İşletmelerin iyi bir yönetim ve yönetiminde başarılı olmak için eğitimli ve nitelikli personeli istihdam etme ihtiyacını doğurmuştur. Turizm sektöründe başarı ve verimlilik her konuda ve her düzeyde iyi eğitim almış, kalifiyeli insan gücü ile mümkündür. Ön büro otel işletmelerinin beyni olarak tanımlanır. Beynin iyi işlemesi de personelin bilgisine, tecrübesine ve yeteneğine bağlıdır. Tecrübe ve yetenek her ne kadar pratik uygulamalarla kazanılırsa da teorik bilgilerin yaşama geçirilmesi başarıyı erken getirir. Bu düşünceyle hazırlanan kitap turizm eğitimi alan öğrencilere yararlı bir kaynaktır
Kitapta, tüm teknolojik ve sosyal gelişmeler dikkate alınmıştır. Ön büro işlemleri sistemleri detaylı olarak açıklanmıştır. Ayrıca teknolojik gelişmelere uygun olarak bilişim teknolojilerinin işletmelerde kullanımı, getiri yönetimi, bütçeleme, oda fiyatlarını belirleme yöntemleri ve konuk ilişkileri ele alınmıştır. Yönetim çalışmalarında gerekli olan raporlar ve istatistiksel veriler örnekler ile açıklanmıştır.