Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Kamu Görevlilerinin Mali Sorumluluğu Bağlamında
Kişisel (İdari) Kusur
Nisan 2023 / 1. Baskı / 533 Syf.
Fiyatı: 710.00 TL
Temin süresi 2-3 gündür.
 
Sepete Ekle
   

Çalışma iki bölümden müteşekkildir. Birinci bölümde, "İdarenin Mali Sorumluluğunun Kabulü ve Kişisel Kusur Teorisi", ikinci bölümde ise "Kamu Görevlilerinin Kişisel Kusur Sorumluluğu" konuları ele alınmıştır.

Konu Başlıkları
İdarenin Mali Sorumluluğunun Kabulü ve Kişisel Kusur Teorisi
Kamu Görevlilerinin Kişisel Kusur Sorumluluğu
Barkod: 9786052647783
Yayın Tarihi: Nisan 2023
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 533
Yayınevi: Adalet Yayınevi
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER  7
KISALTMALAR  11
GİRİŞ  13
BİRİNCİ BÖLÜM
İDARENİN MALİ SORUMLULUĞUNUN KABULÜ VE
KİŞİSEL KUSUR TEORİSİ
I. MALİ SORUMLULUK KAVRAMI  19
A. ETİMOLOJİK OLARAK SORUMLULUK KAVRAMI  19
B. HUKUKİ BİR KAVRAM OLARAK MALİ SORUMLULUK  21
C. MALİ SORUMLULUK SİSTEMLERİ  29
1. Sorumluluk Sistemi  30
2. Teminat (Güvence) Sistemi  33
a. Kanuni (Yasal) Teminat Sistemi  38
b. Yargısal (Kazai) Teminat Sistemi  42
Ç. İDARENİN MALİ SORUMLULUĞUNUN DOĞUŞU VE GELİŞİMİ  43
1. İdarenin Sorumsuzluğunun Geçerli Olduğu Dönem  43
2. İdarenin Özel Hukuk Kurallarına Göre Sorumlu Tutulduğu Dönem  44
3. İdarenin Kamu Hukuku Kurallarına Göre Sorumlu Tutulduğu
Dönem  48
4. Karşılaştırmalı Hukukta İdarenin ve Kamu Görevlilerinin Mali
Sorumluluğunun Kısa Tarihi  49
a. Fransız Hukukunda  49
b. Alman Hukukunda  58
c. İsviçre Hukukunda  64
ç. Anglo Sakson Hukukunda  68
d. Türk Hukukunda  72
e. Genel Değerlendirme  83
II. KİŞİSEL KUSUR TEORİSİ VE MALİ SORUMLULUKTA YERİ  88
A. HUKUKİ BİR KAVRAM OLARAK KUSUR  88
1. Kusur Kavramının Ceza ve Medeni Hukukundaki Kısaca Anlamı  89
2. Kusur Kavramının İdare Hukukundaki Anlamı: İdari Kusur  94
a. Hukuka Aykırılık, Kusur ve Sorumluluk Arasındaki İlişki  104
b. Kusurun Atıf ve İzafesi  111
c. Kusurun İspatı  118
ç. Kusurun Ortaya Çıkma Biçimi  122
i. Kusurun Kasten Ortaya Çıkması  123
ii. Kusurun İhmalen Ortaya Çıkması  124
B. KAMU GÖREVLİLERİNİN İDARİ KUSURU  125
1. Kusur Kavramına İlişkin Terminoloji Sorunu  125
a. “Hizmet Kusuru [Faute de Service]” – “Hizmetin Kusuru [Faute
du Service]”  128
b. Kişisel (Şahsi) Kusur – Görev (Görevsel) Kusuru  131
i. Kişisel Kusurun İlk Anlamı  131
ii. Kişisel Kusurun Olması Gereken Gerçek Anlamı  136
iii. Kişisel Kusurdan Hareketle Görev (Görevsel) Kusuru  138
c. Kusur Derecesi Açısından Yapılan Ayrımlar  141
ç. Birleşmiş Kusurlar  141
2. Kamu Görevlisinin Kusuruna İlişkin Tanımlamalar  142
a. Kişisel Kusurun Tespitinde Kullanılan Fransız Hukukunun İlk
Kıstasları  142
b. Türk Hukuk Doktrininde Kişisel Kusur Tanımlamaları  147
c. İçtihadi Görüş ve Vaka Örnekleri  153
i. Anayasa Mahkemesi  153
