASINA İLİŞKİN GENEL KAVRAMLAR  40
6.1. 6306 Sayılı Yasa Kapsamında Riskli Yapı Nedir?  40
6.2. 6306 Sayılı Yasa Kapsamında Riskli Alan Uygulaması  44
6.3. Ekonomik Açıdan İşlevini Kaybetmiş Alanların Canlandırılması, Kentin Tarihi ve Kültürel Değerlerinin Korunması, Sosyal Donatı Alanları Oluşturulması  45
6.4. Rezerv Yapı Alanı Uygulaması  47
7. Yenileme Alanı Nedir?  48
7.1. Yenileme Alanı Uygulamasının Amacı  51
7.1.1. Yeniden Canlandırma (Revitalization)  51
7.1.2. Eski Hale Getirme (Rehabilitation)  52
7.1.3. Yenileme (Renewal)  53
7.2. Yenileme Alanı Kararı Alınması Usulü ve Uygulaması  53
7.3. Yenileme Alanı Projesine Mülk Sahiplerinin Katılımı ve Yenileme Alanlarındaki Hazineye Ait Taşınmazların Durumu  54
7.4. Yenileme Alanı Uygulamalarında Ortaya Çıkan Sorunlar  55
II. Bölüm
TEMEL NİTELİKLİ DÜZENLEME OLARAK KABUL EDİLEN, 6306 SAYILI AFET RİSKİ ALTINDAKİ ALANLARIN DÖNÜŞTÜRÜLMESİ HAKKINDAKİ KANUNUN KAPSAMI VE UYGULAMA ALANI
Birinci Kısım
RİSKLİ YAPI TESPİT İŞLEMLERİ
1. 6306 SAYILI KENTSEL DÖNÜŞÜM YASASININ TEMEL MANTIĞI NEDİR?  59
2. RİSKLİ YAPI TESPİT ESASLARI  60
2.1. Riskli Yapı Başvurusunu Kimler Yapabilir?  61
2.2. Riskli Yapı Başvurusu Nereye Yapılır ve Tespit Masrafları Nasıl Karşılanır?  61
2.3. Riskli Yapı Tespiti Müracaatında İbraz Edilecek Belgeler Nelerdir?  62
2.4. Riskli Yapı Tespit Tekniği Nedir?  62
2.5. Gecekondu Niteliğindeki Yapılar ve İnşaat Ruhsatı Bulunmayan Binalarda Kentsel Dönüşüm Uygulaması Yapılabilir  63
2.6. Metruk ve Kullanılmayan Yapılar Riskli Bina Sınıfına Girmez  64
2.7. Riskli Yapı Tespit Başvurusu Yapılmadan Önce, Kat Maliklerinin Kendi Aralarında Bir Anlaşma Yapmasının Faydalı Olacağı Kanaatindeyiz  68
2.8. Riskli Yapı Şerhinin Tapu Kütüğüne İşlenmesi  69
2.9. Riskli Yapı Şerhi, Gayrimenkulün Devir veya Temlikine Engel Değildir  70
2.10. Riskli Yapı Tespitini Engelleyenlerin Cezai Sorumluluğu Var mıdır?  71
3. RİSKLİ YAPI KARARINA KARŞI İTİRAZ USULÜ  72
3.1. Riskli Yapı Tespit Raporuna İtirazın İncelenmesi  74
4. RİSKLİ YAPI TESPİT RAPORUNA KARŞI DAVA AÇILMASI  75
5. YIKIM VE TAHLİYE İŞLEMLERİ  78
5.1. Yıkım İçin Öngörülen Kanuni Süreler  78
5.2. Riskli Yapıda Yıkım Kararı Verme Yetkisi Kime Aittir?  79
5.3. Yıkım Masraflarını Kim Öder  85
6. YIKIM İŞLEMİNİ DURDURABİLECEK KANUN YOLLARI VAR MIDIR?  86
6.1. Riskli Yapının Güçlendirilmesi Yıkım İşlemini Durdurur  86
6.2. Arsa Payının Düzeltilmesi Davaları  91
6.2.1. Arsa Payının Düzeltilmesi Davaları Bina Yıkılmadan Önce Açılmalıdır  93
6.2.2. Arsa Payı Düzeltilmesi Davalarının Yıkım Kararına Etkisi  94
7. RİSKLİ YAPIDA BULUNAN KİRACILARIN MAĞDURİYETİ NASIL GİDERİLECEKTİR?  96
İkinci Kısım
RİSKLİ YAPI KARARININ KESİNLEŞMESİ SONRASINDA
YAPILACAK İŞLEMLER
