Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Inventor 2008
Şubat 2009 / 1. Baskı / 671 Syf.
Baskısı tükenmiştir.
 
   

Bilgisayar Destekli Tasarım ve Bilgisayar Destekli Tasarım işleminde kullanılan bilgisayar programları, teknolojinin gelişimiyle birlikte hızla gelişiyor, değişiyor ve sınırları zorluyor. Bu Tasarım programlarından birisi olan Inventor'de her yeni çıkan versiyonuyla tasarımcılara, tasarımla ilgili yenilikler ve kolaylıklar sunuyor.

Inventor 2008 kitabı, bu bağlamda tasarımcıların bu programı öğrenmesi ve tasarımlarında kullanabilmesi için yazılmış bir kitaptır. Kitap basitten zora doğru Inventor ile ilgili konuları ele almakta ve örneklerle de desteklemektedir. Kitabın kullanıcılara faydalı olması dileğiyle.

Not: Özel indirime giren kitapların kapaklarında, normal kullanımını engellemeyecek şekilde, yıpranma veya küçük hasarlar bulunabilir.

Konu Başlıkları
Eskiz, Sınırlandırmalar ve Ölçülendirme
Üç Boyutlu Eskizler (3D Sketch)
Çalışma Düzlemleri Eksenleri ve Notları
Parça Unsurları
Montaj Modelleme
Kaynaklı Birleştirmeler
Saç Metal Modelleme
Modellerin Teknik Resimlerinin Alınması
Sunum (Presentation)
Uyarlanabilir Tasarım
Barkod: 9789750209062
Yayın Tarihi: Şubat 2009
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 671
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: CD

 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  5
1. Bölüm
GİRİŞ
1.1. GİRİŞ  19
1.1.1 Inventor 2008’e Giriş  19
1.1.2. Autodesk Inventor’a Başlama (Getting Started)  20
1.1.3. Yeni Dosya Açma (New File)  20
1.1.4. Dosya Açma (Open)  21
1.1.5. Proje (Projects)  21
1.1.5.1. Proje Dosyasının İçeriği  22
1.1.5.2. Yeni Proje Açma (Creating Projects)  23
1.1.5.3. Proje Düzenleme (Editing Projects)  25
1.1.5.4. Proje Dosyaları Hakkında İpuçları  25
1.2. DOSYA BİLGİSİ (FILE INFORMATION)  25
1.2.1. Dosya Çeşitleri (Parça, Montaj, Çizim, Sunum Dosyası)  25
1.2.2. Dosya İlişkileri (File Relationships)  26
1.2.3. Autodesk Inventor’un Desteklediği Dosya Formatları (File formats supported by
Autodesk Inventor)  27
1.2.3.1. AutoCAD DWG Dosyalarının Kullanımı  27
1.2.3.2. Autodesk Mechanical Desktop Parça ve Montajlarının Kullanımı  29
1.2.3.3. STEP Dosyalarının Kullanımı  30
1.2.3.4. IGES Dosyalarının Kullanımı  30
1.3. UYGULAMA SEÇENEKLERİ (APPLICATION OPTIONS)  31
1.4. ARAÇ ÇUBUKLARI (TOOLBARS)  32
1.4.1. Panel Penceresi  32
1.4.2. Browser Penceresi  33
1.4.2.1 Bir Parça Dosyasında Çıkan Browser Seçenekleri  34
1.4.2.2. Bir Montaj Dosyasında Çıkan Browser Seçenekleri  35
1.4.2.3. Bir Teknik Resim Dosyasında Çıkan Browser Seçenekleri  38
1.4.3. Araç Çubukları  39
2. Bölüm
ESKİZ, SINIRLANDIRMALAR VE ÖLÇÜLENDİRME
ESKİZ, SINIRLAMA, ÖLÇÜLENDİRME  49
2.1. STANDART ÇALIŞMA UNSURLARI  50
2.2. ESKİZ (SKETCH)  50
2.2.1. Eskiz Oluşturulması (Creating Sketch)  50
2.2.2. Girdi Araç Çubuğu (Inventor Precise Input)  51
2.2.3. Eskiz Araçları (Sketching Tools)  52
2.2.3.1. Çizgi (Line) Komutu  52
2.2.3.1.1. Çizgi (Line) Komutu ile Doğru Çizimi  52
2.2.3.1.2. Çizgi (Line) Komutu ile Yay Çizimi  54
2.2.3.2. Eğri Çizgi (Spline) Komutu  55
2.2.3.3. Çember (Circle) Komutu  58
2.2.3.3.1. Merkez Noktasından Çember (Center point circle) Çizme  59
2.2.3.3.2. Üç Doğruya Teğet Çember (Tangent circle) Çizme  59
2.2.3.4. Elips (Ellipse) Komutu  60
2.2.3.5. Yay (Arc) Komutu  60
2.2.3.5.1. Üç Noktadan Geçen Yay (Three point arc) Çizme  60
2.2.3.5.2. Teğet Yay (Tangent arc) Çizme  61
2.2.3.5.3. Merkez Noktası ile Yay (Center Point Arc) Çizme  62
2.2.3.6. Dikdörtgen (Rectangle) Komutu  62
2.2.3.6.1. İki Noktadan Dikdörtgen (Two point rectangle) Çizme  62
2.2.3.6.2. Üç Noktadan Dikdörtgen (Three point rectangle) Çizme  63
2.2.3.7. Yuvarlama (Fillet) Komutu  64
2.2.3.8. Pah Kırma (Chamfer) Komutu  65
2.2.3.9. Nokta, Delik Merkezi (Point, Hole center) Komutu  67
2.2.3.10. Çokgen (Polygon) Komutu  67
2.2.3.11. Aynalama (Mirror) Komutu  68
2.2.3.12. Dikdörtgensel Çoğaltma (Rectangular pattern) Komutu  68
2.2.3.13. Dairesel Çoğaltma (Circular pattern) Komutu  71
2.2.3.14. Offset Komutu  73
2.2.3.15. Place or replace a part or feature from Content Center Komutu  73
2.2.4. Eskizlerin Ölçülendirilmesi (Dimensioning Sketch)  74
2.2.4.1. Ölçülendirme (General Dimension)  74
2.2.4.2. Otomatik Ölçülendirme (Auto Dimension)  76
2.2.5. Eskiz Sınırlamaları (Constraining the sketch)  77
2.2.5.1. Diklik (Perpendicular)  78
2.2.5.2. Paralellik (Parallel)  79