ii. Uyuşmazlık Mahkemesi  161
iii. Yargıtay  168
iv. Danıştay  192
v. (Kapatılan) Askeri Yüksek İdare Mahkemesi  206
III. TÜM YAKLAŞIMLARI İÇEREN YÖNÜYLE KİŞİSEL KUSUR  210
A. HİZMET İÇİNDE KİŞİSEL KUSURUN GÖRÜNÜM BİÇİMLERİ  214
1. Kamu Görevlisinin Suç Niteliğindeki Davranışları  217
a. Ceza Normu İçeren Kanunlara Aykırılık  218
b. Suçun Manevi Unsuru Açısından Yapılan Değerlendirme  230
c. Özel Bir Hüküm ile Düzenlenen Yargı Kararlarına Uyulmaması
Durumu  232
2. Kamu Görevlisinin Ağır Kusurlu Davranışları  254
3. Kamu Görevlisinin Kasti Ve Kötüniyetli Davranışları  265
B. HİZMET DIŞINDA KİŞİSEL KUSURUN GÖRÜNÜM BİÇİMİ: GÖREV
KUSURU  270
1. Alman Görev Sorumluluğu Kıyaslamasıyla Türk Hukukuna Özgü
Görev Kusuru  270
2. Hizmet Dışında İşlenen Kusurlarda Hizmetle Kurulan Rabıta
Bağları  282
İKİNCİ BÖLÜM
KAMU GÖREVLİLERİNİN KİŞİSEL KUSUR SORUMLULUĞU
I. KİŞİSEL KUSUR SÜJESİ OLARAK KAMU GÖREVLİSİ  297
A. Anayasa’da Kamu Görevlisi Tanımı  297
1. Yürütülen Hizmet Devletin, Kamu İktisadi Teşebbüslerinin ya da
Diğer Kamu Tüzel Kişilerinin Yürütmekle Yükümlü Oldukları Bir
Hizmet Olmalıdır  300
2. Bu Hizmet Genel İdare Esaslarına Göre Yürütülmelidir  302
3. Genel İdare Esaslarına Göre Yürütülen Bu Hizmet Bir Kamu
Hizmeti Olmalıdır  304
4. Bu Hizmetlerin Gerektirdiği Görevler Asli ve Sürekli Bir Nitelik
Taşımalıdır  305
B. Türk Ceza Kanunu’nda Kamu Görevlisi Tanımı  307
C. Devlet Memurları Kanunu’nda Ve Diğer Kanunlarda Kamu Görevlisi
Tanımı  312
Ç. İdare Hukuku Doktrininde Kamu Görevlisi Tanımı ve Diğer Kamu
Görevlisi Kavramının Anlamı  313
1. Geniş Anlamda Kamu Görevlisi  314
2. Dar Anlamda Kamu Görevlileri  316
3. Diğer Kamu Görevlileri Kavramının Anlamı  317
4. Kamu İktisadi Teşebbüsü Çalışanlarının Durumu  319
D. Yargı Kararlarında Kamu Görevlisi Kavramı  321
E. Anayasa’nın 40/3 ve 129/5 Maddeleri Kapsamında: Resmî Görevliler
ve Kamu Görevlileri  324
II. KİŞİSEL KUSUR SORUMLULUĞUNA İLİŞKİN DÜZENLEMELER  332
A. Devlet Memurları Kanunu’nda Yer Alan Düzenlemeler  333
1. 12. Madde: Memurun İdareye Doğrudan Zarar Vermesi  334
2. 13. Madde: Kamu Hukukuna Tabi Görevleri Yerine Getiren
Personelin Üçüncü Kişilere Zarar Vermesi  340
3. Kanun’un 12. ve 13. Maddelerinin Kıyası  365
B. Yönetmelik  370
C. Anayasal Düzenlemeler  381
1. Anayasa’nın 125/7 ve 137. Maddelerinin Konuyla İlgili Kısa İzahı  381
2. Anayasa’nın 40/3 ve 129/5 Maddelerinin Karşılaştırmalı Analizi  385
a. Zarar Verenin Sıfatı Açısından: [Resmî Görevliler (m. 40/3) –
Memurlar ve Diğer Kamu Görevlileri (m. 129/5)]  390
b. Fiilin Niteliği Açısından: [Haksız İşlemler Sonucu (m. 40/3) –
Kusurlardan Doğan (m. 129/5)]  393
c. Fiilin Zamanı Açısından: [Sınırlama/Belirleme Yok (m. 40/3) –
Yetkilerini Kullanırken (m. 129/5)]  400
ç. Tazmin Yükümlüsü Açısından: [Devletçe  Tazmin Edilir (m.
