Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Bilgisayar Oyunlarının Hukuki Durumu
– Fikri Mülkiyet Hukuku Monografileri –
Haziran 2022 / 1. Baskı / 176 Syf.
Fiyatı: 340.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle
   

Bilgisayar oyunu eser kabul edilebilir mi? Bilgisayar oyunları mevcut eser kategorilerine dahil midir, yoksa başlı başına yeni bir eser türü müdür? Yapımcı, yayıncı ve geliştiricilerin hakları nasıl korunacaktır? Oyuncular (gamer) oyunlar üzerinde herhangi bir hak iddia edebilir mi? Oyuncuların yaptığı geliştirmeler, modlar ve oyunlardaki avatarların hukuki durumu nedir? Bilgisayar oyunları patentlenebilir mi, diğer ülkeler bu konularda ne durumda?

Yukarıda saydığımız ve daha niceleri ile uzayıp giden sayısız soru ve bilinmezliğe elinizdeki bu kitap cevaplar aramakta, çözüm önerileri sunmaktadır. İşbu kitap, günümüzün en önemli sektörlerinden biri olmasına rağmen, hukuk çevrelerince henüz gereken ilgiyi görmeyen bilgisayar oyunlarının hukuki durumunu irdelemek ve başta sektör temsilcileri ile oyuncular olmak üzere tüm taraflara yol göstermek üzere kaleme alınmıştır.

Kitabın hazırlık sürecinde bilgisayar oyunlarını ve e-sporu ilgilendiren temel hukuki problemler, bu alanlarda akdedilen sözleşmeler ve bu sözleşmelerde dikkat edilmesi gereken hususlar detaylıca incelenmiş ve açıklayıcı bilgiler aktarılmıştır. Ayrıca yargı camiamızın konuya bakışının sektör temsilcilerince dikkate alınması gerekliliği göz önünde tutularak çok sayıda Yargıtay, Danıştay, ilk derece mahkeme kararı ile yabancı mahkeme kararları teferruatlı biçimde irdelenmiştir. Okuyucunun bakış açısını genişletmek maksadıyla ABD, Belçika, Brezilya, Çin, Fransa, Hindistan, İtalya örnekleri ile konu derinleştirilmiştir. Uzun bir çalışmanın ürünü olan elinizdeki bu eser, tüm paydaşların başvuru kaynağı olması temennisiyle hazırlanmıştır.

Konu Başlıkları
Bilgisayar Oyunu Kavramı, Tanımı, Unsurları, Tarihçesi, Önemi ve Türleri
Bilgisayar Oyunlarının Hukuki Niteliği Sorunu
Bilgisayar Oyunlarının Fikrî Mülkiyet Hukukunda Korunması
Oyuncuların Hak Sahipliği
E–Spor
Barkod: 9789750278006
Yayın Tarihi: Haziran 2022
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 176
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  7
Teşekkür  9
Kısaltmalar  15
Giriş  17
1. BÖLÜM
BİLGİSAYAR OYUNU KAVRAMI, TANIMI, UNSURLARI,
TARİHÇESİ, ÖNEMİ VE TÜRLERİ
I. KAVRAM VE TANIM  19
A. Kavram  19
B. Tanım  22
II. BİLGİSAYAR OYUNLARININ UNSURLARI  24
A. Zorunlu Unsurlar  27
1. Yazılım Unsuru / Programlama/ Kod  27
a. Oyun Motoru  28
b. Yapay Zekâ  28
2. Oyun Tasarımı  29
3. Etkileşim Unsuru  31
B. Sair Unsurlar  32
1. Senaryo/Hikâye  32
2. Puanlama/Kazanma Sistemi  33
3. Ses/Müzik  33
