İÇİNDEKİLER
Önsöz 5
1. Bölüm
GİRİŞ
1.1. GİRİŞ 19
1.1.1 Inventor 2008’e Giriş 19
1.1.2. Autodesk Inventor’a Başlama (Getting Started) 20
1.1.3. Yeni Dosya Açma (New File) 20
1.1.4. Dosya Açma (Open) 21
1.1.5. Proje (Projects) 21
1.1.5.1. Proje Dosyasının İçeriği 22
1.1.5.2. Yeni Proje Açma (Creating Projects) 23
1.1.5.3. Proje Düzenleme (Editing Projects) 25
1.1.5.4. Proje Dosyaları Hakkında İpuçları 25
1.2. DOSYA BİLGİSİ (FILE INFORMATION) 25
1.2.1. Dosya Çeşitleri (Parça, Montaj, Çizim, Sunum Dosyası) 25
1.2.2. Dosya İlişkileri (File Relationships) 26
1.2.3. Autodesk Inventor’un Desteklediği Dosya Formatları (File formats supported by
Autodesk Inventor) 27
1.2.3.1. AutoCAD DWG Dosyalarının Kullanımı 27
1.2.3.2. Autodesk Mechanical Desktop Parça ve Montajlarının Kullanımı 29
1.2.3.3. STEP Dosyalarının Kullanımı 30
1.2.3.4. IGES Dosyalarının Kullanımı 30
1.3. UYGULAMA SEÇENEKLERİ (APPLICATION OPTIONS) 31
1.4. ARAÇ ÇUBUKLARI (TOOLBARS) 32
1.4.1. Panel Penceresi 32
1.4.2. Browser Penceresi 33
1.4.2.1 Bir Parça Dosyasında Çıkan Browser Seçenekleri 34
1.4.2.2. Bir Montaj Dosyasında Çıkan Browser Seçenekleri 35
1.4.2.3. Bir Teknik Resim Dosyasında Çıkan Browser Seçenekleri 38
1.4.3. Araç Çubukları 39
2. Bölüm
ESKİZ, SINIRLANDIRMALAR VE ÖLÇÜLENDİRME
ESKİZ, SINIRLAMA, ÖLÇÜLENDİRME 49
2.1. STANDART ÇALIŞMA UNSURLARI 50
2.2. ESKİZ (SKETCH) 50
2.2.1. Eskiz Oluşturulması (Creating Sketch) 50
2.2.2. Girdi Araç Çubuğu (Inventor Precise Input) 51
2.2.3. Eskiz Araçları (Sketching Tools) 52
2.2.3.1. Çizgi (Line) Komutu 52
2.2.3.1.1. Çizgi (Line) Komutu ile Doğru Çizimi 52
2.2.3.1.2. Çizgi (Line) Komutu ile Yay Çizimi 54
2.2.3.2. Eğri Çizgi (Spline) Komutu 55
2.2.3.3. Çember (Circle) Komutu 58
2.2.3.3.1. Merkez Noktasından Çember (Center point circle) Çizme 59
2.2.3.3.2. Üç Doğruya Teğet Çember (Tangent circle) Çizme 59
2.2.3.4. Elips (Ellipse) Komutu 60
2.2.3.5. Yay (Arc) Komutu 60
2.2.3.5.1. Üç Noktadan Geçen Yay (Three point arc) Çizme 60
2.2.3.5.2. Teğet Yay (Tangent arc) Çizme 61
2.2.3.5.3. Merkez Noktası ile Yay (Center Point Arc) Çizme 62
2.2.3.6. Dikdörtgen (Rectangle) Komutu 62
2.2.3.6.1. İki Noktadan Dikdörtgen (Two point rectangle) Çizme 62
2.2.3.6.2. Üç Noktadan Dikdörtgen (Three point rectangle) Çizme 63
2.2.3.7. Yuvarlama (Fillet) Komutu 64
2.2.3.8. Pah Kırma (Chamfer) Komutu 65
2.2.3.9. Nokta, Delik Merkezi (Point, Hole center) Komutu 67
2.2.3.10. Çokgen (Polygon) Komutu 67
2.2.3.11. Aynalama (Mirror) Komutu 68
2.2.3.12. Dikdörtgensel Çoğaltma (Rectangular pattern) Komutu 68
2.2.3.13. Dairesel Çoğaltma (Circular pattern) Komutu 71
2.2.3.14. Offset Komutu 73
