Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
3ds Max (1. Kitap)
Particle – Reactor – Karakter Animasyonu
Nisan 2012 / 1. Baskı / 542 Syf.
Baskısı tükenmiştir.
 
   

Günümüzde, üç boyutlu tasarım ve animasyon yapımı ile ilgili bilinen ve de en yaygın kullanılan program 3ds Max'tir. Uzun yıllar 3ds Max konusunda dersler veren ve aynı zamanda da 3ds Max konularında çalışmalarına devam eden yazarlar, ders esnasında karşılaştıkları tecrübeleri, öğrencilerden gelen soruları ve tasarım deneyimlerini bu kitaba aktarmışlardır.

Kitabın temel özelliği, konuyu hiç bilmeyen birisine kısa sürede 3ds Max'in temel ve gerekli konularında bilgi ve uygulama sahibi olmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.

Ayrıca, Türkçe kaynak olarak başka hiçbir yerde bulamayacağınız, 3ds Max'in birçok oyunda ve animasyonda kullanılan Partide (Tanecik yapılı modeller, patlama, toz bulutu), Reactor (Fizik motoru) ve Karakter Animasyonu (karaktere hareketlilik sağlama) gibi ileri seviye konulan da öğrenmelerini sağlamaktır. Kitapta, bütün konular örnek uygulamalar eşliğinde okuyucuya bizzat ekran üzerinden uygulatılarak konunun daha iyi öğrenilmesi hedeflenmiştir. Kitabın ekinde verilen DVD'de anlatılan konulara destek olacak şekilde 40 farklı video, 21 örnek animasyon, 17 örnek Max dosyası ve Tasarımlarda Kullanılan Hazır Maxscript kodlarına yer verilerek, okuyucunun 3ds Max konusunu daha da iyi öğrenmesi hedeflenmiştir.

Konu Başlıkları
3ds Max Kullanım Alanları
3ds Max Hakkında Temel Bilgiler
3ds Max Araç Çubukları
Standart Nesneler ve Özellikleri
Spline Sınıfı ve Özellikleri
Kaplamalar
İşık ve Kamera
Sahne Seçenekleri
Poly Modelleme
Partide
Reactor
Karakter Animasyonu
Örnek Uygulamalar
DVD Ekinde (40 Adet Video, 21 Örnek Animasyon, 17 Örnek Max Dosyası, Tasarımlarda Kullanılan Hazır Maxscript Kodları)
Barkod: 9789750219016
Yayın Tarihi: Nisan 2012
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 542
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: DVD

 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  5
Teşekkür Yazısı  9
GİRİŞ  17
3 DS MAX  21
1.1. 3 Ds MAX  23
1.2. Tarihçesi  23
1.3. Temel Özellikler  23
1.4. Modelleme  23
1.5. Animasyon  24
3 DS MAX KULLANIM ALANLARI  25
2.1. Bilgisayar Görüntülerinin ve Simülasyonlarının Kullanılması  27
2.2. Var Olmayan Nesnelerin Kullanılması  27
2.3. Masrafsız Maket Hazırlanması  27
2.4. Tehlikeli veya Zor Etkilerin Simülasyonu  27
2.5. İnşa Süresinden Tasarruf  28
2.6. Fiziksel Olarak İmkansız Olayların ve Efektlerin Eldesi  28
2.7. Antropolojinin İncelenmesi  28
2.8. Şehri / Mimariyi Yeniden Oluşturmak  28
2.9. Olayların Yeniden Oluşturulması  28