1. RİSKLİ YAPININ NE ŞEKİLDE DEĞERLENDİRİLECEĞİ KONUSUNDA MALİKLER TARAFINDAN YAPILACAK TOPLANTININ ZAMANI  100
2. TOPLANTI ÖNCESİNDE DEĞERLEME RAPORU ALINMASI ŞARTI KALDIRILMIŞTIR  100
2.1. Riskli Yapının Değeri Nasıl Tespit Edilecektir?  101
3. SALT ÇOĞUNLUK KARAR TOPLANTISI  102
3.1. Çoğunluk Karar Toplantısı Herhangi Bir Usule Tabi Değildir  103
3.2. Toplantının Yapılması ve Toplantıda Alınacak Kararlar  104
3.3. Salt Çoğunluk Kararının Azınlıkta Kalan Hissedarlara Bildirilmesi  107
3.4. Salt Çoğunluğun Sağlanamaması Halinde Yapılacak İşlem  107
4. ÇOĞUNLUK KARARINA KARŞI HUKUKİ BAŞVURU YOLLARI  108
4.1. Salt Çoğunluk Tarafından İmzalanan Sözleşmenin İptali Davası  118
4.2. Anayasa Mahkemesi’nin Üçte İki Çoğunluk Kararının İçerik Yönünden Mahkemelerce Denetime Tabi Tutulması Gerektiğin İlişkin Kararı  127
5. AÇIK ARTTIRMA YOLUYLA SATIŞ İŞLEMİ  135
5.1. Açık Arttırma Yoluyla Satış İşlemi Sonucunda, Tapu Kaydında Görünen, “İhtiyati Tedbir” ve “İrtifak Haklarının” Akıbeti Ne Olacaktır?  144
5.2. Açık Arttırma ve Satış İşlemlerine Karşı Açılacak Davalar  145
5.3. Satış İşleminin İdare Mahkemesi Tarafından İptal Edilmesi Halinde Mülkiyet Hakkı Eski Hak Sahibine Nasıl İade Edilecektir:  147
5.4. Salt Çoğunluğun Kararına İstinaden İnşaat Ruhsatı Düzenlenmesi Sorunu  148
6. KİRA YARDIMI BAŞVURUSU VE GEREKLİ BELGELER  149
7. MÜTEAHHİT BELİRLENİRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR  150
8. KAT KARŞILIĞI İNŞAAT SÖZLEŞMESİ DÜZENLENİRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR  151
8.1. İnşaat Sözleşmesinin Hukuki Niteliği  151
8.2. İnşaat Sözleşmesinde Yer Alması Gereken Hususlar  153
8.2.1. Sözleşme Mutlak Surette Noterde Yapılmalıdır  153
8.2.2. Mümkünse, Asıl Sözleşme İmzalanmadan Önce, Binanın Avan Projesi Belediyeden Tasdik Ettirilmelidir  153
8.2.3. İnşaat Ruhsatının Alınma Süresi Açıkça Belirtilmelidir  154
8.2.4. İnşaat Süresinin Niteliği ve Mücbir Sebep Kavramı Tanımlanmalıdır  154
8.2.5. İnşa Edilecek Dairelerin Net veya Brüt M2’leri Açıkça Yazılmalıdır  156
8.2.6. Teknik Şartname ve Bağımsız Bölümler Listesi Sözleşmeye Eklenmelidir  157
8.2.7. Teminat ve Cezai Şart  157
8.2.8. Müteahhidin Hak Edeceği Dairelerin Kademeli Olarak Teslimi  159
8.2.9. Sözleşme Bedeli, İmar Artışının Paylaşımı ve Kira Yardımı  160
8.2.10. Yönetim Planı ve Arsa Paylarının Düzenlenmesi  161
8.2.11. Sözleşmenin Feshi İle İlgili Düzenlemeler  162
9. SÖZLEŞMENİN MAHKEME TARAFINDAN FESHİ HALİNDE ORTAYA ÇIKACAK HUKUKİ SONUÇLAR  163
10. KAT KARŞILIĞI İNŞAAT SÖZLEŞMESİNİN İDARE TARAFINDAN FESHİ  167
III. Bölüm
RİSKLİ ALAN İLAN EDİLEN BÖLGELERE İLİŞKİN
KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARI
1. 5393 SAYILI BELEDİYE KANUNU KAPSAMINDA KENTSEL DÖNÜŞÜM  175