2.2.3.15. Place or replace a part or feature from Content Center Komutu 73
2.2.4. Eskizlerin Ölçülendirilmesi (Dimensioning Sketch) 74
2.2.4.1. Ölçülendirme (General Dimension) 74
2.2.4.2. Otomatik Ölçülendirme (Auto Dimension) 76
2.2.5. Eskiz Sınırlamaları (Constraining the sketch) 77
2.2.5.1. Diklik (Perpendicular) 78
2.2.5.2. Paralellik (Parallel) 79
2.2.5.3. Teğetlik (Tangent) 79
2.2.5.4. Çakışma (Coincident) 80
2.2.5.5. Eş merkezlilik (Concentric) 80
2.2.5.6. Eş doğrusallık (Colinear) 80
2.2.5.7. Yataylık (Horizontal) 81
2.2.5.8. Dikeylik (Vertical) 81
2.2.5.9. Eşitlik (Equal) 82
2.2.5.10. Sabit (Fix) 82
2.2.5.11. Simetriklik (Symmetric) 83
2.2.6. Sınırlamaların Görüntülenmesi ya da Silinmesi 83
2.2.7. Eskiz Düzenleme Araçları 84
2.2.7.1. Uzatma (Extend) Komutu 84
2.2.7.2. Budama (Trim) Komutu 85
2.2.7.3. Taşıma (Move) Komutu 85
2.2.7.4. Döndürme (Rotate) Komutu 86
2.2.7.5. Kopyalama (Copy) Komutu 87
2.2.7.6. Project Geometry Komutu 88
2.2.7.7. Project Cut Edges Komutu 88
2.3. PARAMETRELER (PARAMETERS) 89
2.3.1. Parametrelerin Excel Tablolarında Tanımlanması 92
2.3.2. Parametrelerin Paylaşımı 93
2.3.3. Parça Modelleme Ortamındaki Denklemler 93
2.3.3.1. AutoCAD Dosyası Yerleştirme (Insert AutoCAD File) Komutu 97
2.3.3.2. Metin (Text) Komutu 99
2.3.3.3. Resim Yerleştirme (Insert Image) Komutu 100
2.3.3.4. Koordinat Sistemini Düzenleme (Edit Coordinate System) Komutu 100
2.3.3.5. Import Points 101
2.3.4. Eskiz Seçenekleri 102
3. Bölüm
ÜÇ BOYUTLU ESKİZLER (3D SKETCH)
ÜÇ BOYUTLU ESKİZ 107
3.1. 3D ESKİZ (3D SKETCH) 107
3.1.1. 3D Eskiz Oluşturulması 107
3.1.2. Çizgi (Line) Komutu 107
3.1.3. Eğri (Spline) Komutu 112
3.1.4. Bükme (Bend) Komutu 113
3.1.5. Geometri Ekleme (Include Geometry) Komutu 114
3.1.6. 3D Kesişim Eğrisi (3D Intersection Curve) Komutu 114
3.1.7. 3D Eskiz Sınırlamaları 115
4. Bölüm
ÇALIŞMA DÜZLEMLERİ EKSENLERİ VE NOKTALARI
4.1. ÇALIŞMA UNSURLARI 119
4.1.1. Çalışma Düzlemleri 119
4.1.1.1. Bir Yüzeyden Belirli Uzaklıkta Çalışma Düzlemi Oluşturma 119
4.1.1.2. Bir Kenardan Geçen, Bir Düzlemle Belli Bir Açı Yapan Çalışma Düzlemi Oluşturma 120
4.1.1.3. Bir Doğrudan Geçen, Bir Düzleme Dik Çalışma Düzlemi Oluşturma 121
4.1.1.4. Bir Kenardan Geçen, Bir Dairesel Düzleme Teğet Çalışma Düzlemi Oluşturma 122
4.1.1.5. Bir Noktadan Geçen, Bir Doğruya Dik Çalışma Düzlemi Oluşturma 122
4.1.1.6. Bir Noktadan Geçen, Bir Düzleme Paralel Çalışma Düzlemi Oluşturma 123
4.1.1.7. Bir Dairesel Yüzeyden Geçen, Bir Düzleme Paralel Çalışma Düzlemi Oluşturma 123
4.1.1.8. Üç Noktadan Geçen Çalışma Düzlemi Oluşturma 123
4.1.1.9. İki Kenar veya İki Eksenden Geçen Çalışma Düzlemi Oluşturma 124
