İÇİNDEKİLER
Önsöz 5 Teşekkür Yazısı 9 GİRİŞ 17 3 DS MAX 21 1.1. 3 Ds MAX 23 1.2. Tarihçesi 23 1.3. Temel Özellikler 23 1.4. Modelleme 23 1.5. Animasyon 24 3 DS MAX KULLANIM ALANLARI 25 2.1. Bilgisayar Görüntülerinin ve Simülasyonlarının Kullanılması 27 2.2. Var Olmayan Nesnelerin Kullanılması 27 2.3. Masrafsız Maket Hazırlanması 27 2.4. Tehlikeli veya Zor Etkilerin Simülasyonu 27 2.5. İnşa Süresinden Tasarruf 28 2.6. Fiziksel Olarak İmkansız Olayların ve Efektlerin Eldesi 28 2.7. Antropolojinin İncelenmesi 28 2.8. Şehri / Mimariyi Yeniden Oluşturmak 28 2.9. Olayların Yeniden Oluşturulması 28 2.10. Mimari Görselleştirmelerin Araştırılması 28 2.11. Kavram Modelleri 29 2.12. Çizgi Film Animasyonlarının İncelenmesi 29 2.13. Ticari Sanatın Araştırılması 29 2.14. Üç Boyutlu Metin 29 2.15. İki Boyutlu Düz Sanat Eseri ve Aydınlatma Değişimleri 29 2.16. Adli Grafiklerin Anlaşılması 30 2.17. Kazanın Tekrar Oluşturulması 30 2.18. Balistik 30 2.19. Endüstriyel Tasarımının Anlaşılması 30 2.20. Filmlerin ve Tv Yayınlarının İncelenmesi 30 2.21. Sahne ve Yer Kompozisyonu 31 2.22. Özel Efektler 31 2.23. Parıltılar, Patlamalar, Dalgalar ve SXP’ler 31 2.24. Taşıt ve Model Animasyonu 31 2.25. Modellerde Pencereler ve Film İçinde Film 31 2.26. Tv Reklamları 32 2.27. Ürün ve Maskot Animasyonu 32 2.28. Fotoğrafçılığın Araştırılması 32 2.29. Karmaşık veya İmkansız Kompozisyonlar Ve Işıklandırma 32 2.30. Moleküler Görüntüleme 32 2.31. Uzay Simülasyonları 32 2.32. Fiziksel Temsiller 33 2.33. Teorik Kavram Ve Teorem Animasyonları ve Örnekleri 33 2.34. Animasyonların Tiyatroda Kullanımı 33 2.35. Aydınlatma Seçenekleri 33 2.36. Sahneleme Seçenekleri 33 3 DS MAX TEMEL BİLGİLER 35 3.1. 3DS MAX ARAYÜZÜ 37 3.1.1. Arayüz (Interface) 37 3.2. Arayüzü Tanıyalım 37 3.3. Vertex 38 3.4. Segment 38 3.5. Polygon 38 3.6. Temel Poligonlar 38 3.7. Metin ve Fontlar 39 3.8. Boolean İşlemleri 39 ARAÇ ÇUBUKLARI 41 4.1. New Scene(Yeni Sahne) 44 4.2. Reset (Sıfırla) 44 4.3. Open File (Dosya Aç) 44 4.4. Save (Kaydet) 44 4.5. Save As (Farklı Kaydet) 44 4.6. Import (Ekle) 44 4.7. Export (Parçacığı Çıkart) 44 4.8. Select and link (Linkleme) 45 4.9. UnlinkSelection (Link Çözme) 45 4.10. Select andMove (Nesneleri oynatma) 46 4.11. Select and Rotate (Nesnelerin Rotasını Değiştirme) 47 4.12. Select and UniformScale (Boyutlandırma) 48 4.13. Mirror (Ayna) 49 4.14. Curve Editor 49 4.15. Material Editor (Kaplama) 50 4.16. RenderSetup(Sunu Kur) 51 4.17. RenderProduction(Sunu gösterimi) 51 STANDART NESNELER 53 5.1. Box (Kutu) 55 5.2. Cone (Huni) 56 5.3. Sphere (Küre) 59 5.4. Teapot 60 NESNELERİ KONUMLANDIRMA 61 SPLİNE SINIFI 67 3 DS MAX KAPLAMALAR 77 3DS MAX MODIFIERS 101 9.1. AffectRegion 104 9.2. Bend 107 9.3. Lattice 112 9.4. Melt 118 9.5. Mirror 122 9.6. Noise 123 9.7. Smooth 126 9.8. Twist 127 9.9. Turbo Smooth 132 9.10. Mesh smooth 135 IŞIK VE KAMERA 143 10.1. Işık ve Gölge 145 10.2. Işık