2.2.5.3. Teğetlik (Tangent)  79
2.2.5.4. Çakışma (Coincident)  80
2.2.5.5. Eş merkezlilik (Concentric)  80
2.2.5.6. Eş doğrusallık (Colinear)  80
2.2.5.7. Yataylık (Horizontal)  81
2.2.5.8. Dikeylik (Vertical)  81
2.2.5.9. Eşitlik (Equal)  82
2.2.5.10. Sabit (Fix)  82
2.2.5.11. Simetriklik (Symmetric)  83
2.2.6. Sınırlamaların Görüntülenmesi ya da Silinmesi  83
2.2.7. Eskiz Düzenleme Araçları  84
2.2.7.1. Uzatma (Extend) Komutu  84
2.2.7.2. Budama (Trim) Komutu  85
2.2.7.3. Taşıma (Move) Komutu  85
2.2.7.4. Döndürme (Rotate) Komutu  86
2.2.7.5. Kopyalama (Copy) Komutu  87
2.2.7.6. Project Geometry Komutu  88
2.2.7.7. Project Cut Edges Komutu  88
2.3. PARAMETRELER (PARAMETERS)  89
2.3.1. Parametrelerin Excel Tablolarında Tanımlanması  92
2.3.2. Parametrelerin Paylaşımı  93
2.3.3. Parça Modelleme Ortamındaki Denklemler  93
2.3.3.1. AutoCAD Dosyası Yerleştirme (Insert AutoCAD File) Komutu  97
2.3.3.2. Metin (Text) Komutu  99
2.3.3.3. Resim Yerleştirme (Insert Image) Komutu  100
2.3.3.4. Koordinat Sistemini Düzenleme (Edit Coordinate System) Komutu  100
2.3.3.5. Import Points  101
2.3.4. Eskiz Seçenekleri  102
3. Bölüm
ÜÇ BOYUTLU ESKİZLER (3D SKETCH)
ÜÇ BOYUTLU ESKİZ  107
3.1. 3D ESKİZ (3D SKETCH)  107
3.1.1. 3D Eskiz Oluşturulması  107
3.1.2. Çizgi (Line) Komutu  107
3.1.3. Eğri (Spline) Komutu  112
3.1.4. Bükme (Bend) Komutu  113
3.1.5. Geometri Ekleme (Include Geometry) Komutu  114
3.1.6. 3D Kesişim Eğrisi (3D Intersection Curve) Komutu  114
3.1.7. 3D Eskiz Sınırlamaları  115
4. Bölüm
ÇALIŞMA DÜZLEMLERİ EKSENLERİ VE NOKTALARI
4.1. ÇALIŞMA UNSURLARI  119
4.1.1. Çalışma Düzlemleri  119
4.1.1.1. Bir Yüzeyden Belirli Uzaklıkta Çalışma Düzlemi Oluşturma  119
4.1.1.2. Bir Kenardan Geçen, Bir Düzlemle Belli Bir Açı Yapan Çalışma Düzlemi Oluşturma  120
4.1.1.3. Bir Doğrudan Geçen, Bir Düzleme Dik Çalışma Düzlemi Oluşturma  121
4.1.1.4. Bir Kenardan Geçen, Bir Dairesel Düzleme Teğet Çalışma Düzlemi Oluşturma  122
4.1.1.5. Bir Noktadan Geçen, Bir Doğruya Dik Çalışma Düzlemi Oluşturma  122
4.1.1.6. Bir Noktadan Geçen, Bir Düzleme Paralel Çalışma Düzlemi Oluşturma  123
4.1.1.7. Bir Dairesel Yüzeyden Geçen, Bir Düzleme Paralel Çalışma Düzlemi Oluşturma  123
4.1.1.8. Üç Noktadan Geçen Çalışma Düzlemi Oluşturma  123
4.1.1.9. İki Kenar veya İki Eksenden Geçen Çalışma Düzlemi Oluşturma  124
4.1.1.10. Doğru, Yay ve Eğrilerin Uçlarına Dik Çalışma Düzlemi Oluşturma  124
4.1.2. Çalışma Eksenleri  125
4.1.2.1. Dairesel Unsurların Merkezinde Çalışma Ekseni Oluşturma  126
4.1.2.2. Bir Noktadan Geçen ve Bir Düzleme Dik Olan Çalışma Ekseni Oluşturma  126
4.1.2.3. İki Düzlem veya Yüzeyden Çalışma Ekseni Oluşturma  126
4.1.2.4. İki Düzlem veya Yüzeyden Çalışma Ekseni Oluşturma  127
4.1.3. Çalışma Noktası  127
4.1.3.1. Bir Düzlem ve Bir Eksenden Çalışma Noktası Oluşturma  128
4.1.3.2. Bir Eğri ve Bir Düzlemden Çalışma Noktası Oluşturma  128
4.1.3.3. Üç Düzlemden Çalışma Noktası Oluşturma  128
4.1.3.4. İki Eksenden Çalışma Noktası Oluşturma  129
4.1.3.5. Köşe Noktalarından Çalışma Noktası Oluşturma  129
4.1.3.6. Yer Çalışma Noktası Oluşturma  130
5. Bölüm
PARÇA UNSURLARI
5.1. ESKİZ İLE KULLANILAN UNSURLAR  137
5.1.1. Kullanılmış ve Kullanılmamış Eskizler  137
5.1.2. Eskiz Düzlemleri  137
5.1.3. Yükseltme (Extrude) Unsuru  137
5.1.3.1. Unsur İşlemleri (Birleşme, Kesme, Kesişim)  138
5.1.3.2. Etkileme Tipleri  139
5.1.4. Döndürme (Revolve) Unsuru  145
5.1.4.1. Unsur İşlemleri (Birleşme, Kesme, Kesişim)  145
5.1.4.2. Etkileme Tipleri  145
5.1.5. Delik Delme (Hole) Unsuru  147
5.1.5.1. Delik Merkezinin Tanımlanması  147
5.1.5.2. Delik Unsurunun Baş Çeşitleri  151
5.1.5.3. Delik Unsurunun Derinliği  155
5.1.5.4. Delik Unsurunun Ucu  155
5.1.5.5. Delik Unsuru Çeşitleri  155
5.1.6. Kabuk (Shell) Unsuru  158
5.1.7. Feder (Rib) Unsuru  160
5.1.8. Loft Unsuru  163
5.1.9. Süpürme (Sweep) Unsuru  169
5.1.9.1. Included Geometry  172
5.1.10. Sarma (Coil) Unsuru  181
5.1.11. Diş Açma (Thread) Unsuru  185
5.1.12. Unsur Düzenleme  187
5.1.12.1. Unsur ve Eskiz Düzenleme  187
5.1.12.2. Eskiz veya unsur silme  187
5.2. KONUM UNSURLARI  188
5.2.1. Yuvarlama (Fillets) Unsuru  188
5.2.2. Pah Kırma (Chamfer) Unsuru  195
5.2.3. Yüzey Taşıma (Move Face) Unsuru  198
5.2.4. Yüzeye Eğim Verme (Face Draft) Unsuru  200
5.2.5. Ayırma (Split) Unsuru  202
5.2.6. Bükme (Bend)  204
5.2.7. Kalınlaştırma/Öteleme (Thıcken/Offset) Unsuru  206
5.2.8. Yüzey Değiştirme (Replace Face) Unsuru  207