1.1. Kentsel Dönüşüm Alanı (Riskli Alan) İlanında Yetkili İdare  179
1.2. Belediye Kanunu Kapsamında Riskli Alan İlanı Usulü  183
1.3. Belediye Kanunu’nun 73. Maddesi Kapsamında Büyükşehir Belediyelerine Tanınan İmar Yetkileri  185
1.4. Cumhurbaşkanı Tarafından Alınan Riskli Alan Kararlarının İptali Davaları  187
1.5. Cumhurbaşkanı’nın Aldığı Riskli Alan Kararına Karşı Dava Açma Süresi  189
1.6. Acele Kamulaştırma Kararları ve Uygulaması  190
1.7. Kentsel Dönüşüm Uygulamalarında Acele Kamulaştırma  191
1.8. Acele Kamulaştırma Kararlarının İptaline İlişkin Danıştay İçtihatları  193
2. KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARINDA 2018 VE 2019 YILINDA YAPILAN YASA VE YÖNETMELİK DEĞİŞİKLİKLERİ  209
2.1. Bahse Konu Değişiklikle, Müteahhit Sicili Oluşturulması, Tamamlama Sigortası ve İnşaat İşi İçin Teminat Verilmesi Düzenlemesidir  213
2.2. 04.07.2019 Tarihli Yasa Değişikliği  214
2.3. Maketten Gayrimenkul Satışına Son  216
2.4. Kat Karşılığı İnşaat Sözleşmesinin Kentsel Dönüşüm Başkanlığı Tarafından Feshi Düzenlemesi  217
2.5. Yıkılacak Derecedeki Riskli Alanlarla İlgili Düzenleme  219
3. 19.10.2019 VE 21.06.2019 TARİHLİ YÖNETMELİK DEĞİŞİKLİKLERİ  219
4. KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMA YÖNETMELİĞİNDE YAPILAN DAHA ÖNCEKİ DEĞİŞİKLİKLER  221
IV. Bölüm
KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARINDA YAŞANAN HUKUKİ SORUNLARIN MÜLKİYET HAKKI VE
EVRENSEL HUKUK PRENSİPLERİ ÇERÇEVESİNDE ÇÖZÜLEBİLMESİ İÇİN ÖNERİLERİMİZ
1. KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARINDA TARAFLARIN HAKLARINI KORUYUCU DÜZENLEMELER İÇEREN, TİP SÖZLEŞME ZORUNLULUĞU GETİRİLMELİDİR  229
2. ARSA SAHİPLERİ TÜKETİCİ KANUNU KAPSAMINDA TÜKETİCİ OLARAK KABUL EDİLMELİDİR  232
3. 6306 SAYILI YASA KAPSAMINDA İMZALANAN TÜM SÖZLEŞMELERDE BİNA TAMAMLAMA SİGORTASI YAPTIRILMASI ZORUNLULUĞU GETİRİLMELİDİR  232
4. ÇOĞUNLUK KARAR TOPLANTISI BAKANLIK KOMİSERİ GÖZETİMİNDE YAPILMALIDIR  233
5. KENTSEL DÖNÜŞÜMDE KATILIM BANKACILIĞI MODELİ  233
6. SONUÇ  235
V. Bölüm
KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARINA İLİŞKİN
DİLEKÇE ÖRNEKLERİ
1. RİSKLİ YAPI TESPİT MÜRACAATI DİLEKÇESİ ÖRNEĞİ  237
2. ÇOĞUNLUK KARARI BİLDİRİM İHTARI  238
3. AZINLIK HİSSESİNİN SATIŞI İÇİN MÜRACAAT DİLEKÇESİ  240
4. RİSKLİ YAPI TESPİT RAPORUNA KARŞI İTİRAZ DİLEKÇESİ ÖRNEĞİ  241
5. RİSKLİ YAPI TESPİT RAPORUNUN İPTALİ DAVA DİLEKÇESİ ÖRNEĞİ  243
6. ÜÇTE İKİ ÇOĞUNLUK KARARININ İPTALİ DAVA DİLEKÇESİ ÖRNEĞİ: (ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ)  246
7. SALT ÇOĞUNLUK KARARININ İPTALİ DAVA DİLEKÇESİ ÖRNEĞİ: (SULH HUKUK MAHKEMESİ)  249
8. ARSA PAYININ DÜZENLENMESİ DAVA DİLEKÇESİ ÖRNEĞİ  252
VI. Bölüm
KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARININ
VERGİSEL BOYUTU
GİRİŞ  253
1. KENTSEL DÖNÜŞÜMDE VERGİ MÜKELLEFLERİ KİMLERDİR  253
1.1. 6306 Sayılı Kanun Gereğince, Kentsel Dönüşüme İlişkin Sağlanan Vergisel Muafiyetler  254
1.2. Kentsel Dönüşüm Kapsamında Yapılan Konut Teslimlerinin KDV Açısından Değerlendirilmesi  256
1.3. Kentsel Dönüşüm Kapsamında Yapılan Kira Yardımlarının Vergisel Açıdan Değerlendirilmesi  257
2. KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMASI NEDENİYLE, BİNADA YENİ OLUŞAN ARTI DEĞERLERİN PAYLAŞILMASININ VERGİSEL AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (DEĞER ARTIŞ KAZANCI VERGİSİ)  258
3. KENTSEL DÖNÜŞÜM KAPSAMINDA YAPILAN BİNALARA İLİŞKİN GETİRİLEN VERGİSEL AVANTAJLAR  260
3.1. Hangi Vergiler Muafiyet Kapsamındadır  260
3.2. Katma Değer Vergisi Avantajı  261
3.3 Harçlar Kanunundan Kaynaklanan Avantajlar  263
3.4. Damga Vergisi Kanunundan Kaynaklanan Muafiyetler  264
3.5. Veraset ve İntikal Vergisi Kanunundan Kaynaklanan Muafiyetler  264
3.6. Diğer Kanunlardan Kaynaklanan Teşvikler  265
4. KENTSEL DÖNÜŞÜMDE EMLAK VERGİSİ  265
5. KENTSEL DÖNÜŞÜM KAPSAMINDA YAPILAN İNŞAATLARDA KDV  266
6. SONUÇ  268
7. HARÇ VE VERGİ MUAFİYETLERİNİN KAPSAMINA İLİŞKİN BAKANLIK RESMİ YAZILARI  269
VII. Bölüm
İMAR BARIŞI DÜZENLEMESİ VE YAPI KAYIT BELGESİ
1. YAPI KAYIT BELGESİ NEDİR?  277
2. ORMAN ARAZİLERİNDEKİ YAPILAR YAPI KAYIT BELGESİ ALABİLİR Mİ?  280
3. YAPI KAYIT BELGESİNİN İPTALİ DAVASI  282
4. YAPI KAYIT BELGESİ ALINAN BİNALARLA İLGİLİ, ADLİ MAHKEMELERCE VERİLEN HAPİS, ADLİ PARA CEZASI VE MÜSADERE KARARLARI KALDIRILABİLİR Mİ?  293
5. KONUYA İLİŞKİN YARGITAY CEZA DAİRESİ İÇTİHATLARI  294
Yapı Kayıt Belgesi Alındıktan Sonra Verilen Cezanın Düşürülmesi Konusundaki Yargıtay İçtihadı  297
VIII. Bölüm
KENTSEL DÖNÜŞÜM MEVZUATI
1. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI’NIN YAYINLADIĞI KENTSEL DÖNÜŞÜM GENELGELERİ  309
2. 6306 SAYILI AFET RİSKİ ALTINDAKİ ALANLARIN DÖNÜŞTÜRÜLMESİ HAKKINDA KANUN  320
3. 6306 SAYILI KANUNUN UYGULAMA YÖNETMELİĞİ(1)  348
4. İMAR KANUNU (YAPI KAYIT BELGESİ DÜZENLEMESİ)  378
5. DEPREM BÖLGELERİNDE YAPILACAK BİNALAR HAKKINDA ESASLAR  390
6. RİSKLİ YAPILARIN TESPİT EDİLMESİNE İLİŞKİN ESASLAR  391
7. YENİLEME ALANI KANUNU  393
8. YENİLEME ALANI KANUNU UYGULAMA YÖNETMELİĞİ  397
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI’NIN 07.02.2024 TARİHLİ GENELGESİ  406
YENİ USULDE MUHTARA YAPILACAK TEBLİGATLAR VE DİĞER TEBLİGAT USULLERİNE İLİŞKİN DÜZENLENECEK TUTANAK VE BELGELER  419
9. İSTANBUL DEPREM RİSK HARİTALARI  427
Kaynakça  429
Kavramlar Dizini  431
 


Ali Rıza İlgezdi
Kasım 2024
725.00 TL
Sepete Ekle
Gün Yazıcı
Mart 2018
410.00 TL
İndirimli: 145.00 TL (%65)
Sepete Ekle
Muhittin Abacıoğlu ...