Örneği Güneş, Dünya ve Ay 154 10.3. Kamera 162 SAHNE SEÇENEKLERİ 169 11.1. Smooth + Highlights 171 11.2. Hidden Line 172 11.3. Wieframe 173 11.4. Edged Faces 174 11.5. Smooth + Highlights + Edged Faces 174 POLY MODELLEME 177 12.1. Vertex 179 12.2. Segment 180 12.3. Polygon 183 12.4. Element 186 12.5. By Angle 186 12.6. Shrink 187 12.7. Grow 189 12.8. Ring 190 12.9. Loop 190 12.10. Insert Vertex 193 12.11. Connect 195 12.12. Remove 198 12.13. Extrude 201 12.14. Insert 203 12.15. Bevel 204 12.16. Bridge 206 12.17. Collapse 209 12.18. Attach 210 12.19. Detach 214 12.20. Cut 216 12.21. Msmooth 217 12.22. Tessellate 219 12.23. View Aling 224 12.24. Grid Aling 225 12.25. Relax 225 12.26. Hide Selected 228 12.27. Unhide All 229 PARTİCLE 231 13.1. Particle System 233 13.2. PF Source 234 13.3. Spray 235 13.4. Droop 240 13.5. Snow 243 13.6. Flake 247 13.7. Super Spray Özellikleri ve Super Spray ile Meteor Yapımı 250 13.8. Super Spray ile Parçacık Şekillendirme ve Renklendirme 275 13.9. Nesneyi Particle Yardımı ile Parçalama 280 13.10. Particle ile Sıvı ve Su yapımı 299 13.15. Deflector Özellikleri 300 13.11. Particle ile Duman Yapımı 307 13.12. Particle ile Kırılma 311 13.13. Parray 312 13.14. Particle Özellikleri ile Oynayarak Fıskiye Yapımı 319 13.14.1. Deflector 319 13.14.2. Forces 321 13.14.3. Drag 321 13.14.4. PF Source 322 13.14.5. Selected 324 13.16. Particle ile Yağmur ve Kar Yapımı 360 REACTOR 363 14.1. Yerçekimi ve Ağırlık Yardımı ile Domino yapımı ve Reactor özellikleri 365 14.2. Yerçekimi, Ağırlık, Hız ve Rüzgar ile Duvar Yıkım Yapımı ve Özellikleri 374 14.3. Yerçekimi, Ağırlık ve Reactor İp Bağlantısı ile Sallanan Toplar 379 14.4. Reactor ile Merkezi Bağlantı ve Menteşe Özelliği 385 14.5. Reactor Özellikleri ile Sert Cisimleri Birbirine Bağlamak 396 14.6. Reactor Özellikleri ile Sert cisim ve Zincir Yapımı 399 14.7. Reactor ile Top Yapımı ve Basketbol Topu Zıplama Sahnesi 407 14.8. Reactor ile Örtü Yapımı ve Örtü ile Kaplama 411 14.8.1. Küre Kaplama 411 14.8.2. Kutu Kaplama 415 14.9. Reactor ile Kumaşta Top Zıplatmak 417 14.10. Reactor ile Kumaş Yaparak Nesnelere Bağlamak 420 14.11. Reactor ile Su Yapımı ve Nesnenin Suya Çarpması 425 14.11.1. Water 425 14.11.2. Bind To Space Warp 429 14.12. Reactor ile Yapılan Suda Nesne Yürütme ve Efekt Verme 431 14.13. Reactor İle Yumuşak Cismin Zemine Çarpması ve Şekil Alması 436 14.11. Yumuşak Nesneye Sert Cisimlerin Çarpması 440 14.15. Rüzgar kullanımı ve Sert Cismin Bezlere Çarpmasıyla Etki Oluşturma 445 14.16. Reactor Özelliklerinden Yay Kullanımı ile Bağlantı Kurma 450 14.17. Reactor Yardımı ile Gerçekçi Araba Hareketleri 452 14.18. Reactor İle Gerçekçi Teker Hareketleri 456 KARAKTER ANİMASYONU 459 GENEL ÖRNEKLER 473 3 Ds MAX Örnek 1 (Bayrak yapımı ve dalgalanması) 475 3 Ds MAX Örnek 2 (Bez Yırtılması) 489 3 Ds MAX Örnek 3 Bütün Konuları Kapsayan Genel Örnek 505 Kavram Dizini 543 |