5.2.9. Sculpt  208
5.2.10. Yüzey Silme (Delete Face) Unsuru  208
5.2.11. Sınırlı Yama (Boundary Patch) Unsuru  209
5.2.12. Trim Surface  211
5.2.13. Extend Surface  212
5.2.14. Stitch Surface  213
5.2.15. Kabartma (Emboss) Unsuru  214
5.2.16. Decal Unsuru  217
5.2.17. Dizileme (Pattern) Unsuru  218
5.2.17.1. Dikdörtgen (Rectangular)  218
5.2.17.2. Dairesel (Circular pattern)  221
5.2.12.3. Bir Yol Boyunca (Along a Path)  223
5.2.18. Aynalama (Mirror Feature) Unsuru  224
5.2.19. Tüketilmiş Parça (Derived Component) Unsuru  226
5.3. AKILLI UNSURLAR (IFEATURES)  229
5.3.1. Akıllı Unsur Oluşturma (Create iFeature)  229
5.3.2. Akıllı Unsur Yerleştirilmesi  231
5.4. AKILLI PARÇALAR (iPARTS)  234
5.4.1. Akıllı Parça Oluşturma (Create iPart)  235
5.5. GÖRÜNÜM ÖZELLİKLERİ  238
5.5.1. Renk (Color) Stili  239
5.5.2. Aydınlatma (Lighting) Stili  240
5.5.3. Malzeme (Material) Stili  241
6. Bölüm
MONTAJ MODELLEME
MONTAJ MODELLEME  245
6.1. MONTAJ OLUŞTURMA  245
6.2. PARÇA YERLEŞTİRME  246
6.3. PARÇA OLUŞTURMA  247
6.4. MONTAJ SEÇENEKLERİ  251
6.5. MONTAJ ARAÇLARI  253
6.5.1. Bileşenleri Çoğaltma (Pattern Components)  253
6.5.1.1. Birleşmeli Çoğaltma  253
6.5.1.2. Dikdörtgensel Çoğaltma  255
6.5.1.3. Dairesel Çoğaltma  259
6.5.2. Bileşenlerin Aynalanması (Mirror Components)  261
6.5.3. Bileşenlerin Kopyalanması (Copy Components)  269
6.5.4 Cıvata Bağlantısı (Bolted Connection Generator)  270
6.5.5. Bileşen Değiştirme (Replace Component)  277
6.5.6. Bileşen Taşıma (Move Component)  278
6.5.7. Bileşen Döndürme (Rotate Component)  278
6.6. MONTAJ UNSURLARI  278
6.7. SINIRLAMA YERLEŞTİRME (PLACE CONSTRAINT)  279
6.7.1. Montaj Sınırlamaları  279
6.7.1.1. Çakışma (Mate)  280
6.7.1.2. Açı (Angle)  284
6.7.1.3. Teğet (Tangent)  285
6.7.1.4. Yerleştirme (Insert)  288
6.7.2. Hareket Sınırlamaları  290
6.7.2.1. Dönme (Rotation)  290
6.7.2.2. Dönme-Öteleme (Rotation-Translation)  292
6.7.3. Geçiş Sınırlaması  294
6.7.4. Sınırlamaların Düzenlenmesi  296
6.7.5. Sınırlamaları Hareketlendirme (Drive Constraint)  298
6.7.6. Standart Parça Merkezi (Content Center)  313
6.8. STANDART PARÇA YERLEŞTİRME  315
6.9. AKILLI PARÇA YERLEŞTİRME  318
6.10. ÇAKIŞMA ANALİZİ  321
6.11. MALZEME LİSTESİ  323
6.12. KESİT GÖRÜNÜŞ  326
6.12.1. ¼ Kesit Görünüş  326
6.12.2. ½ Kesit Görünüş  328
6.12.3. ¾ Kesit Görünüş  329
6.12.4. Kesit Görünüşü Sonlandırma  330
6.13. TASARIM GÖRÜNÜŞÜ  330
6.14. SAĞ TUŞ MENÜSÜ  331
6.15. AKILLI SINIRLAMALAR (iMates)  333
6.16. INVENTOR STUDIO  337
6.16.1. Yüzey Stili (Surface Styles)  338
6.16.2. Işıklandırma Stili (Lighting Styles)  340
6.16.3. Sahne Stili (Scene Styles)  342
6.16.4. Kamera (Camera)  343
6.16.5. Kaplama (Render)  344
6.16.6. Canlandırma Zaman Çubuğu (Animation Timeline)  349
6.16.7. Parça Canlandırma (Animate Components)  350
6.16.8. Canlandırmada Saydamlık (Animate Fade)  356
6.16.9. Montaj Sınırlaması Canlandırma (Animate Constraints)  356
6.16.10. Parametre Canlandırma (Animate Parameters)  359
6.16.11. Kamera Canlandırma (Animate Camera)  359
6.16.12. Canlandırma Kaplama (Render Animation)  367
6.17. FRAME GENERATOR  368
6.18. BORU VE HORTUM TASARIMI  379
6.18.1. Boru Tasarımı  379
6.18.2. Tüp Boru Tasarımı  386
6.18.3. Esnek Hortum Tasarımı  389
6.18.4. Tube and Pipe Panelinde Bulunan Diğer İkonlar  393
6.19. DESİNG ACCELERATOR (TASARIM HIZLANDIRICI)  394
6.19.1. Cıvata Bağlantı Oluşturucu  395
6.19.2. Shaft Generator  400
6.19.3. Spur Gear Generator (Dişli Çark Oluşturucu)  412
6.19.4. Bevel Gear Generator (Konik Dişli Çark Oluşturucu)  416
6.19.5. Beam And Column  418
6.19.6. Plate Calculator  423
6.19.7. Shoe And Drum Break (Tambur Hesaplamaları)  426
6.19.8. Power Screw (Güç Vidaları)  429
6.19.9. Butt Solder Joint Calculator (Lehim Hesaplamaları)  433
7. Bölüm
KAYNAKLI BİRLEŞTİRMELER
KAYNAK MODELLEME  437
7.1. KAYNAK DOSYASI OLUŞTURMA  437
7.2. KAYNAK ÖNCESİ HAZIRLIK  439
7.3. KAYNAK OLUŞTURMA  439
7.3.1. Kozmetik Kaynak (Cosmetic Weld)  444
7.3.2. Boşluk Doldurma Kaynağı (Groove Weld)  445
7.3.3. Kaynak Sembolü (Welding Symbol)  446
7.4. KAYNAK SONRASI İŞLEM  447
8. Bölüm
SAÇ METAL MODELLEME
SAC METAL MODELLEME  459
8.1. SAC METAL PARAMETRELERİ  459
8.2. SAC METAL ESKİZ UNSURLARI  465
8.2.1. Yüzey (Face) Unsuru  466
8.2.2. Çevre Kenarı (Contour Flange) Unsuru  467
8.2.3. Kesme (Cut) Unsuru  476
8.2.4. Flanş (Flange) Unsuru  477
8.2.5. Kenar Kıvırma (Hem) Unsuru  484
8.2.6. Katlama (Fold) Unsuru  489