4. Görsellik  34
III. BİLGİSAYAR OYUNLARININ TARİHÇESİ  35
IV. BİLGİSAYAR OYUNLARININ ÖNEMİ  38
V. BİLGİSAYAR OYUNU TÜRLERİ  40
A. Oynanış Özelliklerine Göre Bilgisayar Oyunları  40
1. Birinci Şahıs Nişancı (FPS–First Person Shooter) Oyunları  40
2. Gerçek Zamanlı Strateji (RTS– Real Time Strategy) Oyunları  40
3. MOBA (Çevrimiçi Çok Oyunculu Savaş Arenası)  41
4. Spor Oyunları  41
5. Battle Royale (Meydan Muharebesi)  42
6. MMORPG (Devasa Çok Oyunculu Çevrimiçi Rol Yapma Oyunları)  42
7. Dövüş Oyunları  43
8. Yarış Oyunları  43
9. Blokzincir (Blockchain) Oyunları  43
B. Satış Yöntemlerine Göre Bilgisayar Oyunları  44
1. Ücretli Oyunlar  45
2. Ücretsiz Oyunlar  45
3. Free to Play Oyunlar  45
C. Bağımsız Oyunlar (Indie Games)  46
2. BÖLÜM
BİLGİSAYAR OYUNLARININ HUKUKİ NİTELİĞİ SORUNU
I. GENEL OLARAK  49
II. BİLGİSAYAR OYUNLARININ BİLGİSAYAR PROGRAMI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ  49
III. BİLGİSAYAR OYUNLARININ SİNEMA ESERİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ  50
IV. BİLGİSAYAR OYUNLARININ İŞLEME ESER OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ  52
V. BİLGİSAYAR OYUNLARININ VERİ TABANI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ  55
VI. BİLGİSAYAR OYUNLARININ MULTİMEDYA (ÇOKLU ORTAM) OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ  57
3. BÖLÜM
BİLGİSAYAR OYUNLARININ
FİKRÎ MÜLKİYET HUKUKUNDA KORUNMASI
I. GENEL OLARAK  59
II. FSEK KAPSAMINDA KORUMA  59
A. Bilgisayar Oyunlarının Bilgisayar Programı Hükümlerince Korunması  65
B. Bilgisayar Oyunlarının Sinema Eseri Hükümlerince Korunması  72
1. Etkileşim Unsuru ve Bilgisayar Oyunlarındaki Önemi  74
2. Hareketli Görüntü Dizisi Bakımından Değerlendirme  79
C. Bilgisayar Oyunlarının Multimedya (Çoklu Ortam) Eser Olarak Korunması  81
D. Bilgisayar Oyunlarının Görsel/İşitsel Eser Olarak Korunması  84
E. Bilgisayar Oyunlarının Her Bir Unsurunun Ayrı Ayrı Korunması  87
1. İlim ve Edebiyat Eser Türüne Giren Unsurların Korunması  87
2. Musiki Eseri Türüne Giren Unsurların Korunması  90
3. Güzel Sanat Eseri Türüne Giren Unsurların Korunması  91
4. Sinema Eseri Türüne Giren Unsurların Korunması  94
5. Ayrı Ayrı Korumanın Sonuçları  94
F. Bilgisayar Oyunlarının Sözleşmelerle Korunması  95
1. Oyunlardaki Fikrî Mülkiyet Anlaşmaları  96
a. İçerik Edinme ve Tutma Anlaşmaları  96
b. Oyun Platformu Anlaşmaları  96
c. Üçüncü Taraf Anlaşmaları  96
d. Yayıncı Bağlantılı Fikrî Hak Anlaşmaları  97
e. Oyun Sonrası Lisans Anlaşmaları  97
f. Son Kullanıcı Lisans Sözleşmeleri  97
G. Oyun İçi Varlıkların Korunması/ Oyuncuların Hak Sahipliği Sorunu  99
1. Oyuncuların (Kullanıcıların) İcracı Sanatçı Sayılması  103
2. Çalışan Buluşlarına Nispetle Çözüm  105
3. Oyuncuların Katkısının İşleme Eser Sayılması  107
4. Bilgifilm Kavramı  110
H. Korumadan Yararlanamayacak Ögeler  111
1. Scènes à Faire Doktrini  111
2. Merger (Birleşme) Doktrini  113
3. Oynanış/Oyun Mekaniği (Gameplay)  113
4. Adil Kullanım (Fair Use)  114
III. SMK KAPSAMINDA KORUMA  115
A. Marka Koruması  116
B. Tasarım Koruması  117
C. Patent Koruması  118
IV. HAKSIZ REKABET HÜKÜMLERİNCE KORUMA  122
V. ULUSLARARASI HUKUKTAKİ DURUM  125
A. Amerika Birleşik Devletleri  125
1. Önemli Bir Vaka: Yonatan Cohen Davası  127
B. Belçika  128
C. Brezilya  129
D. Çin  130
E. Fransa  132
F. Hindistan  133
G. İtalya  134
H. Milletlerarası Hukuk  135
VI. TÜRK HUKUKU İÇİN ÖNERİMİZ  136
4. BÖLÜM
E–SPOR
I.GENEL OLARAK  141
II. E–SPOR BİR SPOR DALI OLARAK DEĞERLENDİRİLEBİLİR Mİ?  141
A. Oyuncuların (Gamer) Tabi Olacağı Hukuk Rejimi  143
III. E–SPOR TURNUVALARINDA VE SÖZLEŞMELERİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR  143
A. E–Sporda Doping  145
B. E–Spor Sözleşmeleri  147
IV. E–SPOR UYUŞMAZLIKLARININ ÇÖZÜMÜ  149
Sonuç  153
Kaynakça  161
Kavram Dizini  173
Özgeçmiş  175
 







 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  7
Teşekkür  9
Kısaltmalar  15
Giriş  17
1. BÖLÜM
BİLGİSAYAR OYUNU KAVRAMI, TANIMI, UNSURLARI,
TARİHÇESİ, ÖNEMİ VE TÜRLERİ
I. KAVRAM VE TANIM  19
A. Kavram  19
B. Tanım  22
II. BİLGİSAYAR OYUNLARININ UNSURLARI  24
A. Zorunlu Unsurlar  27
1. Yazılım Unsuru / Programlama/ Kod  27
a. Oyun Motoru  28
b. Yapay Zekâ  28
2. Oyun Tasarımı  29
3. Etkileşim Unsuru  31
B. Sair Unsurlar  32
1. Senaryo/Hikâye  32
2. Puanlama/Kazanma Sistemi  33
3. Ses/Müzik  33
4. Görsellik  34
III. BİLGİSAYAR OYUNLARININ TARİHÇESİ  35
IV. BİLGİSAYAR OYUNLARININ ÖNEMİ  38
V. BİLGİSAYAR OYUNU TÜRLERİ  40
A. Oynanış Özelliklerine Göre Bilgisayar Oyunları  40
1. Birinci Şahıs Nişancı (FPS–First Person Shooter) Oyunları  40
2. Gerçek Zamanlı Strateji (RTS– Real Time Strategy) Oyunları  40
3. MOBA (Çevrimiçi Çok Oyunculu Savaş Arenası)  41
4. Spor Oyunları  41
5. Battle Royale (Meydan Muharebesi)  42
6. MMORPG (Devasa Çok Oyunculu Çevrimiçi Rol Yapma Oyunları)  42
7. Dövüş Oyunları  43
8. Yarış Oyunları  43
9. Blokzincir (Blockchain) Oyunları  43
B. Satış Yöntemlerine Göre Bilgisayar Oyunları  44
1. Ücretli Oyunlar  45
2. Ücretsiz Oyunlar  45
3. Free to Play Oyunlar  45
C. Bağımsız Oyunlar (Indie Games)  46
2. BÖLÜM
BİLGİSAYAR OYUNLARININ HUKUKİ NİTELİĞİ SORUNU
I. GENEL OLARAK  49
II. BİLGİSAYAR OYUNLARININ BİLGİSAYAR PROGRAMI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ  49
III. BİLGİSAYAR OYUNLARININ SİNEMA ESERİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ  50
IV. BİLGİSAYAR OYUNLARININ İŞLEME ESER OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ  52