4.1.1.10. Doğru, Yay ve Eğrilerin Uçlarına Dik Çalışma Düzlemi Oluşturma 124
4.1.2. Çalışma Eksenleri 125
4.1.2.1. Dairesel Unsurların Merkezinde Çalışma Ekseni Oluşturma 126
4.1.2.2. Bir Noktadan Geçen ve Bir Düzleme Dik Olan Çalışma Ekseni Oluşturma 126
4.1.2.3. İki Düzlem veya Yüzeyden Çalışma Ekseni Oluşturma 126
4.1.2.4. İki Düzlem veya Yüzeyden Çalışma Ekseni Oluşturma 127
4.1.3. Çalışma Noktası 127
4.1.3.1. Bir Düzlem ve Bir Eksenden Çalışma Noktası Oluşturma 128
4.1.3.2. Bir Eğri ve Bir Düzlemden Çalışma Noktası Oluşturma 128
4.1.3.3. Üç Düzlemden Çalışma Noktası Oluşturma 128
4.1.3.4. İki Eksenden Çalışma Noktası Oluşturma 129
4.1.3.5. Köşe Noktalarından Çalışma Noktası Oluşturma 129
4.1.3.6. Yer Çalışma Noktası Oluşturma 130
5. Bölüm
PARÇA UNSURLARI
5.1. ESKİZ İLE KULLANILAN UNSURLAR 137
5.1.1. Kullanılmış ve Kullanılmamış Eskizler 137
5.1.2. Eskiz Düzlemleri 137
5.1.3. Yükseltme (Extrude) Unsuru 137
5.1.3.1. Unsur İşlemleri (Birleşme, Kesme, Kesişim) 138
5.1.3.2. Etkileme Tipleri 139
5.1.4. Döndürme (Revolve) Unsuru 145
5.1.4.1. Unsur İşlemleri (Birleşme, Kesme, Kesişim) 145
5.1.4.2. Etkileme Tipleri 145
5.1.5. Delik Delme (Hole) Unsuru 147
5.1.5.1. Delik Merkezinin Tanımlanması 147
5.1.5.2. Delik Unsurunun Baş Çeşitleri 151
5.1.5.3. Delik Unsurunun Derinliği 155
5.1.5.4. Delik Unsurunun Ucu 155
5.1.5.5. Delik Unsuru Çeşitleri 155
5.1.6. Kabuk (Shell) Unsuru 158
5.1.7. Feder (Rib) Unsuru 160
5.1.8. Loft Unsuru 163
5.1.9. Süpürme (Sweep) Unsuru 169
5.1.9.1. Included Geometry 172
5.1.10. Sarma (Coil) Unsuru 181
5.1.11. Diş Açma (Thread) Unsuru 185
5.1.12. Unsur Düzenleme 187
5.1.12.1. Unsur ve Eskiz Düzenleme 187
5.1.12.2. Eskiz veya unsur silme 187
5.2. KONUM UNSURLARI 188
5.2.1. Yuvarlama (Fillets) Unsuru 188
5.2.2. Pah Kırma (Chamfer) Unsuru 195
5.2.3. Yüzey Taşıma (Move Face) Unsuru 198
5.2.4. Yüzeye Eğim Verme (Face Draft) Unsuru 200
5.2.5. Ayırma (Split) Unsuru 202
5.2.6. Bükme (Bend) 204
5.2.7. Kalınlaştırma/Öteleme (Thıcken/Offset) Unsuru 206
5.2.8. Yüzey Değiştirme (Replace Face) Unsuru 207
5.2.9. Sculpt 208
5.2.10. Yüzey Silme (Delete Face) Unsuru 208
5.2.11. Sınırlı Yama (Boundary Patch) Unsuru 209
5.2.12. Trim Surface 211
5.2.13. Extend Surface 212
5.2.14. Stitch Surface 213
5.2.15. Kabartma (Emboss) Unsuru 214
5.2.16. Decal Unsuru 217
5.2.17. Dizileme (Pattern) Unsuru 218
5.2.17.1. Dikdörtgen (Rectangular) 218
5.2.17.2. Dairesel (Circular pattern) 221
5.2.12.3. Bir Yol Boyunca (Along a Path) 223
5.2.18. Aynalama (Mirror Feature) Unsuru 224
5.2.19. Tüketilmiş Parça (Derived Component) Unsuru 226
5.3. AKILLI UNSURLAR (IFEATURES) 229
5.3.1. Akıllı Unsur Oluşturma (Create iFeature) 229