Temmuz 2017
820.00 TL
İndirimli: 95.00 TL (%88)
Sepete Ekle
Yeşim Beyazkılıç
Haziran 2017
330.00 TL
İndirimli: 80.00 TL (%76)
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Yazarın Özgeçmişi  7
6. Basıma Önsöz  9
I. Bölüm
KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARI HAKKINDA
GENEL AÇIKLAMALAR
1. KENTSEL DÖNÜŞÜM KAVRAMI  19
2. TÜRKİYE’DE KENTLEŞME SÜRECİ  21
3. TÜRKİYE’DE KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARININ GELİŞİMİ  22
3.1. Gecekondu Kanunu Düzenlemeleri  22
3.2. Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi  25
3.3. Tarlabaşı (Beyoğlu) Kentsel Dönüşüm Projesi  25
3.4. Zağnos ve Tabakhane Vadileri Kentsel Dönüşüm Projesi  26
3.5. Zafer Meydanı Projesi (Bursa)  26
3.6. Kuştepe Kentsel Dönüşüm Projesi (İstanbul)  27
4. DÜNYADA KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARI  27
4.1. Paris’in Dönüşümü  27
4.2. Trafalgar Meydanı (Londra) Dönüşüm Projesi  29
4.3. Hiroşima (Japonya) Kentsel Dönüşüm Projesi  29
4.4. Beyrut Tarihi Kent Merkezi Dönüşüm Projesi (Lübnan)  31
4.5. Rio Kenti Gecekondu Sağlıklaştırma Programı (Brezilya)  33
4.6. Dünyadaki ve Ülkemizdeki Kentsel Dönüşüm Uygulamalarının Karşılaştırılması  34
5. KENTSEL DÖNÜŞÜMÜN AMACI  35
5.1. Deprem Riskine Karşı Korunma  35
5.1.1. Deprem Yönetmeliği’nin İçeriği ve Kapsamı  37
5.1.2. Ülkemizdeki Binaların Afet Riskine Karşı Durumu  38
6. KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMASINA İLİŞKİN GENEL KAVRAMLAR  40
6.1. 6306 Sayılı Yasa Kapsamında Riskli Yapı Nedir?  40
6.2. 6306 Sayılı Yasa Kapsamında Riskli Alan Uygulaması  44
6.3. Ekonomik Açıdan İşlevini Kaybetmiş Alanların Canlandırılması, Kentin Tarihi ve Kültürel Değerlerinin Korunması, Sosyal Donatı Alanları Oluşturulması  45
6.4. Rezerv Yapı Alanı Uygulaması  47
7. Yenileme Alanı Nedir?  48
7.1. Yenileme Alanı Uygulamasının Amacı  51
7.1.1. Yeniden Canlandırma (Revitalization)  51
7.1.2. Eski Hale Getirme (Rehabilitation)  52
7.1.3. Yenileme (Renewal)  53
7.2. Yenileme Alanı Kararı Alınması Usulü ve Uygulaması  53
7.3. Yenileme Alanı Projesine Mülk Sahiplerinin Katılımı ve Yenileme Alanlarındaki Hazineye Ait Taşınmazların Durumu  54
7.4. Yenileme Alanı Uygulamalarında Ortaya Çıkan Sorunlar  55
II. Bölüm
TEMEL NİTELİKLİ DÜZENLEME OLARAK KABUL EDİLEN, 6306 SAYILI AFET RİSKİ ALTINDAKİ ALANLARIN DÖNÜŞTÜRÜLMESİ HAKKINDAKİ KANUNUN KAPSAMI VE UYGULAMA ALANI
Birinci Kısım
RİSKLİ YAPI TESPİT İŞLEMLERİ
1. 6306 SAYILI KENTSEL DÖNÜŞÜM YASASININ TEMEL MANTIĞI NEDİR?  59
2. RİSKLİ YAPI TESPİT ESASLARI  60
2.1. Riskli Yapı Başvurusunu Kimler Yapabilir?  61
2.2. Riskli Yapı Başvurusu Nereye Yapılır ve Tespit Masrafları Nasıl Karşılanır?  61
2.3. Riskli Yapı Tespiti Müracaatında İbraz Edilecek Belgeler Nelerdir?  62
2.4. Riskli Yapı Tespit Tekniği Nedir?  62
2.5. Gecekondu Niteliğindeki Yapılar ve İnşaat Ruhsatı Bulunmayan Binalarda Kentsel Dönüşüm Uygulaması Yapılabilir  63
2.6. Metruk ve Kullanılmayan Yapılar Riskli Bina Sınıfına Girmez  64
2.7. Riskli Yapı Tespit Başvurusu Yapılmadan Önce, Kat Maliklerinin Kendi Aralarında Bir Anlaşma Yapmasının Faydalı Olacağı Kanaatindeyiz  68
2.8. Riskli Yapı Şerhinin Tapu Kütüğüne İşlenmesi  69
2.9. Riskli Yapı Şerhi, Gayrimenkulün Devir veya Temlikine Engel Değildir  70
2.10. Riskli Yapı Tespitini Engelleyenlerin Cezai Sorumluluğu Var mıdır?  71
3. RİSKLİ YAPI KARARINA KARŞI İTİRAZ USULÜ  72
3.1. Riskli Yapı Tespit Raporuna İtirazın İncelenmesi  74
4. RİSKLİ YAPI TESPİT RAPORUNA KARŞI DAVA AÇILMASI  75
5. YIKIM VE TAHLİYE İŞLEMLERİ  78
5.1. Yıkım İçin Öngörülen Kanuni Süreler  78
5.2. Riskli Yapıda Yıkım Kararı Verme Yetkisi Kime Aittir?  79
5.3. Yıkım Masraflarını Kim Öder  85
6. YIKIM İŞLEMİNİ DURDURABİLECEK KANUN YOLLARI VAR MIDIR?  86
6.1. Riskli Yapının Güçlendirilmesi Yıkım İşlemini Durdurur  86
6.2. Arsa Payının Düzeltilmesi Davaları  91
6.2.1. Arsa Payının Düzeltilmesi Davaları Bina Yıkılmadan Önce Açılmalıdır  93
6.2.2. Arsa Payı Düzeltilmesi Davalarının Yıkım Kararına Etkisi  94
7. RİSKLİ YAPIDA BULUNAN KİRACILARIN MAĞDURİYETİ NASIL GİDERİLECEKTİR?  96
İkinci Kısım
RİSKLİ YAPI KARARININ KESİNLEŞMESİ SONRASINDA
YAPILACAK İŞLEMLER
1. RİSKLİ YAPININ NE ŞEKİLDE DEĞERLENDİRİLECEĞİ KONUSUNDA MALİKLER TARAFINDAN YAPILACAK TOPLANTININ ZAMANI  100
2. TOPLANTI ÖNCESİNDE DEĞERLEME RAPORU ALINMASI ŞARTI KALDIRILMIŞTIR  100
2.1. Riskli Yapının Değeri Nasıl Tespit Edilecektir?  101
3. SALT ÇOĞUNLUK KARAR TOPLANTISI  102
3.1. Çoğunluk Karar Toplantısı Herhangi Bir Usule Tabi Değildir  103
3.2. Toplantının Yapılması ve Toplantıda Alınacak Kararlar  104
3.3. Salt Çoğunluk Kararının Azınlıkta Kalan Hissedarlara Bildirilmesi  107
3.4. Salt Çoğunluğun Sağlanamaması Halinde Yapılacak İşlem  107
4. ÇOĞUNLUK KARARINA KARŞI HUKUKİ BAŞVURU YOLLARI  108
4.1. Salt Çoğunluk Tarafından İmzalanan Sözleşmenin İptali Davası  118
4.2. Anayasa Mahkemesi’nin Üçte İki Çoğunluk Kararının İçerik Yönünden Mahkemelerce Denetime Tabi Tutulması Gerektiğin İlişkin Kararı  127
5. AÇIK ARTTIRMA YOLUYLA SATIŞ İŞLEMİ  135
5.1. Açık Arttırma Yoluyla Satış İşlemi Sonucunda, Tapu Kaydında Görünen, “İhtiyati Tedbir” ve “İrtifak Haklarının” Akıbeti Ne Olacaktır?  144
5.2. Açık Arttırma ve Satış İşlemlerine Karşı Açılacak Davalar  145
5.3. Satış İşleminin İdare Mahkemesi Tarafından İptal Edilmesi Halinde Mülkiyet Hakkı Eski Hak Sahibine Nasıl İade Edilecektir:  147
5.4. Salt Çoğunluğun Kararına İstinaden İnşaat Ruhsatı Düzenlenmesi Sorunu  148
6. KİRA YARDIMI BAŞVURUSU VE GEREKLİ BELGELER  149
7. MÜTEAHHİT BELİRLENİRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR  150
8. KAT KARŞILIĞI İNŞAAT SÖZLEŞMESİ DÜZENLENİRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR  151
8.1. İnşaat Sözleşmesinin Hukuki Niteliği  151
8.2. İnşaat Sözleşmesinde Yer Alması Gereken Hususlar  153
8.2.1. Sözleşme Mutlak Surette Noterde Yapılmalıdır  153
8.2.2. Mümkünse, Asıl Sözleşme İmzalanmadan Önce, Binanın Avan Projesi Belediyeden Tasdik Ettirilmelidir  153
8.2.3. İnşaat Ruhsatının Alınma Süresi Açıkça Belirtilmelidir  154
8.2.4. İnşaat Süresinin Niteliği ve Mücbir Sebep Kavramı Tanımlanmalıdır  154