40/3) – Ancak İdare Aleyhine Açılabilir (m. 129/5)]  406
d. Zarar Gören Açısından: [Kişinin,  Uğradığı Zarar (m. 40/3) –
Tazminat Davaları (m. 129/5)]  408
e. Tazmin Hükmü Açısından: [Kanuna Göre  Tazmin Edilir (m.
40/3) – Kanunun Gösterdiği Şekil ve Şartlara Uygun
Olarak Açılabilir (m. 129/5)]  410
f. Diğer Karşılaştırmalar  412
III. RÜCU MÜESSESESİ  414
A. RÜCUNUN TEMELİNİ OLUŞTURAN BİLEŞENLER  414
1. Kusurların Birleşmesi  416
2. Sorumlulukların Birleşmesi  424
B. RÜCU MEKANİZMASI  433
1. Rücu Hakkında Genel Bilgiler  434
a. Rücu Kavramı  434
b. Rücunun Amacı  435
c. Rücunun Ortaya Çıktığı Sorumluluk Esası  439
ç. Rücunun Kapsamı  443
d. Kamu Zararı Kavramı ve Rücu Mekanizması Arasındaki İlişki  445
2. Rücunun “Genel Hükümler”e Tabi Olmasından Kasıt  448
a. Borçlar Hukukunun Anlaşılması Gerektiğini Savunan Görüş  449
b. İdare Hukukunun Anlaşılması Gerektiğini Savunan Görüş  451
3. Savunma Hakkı Penceresinden Rücunun Muhatabı  456
a. Kamu Görevlisinin Esas Davanın Tarafı Olmaması Durumu  456
b. İdari Yargının Kamu Görevlisinin Sorumlu Tutulacağı Oranı
Belirlemeye Muktedir Olduğu Görüşü  458
4. İdarenin Rücu Yetkisinin Niteliği  460
a. İdare Rücu Konusunda Yetkisi: Takdir Yetkisi mi? Bağlı Yetki
mi?  460
b. Yargının Rücu Konusunda Tutumu ve İdareyi
Yönlendirmesinin Anlamı  473
c. İdarenin Rücuya Zorlanması  479
ç. Rücu Etmeyen Kamu Görevlisinin Sorumluluğu  487
5. Rücu Mekanizmasına İlişkin Öneriler  488
SONUÇ  497
KAYNAKLAR  517
 


Ali Haydar Göksel
Aralık 2024
525.00 TL
Sepete Ekle
Esin Gürsel Düğmeci
Kasım 2024
540.00 TL
Sepete Ekle
Ergün Dilaveroğlu
Kasım 2024
175.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER  7
KISALTMALAR  11
GİRİŞ  13
BİRİNCİ BÖLÜM
İDARENİN MALİ SORUMLULUĞUNUN KABULÜ VE
KİŞİSEL KUSUR TEORİSİ
I. MALİ SORUMLULUK KAVRAMI  19
A. ETİMOLOJİK OLARAK SORUMLULUK KAVRAMI  19
B. HUKUKİ BİR KAVRAM OLARAK MALİ SORUMLULUK  21
C. MALİ SORUMLULUK SİSTEMLERİ  29
1. Sorumluluk Sistemi  30
2. Teminat (Güvence) Sistemi  33
a. Kanuni (Yasal) Teminat Sistemi  38
b. Yargısal (Kazai) Teminat Sistemi  42
Ç. İDARENİN MALİ SORUMLULUĞUNUN DOĞUŞU VE GELİŞİMİ  43
1. İdarenin Sorumsuzluğunun Geçerli Olduğu Dönem  43
2. İdarenin Özel Hukuk Kurallarına Göre Sorumlu Tutulduğu Dönem  44
3. İdarenin Kamu Hukuku Kurallarına Göre Sorumlu Tutulduğu
Dönem  48
4. Karşılaştırmalı Hukukta İdarenin ve Kamu Görevlilerinin Mali
Sorumluluğunun Kısa Tarihi  49
a. Fransız Hukukunda  49
b. Alman Hukukunda  58
c. İsviçre Hukukunda  64
ç. Anglo Sakson Hukukunda  68
d. Türk Hukukunda  72
e. Genel Değerlendirme  83
II. KİŞİSEL KUSUR TEORİSİ VE MALİ SORUMLULUKTA YERİ  88
A. HUKUKİ BİR KAVRAM OLARAK KUSUR  88