2.10. Mimari Görselleştirmelerin Araştırılması  28
2.11. Kavram Modelleri  29
2.12. Çizgi Film Animasyonlarının İncelenmesi  29
2.13. Ticari Sanatın Araştırılması  29
2.14. Üç Boyutlu Metin  29
2.15. İki Boyutlu Düz Sanat Eseri ve Aydınlatma Değişimleri  29
2.16. Adli Grafiklerin Anlaşılması  30
2.17. Kazanın Tekrar Oluşturulması  30
2.18. Balistik  30
2.19. Endüstriyel Tasarımının Anlaşılması  30
2.20. Filmlerin ve Tv Yayınlarının İncelenmesi  30
2.21. Sahne ve Yer Kompozisyonu  31
2.22. Özel Efektler  31
2.23. Parıltılar, Patlamalar, Dalgalar ve SXP’ler  31
2.24. Taşıt ve Model Animasyonu  31
2.25. Modellerde Pencereler ve Film İçinde Film  31
2.26. Tv Reklamları  32
2.27. Ürün ve Maskot Animasyonu  32
2.28. Fotoğrafçılığın Araştırılması  32
2.29. Karmaşık veya İmkansız Kompozisyonlar Ve Işıklandırma  32
2.30. Moleküler Görüntüleme  32
2.31. Uzay Simülasyonları  32
2.32. Fiziksel Temsiller  33
2.33. Teorik Kavram Ve Teorem Animasyonları ve Örnekleri  33
2.34. Animasyonların Tiyatroda Kullanımı  33
2.35. Aydınlatma Seçenekleri  33
2.36. Sahneleme Seçenekleri  33
3 DS MAX TEMEL BİLGİLER  35
3.1. 3DS MAX ARAYÜZÜ  37
3.1.1. Arayüz (Interface)  37
3.2. Arayüzü Tanıyalım  37
3.3. Vertex  38
3.4. Segment  38
3.5. Polygon  38
3.6. Temel Poligonlar  38
3.7. Metin ve Fontlar  39
3.8. Boolean İşlemleri  39
ARAÇ ÇUBUKLARI  41
4.1. New Scene(Yeni Sahne)  44
4.2. Reset (Sıfırla)  44
4.3. Open File (Dosya Aç)  44
4.4. Save (Kaydet)  44
4.5. Save As (Farklı Kaydet)  44
4.6. Import (Ekle)  44
4.7. Export (Parçacığı Çıkart)  44
4.8. Select and link (Linkleme)  45
4.9. UnlinkSelection (Link Çözme)  45
4.10. Select andMove (Nesneleri oynatma)  46
4.11. Select and Rotate (Nesnelerin Rotasını Değiştirme)  47
4.12. Select and UniformScale (Boyutlandırma)  48
4.13. Mirror (Ayna)  49
4.14. Curve Editor  49
4.15. Material Editor (Kaplama)  50
4.16. RenderSetup(Sunu Kur)  51
4.17. RenderProduction(Sunu gösterimi)  51
STANDART NESNELER  53
5.1. Box (Kutu)  55
5.2. Cone (Huni)  56
5.3. Sphere (Küre)  59
5.4. Teapot  60
NESNELERİ KONUMLANDIRMA  61
SPLİNE SINIFI  67
3 DS MAX KAPLAMALAR  77
3DS MAX MODIFIERS  101
9.1. AffectRegion  104
9.2. Bend  107
9.3. Lattice  112
9.4. Melt  118
9.5. Mirror  122
9.6. Noise  123
9.7. Smooth  126
9.8. Twist  127
9.9. Turbo Smooth  132
9.10. Mesh smooth  135
IŞIK VE KAMERA  143
10.1. Işık ve Gölge  145
10.2. Işık Örneği Güneş, Dünya ve Ay  154
10.3. Kamera  162
SAHNE SEÇENEKLERİ  169
11.1. Smooth + Highlights  171
11.2. Hidden Line  172
11.3. Wieframe  173
11.4. Edged Faces  174
11.5. Smooth + Highlights + Edged Faces  174
POLY MODELLEME  177
12.1. Vertex  179
12.2. Segment  180
12.3. Polygon  183
12.4. Element  186
12.5. By Angle  186