5.3.2. Akıllı Unsur Yerleştirilmesi 231
5.4. AKILLI PARÇALAR (iPARTS) 234
5.4.1. Akıllı Parça Oluşturma (Create iPart) 235
5.5. GÖRÜNÜM ÖZELLİKLERİ 238
5.5.1. Renk (Color) Stili 239
5.5.2. Aydınlatma (Lighting) Stili 240
5.5.3. Malzeme (Material) Stili 241
6. Bölüm
MONTAJ MODELLEME
MONTAJ MODELLEME 245
6.1. MONTAJ OLUŞTURMA 245
6.2. PARÇA YERLEŞTİRME 246
6.3. PARÇA OLUŞTURMA 247
6.4. MONTAJ SEÇENEKLERİ 251
6.5. MONTAJ ARAÇLARI 253
6.5.1. Bileşenleri Çoğaltma (Pattern Components) 253
6.5.1.1. Birleşmeli Çoğaltma 253
6.5.1.2. Dikdörtgensel Çoğaltma 255
6.5.1.3. Dairesel Çoğaltma 259
6.5.2. Bileşenlerin Aynalanması (Mirror Components) 261
6.5.3. Bileşenlerin Kopyalanması (Copy Components) 269
6.5.4 Cıvata Bağlantısı (Bolted Connection Generator) 270
6.5.5. Bileşen Değiştirme (Replace Component) 277
6.5.6. Bileşen Taşıma (Move Component) 278
6.5.7. Bileşen Döndürme (Rotate Component) 278
6.6. MONTAJ UNSURLARI 278
6.7. SINIRLAMA YERLEŞTİRME (PLACE CONSTRAINT) 279
6.7.1. Montaj Sınırlamaları 279
6.7.1.1. Çakışma (Mate) 280
6.7.1.2. Açı (Angle) 284
6.7.1.3. Teğet (Tangent) 285
6.7.1.4. Yerleştirme (Insert) 288
6.7.2. Hareket Sınırlamaları 290
6.7.2.1. Dönme (Rotation) 290
6.7.2.2. Dönme-Öteleme (Rotation-Translation) 292
6.7.3. Geçiş Sınırlaması 294
6.7.4. Sınırlamaların Düzenlenmesi 296
6.7.5. Sınırlamaları Hareketlendirme (Drive Constraint) 298
6.7.6. Standart Parça Merkezi (Content Center) 313
6.8. STANDART PARÇA YERLEŞTİRME 315
6.9. AKILLI PARÇA YERLEŞTİRME 318
6.10. ÇAKIŞMA ANALİZİ 321
6.11. MALZEME LİSTESİ 323
6.12. KESİT GÖRÜNÜŞ 326
6.12.1. ¼ Kesit Görünüş 326
6.12.2. ½ Kesit Görünüş 328
6.12.3. ¾ Kesit Görünüş 329
6.12.4. Kesit Görünüşü Sonlandırma 330
6.13. TASARIM GÖRÜNÜŞÜ 330
6.14. SAĞ TUŞ MENÜSÜ 331
6.15. AKILLI SINIRLAMALAR (iMates) 333
6.16. INVENTOR STUDIO 337
6.16.1. Yüzey Stili (Surface Styles) 338
6.16.2. Işıklandırma Stili (Lighting Styles) 340
6.16.3. Sahne Stili (Scene Styles) 342
6.16.4. Kamera (Camera) 343
6.16.5. Kaplama (Render) 344
6.16.6. Canlandırma Zaman Çubuğu (Animation Timeline) 349
6.16.7. Parça Canlandırma (Animate Components) 350
6.16.8. Canlandırmada Saydamlık (Animate Fade) 356
6.16.9. Montaj Sınırlaması Canlandırma (Animate Constraints) 356
6.16.10. Parametre Canlandırma (Animate Parameters) 359
6.16.11. Kamera Canlandırma (Animate Camera) 359
6.16.12. Canlandırma Kaplama (Render Animation) 367
6.17. FRAME GENERATOR 368
6.18. BORU VE HORTUM TASARIMI 379
6.18.1. Boru Tasarımı 379
6.18.2. Tüp Boru Tasarımı 386
6.18.3. Esnek Hortum Tasarımı 389
6.18.4. Tube and Pipe Panelinde Bulunan Diğer İkonlar 393
6.19. DESİNG ACCELERATOR (TASARIM HIZLANDIRICI) 394