8.2.5. İnşa Edilecek Dairelerin Net veya Brüt M2’leri Açıkça Yazılmalıdır  156
8.2.6. Teknik Şartname ve Bağımsız Bölümler Listesi Sözleşmeye Eklenmelidir  157
8.2.7. Teminat ve Cezai Şart  157
8.2.8. Müteahhidin Hak Edeceği Dairelerin Kademeli Olarak Teslimi  159
8.2.9. Sözleşme Bedeli, İmar Artışının Paylaşımı ve Kira Yardımı  160
8.2.10. Yönetim Planı ve Arsa Paylarının Düzenlenmesi  161
8.2.11. Sözleşmenin Feshi İle İlgili Düzenlemeler  162
9. SÖZLEŞMENİN MAHKEME TARAFINDAN FESHİ HALİNDE ORTAYA ÇIKACAK HUKUKİ SONUÇLAR  163
10. KAT KARŞILIĞI İNŞAAT SÖZLEŞMESİNİN İDARE TARAFINDAN FESHİ  167
III. Bölüm
RİSKLİ ALAN İLAN EDİLEN BÖLGELERE İLİŞKİN
KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARI
1. 5393 SAYILI BELEDİYE KANUNU KAPSAMINDA KENTSEL DÖNÜŞÜM  175
1.1. Kentsel Dönüşüm Alanı (Riskli Alan) İlanında Yetkili İdare  179
1.2. Belediye Kanunu Kapsamında Riskli Alan İlanı Usulü  183
1.3. Belediye Kanunu’nun 73. Maddesi Kapsamında Büyükşehir Belediyelerine Tanınan İmar Yetkileri  185
1.4. Cumhurbaşkanı Tarafından Alınan Riskli Alan Kararlarının İptali Davaları  187
1.5. Cumhurbaşkanı’nın Aldığı Riskli Alan Kararına Karşı Dava Açma Süresi  189
1.6. Acele Kamulaştırma Kararları ve Uygulaması  190
1.7. Kentsel Dönüşüm Uygulamalarında Acele Kamulaştırma  191
1.8. Acele Kamulaştırma Kararlarının İptaline İlişkin Danıştay İçtihatları  193
2. KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARINDA 2018 VE 2019 YILINDA YAPILAN YASA VE YÖNETMELİK DEĞİŞİKLİKLERİ  209
2.1. Bahse Konu Değişiklikle, Müteahhit Sicili Oluşturulması, Tamamlama Sigortası ve İnşaat İşi İçin Teminat Verilmesi Düzenlemesidir  213
2.2. 04.07.2019 Tarihli Yasa Değişikliği  214
2.3. Maketten Gayrimenkul Satışına Son  216
2.4. Kat Karşılığı İnşaat Sözleşmesinin Kentsel Dönüşüm Başkanlığı Tarafından Feshi Düzenlemesi  217
2.5. Yıkılacak Derecedeki Riskli Alanlarla İlgili Düzenleme  219
3. 19.10.2019 VE 21.06.2019 TARİHLİ YÖNETMELİK DEĞİŞİKLİKLERİ  219
4. KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMA YÖNETMELİĞİNDE YAPILAN DAHA ÖNCEKİ DEĞİŞİKLİKLER  221
IV. Bölüm
KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARINDA YAŞANAN HUKUKİ SORUNLARIN MÜLKİYET HAKKI VE
EVRENSEL HUKUK PRENSİPLERİ ÇERÇEVESİNDE ÇÖZÜLEBİLMESİ İÇİN ÖNERİLERİMİZ
1. KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARINDA TARAFLARIN HAKLARINI KORUYUCU DÜZENLEMELER İÇEREN, TİP SÖZLEŞME ZORUNLULUĞU GETİRİLMELİDİR  229
2. ARSA SAHİPLERİ TÜKETİCİ KANUNU KAPSAMINDA TÜKETİCİ OLARAK KABUL EDİLMELİDİR  232
3. 6306 SAYILI YASA KAPSAMINDA İMZALANAN TÜM SÖZLEŞMELERDE BİNA TAMAMLAMA SİGORTASI YAPTIRILMASI ZORUNLULUĞU GETİRİLMELİDİR  232
4. ÇOĞUNLUK KARAR TOPLANTISI BAKANLIK KOMİSERİ GÖZETİMİNDE YAPILMALIDIR  233
5. KENTSEL DÖNÜŞÜMDE KATILIM BANKACILIĞI MODELİ  233
6. SONUÇ  235
V. Bölüm
KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARINA İLİŞKİN
DİLEKÇE ÖRNEKLERİ
1. RİSKLİ YAPI TESPİT MÜRACAATI DİLEKÇESİ ÖRNEĞİ  237
2. ÇOĞUNLUK KARARI BİLDİRİM İHTARI  238
3. AZINLIK HİSSESİNİN SATIŞI İÇİN MÜRACAAT DİLEKÇESİ  240