8.2.7. Köşe İşlemleri (Corner Seam)  491
8.2.8. Bükme (Bend) Unsuru  495
8.2.9. Delik Delme (Hole) Unsuru  498
8.2.10. Köşe Yuvarlama (Corner Round) Unsuru  499
8.2.11. Köşeye Pah Kırma (Corner Chamfer) Unsuru  501
8.2.12. Baskı Aracı (Punch Tool)  502
8.2.13. Parça Açınımı (Flat Pattern)  505
9. Bölüm
MODELLERİN TEKNİK RESİMLERİNİN ALINMASI
ÇİZİM MODELLEME (DRAWING)  513
9.1. ÇİZİM SAYFASI HAZIRLAMA  513
9.1.1. Çizim Sayfası Kullanıcı Arayüzü  513
9.1.2. Çizim Seçenekleri  514
9.1.3. Çizim Standardı  515
9.1.4. Stillerle Çizim Sayfasını Biçimlendirme  518
9.1.4.1. Standart (Standard)  519
9.1.4.2. Numaralandırma (Balloon)  520
9.1.4.3. Merkez İşareti (Center Mark)  522
9.1.4.4. Referans Hedefi (Datum Target)  523
9.1.4.5. Ölçülendirme (Dimension)  525
9.1.4.6. Şekil ve Konum Toleransı (Feature Control Frame)  534
9.1.4.7. Tarama (Hatch)  535
9.1.4.8. Belirleyici (ID)  536
9.1.4.9. Katmanlar (Layers)  537
9.1.4.10. Kılavuz (Leader)  538
9.1.4.11. Nesne (Object Defaults)  539
9.1.4.12. Parça Listesi (Parts List)  539
9.1.4.13. Yüzey Pürüzlülüğü (Surface Texture)  542
9.1.4.14. Metin (Text)  542
9.1.4.15. Kaynak Sembolü (Weld Symbol)  543
9.1.4.16. Kaynak (Weld Bead)  544
9.2. ÇİZİM KAYNAKLARI  545
9.2.1. Sayfa Katmanı  546
9.2.2. Sayfa Düzenleme  547
9.2.3. Sayfa Biçimlendirme (Sheet Formats)  547
9.2.4. Çizim Sınırları (Borders)  548
9.2.5. Antet Blokları (Title Blocks)  549
9.2.6. Eskiz Sembolleri (Sketched Symbols)  550
9.3. ÇİZİM GÖRÜNÜŞLERİ OLUŞTURMA  551
9.3.1. Temel Görünüş (Base View)  551
9.3.2. İzdüşüm Görünüşü (Projected View)  556
9.3.3. Yardımcı Görünüş (Auxiliary View)  558
9.3.4. Kesit Görünüş (Section View)  559
9.3.5. Detay Görünüş (Detail View)  564
9.3.6. Üst Üste Binen Görünüş (Overlay View)  566
9.3.7. Koparılmış Görünüş (Broken View)  569
9.3.8. Kısmi Kesit Görünüş (Break-Out View)  572
9.3.9. Taslak Görünüş (Draft View)  574
9.3.10. Çizim Görünüşlerinin Düzenlenmesi  574
9.4. ÇİZİMDE EK AÇIKLAYICILAR  577
9.4.1. Ölçülendirme (Dimensions)  577
9.4.1.1. Genel Ölçülendirme (General Dimension)  577
9.4.1.2. Paralel Ölçülendirme (Baseline Dimension)  579
9.4.1.3. Ayarlı Koordinatlarla Ölçülendirme (Ordinate Dimension Set)  580
9.4.1.4. Koordinatlarla Ölçülendirme (Ordinate Dimension)  582
9.4.1.5. Delik/Diş Açma Notları (Hole/Thread Notes)  583
9.4.2. Eksen çizgisi (Centerline)  584
9.4.2.1. Merkez İşareti (Center Mark)  585
9.4.2.2. Eksen Çizgisi (Centerline)  586
9.4.2.3. Açıortay Eksen Çizgisi (Centerline Bisector)  587
9.4.2.4. Bölüm Dairesi (Centered Pattern)  587
9.4.3. Yüzey İşleme Sembolü (Surface Texture Symbol)  588
9.4.4. Kaynak Sembolü (Welding Symbol)  591
9.4.5. Şekil ve Konum Toleransı (Feature Control Frame)  593
9.4.6. Unsur Belirleme Sembolü (Feature Identifier Symbol)  595
9.4.7. Referans Belirleme Sembolü (Datum Identifier Symbol)  597
9.4.8. Referans Hedefi (Datum Target)  598
9.4.9. Yazı (Text)  603
9.4.10. Açıklama Yazısı (Leader Text)  603
9.4.11. Numaralandırma (Balloon)  604
9.4.11.1. Numaralandırma (Balloon)  604
9.4.11.2. Otomatik Numaralandırma (Auto Balloon)  606
9.4.12. Parça Listesi (Parts List)  608
9.4.13. Delik Tablosu (Hole Table)  614
9.4.13.1. Delik Tablosu-Seçme (Hole Table-Selection)  616
9.4.13.2. Delik Tablosu-Görünüş (Hole Table-View)  617
9.4.13.3. Delik Tablosu-Seçili Tip (Hole Table-Selected Type)  618
9.4.14. Kaynak Dikişi (Caterpillar)  621
9.4.15. Son İşlem (End Treatment)  624
9.4.16. Revizyon Tablosu (Revision Table)  628
9.4.17. Sembol (Symbols)  630
9.4.18. Ölçüleri Yerleştirme (Retrieve Dimensions)  632
10. Bölüm
SUNUM (PRESENTATION)
SUNUM (PRESENTATIONS)  637
10.1. SUNUM DOSYASI OLUŞTURMA  637
10.2. GÖRÜNÜŞ OLUŞTURMA (CREATE VİEW)  637
10.3. PARÇA DEMONTAJI (TWEAK COMPONENTS)  639
10.4. TAM GÖRÜNTÜ DÖNÜŞÜ (PRECISE VIEW ROTATION)  650
10.5. CANLANDIRMA (ANIMATE)  651
10.6. SAĞ TUŞ MENÜSÜ  652
11. Bölüm
UYARLANABİLİR TASARIM
UYARLANABİLİR TASARIM  657
11.1. UYARLANABİLİR ESKİZLER  657
11.2. UYARLANABİLİR UNSURLAR  660
11.2.1. Yükseltme (Extrude)/Döndürme (Revolve) Unsuru  661
11.2.2. Delik Delme (Hole) Unsuru  662
11.2.3. Çalışma Unsuru  666
12. Bölüm
EKLER
12.1. KISA YOL MENÜLERİ  669
12.1.1. Windows Kısa Yolları  669
12.1.2. Komut Tanımlı Tuşlar  669
12.1.3. Kısa Yol Tuşlarının Özelleştirilmesi  670
12.2. YARDIM ALMA ÖZELLİKLERİ  672
Kaynakça  675

 


Nureddin Gökbey İnaç
Temmuz 2024
150.00 TL
Sepete Ekle
Mahmut Gülesin ...
