Kitabın yeni baskısında aradan geçen zaman içinde pazarda ortaya çıkan yeni eğilimler ve yaklaşımlara ilişkin bazı ipuçlarına değinilmeye çalışılmıştır. Kitabın dördüncü baskısında pazarlamanın amacının tatmin edici müşteri deneyimleri yaratmanın ve müşterilerle kalıcı ilişkiler için müşteri ilişkilerinin etkin ve verimli şekilde yönetilmesi gerektiği vurgulanmıştı. Özellikle de dijitalleşme konusundaki gelişmeler müşteri ilişkilerine yeni boyutlar kazandırmakla kalmamış, pazarlamanın gündemine sürdürülebilirlik, paylaşım ekonomisi, bütünleşik kanal yönetimi, yapay zekâ destekli pazarlama konularını dâhil etmiştir. Pazarlama mesleği açısından, küreselleşen dünyada hiper rekabetin bir yansıması olarak ve hiper bireyselleştirmenin gündeme gelmesi pazarlama alanında çalışacak kişilerin yeni yetkinliklere sahip olmasını gerektirmektedir. Artık işletmeler, yapılan faaliyetlerin toplumsal sonuçlarını düşünmek, aynı zamanda rekabette müşterileri ile birlikte hareket ederek başarıyı yakalamanın yollarını bulmak zorundadır.
Kitabın bu baskısında tüm eser yeniden gözden geçirilmiş, önceki baskılarda verilen istatistikler güncellenmiş, akıcılık açısından iyileştirmeler yapılmış, pazarlama alanındaki yeni gelişmelerden bazıları içeriğe dahil edilerek eserin daha gerçek zamanlı ve faydalı bir eser olması için çaba harcanmıştır.
Konu Başlıkları
| Pazarlamada Temel Kavramlar |
| Pazar ve Pazarlama Çevresi |
| Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmaları |
| Tüketici Davranışları |
| Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Belirleme |
| Ürünler ve Ürün Stratejileri |
| Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri |
| Tutundurma ve Tutundurma Stratejileri |
| Tutundurma ve Pazarlama İletişimi |
| Dağıtım Kanalları ve Stratejileri |
| Pazarlamada Kontrol, Sosyal Sorumluluk ve Pazarlama Ahlakı |
| Hizmetler ve Hizmet Pazarlaması |
| Uluslararası Pazarlama |
| Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar |