Gösteri, gösteriş ve teşhirciliğin egemen olduğu; sürüleştiren modanın bireysel tercih sanıldığı; çıkar ilişkilerinin özü tanımladığı; şiddeti ve vahşeti yaşatanların şiddeti ve vahşeti kınadığı; kötünün, yanlışın ve sahtenin iyiyi, doğruyu ve gerçeği tanımladığı; insanları yoksun ve yoksul bırakanların insan hakları şampiyonluğu yaptığı bir çağda yaşıyoruz. Bu çağa uygun olarak, iletişim konusu imaj yapma, vücut dili, etkili iletişim, iletişimsizlik, iletişim çökmesi ve empati gibi moda kavramlara indirgendi. Egemen çıkarları başarılı bir şekilde gerçekleştiren bu işlevsel ve güçlü şarlatanlık, bireysel çıkar, beyin yönetimi ve gündem belirleme yoluyla okullarda bile baskın oldu. Bu baskın sahteyi de irdeleyen bu kitap, insanın biyolojik ve sosyal varlığını üretmesinin zorunlu koşulu olan iletişimin ne olduğunu, Örgütlenmesini, amacını ve sonuçlarını açıklamaktadır. Kitapta, okuyucu çok iyi bildiği sandığı yaşananı ve tanımadığı kendini bulacaktır okurken; şaşıracaktır.
Konu Başlıkları
| İletişimin Tanımı |
| İletişimi Açıklayan Temel Varsayımlar |
| İletişime Neden |
| İletişimin Bağlamı |
| İletişimin Ürettiği |
| Kişiler Arası İletişim |
| Gruplar ve Grup İletişimi |
| Örgüt ve Örgüt İletişimi |
| Ulusal İçi İletişim |
| Reklamcılık |
| Halkla İlişkiler |
| Bilgisayar ve İnternet |