Kasım 2020
250.00 TL
Sepete Ekle
Kadir Gök ...
Mayıs 2019
365.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  5
1. Bölüm
GİRİŞ
1.1. GİRİŞ  19
1.1.1 Inventor 2008’e Giriş  19
1.1.2. Autodesk Inventor’a Başlama (Getting Started)  20
1.1.3. Yeni Dosya Açma (New File)  20
1.1.4. Dosya Açma (Open)  21
1.1.5. Proje (Projects)  21
1.1.5.1. Proje Dosyasının İçeriği  22
1.1.5.2. Yeni Proje Açma (Creating Projects)  23
1.1.5.3. Proje Düzenleme (Editing Projects)  25
1.1.5.4. Proje Dosyaları Hakkında İpuçları  25
1.2. DOSYA BİLGİSİ (FILE INFORMATION)  25
1.2.1. Dosya Çeşitleri (Parça, Montaj, Çizim, Sunum Dosyası)  25
1.2.2. Dosya İlişkileri (File Relationships)  26
1.2.3. Autodesk Inventor’un Desteklediği Dosya Formatları (File formats supported by
Autodesk Inventor)  27
1.2.3.1. AutoCAD DWG Dosyalarının Kullanımı  27
1.2.3.2. Autodesk Mechanical Desktop Parça ve Montajlarının Kullanımı  29
1.2.3.3. STEP Dosyalarının Kullanımı  30
1.2.3.4. IGES Dosyalarının Kullanımı  30
1.3. UYGULAMA SEÇENEKLERİ (APPLICATION OPTIONS)  31
1.4. ARAÇ ÇUBUKLARI (TOOLBARS)  32
1.4.1. Panel Penceresi  32
1.4.2. Browser Penceresi  33
1.4.2.1 Bir Parça Dosyasında Çıkan Browser Seçenekleri  34
1.4.2.2. Bir Montaj Dosyasında Çıkan Browser Seçenekleri  35
1.4.2.3. Bir Teknik Resim Dosyasında Çıkan Browser Seçenekleri  38
1.4.3. Araç Çubukları  39
2. Bölüm
ESKİZ, SINIRLANDIRMALAR VE ÖLÇÜLENDİRME
ESKİZ, SINIRLAMA, ÖLÇÜLENDİRME  49
2.1. STANDART ÇALIŞMA UNSURLARI  50
2.2. ESKİZ (SKETCH)  50
2.2.1. Eskiz Oluşturulması (Creating Sketch)  50
2.2.2. Girdi Araç Çubuğu (Inventor Precise Input)  51
2.2.3. Eskiz Araçları (Sketching Tools)  52
2.2.3.1. Çizgi (Line) Komutu  52
2.2.3.1.1. Çizgi (Line) Komutu ile Doğru Çizimi  52
2.2.3.1.2. Çizgi (Line) Komutu ile Yay Çizimi  54
2.2.3.2. Eğri Çizgi (Spline) Komutu  55
2.2.3.3. Çember (Circle) Komutu  58
2.2.3.3.1. Merkez Noktasından Çember (Center point circle) Çizme  59
2.2.3.3.2. Üç Doğruya Teğet Çember (Tangent circle) Çizme  59
2.2.3.4. Elips (Ellipse) Komutu  60
2.2.3.5. Yay (Arc) Komutu  60
2.2.3.5.1. Üç Noktadan Geçen Yay (Three point arc) Çizme  60
2.2.3.5.2. Teğet Yay (Tangent arc) Çizme  61
2.2.3.5.3. Merkez Noktası ile Yay (Center Point Arc) Çizme  62
2.2.3.6. Dikdörtgen (Rectangle) Komutu  62
2.2.3.6.1. İki Noktadan Dikdörtgen (Two point rectangle) Çizme  62
2.2.3.6.2. Üç Noktadan Dikdörtgen (Three point rectangle) Çizme  63
2.2.3.7. Yuvarlama (Fillet) Komutu  64
2.2.3.8. Pah Kırma (Chamfer) Komutu  65
2.2.3.9. Nokta, Delik Merkezi (Point, Hole center) Komutu  67
2.2.3.10. Çokgen (Polygon) Komutu  67
2.2.3.11. Aynalama (Mirror) Komutu  68
2.2.3.12. Dikdörtgensel Çoğaltma (Rectangular pattern) Komutu  68
2.2.3.13. Dairesel Çoğaltma (Circular pattern) Komutu  71
2.2.3.14. Offset Komutu  73
2.2.3.15. Place or replace a part or feature from Content Center Komutu  73
2.2.4. Eskizlerin Ölçülendirilmesi (Dimensioning Sketch)  74
2.2.4.1. Ölçülendirme (General Dimension)  74
2.2.4.2. Otomatik Ölçülendirme (Auto Dimension)  76
2.2.5. Eskiz Sınırlamaları (Constraining the sketch)  77
2.2.5.1. Diklik (Perpendicular)  78
2.2.5.2. Paralellik (Parallel)  79
2.2.5.3. Teğetlik (Tangent)  79
2.2.5.4. Çakışma (Coincident)  80
2.2.5.5. Eş merkezlilik (Concentric)  80
2.2.5.6. Eş doğrusallık (Colinear)  80
2.2.5.7. Yataylık (Horizontal)  81
2.2.5.8. Dikeylik (Vertical)  81
2.2.5.9. Eşitlik (Equal)  82
2.2.5.10. Sabit (Fix)  82
2.2.5.11. Simetriklik (Symmetric)  83
2.2.6. Sınırlamaların Görüntülenmesi ya da Silinmesi  83
2.2.7. Eskiz Düzenleme Araçları  84
2.2.7.1. Uzatma (Extend) Komutu  84
2.2.7.2. Budama (Trim) Komutu  85
2.2.7.3. Taşıma (Move) Komutu  85
2.2.7.4. Döndürme (Rotate) Komutu  86
2.2.7.5. Kopyalama (Copy) Komutu  87
2.2.7.6. Project Geometry Komutu  88
2.2.7.7. Project Cut Edges Komutu  88
2.3. PARAMETRELER (PARAMETERS)  89
2.3.1. Parametrelerin Excel Tablolarında Tanımlanması  92
2.3.2. Parametrelerin Paylaşımı  93
2.3.3. Parça Modelleme Ortamındaki Denklemler  93
2.3.3.1. AutoCAD Dosyası Yerleştirme (Insert AutoCAD File) Komutu  97
2.3.3.2. Metin (Text) Komutu  99