1. Kusur Kavramının Ceza ve Medeni Hukukundaki Kısaca Anlamı  89
2. Kusur Kavramının İdare Hukukundaki Anlamı: İdari Kusur  94
a. Hukuka Aykırılık, Kusur ve Sorumluluk Arasındaki İlişki  104
b. Kusurun Atıf ve İzafesi  111
c. Kusurun İspatı  118
ç. Kusurun Ortaya Çıkma Biçimi  122
i. Kusurun Kasten Ortaya Çıkması  123
ii. Kusurun İhmalen Ortaya Çıkması  124
B. KAMU GÖREVLİLERİNİN İDARİ KUSURU  125
1. Kusur Kavramına İlişkin Terminoloji Sorunu  125
a. “Hizmet Kusuru [Faute de Service]” – “Hizmetin Kusuru [Faute
du Service]”  128
b. Kişisel (Şahsi) Kusur – Görev (Görevsel) Kusuru  131
i. Kişisel Kusurun İlk Anlamı  131
ii. Kişisel Kusurun Olması Gereken Gerçek Anlamı  136
iii. Kişisel Kusurdan Hareketle Görev (Görevsel) Kusuru  138
c. Kusur Derecesi Açısından Yapılan Ayrımlar  141
ç. Birleşmiş Kusurlar  141
2. Kamu Görevlisinin Kusuruna İlişkin Tanımlamalar  142
a. Kişisel Kusurun Tespitinde Kullanılan Fransız Hukukunun İlk
Kıstasları  142
b. Türk Hukuk Doktrininde Kişisel Kusur Tanımlamaları  147
c. İçtihadi Görüş ve Vaka Örnekleri  153
i. Anayasa Mahkemesi  153
ii. Uyuşmazlık Mahkemesi  161
iii. Yargıtay  168
iv. Danıştay  192
v. (Kapatılan) Askeri Yüksek İdare Mahkemesi  206
III. TÜM YAKLAŞIMLARI İÇEREN YÖNÜYLE KİŞİSEL KUSUR  210
A. HİZMET İÇİNDE KİŞİSEL KUSURUN GÖRÜNÜM BİÇİMLERİ  214
1. Kamu Görevlisinin Suç Niteliğindeki Davranışları  217
a. Ceza Normu İçeren Kanunlara Aykırılık  218
b. Suçun Manevi Unsuru Açısından Yapılan Değerlendirme  230
c. Özel Bir Hüküm ile Düzenlenen Yargı Kararlarına Uyulmaması
Durumu  232
2. Kamu Görevlisinin Ağır Kusurlu Davranışları  254
3. Kamu Görevlisinin Kasti Ve Kötüniyetli Davranışları  265
B. HİZMET DIŞINDA KİŞİSEL KUSURUN GÖRÜNÜM BİÇİMİ: GÖREV
KUSURU  270
1. Alman Görev Sorumluluğu Kıyaslamasıyla Türk Hukukuna Özgü
Görev Kusuru  270
2. Hizmet Dışında İşlenen Kusurlarda Hizmetle Kurulan Rabıta
Bağları  282
İKİNCİ BÖLÜM
KAMU GÖREVLİLERİNİN KİŞİSEL KUSUR SORUMLULUĞU
I. KİŞİSEL KUSUR SÜJESİ OLARAK KAMU GÖREVLİSİ  297
A. Anayasa’da Kamu Görevlisi Tanımı  297
1. Yürütülen Hizmet Devletin, Kamu İktisadi Teşebbüslerinin ya da
Diğer Kamu Tüzel Kişilerinin Yürütmekle Yükümlü Oldukları Bir
Hizmet Olmalıdır  300
2. Bu Hizmet Genel İdare Esaslarına Göre Yürütülmelidir  302
3. Genel İdare Esaslarına Göre Yürütülen Bu Hizmet Bir Kamu
Hizmeti Olmalıdır  304
4. Bu Hizmetlerin Gerektirdiği Görevler Asli ve Sürekli Bir Nitelik
Taşımalıdır  305
B. Türk Ceza Kanunu’nda Kamu Görevlisi Tanımı  307
C. Devlet Memurları Kanunu’nda Ve Diğer Kanunlarda Kamu Görevlisi
Tanımı  312
Ç. İdare Hukuku Doktrininde Kamu Görevlisi Tanımı ve Diğer Kamu
Görevlisi Kavramının Anlamı  313
1. Geniş Anlamda Kamu Görevlisi  314
2. Dar Anlamda Kamu Görevlileri  316