6.19.1. Cıvata Bağlantı Oluşturucu 395
6.19.2. Shaft Generator 400
6.19.3. Spur Gear Generator (Dişli Çark Oluşturucu) 412
6.19.4. Bevel Gear Generator (Konik Dişli Çark Oluşturucu) 416
6.19.5. Beam And Column 418
6.19.6. Plate Calculator 423
6.19.7. Shoe And Drum Break (Tambur Hesaplamaları) 426
6.19.8. Power Screw (Güç Vidaları) 429
6.19.9. Butt Solder Joint Calculator (Lehim Hesaplamaları) 433
7. Bölüm
KAYNAKLI BİRLEŞTİRMELER
KAYNAK MODELLEME 437
7.1. KAYNAK DOSYASI OLUŞTURMA 437
7.2. KAYNAK ÖNCESİ HAZIRLIK 439
7.3. KAYNAK OLUŞTURMA 439
7.3.1. Kozmetik Kaynak (Cosmetic Weld) 444
7.3.2. Boşluk Doldurma Kaynağı (Groove Weld) 445
7.3.3. Kaynak Sembolü (Welding Symbol) 446
7.4. KAYNAK SONRASI İŞLEM 447
8. Bölüm
SAÇ METAL MODELLEME
SAC METAL MODELLEME 459
8.1. SAC METAL PARAMETRELERİ 459
8.2. SAC METAL ESKİZ UNSURLARI 465
8.2.1. Yüzey (Face) Unsuru 466
8.2.2. Çevre Kenarı (Contour Flange) Unsuru 467
8.2.3. Kesme (Cut) Unsuru 476
8.2.4. Flanş (Flange) Unsuru 477
8.2.5. Kenar Kıvırma (Hem) Unsuru 484
8.2.6. Katlama (Fold) Unsuru 489
8.2.7. Köşe İşlemleri (Corner Seam) 491
8.2.8. Bükme (Bend) Unsuru 495
8.2.9. Delik Delme (Hole) Unsuru 498
8.2.10. Köşe Yuvarlama (Corner Round) Unsuru 499
8.2.11. Köşeye Pah Kırma (Corner Chamfer) Unsuru 501
8.2.12. Baskı Aracı (Punch Tool) 502
8.2.13. Parça Açınımı (Flat Pattern) 505
9. Bölüm
MODELLERİN TEKNİK RESİMLERİNİN ALINMASI
ÇİZİM MODELLEME (DRAWING) 513
9.1. ÇİZİM SAYFASI HAZIRLAMA 513
9.1.1. Çizim Sayfası Kullanıcı Arayüzü 513
9.1.2. Çizim Seçenekleri 514
9.1.3. Çizim Standardı 515
9.1.4. Stillerle Çizim Sayfasını Biçimlendirme 518
9.1.4.1. Standart (Standard) 519
9.1.4.2. Numaralandırma (Balloon) 520
9.1.4.3. Merkez İşareti (Center Mark) 522
9.1.4.4. Referans Hedefi (Datum Target) 523
9.1.4.5. Ölçülendirme (Dimension) 525
9.1.4.6. Şekil ve Konum Toleransı (Feature Control Frame) 534
9.1.4.7. Tarama (Hatch) 535
9.1.4.8. Belirleyici (ID) 536
9.1.4.9. Katmanlar (Layers) 537
9.1.4.10. Kılavuz (Leader) 538
9.1.4.11. Nesne (Object Defaults) 539
9.1.4.12. Parça Listesi (Parts List) 539
9.1.4.13. Yüzey Pürüzlülüğü (Surface Texture) 542
9.1.4.14. Metin (Text) 542
9.1.4.15. Kaynak Sembolü (Weld Symbol) 543
9.1.4.16. Kaynak (Weld Bead) 544
9.2. ÇİZİM KAYNAKLARI 545
9.2.1. Sayfa Katmanı 546
9.2.2. Sayfa Düzenleme 547
9.2.3. Sayfa Biçimlendirme (Sheet Formats) 547
9.2.4. Çizim Sınırları (Borders) 548
9.2.5. Antet Blokları (Title Blocks) 549
9.2.6. Eskiz Sembolleri (Sketched Symbols) 550
9.3. ÇİZİM GÖRÜNÜŞLERİ OLUŞTURMA 551
9.3.1. Temel Görünüş (Base View) 551
9.3.2. İzdüşüm Görünüşü (Projected View) 556
9.3.3. Yardımcı Görünüş (Auxiliary View) 558
9.3.4. Kesit Görünüş (Section View) 559
9.3.5. Detay Görünüş (Detail View) 564
9.3.6. Üst Üste Binen Görünüş (Overlay View) 566
9.3.7. Koparılmış Görünüş (Broken View) 569
9.3.8. Kısmi Kesit Görünüş (Break-Out View) 572
9.3.9. Taslak Görünüş (Draft View) 574
9.3.10. Çizim Görünüşlerinin Düzenlenmesi 574
9.4. ÇİZİMDE EK AÇIKLAYICILAR 577
9.4.1. Ölçülendirme (Dimensions) 577
9.4.1.1. Genel Ölçülendirme (General Dimension) 577
9.4.1.2. Paralel Ölçülendirme (Baseline Dimension) 579
9.4.1.3. Ayarlı Koordinatlarla Ölçülendirme (Ordinate Dimension Set) 580
9.4.1.4. Koordinatlarla Ölçülendirme (Ordinate Dimension) 582
9.4.1.5. Delik/Diş Açma Notları (Hole/Thread Notes) 583
9.4.2. Eksen çizgisi (Centerline) 584
9.4.2.1. Merkez İşareti (Center Mark) 585
9.4.2.2. Eksen Çizgisi (Centerline) 586
9.4.2.3. Açıortay Eksen Çizgisi (Centerline Bisector) 587
9.4.2.4. Bölüm Dairesi (Centered Pattern) 587
9.4.3. Yüzey İşleme Sembolü (Surface Texture Symbol) 588
9.4.4. Kaynak Sembolü (Welding Symbol) 591
9.4.5. Şekil ve Konum Toleransı (Feature Control Frame) 593
9.4.6. Unsur Belirleme Sembolü (Feature Identifier Symbol) 595
9.4.7. Referans Belirleme Sembolü (Datum Identifier Symbol) 597
9.4.8. Referans Hedefi (Datum Target) 598
9.4.9. Yazı (Text) 603
9.4.10. Açıklama Yazısı (Leader Text) 603
9.4.11. Numaralandırma (Balloon) 604
9.4.11.1. Numaralandırma (Balloon) 604
9.4.11.2. Otomatik Numaralandırma (Auto Balloon) 606
9.4.12. Parça Listesi (Parts List) 608
9.4.13. Delik Tablosu (Hole Table) 614
9.4.13.1. Delik Tablosu-Seçme (Hole Table-Selection) 616
9.4.13.2. Delik Tablosu-Görünüş (Hole Table-View) 617
9.4.13.3. Delik Tablosu-Seçili Tip (Hole Table-Selected Type) 618
9.4.14. Kaynak Dikişi (Caterpillar) 621
9.4.15. Son İşlem (End Treatment) 624
9.4.16. Revizyon Tablosu (Revision Table) 628
9.4.17. Sembol (Symbols) 630
9.4.18. Ölçüleri Yerleştirme (Retrieve Dimensions) 632
10. Bölüm
SUNUM (PRESENTATION)
SUNUM (PRESENTATIONS) 637
10.1. SUNUM DOSYASI OLUŞTURMA 637
10.2. GÖRÜNÜŞ OLUŞTURMA (CREATE VİEW) 637
10.3. PARÇA DEMONTAJI (TWEAK COMPONENTS) 639
10.4. TAM GÖRÜNTÜ DÖNÜŞÜ (PRECISE VIEW ROTATION) 650
10.5. CANLANDIRMA (ANIMATE) 651
10.6. SAĞ TUŞ MENÜSÜ 652
11. Bölüm
UYARLANABİLİR TASARIM
UYARLANABİLİR TASARIM 657
11.1. UYARLANABİLİR ESKİZLER 657
11.2. UYARLANABİLİR UNSURLAR 660
11.2.1. Yükseltme (Extrude)/Döndürme (Revolve) Unsuru 661
11.2.2. Delik Delme (Hole) Unsuru 662
11.2.3. Çalışma Unsuru 666
12. Bölüm
EKLER
12.1. KISA YOL MENÜLERİ 669
12.1.1. Windows Kısa Yolları 669
12.1.2. Komut Tanımlı Tuşlar 669
12.1.3. Kısa Yol Tuşlarının Özelleştirilmesi 670
12.2. YARDIM ALMA ÖZELLİKLERİ 672
Kaynakça 675
|