2.3.3.3. Resim Yerleştirme (Insert Image) Komutu  100
2.3.3.4. Koordinat Sistemini Düzenleme (Edit Coordinate System) Komutu  100
2.3.3.5. Import Points  101
2.3.4. Eskiz Seçenekleri  102
3. Bölüm
ÜÇ BOYUTLU ESKİZLER (3D SKETCH)
ÜÇ BOYUTLU ESKİZ  107
3.1. 3D ESKİZ (3D SKETCH)  107
3.1.1. 3D Eskiz Oluşturulması  107
3.1.2. Çizgi (Line) Komutu  107
3.1.3. Eğri (Spline) Komutu  112
3.1.4. Bükme (Bend) Komutu  113
3.1.5. Geometri Ekleme (Include Geometry) Komutu  114
3.1.6. 3D Kesişim Eğrisi (3D Intersection Curve) Komutu  114
3.1.7. 3D Eskiz Sınırlamaları  115
4. Bölüm
ÇALIŞMA DÜZLEMLERİ EKSENLERİ VE NOKTALARI
4.1. ÇALIŞMA UNSURLARI  119
4.1.1. Çalışma Düzlemleri  119
4.1.1.1. Bir Yüzeyden Belirli Uzaklıkta Çalışma Düzlemi Oluşturma  119
4.1.1.2. Bir Kenardan Geçen, Bir Düzlemle Belli Bir Açı Yapan Çalışma Düzlemi Oluşturma  120
4.1.1.3. Bir Doğrudan Geçen, Bir Düzleme Dik Çalışma Düzlemi Oluşturma  121
4.1.1.4. Bir Kenardan Geçen, Bir Dairesel Düzleme Teğet Çalışma Düzlemi Oluşturma  122
4.1.1.5. Bir Noktadan Geçen, Bir Doğruya Dik Çalışma Düzlemi Oluşturma  122
4.1.1.6. Bir Noktadan Geçen, Bir Düzleme Paralel Çalışma Düzlemi Oluşturma  123
4.1.1.7. Bir Dairesel Yüzeyden Geçen, Bir Düzleme Paralel Çalışma Düzlemi Oluşturma  123
4.1.1.8. Üç Noktadan Geçen Çalışma Düzlemi Oluşturma  123
4.1.1.9. İki Kenar veya İki Eksenden Geçen Çalışma Düzlemi Oluşturma  124
4.1.1.10. Doğru, Yay ve Eğrilerin Uçlarına Dik Çalışma Düzlemi Oluşturma  124
4.1.2. Çalışma Eksenleri  125
4.1.2.1. Dairesel Unsurların Merkezinde Çalışma Ekseni Oluşturma  126
4.1.2.2. Bir Noktadan Geçen ve Bir Düzleme Dik Olan Çalışma Ekseni Oluşturma  126
4.1.2.3. İki Düzlem veya Yüzeyden Çalışma Ekseni Oluşturma  126
4.1.2.4. İki Düzlem veya Yüzeyden Çalışma Ekseni Oluşturma  127
4.1.3. Çalışma Noktası  127
4.1.3.1. Bir Düzlem ve Bir Eksenden Çalışma Noktası Oluşturma  128
4.1.3.2. Bir Eğri ve Bir Düzlemden Çalışma Noktası Oluşturma  128
4.1.3.3. Üç Düzlemden Çalışma Noktası Oluşturma  128
4.1.3.4. İki Eksenden Çalışma Noktası Oluşturma  129
4.1.3.5. Köşe Noktalarından Çalışma Noktası Oluşturma  129
4.1.3.6. Yer Çalışma Noktası Oluşturma  130
5. Bölüm
PARÇA UNSURLARI
5.1. ESKİZ İLE KULLANILAN UNSURLAR  137
5.1.1. Kullanılmış ve Kullanılmamış Eskizler  137
5.1.2. Eskiz Düzlemleri  137
5.1.3. Yükseltme (Extrude) Unsuru  137
5.1.3.1. Unsur İşlemleri (Birleşme, Kesme, Kesişim)  138
5.1.3.2. Etkileme Tipleri  139
5.1.4. Döndürme (Revolve) Unsuru  145
5.1.4.1. Unsur İşlemleri (Birleşme, Kesme, Kesişim)  145
5.1.4.2. Etkileme Tipleri  145
5.1.5. Delik Delme (Hole) Unsuru  147
5.1.5.1. Delik Merkezinin Tanımlanması  147
5.1.5.2. Delik Unsurunun Baş Çeşitleri  151
5.1.5.3. Delik Unsurunun Derinliği  155
5.1.5.4. Delik Unsurunun Ucu  155
5.1.5.5. Delik Unsuru Çeşitleri  155
5.1.6. Kabuk (Shell) Unsuru  158
5.1.7. Feder (Rib) Unsuru  160
5.1.8. Loft Unsuru  163
5.1.9. Süpürme (Sweep) Unsuru  169
5.1.9.1. Included Geometry  172
5.1.10. Sarma (Coil) Unsuru  181
5.1.11. Diş Açma (Thread) Unsuru  185
5.1.12. Unsur Düzenleme  187
5.1.12.1. Unsur ve Eskiz Düzenleme  187
5.1.12.2. Eskiz veya unsur silme  187
5.2. KONUM UNSURLARI  188
5.2.1. Yuvarlama (Fillets) Unsuru  188
5.2.2. Pah Kırma (Chamfer) Unsuru  195
5.2.3. Yüzey Taşıma (Move Face) Unsuru  198
5.2.4. Yüzeye Eğim Verme (Face Draft) Unsuru  200
5.2.5. Ayırma (Split) Unsuru  202
5.2.6. Bükme (Bend)  204
5.2.7. Kalınlaştırma/Öteleme (Thıcken/Offset) Unsuru  206
5.2.8. Yüzey Değiştirme (Replace Face) Unsuru  207
5.2.9. Sculpt  208
5.2.10. Yüzey Silme (Delete Face) Unsuru  208
5.2.11. Sınırlı Yama (Boundary Patch) Unsuru  209
5.2.12. Trim Surface  211
5.2.13. Extend Surface  212
5.2.14. Stitch Surface  213
5.2.15. Kabartma (Emboss) Unsuru  214
5.2.16. Decal Unsuru  217
5.2.17. Dizileme (Pattern) Unsuru  218
5.2.17.1. Dikdörtgen (Rectangular)  218
5.2.17.2. Dairesel (Circular pattern)  221
5.2.12.3. Bir Yol Boyunca (Along a Path)  223
5.2.18. Aynalama (Mirror Feature) Unsuru  224
5.2.19. Tüketilmiş Parça (Derived Component) Unsuru  226
5.3. AKILLI UNSURLAR (IFEATURES)  229
5.3.1. Akıllı Unsur Oluşturma (Create iFeature)  229