4. RİSKLİ YAPI TESPİT RAPORUNA KARŞI İTİRAZ DİLEKÇESİ ÖRNEĞİ  241
5. RİSKLİ YAPI TESPİT RAPORUNUN İPTALİ DAVA DİLEKÇESİ ÖRNEĞİ  243
6. ÜÇTE İKİ ÇOĞUNLUK KARARININ İPTALİ DAVA DİLEKÇESİ ÖRNEĞİ: (ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ)  246
7. SALT ÇOĞUNLUK KARARININ İPTALİ DAVA DİLEKÇESİ ÖRNEĞİ: (SULH HUKUK MAHKEMESİ)  249
8. ARSA PAYININ DÜZENLENMESİ DAVA DİLEKÇESİ ÖRNEĞİ  252
VI. Bölüm
KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARININ
VERGİSEL BOYUTU
GİRİŞ  253
1. KENTSEL DÖNÜŞÜMDE VERGİ MÜKELLEFLERİ KİMLERDİR  253
1.1. 6306 Sayılı Kanun Gereğince, Kentsel Dönüşüme İlişkin Sağlanan Vergisel Muafiyetler  254
1.2. Kentsel Dönüşüm Kapsamında Yapılan Konut Teslimlerinin KDV Açısından Değerlendirilmesi  256
1.3. Kentsel Dönüşüm Kapsamında Yapılan Kira Yardımlarının Vergisel Açıdan Değerlendirilmesi  257
2. KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMASI NEDENİYLE, BİNADA YENİ OLUŞAN ARTI DEĞERLERİN PAYLAŞILMASININ VERGİSEL AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (DEĞER ARTIŞ KAZANCI VERGİSİ)  258
3. KENTSEL DÖNÜŞÜM KAPSAMINDA YAPILAN BİNALARA İLİŞKİN GETİRİLEN VERGİSEL AVANTAJLAR  260
3.1. Hangi Vergiler Muafiyet Kapsamındadır  260
3.2. Katma Değer Vergisi Avantajı  261
3.3 Harçlar Kanunundan Kaynaklanan Avantajlar  263
3.4. Damga Vergisi Kanunundan Kaynaklanan Muafiyetler  264
3.5. Veraset ve İntikal Vergisi Kanunundan Kaynaklanan Muafiyetler  264
3.6. Diğer Kanunlardan Kaynaklanan Teşvikler  265
4. KENTSEL DÖNÜŞÜMDE EMLAK VERGİSİ  265
5. KENTSEL DÖNÜŞÜM KAPSAMINDA YAPILAN İNŞAATLARDA KDV  266
6. SONUÇ  268
7. HARÇ VE VERGİ MUAFİYETLERİNİN KAPSAMINA İLİŞKİN BAKANLIK RESMİ YAZILARI  269
VII. Bölüm
İMAR BARIŞI DÜZENLEMESİ VE YAPI KAYIT BELGESİ
1. YAPI KAYIT BELGESİ NEDİR?  277
2. ORMAN ARAZİLERİNDEKİ YAPILAR YAPI KAYIT BELGESİ ALABİLİR Mİ?  280
3. YAPI KAYIT BELGESİNİN İPTALİ DAVASI  282
4. YAPI KAYIT BELGESİ ALINAN BİNALARLA İLGİLİ, ADLİ MAHKEMELERCE VERİLEN HAPİS, ADLİ PARA CEZASI VE MÜSADERE KARARLARI KALDIRILABİLİR Mİ?  293
5. KONUYA İLİŞKİN YARGITAY CEZA DAİRESİ İÇTİHATLARI  294
Yapı Kayıt Belgesi Alındıktan Sonra Verilen Cezanın Düşürülmesi Konusundaki Yargıtay İçtihadı  297
VIII. Bölüm
KENTSEL DÖNÜŞÜM MEVZUATI
1. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI’NIN YAYINLADIĞI KENTSEL DÖNÜŞÜM GENELGELERİ  309
2. 6306 SAYILI AFET RİSKİ ALTINDAKİ ALANLARIN DÖNÜŞTÜRÜLMESİ HAKKINDA KANUN  320
3. 6306 SAYILI KANUNUN UYGULAMA YÖNETMELİĞİ(1)  348
4. İMAR KANUNU (YAPI KAYIT BELGESİ DÜZENLEMESİ)  378
5. DEPREM BÖLGELERİNDE YAPILACAK BİNALAR HAKKINDA ESASLAR  390
6. RİSKLİ YAPILARIN TESPİT EDİLMESİNE İLİŞKİN ESASLAR  391
7. YENİLEME ALANI KANUNU  393
8. YENİLEME ALANI KANUNU UYGULAMA YÖNETMELİĞİ  397
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI’NIN 07.02.2024 TARİHLİ GENELGESİ  406
YENİ USULDE MUHTARA YAPILACAK TEBLİGATLAR VE DİĞER TEBLİGAT USULLERİNE İLİŞKİN DÜZENLENECEK TUTANAK VE BELGELER  419
9. İSTANBUL DEPREM RİSK HARİTALARI  427
Kaynakça  429
Kavramlar Dizini  431
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2025