Kitap, ülkemizin bir daha ekonomik krizleri yaşamadan sürekli ve istikrarlı olarak kalkınmasını sağlamada stratejik bir unsur olan ihracat konusundaki bilgi eksikliğini gidermeyi ve bu süreçte firmaların reaktif bir ihracat anlayışından proaktif bir ihracat anlayışına geçerek ihracatta pazarlama faaliyetlerinden yararlanmalarında bir rehber oluşturmayı amaçlamaktadır.
Konu Başlıkları
İhracat İşlemi
İhracatın Tanımı ve Kapsamı
İhracatın Faydaları
İhracata Başlama Koşulları
İhracatta İşlem Akışı
İhracatta Kullanılan Başlıca Dokümanlar
İhracat Pazarlaması
İhracat Pazarlamasının Kapsamı, Gelişimi ve İlkeleri
İhracatta Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
İhracatta Pazarlama Planlaması
Türk İhracat Şirketlerinin İhracatta Pazarlama Stratejilerine Yönelik Örnek Olaylar