Günümüz gelişmiş ekonomilerinde önemli bir yere ve paya sahip olan lojistik sektörü bir hizmet sektörü olarak hızlı bir gelişim ve değişim göstermektedir. Lojistik sektörü ise kendine özgü karakteristik özellikleriyle hizmet sektörü içinde yer alan diğer hizmet sektörü alanlarıyla benzer özellikler içerse de farklılıkları da bulunan konumdadır. Bu farklı konumu nedeniyle pazarlama stratejisi de lojistik sektörü açısından farklı değerlendirilmelidir.
Temelde lojistik sektörünün özelliklerini dikkate alarak rekabette pazarlama ve önemi üzerinde durulan kitap 10 bölümden oluşmaktadır. Öncelikle hizmet kavramı ele alınmış ve bir hizmet sektörü olarak lojistik sektörü ve özeliklerine yer verilmiştir. Lojistik hizmet pazarlaması ve rekabet kavramları arasındaki ilişki, lojistik sektöründe faaliyet gösteren lojistik hizmet sağlayıcı işletmeler ve lojistik sektörü özelinde farklı bakış açılarıyla değerlendirilmiştir. Dolayısıyla hazırlanan bu kitabın bir taraftan lojistik eğitimi alanlara farklı bakış açısı kazandırabilecek bir kaynak olması ve diğer taraftan da sektörde faaliyet gösteren lojistik hizmet sağlayıcı işletmelerin yönetimine strateji oluşturma konusunda gerek duydukları bilgileri sunması ve bir yol haritası oluşturmada destekleyici kaynak niteliğini taşıması amaçlanmıştır.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
Hizmet Kavramı ve Lojistik Sektörü
Lojistik Pazarı ve Lojistik İşletmelerinin Özellikleri
Hizmetlerin Temel Özellikleri ve Pazarlama İlişkisi
Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Karmasının Oluşumu
Hizmet Pazarlaması Karması
Lojistik Hizmet Pazarlama Karması
Sürdürülebilir Rekabet Avantajı (Gücü) ve Üstünlük