3. Diğer Kamu Görevlileri Kavramının Anlamı  317
4. Kamu İktisadi Teşebbüsü Çalışanlarının Durumu  319
D. Yargı Kararlarında Kamu Görevlisi Kavramı  321
E. Anayasa’nın 40/3 ve 129/5 Maddeleri Kapsamında: Resmî Görevliler
ve Kamu Görevlileri  324
II. KİŞİSEL KUSUR SORUMLULUĞUNA İLİŞKİN DÜZENLEMELER  332
A. Devlet Memurları Kanunu’nda Yer Alan Düzenlemeler  333
1. 12. Madde: Memurun İdareye Doğrudan Zarar Vermesi  334
2. 13. Madde: Kamu Hukukuna Tabi Görevleri Yerine Getiren
Personelin Üçüncü Kişilere Zarar Vermesi  340
3. Kanun’un 12. ve 13. Maddelerinin Kıyası  365
B. Yönetmelik  370
C. Anayasal Düzenlemeler  381
1. Anayasa’nın 125/7 ve 137. Maddelerinin Konuyla İlgili Kısa İzahı  381
2. Anayasa’nın 40/3 ve 129/5 Maddelerinin Karşılaştırmalı Analizi  385
a. Zarar Verenin Sıfatı Açısından: [Resmî Görevliler (m. 40/3) –
Memurlar ve Diğer Kamu Görevlileri (m. 129/5)]  390
b. Fiilin Niteliği Açısından: [Haksız İşlemler Sonucu (m. 40/3) –
Kusurlardan Doğan (m. 129/5)]  393
c. Fiilin Zamanı Açısından: [Sınırlama/Belirleme Yok (m. 40/3) –
Yetkilerini Kullanırken (m. 129/5)]  400
ç. Tazmin Yükümlüsü Açısından: [Devletçe  Tazmin Edilir (m.
40/3) – Ancak İdare Aleyhine Açılabilir (m. 129/5)]  406
d. Zarar Gören Açısından: [Kişinin,  Uğradığı Zarar (m. 40/3) –
Tazminat Davaları (m. 129/5)]  408
e. Tazmin Hükmü Açısından: [Kanuna Göre  Tazmin Edilir (m.
40/3) – Kanunun Gösterdiği Şekil ve Şartlara Uygun
Olarak Açılabilir (m. 129/5)]  410
f. Diğer Karşılaştırmalar  412
III. RÜCU MÜESSESESİ  414
A. RÜCUNUN TEMELİNİ OLUŞTURAN BİLEŞENLER  414
1. Kusurların Birleşmesi  416
2. Sorumlulukların Birleşmesi  424
B. RÜCU MEKANİZMASI  433
1. Rücu Hakkında Genel Bilgiler  434
a. Rücu Kavramı  434
b. Rücunun Amacı  435
c. Rücunun Ortaya Çıktığı Sorumluluk Esası  439
ç. Rücunun Kapsamı  443
d. Kamu Zararı Kavramı ve Rücu Mekanizması Arasındaki İlişki  445
2. Rücunun “Genel Hükümler”e Tabi Olmasından Kasıt  448
a. Borçlar Hukukunun Anlaşılması Gerektiğini Savunan Görüş  449
b. İdare Hukukunun Anlaşılması Gerektiğini Savunan Görüş  451
3. Savunma Hakkı Penceresinden Rücunun Muhatabı  456
a. Kamu Görevlisinin Esas Davanın Tarafı Olmaması Durumu  456
b. İdari Yargının Kamu Görevlisinin Sorumlu Tutulacağı Oranı
Belirlemeye Muktedir Olduğu Görüşü  458
4. İdarenin Rücu Yetkisinin Niteliği  460
a. İdare Rücu Konusunda Yetkisi: Takdir Yetkisi mi? Bağlı Yetki
mi?  460
b. Yargının Rücu Konusunda Tutumu ve İdareyi
Yönlendirmesinin Anlamı  473
c. İdarenin Rücuya Zorlanması  479
ç. Rücu Etmeyen Kamu Görevlisinin Sorumluluğu  487
5. Rücu Mekanizmasına İlişkin Öneriler  488
SONUÇ  497
KAYNAKLAR  517
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024