V. BİLGİSAYAR OYUNLARININ VERİ TABANI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ  55
VI. BİLGİSAYAR OYUNLARININ MULTİMEDYA (ÇOKLU ORTAM) OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ  57
3. BÖLÜM
BİLGİSAYAR OYUNLARININ
FİKRÎ MÜLKİYET HUKUKUNDA KORUNMASI
I. GENEL OLARAK  59
II. FSEK KAPSAMINDA KORUMA  59
A. Bilgisayar Oyunlarının Bilgisayar Programı Hükümlerince Korunması  65
B. Bilgisayar Oyunlarının Sinema Eseri Hükümlerince Korunması  72
1. Etkileşim Unsuru ve Bilgisayar Oyunlarındaki Önemi  74
2. Hareketli Görüntü Dizisi Bakımından Değerlendirme  79
C. Bilgisayar Oyunlarının Multimedya (Çoklu Ortam) Eser Olarak Korunması  81
D. Bilgisayar Oyunlarının Görsel/İşitsel Eser Olarak Korunması  84
E. Bilgisayar Oyunlarının Her Bir Unsurunun Ayrı Ayrı Korunması  87
1. İlim ve Edebiyat Eser Türüne Giren Unsurların Korunması  87
2. Musiki Eseri Türüne Giren Unsurların Korunması  90
3. Güzel Sanat Eseri Türüne Giren Unsurların Korunması  91
4. Sinema Eseri Türüne Giren Unsurların Korunması  94
5. Ayrı Ayrı Korumanın Sonuçları  94
F. Bilgisayar Oyunlarının Sözleşmelerle Korunması  95
1. Oyunlardaki Fikrî Mülkiyet Anlaşmaları  96
a. İçerik Edinme ve Tutma Anlaşmaları  96
b. Oyun Platformu Anlaşmaları  96
c. Üçüncü Taraf Anlaşmaları  96
d. Yayıncı Bağlantılı Fikrî Hak Anlaşmaları  97
e. Oyun Sonrası Lisans Anlaşmaları  97
f. Son Kullanıcı Lisans Sözleşmeleri  97
G. Oyun İçi Varlıkların Korunması/ Oyuncuların Hak Sahipliği Sorunu  99
1. Oyuncuların (Kullanıcıların) İcracı Sanatçı Sayılması  103
2. Çalışan Buluşlarına Nispetle Çözüm  105
3. Oyuncuların Katkısının İşleme Eser Sayılması  107
4. Bilgifilm Kavramı  110
H. Korumadan Yararlanamayacak Ögeler  111
1. Scènes à Faire Doktrini  111
2. Merger (Birleşme) Doktrini  113
3. Oynanış/Oyun Mekaniği (Gameplay)  113
4. Adil Kullanım (Fair Use)  114
III. SMK KAPSAMINDA KORUMA  115
A. Marka Koruması  116
B. Tasarım Koruması  117
C. Patent Koruması  118
IV. HAKSIZ REKABET HÜKÜMLERİNCE KORUMA  122
V. ULUSLARARASI HUKUKTAKİ DURUM  125
A. Amerika Birleşik Devletleri  125
1. Önemli Bir Vaka: Yonatan Cohen Davası  127
B. Belçika  128
C. Brezilya  129
D. Çin  130
E. Fransa  132
F. Hindistan  133
G. İtalya  134
H. Milletlerarası Hukuk  135
VI. TÜRK HUKUKU İÇİN ÖNERİMİZ  136
4. BÖLÜM
E–SPOR
I.GENEL OLARAK  141
II. E–SPOR BİR SPOR DALI OLARAK DEĞERLENDİRİLEBİLİR Mİ?  141
A. Oyuncuların (Gamer) Tabi Olacağı Hukuk Rejimi  143
III. E–SPOR TURNUVALARINDA VE SÖZLEŞMELERİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR  143
A. E–Sporda Doping  145
B. E–Spor Sözleşmeleri  147
IV. E–SPOR UYUŞMAZLIKLARININ ÇÖZÜMÜ  149
Sonuç  153
Kaynakça  161
Kavram Dizini  173
Özgeçmiş  175
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024