Kitap, büyük ölçüde yazarın son dönemde yayınlanmış makalelerinden oluşuyor. Bu makalelerin bir kısmı gözden geçirilerek bir kısmı da hem gözden geçirilip hem de uzun makaleleri kendi içinde tutarlı bölümlere ayırarak kitaba konulmuş. Ayrıca kitaba son dönemde yazılan ve çeşitli toplantılarda üzerine konuşulan dört yeni bölüm eklenmiş. Bu bölümler şunlardır: "Kamusal ve Özel Alanın Bakışma Mekânı Olarak Okullar", "Toplumsal Sınıf ve Fark/Kimlik Bağlamında Kamusal Eğitim Kavramı", "Çoğul Bir Eğitim İmkânı: Eğitimi Toplumsal Cinsiyet, Sınıf ve Etnik Köken Kesişimleri içinde Düşünmek" ve "Öğretmenlerin Entelektüel Kategorisi İle Karşılaşmaları."
(Önsözden)
Konu Başlıkları
| Eğitimde Yitik Paradigma: İnsan Doğası |
| Resmi Eğitimin Krizi |
| Eğitimde Diyalektik Sorgulamalar |
| İnsani Gelişim İçin Ne Yapmalı? |