5.3.2. Akıllı Unsur Yerleştirilmesi  231
5.4. AKILLI PARÇALAR (iPARTS)  234
5.4.1. Akıllı Parça Oluşturma (Create iPart)  235
5.5. GÖRÜNÜM ÖZELLİKLERİ  238
5.5.1. Renk (Color) Stili  239
5.5.2. Aydınlatma (Lighting) Stili  240
5.5.3. Malzeme (Material) Stili  241
6. Bölüm
MONTAJ MODELLEME
MONTAJ MODELLEME  245
6.1. MONTAJ OLUŞTURMA  245
6.2. PARÇA YERLEŞTİRME  246
6.3. PARÇA OLUŞTURMA  247
6.4. MONTAJ SEÇENEKLERİ  251
6.5. MONTAJ ARAÇLARI  253
6.5.1. Bileşenleri Çoğaltma (Pattern Components)  253
6.5.1.1. Birleşmeli Çoğaltma  253
6.5.1.2. Dikdörtgensel Çoğaltma  255
6.5.1.3. Dairesel Çoğaltma  259
6.5.2. Bileşenlerin Aynalanması (Mirror Components)  261
6.5.3. Bileşenlerin Kopyalanması (Copy Components)  269
6.5.4 Cıvata Bağlantısı (Bolted Connection Generator)  270
6.5.5. Bileşen Değiştirme (Replace Component)  277
6.5.6. Bileşen Taşıma (Move Component)  278
6.5.7. Bileşen Döndürme (Rotate Component)  278
6.6. MONTAJ UNSURLARI  278
6.7. SINIRLAMA YERLEŞTİRME (PLACE CONSTRAINT)  279
6.7.1. Montaj Sınırlamaları  279
6.7.1.1. Çakışma (Mate)  280
6.7.1.2. Açı (Angle)  284
6.7.1.3. Teğet (Tangent)  285
6.7.1.4. Yerleştirme (Insert)  288
6.7.2. Hareket Sınırlamaları  290
6.7.2.1. Dönme (Rotation)  290
6.7.2.2. Dönme-Öteleme (Rotation-Translation)  292
6.7.3. Geçiş Sınırlaması  294
6.7.4. Sınırlamaların Düzenlenmesi  296
6.7.5. Sınırlamaları Hareketlendirme (Drive Constraint)  298
6.7.6. Standart Parça Merkezi (Content Center)  313
6.8. STANDART PARÇA YERLEŞTİRME  315
6.9. AKILLI PARÇA YERLEŞTİRME  318
6.10. ÇAKIŞMA ANALİZİ  321
6.11. MALZEME LİSTESİ  323
6.12. KESİT GÖRÜNÜŞ  326
6.12.1. ¼ Kesit Görünüş  326
6.12.2. ½ Kesit Görünüş  328
6.12.3. ¾ Kesit Görünüş  329
6.12.4. Kesit Görünüşü Sonlandırma  330
6.13. TASARIM GÖRÜNÜŞÜ  330
6.14. SAĞ TUŞ MENÜSÜ  331
6.15. AKILLI SINIRLAMALAR (iMates)  333
6.16. INVENTOR STUDIO  337
6.16.1. Yüzey Stili (Surface Styles)  338
6.16.2. Işıklandırma Stili (Lighting Styles)  340
6.16.3. Sahne Stili (Scene Styles)  342
6.16.4. Kamera (Camera)  343
6.16.5. Kaplama (Render)  344
6.16.6. Canlandırma Zaman Çubuğu (Animation Timeline)  349
6.16.7. Parça Canlandırma (Animate Components)  350
6.16.8. Canlandırmada Saydamlık (Animate Fade)  356
6.16.9. Montaj Sınırlaması Canlandırma (Animate Constraints)  356
6.16.10. Parametre Canlandırma (Animate Parameters)  359
6.16.11. Kamera Canlandırma (Animate Camera)  359
6.16.12. Canlandırma Kaplama (Render Animation)  367
6.17. FRAME GENERATOR  368
6.18. BORU VE HORTUM TASARIMI  379
6.18.1. Boru Tasarımı  379
6.18.2. Tüp Boru Tasarımı  386
6.18.3. Esnek Hortum Tasarımı  389
6.18.4. Tube and Pipe Panelinde Bulunan Diğer İkonlar  393
6.19. DESİNG ACCELERATOR (TASARIM HIZLANDIRICI)  394
6.19.1. Cıvata Bağlantı Oluşturucu  395
6.19.2. Shaft Generator  400
6.19.3. Spur Gear Generator (Dişli Çark Oluşturucu)  412
6.19.4. Bevel Gear Generator (Konik Dişli Çark Oluşturucu)  416
6.19.5. Beam And Column  418
6.19.6. Plate Calculator  423
6.19.7. Shoe And Drum Break (Tambur Hesaplamaları)  426
6.19.8. Power Screw (Güç Vidaları)  429
6.19.9. Butt Solder Joint Calculator (Lehim Hesaplamaları)  433
7. Bölüm
KAYNAKLI BİRLEŞTİRMELER
KAYNAK MODELLEME  437
7.1. KAYNAK DOSYASI OLUŞTURMA  437
7.2. KAYNAK ÖNCESİ HAZIRLIK  439
7.3. KAYNAK OLUŞTURMA  439
7.3.1. Kozmetik Kaynak (Cosmetic Weld)  444
7.3.2. Boşluk Doldurma Kaynağı (Groove Weld)  445
7.3.3. Kaynak Sembolü (Welding Symbol)  446
7.4. KAYNAK SONRASI İŞLEM  447
8. Bölüm
SAÇ METAL MODELLEME
SAC METAL MODELLEME  459
8.1. SAC METAL PARAMETRELERİ  459
8.2. SAC METAL ESKİZ UNSURLARI  465
8.2.1. Yüzey (Face) Unsuru  466
8.2.2. Çevre Kenarı (Contour Flange) Unsuru  467
8.2.3. Kesme (Cut) Unsuru  476
8.2.4. Flanş (Flange) Unsuru  477
8.2.5. Kenar Kıvırma (Hem) Unsuru  484
8.2.6. Katlama (Fold) Unsuru  489
8.2.7. Köşe İşlemleri (Corner Seam)  491
8.2.8. Bükme (Bend) Unsuru  495
8.2.9. Delik Delme (Hole) Unsuru  498
8.2.10. Köşe Yuvarlama (Corner Round) Unsuru  499
8.2.11. Köşeye Pah Kırma (Corner Chamfer) Unsuru  501
8.2.12. Baskı Aracı (Punch Tool)  502
8.2.13. Parça Açınımı (Flat Pattern)  505
