Gelişen ve giderek yaygınlaşan sosyal medya; sadece bireyler için değil aynı zamanda kurumlar ve markalar için de yükselen bir yıldız haline gelmiştir. Özellikle 2005’in başından itibaren sosyal medya; kurumsallaşmış şirketler ve markalar için vazgeçilmez bir iletişim aracı haline gelmiş ve artık son dönemlerde sosyal medyada varlık göstermek artık bir zorunluluk halini almıştır.
Ülkemizde 26 milyon civarında kullanıcısı olan ve kullanıcı sayısı hergeçen gün artan sosyal medya; Facebook, Twitter, Flickr, Blogger gibi binlerce ücretsiz internet sitesi ve ortamı sunmakta; bu ortamın kullanıcıları da içerikleri kendileri oluşturmakta ve alternatif bir medya oluşturmaktadırlar.
İnternet kullanıcılarının beğendikleri siteleri ya da sayfaları başkalarıyla paylaşmasına olanak sağlayan sosyal imleme siteleri sayesinde internette yer alan milyonlarca içerik paylaşımakta ve internet kullanıcıları paylaşılan içerikleri oylayarak ya da yorumlayarak takip etmektedirler.
Bu düşüncelerden yola çıkarak; iletişim disiplinlerinin çeşitli alanlarında akademik çalışmalar yapan akademisyenlerle kendi uzmanlık alanları doğrultusunda sosyal medyaya ilişkin değerlendirmelerini, yaklaşımlarını içeren bir çalışma hazırlanmıştır. Bu kitabın içerisinde halen akademik dünyanın içerisinde, çeşitli üniversitelerin iletişim fakültelerinin farklı anabilim dallarında akademik hayatına devam eden 17 akademisyenin makaleleri bulunmaktadır.
Konu Başlıkları
| Sosyal Medya – İletişim |
| Sosyal Medya – Pazarlama İletişimi |
| Sosyal Medya – Ağ Toplumu |
| Sosyal Medya – Teknoloji |