İşletme Bilimi, toplumsal yaşamın vazgeçilmez kurumlarından olan işletmelerin kuruluşu, finansmanı, üretim, girdi ve araçlarının sağlanması, bunların üretim yapmak üzere rasyonel ve sistemli bir biçimde birleştirilmesi, üretilen mal ve hizmetlerin pazarlanması, parasal olayların izlenmesi ve nihayet işletmelerin örgütlenip yönetilmesi konularını ele alıp inceleyen bir bilim dalıdır.
İşletme Biliminin inceleme ve araştırmalarının ağırlık merkezini işletmeler oluşturur. Bir disiplin olarak İşletme Bilimi, işletmenin mevcut durumunu ortaya koymak kadar onu daha mükemmel yönde değiştirmeyi de amaçlayan bir yöntem sergiler. Bu yönden, İşletme Biliminin hem pozitif (mevcut durumu ortaya koyan) hem de normatif (işletmenin daha verimli ve etkili bir işleyiş göstermesi için, mevcut durumun nasıl ve hangi yönde değiştirilmesi gerektiğini öngören) bir disiplin olduğu söylenebilir. Burada sözü edilen normatiflik (kuralcılık), ahlaki (etik) bir durum olmaktan çok, daha iyiyi ve mükemmelliği arayan bireysel ve toplumsal refahı yükseltmeyi hedefleyen faydacı (pragmatist) ve teknik bir normatifliği ifade eder.
Bu anlayışla hazırlanan kitap iki kısım hâlinde düzenlenmiştir. Kitabın birinci kısmında sırasıyla; işletmenin varlık nedeni, tarihsel gelişimi, amaçları, çevresi ve türleri, büyüme olgusu, işletmeler arası birleşmeler, işletmenin kuruluşu, maliyetleri, gelirleri ve işletme performansı konuları inceleme konusu yapılmıştır. Kitabımızın ikinci kısmında ise işletmelerin varlık nedenini oluşturan "insan ihtiyaçlarını karşılayacak mal ve hizmetleri üretirken" işletmelerin yerine getirmeleri gereken yönetim, tedarik, üretim, pazarlama, finansman, muhasebe, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma -geliştirme işlevleri çağdaş bir anlayışla ele alınıp açıklanmıştır.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
| İşletmenin Genel Esasları |
| İşletmenin Amaçları |
| İşletmenin Kuruluşu |
| İşletmenin Maliyetleri |
| İşletmenin Gelirleri |
| İşletmenin Performansı |
| İşletme Fonksiyonları |
| Yönetim Fonksiyonu |
| Tedarik Fonksiyonu |
| Üretim Fonksiyonu |
| Pazarlama Fonksiyonu |
| Finansman Fonksiyonu |
| Muhasebe Fonksiyonu |
| İnsan Kaynakları Yönetimi Fonksiyonu |
| Halkla İlişkiler Fonksiyonu |
| Araştırma – Geliştirme Fonksiyonu |