12.6. Shrink  187
12.7. Grow  189
12.8. Ring  190
12.9. Loop  190
12.10. Insert Vertex  193
12.11. Connect  195
12.12. Remove  198
12.13. Extrude  201
12.14. Insert  203
12.15. Bevel  204
12.16. Bridge  206
12.17. Collapse  209
12.18. Attach  210
12.19. Detach  214
12.20. Cut  216
12.21. Msmooth  217
12.22. Tessellate  219
12.23. View Aling  224
12.24. Grid Aling  225
12.25. Relax  225
12.26. Hide Selected  228
12.27. Unhide All  229
PARTİCLE  231
13.1. Particle System  233
13.2. PF Source  234
13.3. Spray  235
13.4. Droop  240
13.5. Snow  243
13.6. Flake  247
13.7. Super Spray Özellikleri ve Super Spray ile Meteor Yapımı  250
13.8. Super Spray ile Parçacık Şekillendirme ve Renklendirme  275
13.9. Nesneyi Particle Yardımı ile Parçalama  280
13.10. Particle ile Sıvı ve Su yapımı  299
13.15. Deflector Özellikleri  300
13.11. Particle ile Duman Yapımı  307
13.12. Particle ile Kırılma  311
13.13. Parray  312
13.14. Particle Özellikleri ile Oynayarak Fıskiye Yapımı  319
13.14.1. Deflector  319
13.14.2. Forces  321
13.14.3. Drag  321
13.14.4. PF Source  322
13.14.5. Selected  324
13.16. Particle ile Yağmur ve Kar Yapımı  360
REACTOR  363
14.1. Yerçekimi ve Ağırlık Yardımı ile Domino yapımı ve Reactor özellikleri  365
14.2. Yerçekimi, Ağırlık, Hız ve Rüzgar ile Duvar Yıkım Yapımı ve Özellikleri  374
14.3. Yerçekimi, Ağırlık ve Reactor İp Bağlantısı ile Sallanan Toplar  379
14.4. Reactor ile Merkezi Bağlantı ve Menteşe Özelliği  385
14.5. Reactor Özellikleri ile Sert Cisimleri Birbirine Bağlamak  396
14.6. Reactor Özellikleri ile Sert cisim ve Zincir Yapımı  399
14.7. Reactor ile Top Yapımı ve Basketbol Topu Zıplama Sahnesi  407
14.8. Reactor ile Örtü Yapımı ve Örtü ile Kaplama  411
14.8.1. Küre Kaplama  411
14.8.2. Kutu Kaplama  415
14.9. Reactor ile Kumaşta Top Zıplatmak  417
14.10. Reactor ile Kumaş Yaparak Nesnelere Bağlamak  420
14.11. Reactor ile Su Yapımı ve Nesnenin Suya Çarpması  425
14.11.1. Water  425
14.11.2. Bind To Space Warp  429
14.12. Reactor ile Yapılan Suda Nesne Yürütme ve Efekt Verme  431
14.13. Reactor İle Yumuşak Cismin Zemine Çarpması ve Şekil Alması  436
14.11. Yumuşak Nesneye Sert Cisimlerin Çarpması  440
14.15. Rüzgar kullanımı ve Sert Cismin Bezlere Çarpmasıyla Etki Oluşturma  445
14.16. Reactor Özelliklerinden Yay Kullanımı ile Bağlantı Kurma  450
14.17. Reactor Yardımı ile Gerçekçi Araba Hareketleri  452
14.18. Reactor İle Gerçekçi Teker Hareketleri  456
KARAKTER ANİMASYONU  459
GENEL ÖRNEKLER  473
3 Ds MAX Örnek 1
(Bayrak yapımı ve dalgalanması) 
 475
3 Ds MAX Örnek 2
(Bez Yırtılması) 
 489
3 Ds MAX Örnek 3 Bütün Konuları Kapsayan Genel Örnek  505
Kavram Dizini  543
 


Mehmet Yasin Özsağlam ...
