Bu kitap daha çok uygulamaları dikkate alarak ön büro konusunda eğitim gören her düzeydeki öğrencilerin, konaklama işletmelerinde çalışan personelin, konaklama ağırlama işletmeleri yöneticilerinin bilgi gereksinimlerini bir ölçüde karşılamak amacıyla hazırlanmıştır.
Genellikle ön büro, sadece müşterilerin rezervasyonları, karşılanmaları, konaklama süreçleri ve ayrılışları ile ilgilenen teknik bir departman olarak algılanır. Oysa bu görüş yeterli değildir. Ön büro, ifade edilen teknik çalışmaların yanı sıra büyük ölçüde insan psikolojisiyle ilgili koşullarla ilgilenmektir. Dolayısıyla, ön bürodaki işlerin bir çoğu psikoloji bilgisi gerektirir. Bu kitapta bu konu da ele alınmaya çalışılmıştır.
Konu Başlıkları
Turizmin Dünü Bugünü ve Geleceği
Turizm Endüstrisi
Konaklama Endüstrisi
Konaklama İşletmelerinde Ön büro
Ön Büro Sistemleri
Ön Büroda Kullanılan Belgeler
Ön Büroda Çalışma Saatleri
Rezervasyon
Karşılama – Kabul
Müşteri Konaklama İşletmesinde Kaldığı Süreç İçinde Ön Büro Müşteri İlişkisi