9. Bölüm
MODELLERİN TEKNİK RESİMLERİNİN ALINMASI
ÇİZİM MODELLEME (DRAWING)  513
9.1. ÇİZİM SAYFASI HAZIRLAMA  513
9.1.1. Çizim Sayfası Kullanıcı Arayüzü  513
9.1.2. Çizim Seçenekleri  514
9.1.3. Çizim Standardı  515
9.1.4. Stillerle Çizim Sayfasını Biçimlendirme  518
9.1.4.1. Standart (Standard)  519
9.1.4.2. Numaralandırma (Balloon)  520
9.1.4.3. Merkez İşareti (Center Mark)  522
9.1.4.4. Referans Hedefi (Datum Target)  523
9.1.4.5. Ölçülendirme (Dimension)  525
9.1.4.6. Şekil ve Konum Toleransı (Feature Control Frame)  534
9.1.4.7. Tarama (Hatch)  535
9.1.4.8. Belirleyici (ID)  536
9.1.4.9. Katmanlar (Layers)  537
9.1.4.10. Kılavuz (Leader)  538
9.1.4.11. Nesne (Object Defaults)  539
9.1.4.12. Parça Listesi (Parts List)  539
9.1.4.13. Yüzey Pürüzlülüğü (Surface Texture)  542
9.1.4.14. Metin (Text)  542
9.1.4.15. Kaynak Sembolü (Weld Symbol)  543
9.1.4.16. Kaynak (Weld Bead)  544
9.2. ÇİZİM KAYNAKLARI  545
9.2.1. Sayfa Katmanı  546
9.2.2. Sayfa Düzenleme  547
9.2.3. Sayfa Biçimlendirme (Sheet Formats)  547
9.2.4. Çizim Sınırları (Borders)  548
9.2.5. Antet Blokları (Title Blocks)  549
9.2.6. Eskiz Sembolleri (Sketched Symbols)  550
9.3. ÇİZİM GÖRÜNÜŞLERİ OLUŞTURMA  551
9.3.1. Temel Görünüş (Base View)  551
9.3.2. İzdüşüm Görünüşü (Projected View)  556
9.3.3. Yardımcı Görünüş (Auxiliary View)  558
9.3.4. Kesit Görünüş (Section View)  559
9.3.5. Detay Görünüş (Detail View)  564
9.3.6. Üst Üste Binen Görünüş (Overlay View)  566
9.3.7. Koparılmış Görünüş (Broken View)  569
9.3.8. Kısmi Kesit Görünüş (Break-Out View)  572
9.3.9. Taslak Görünüş (Draft View)  574
9.3.10. Çizim Görünüşlerinin Düzenlenmesi  574
9.4. ÇİZİMDE EK AÇIKLAYICILAR  577
9.4.1. Ölçülendirme (Dimensions)  577
9.4.1.1. Genel Ölçülendirme (General Dimension)  577
9.4.1.2. Paralel Ölçülendirme (Baseline Dimension)  579
9.4.1.3. Ayarlı Koordinatlarla Ölçülendirme (Ordinate Dimension Set)  580
9.4.1.4. Koordinatlarla Ölçülendirme (Ordinate Dimension)  582
9.4.1.5. Delik/Diş Açma Notları (Hole/Thread Notes)  583
9.4.2. Eksen çizgisi (Centerline)  584
9.4.2.1. Merkez İşareti (Center Mark)  585
9.4.2.2. Eksen Çizgisi (Centerline)  586
9.4.2.3. Açıortay Eksen Çizgisi (Centerline Bisector)  587
9.4.2.4. Bölüm Dairesi (Centered Pattern)  587
9.4.3. Yüzey İşleme Sembolü (Surface Texture Symbol)  588
9.4.4. Kaynak Sembolü (Welding Symbol)  591
9.4.5. Şekil ve Konum Toleransı (Feature Control Frame)  593
9.4.6. Unsur Belirleme Sembolü (Feature Identifier Symbol)  595
9.4.7. Referans Belirleme Sembolü (Datum Identifier Symbol)  597
9.4.8. Referans Hedefi (Datum Target)  598
9.4.9. Yazı (Text)  603
9.4.10. Açıklama Yazısı (Leader Text)  603
9.4.11. Numaralandırma (Balloon)  604
9.4.11.1. Numaralandırma (Balloon)  604
9.4.11.2. Otomatik Numaralandırma (Auto Balloon)  606
9.4.12. Parça Listesi (Parts List)  608
9.4.13. Delik Tablosu (Hole Table)  614
9.4.13.1. Delik Tablosu-Seçme (Hole Table-Selection)  616
9.4.13.2. Delik Tablosu-Görünüş (Hole Table-View)  617
9.4.13.3. Delik Tablosu-Seçili Tip (Hole Table-Selected Type)  618
9.4.14. Kaynak Dikişi (Caterpillar)  621
9.4.15. Son İşlem (End Treatment)  624
9.4.16. Revizyon Tablosu (Revision Table)  628
9.4.17. Sembol (Symbols)  630
9.4.18. Ölçüleri Yerleştirme (Retrieve Dimensions)  632
10. Bölüm
SUNUM (PRESENTATION)
SUNUM (PRESENTATIONS)  637
10.1. SUNUM DOSYASI OLUŞTURMA  637
10.2. GÖRÜNÜŞ OLUŞTURMA (CREATE VİEW)  637
10.3. PARÇA DEMONTAJI (TWEAK COMPONENTS)  639
10.4. TAM GÖRÜNTÜ DÖNÜŞÜ (PRECISE VIEW ROTATION)  650
10.5. CANLANDIRMA (ANIMATE)  651
10.6. SAĞ TUŞ MENÜSÜ  652
11. Bölüm
UYARLANABİLİR TASARIM
UYARLANABİLİR TASARIM  657
11.1. UYARLANABİLİR ESKİZLER  657
11.2. UYARLANABİLİR UNSURLAR  660
11.2.1. Yükseltme (Extrude)/Döndürme (Revolve) Unsuru  661
11.2.2. Delik Delme (Hole) Unsuru  662
11.2.3. Çalışma Unsuru  666
12. Bölüm
EKLER
12.1. KISA YOL MENÜLERİ  669
12.1.1. Windows Kısa Yolları  669
12.1.2. Komut Tanımlı Tuşlar  669
12.1.3. Kısa Yol Tuşlarının Özelleştirilmesi  670
12.2. YARDIM ALMA ÖZELLİKLERİ  672
Kaynakça  675

 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024