Şubat 2013
530.00 TL
İndirimli: 155.00 TL (%71)
Sepete Ekle
Nureddin Gökbey İnaç
Temmuz 2024
150.00 TL
Sepete Ekle
Faruk Şentürk
Ekim 2023
245.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  5
Teşekkür Yazısı  9
GİRİŞ  17
3 DS MAX  21
1.1. 3 Ds MAX  23
1.2. Tarihçesi  23
1.3. Temel Özellikler  23
1.4. Modelleme  23
1.5. Animasyon  24
3 DS MAX KULLANIM ALANLARI  25
2.1. Bilgisayar Görüntülerinin ve Simülasyonlarının Kullanılması  27
2.2. Var Olmayan Nesnelerin Kullanılması  27
2.3. Masrafsız Maket Hazırlanması  27
2.4. Tehlikeli veya Zor Etkilerin Simülasyonu  27
2.5. İnşa Süresinden Tasarruf  28
2.6. Fiziksel Olarak İmkansız Olayların ve Efektlerin Eldesi  28
2.7. Antropolojinin İncelenmesi  28
2.8. Şehri / Mimariyi Yeniden Oluşturmak  28
2.9. Olayların Yeniden Oluşturulması  28
2.10. Mimari Görselleştirmelerin Araştırılması  28
2.11. Kavram Modelleri  29
2.12. Çizgi Film Animasyonlarının İncelenmesi  29
2.13. Ticari Sanatın Araştırılması  29
2.14. Üç Boyutlu Metin  29
2.15. İki Boyutlu Düz Sanat Eseri ve Aydınlatma Değişimleri  29
2.16. Adli Grafiklerin Anlaşılması  30
2.17. Kazanın Tekrar Oluşturulması  30
2.18. Balistik  30
2.19. Endüstriyel Tasarımının Anlaşılması  30
2.20. Filmlerin ve Tv Yayınlarının İncelenmesi  30
2.21. Sahne ve Yer Kompozisyonu  31
2.22. Özel Efektler  31
2.23. Parıltılar, Patlamalar, Dalgalar ve SXP’ler  31
2.24. Taşıt ve Model Animasyonu  31
2.25. Modellerde Pencereler ve Film İçinde Film  31
2.26. Tv Reklamları  32
2.27. Ürün ve Maskot Animasyonu  32
2.28. Fotoğrafçılığın Araştırılması  32
2.29. Karmaşık veya İmkansız Kompozisyonlar Ve Işıklandırma  32
2.30. Moleküler Görüntüleme  32
2.31. Uzay Simülasyonları  32
2.32. Fiziksel Temsiller  33
2.33. Teorik Kavram Ve Teorem Animasyonları ve Örnekleri  33
2.34. Animasyonların Tiyatroda Kullanımı  33
2.35. Aydınlatma Seçenekleri  33
2.36. Sahneleme Seçenekleri  33
3 DS MAX TEMEL BİLGİLER  35
3.1. 3DS MAX ARAYÜZÜ  37
3.1.1. Arayüz (Interface)  37
3.2. Arayüzü Tanıyalım  37
3.3. Vertex  38
3.4. Segment  38
3.5. Polygon  38
3.6. Temel Poligonlar  38
3.7. Metin ve Fontlar  39
3.8. Boolean İşlemleri  39
ARAÇ ÇUBUKLARI  41
4.1. New Scene(Yeni Sahne)  44
4.2. Reset (Sıfırla)  44
4.3. Open File (Dosya Aç)  44
4.4. Save (Kaydet)  44
4.5. Save As (Farklı Kaydet)  44
4.6. Import (Ekle)  44
4.7. Export (Parçacığı Çıkart)  44
4.8. Select and link (Linkleme)  45
4.9. UnlinkSelection (Link Çözme)  45
4.10. Select andMove (Nesneleri oynatma)  46
4.11. Select and Rotate (Nesnelerin Rotasını Değiştirme)  47
4.12. Select and UniformScale (Boyutlandırma)  48
4.13. Mirror (Ayna)  49
4.14. Curve Editor  49
4.15. Material Editor (Kaplama)  50
4.16. RenderSetup(Sunu Kur)  51
4.17. RenderProduction(Sunu gösterimi)  51
STANDART NESNELER  53
5.1. Box (Kutu)  55
5.2. Cone (Huni)  56
5.3. Sphere (Küre)  59
5.4. Teapot  60
NESNELERİ KONUMLANDIRMA  61
SPLİNE SINIFI  67
3 DS MAX KAPLAMALAR  77
3DS MAX MODIFIERS  101
9.1. AffectRegion  104
9.2. Bend  107
9.3. Lattice  112
9.4. Melt  118
9.5. Mirror  122
9.6. Noise  123
9.7. Smooth  126
9.8. Twist  127
9.9. Turbo Smooth  132
9.10. Mesh smooth  135
IŞIK VE KAMERA  143
10.1. Işık ve Gölge  145
10.2. Işık Örneği Güneş, Dünya ve Ay  154
10.3. Kamera  162
SAHNE SEÇENEKLERİ  169
11.1. Smooth + Highlights  171
11.2. Hidden Line  172
11.3. Wieframe  173
11.4. Edged Faces  174
11.5. Smooth + Highlights + Edged Faces  174
POLY MODELLEME  177
12.1. Vertex  179
12.2. Segment  180
12.3. Polygon  183
12.4. Element  186
12.5. By Angle  186
12.6. Shrink  187
12.7. Grow  189
12.8. Ring  190
12.9. Loop  190
12.10. Insert Vertex  193
12.11. Connect  195
12.12. Remove  198
12.13. Extrude  201
12.14. Insert  203
12.15. Bevel  204
12.16. Bridge  206
12.17. Collapse  209
12.18. Attach  210
12.19. Detach  214
12.20. Cut  216
12.21. Msmooth  217
12.22. Tessellate  219
12.23. View Aling  224
12.24. Grid Aling  225
12.25. Relax  225
12.26. Hide Selected  228
12.27. Unhide All  229
PARTİCLE  231
13.1. Particle System  233
13.2. PF Source  234
13.3. Spray  235
13.4. Droop  240
13.5. Snow  243
13.6. Flake  247
13.7. Super Spray Özellikleri ve Super Spray ile Meteor Yapımı  250
13.8. Super Spray ile Parçacık Şekillendirme ve Renklendirme  275
13.9. Nesneyi Particle Yardımı ile Parçalama  280
13.10. Particle ile Sıvı ve Su yapımı  299
13.15. Deflector Özellikleri  300
13.11. Particle ile Duman Yapımı  307
13.12. Particle ile Kırılma  311
13.13. Parray  312
13.14. Particle Özellikleri ile Oynayarak Fıskiye Yapımı  319
13.14.1. Deflector  319
13.14.2. Forces  321
13.14.3. Drag  321
13.14.4. PF Source  322
13.14.5. Selected  324
13.16. Particle ile Yağmur ve Kar Yapımı  360
REACTOR  363
14.1. Yerçekimi ve Ağırlık Yardımı ile Domino yapımı ve Reactor özellikleri  365
14.2. Yerçekimi, Ağırlık, Hız ve Rüzgar ile Duvar Yıkım Yapımı ve Özellikleri  374
14.3. Yerçekimi, Ağırlık ve Reactor İp Bağlantısı ile Sallanan Toplar  379
14.4. Reactor ile Merkezi Bağlantı ve Menteşe Özelliği  385
14.5. Reactor Özellikleri ile Sert Cisimleri Birbirine Bağlamak  396
14.6. Reactor Özellikleri ile Sert cisim ve Zincir Yapımı  399
14.7. Reactor ile Top Yapımı ve Basketbol Topu Zıplama Sahnesi  407
14.8. Reactor ile Örtü Yapımı ve Örtü ile Kaplama  411
14.8.1. Küre Kaplama  411
14.8.2. Kutu Kaplama  415
14.9. Reactor ile Kumaşta Top Zıplatmak  417
14.10. Reactor ile Kumaş Yaparak Nesnelere Bağlamak  420
14.11. Reactor ile Su Yapımı ve Nesnenin Suya Çarpması  425
14.11.1. Water  425
14.11.2. Bind To Space Warp  429
14.12. Reactor ile Yapılan Suda Nesne Yürütme ve Efekt Verme  431
14.13. Reactor İle Yumuşak Cismin Zemine Çarpması ve Şekil Alması  436
14.11. Yumuşak Nesneye Sert Cisimlerin Çarpması  440
14.15. Rüzgar kullanımı ve Sert Cismin Bezlere Çarpmasıyla Etki Oluşturma  445
14.16. Reactor Özelliklerinden Yay Kullanımı ile Bağlantı Kurma  450
14.17. Reactor Yardımı ile Gerçekçi Araba Hareketleri  452
14.18. Reactor İle Gerçekçi Teker Hareketleri  456
KARAKTER ANİMASYONU  459
GENEL ÖRNEKLER  473
3 Ds MAX Örnek 1
(Bayrak yapımı ve dalgalanması) 
 475
3 Ds MAX Örnek 2
(Bez Yırtılması) 
 489
3 Ds MAX Örnek 3 Bütün Konuları Kapsayan Genel Örnek  505
Kavram Dizini  543
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024