Günümüz işletme yönetimlerinde sık sık kırılmalar yaşanmaktadır. Yeni bilgi temelli ekonomi, işletme ekonomisini değiştirdiği için değer yaratanlar ve değer yaratma somut kavramlardan soyuta doğru hızla değişim göstermektedir. Bu değişime bağlı olarak, bazı yeni değer yaratma faaliyetleri, iş ortakları ve müşterilerle kurulan ilişkiler, sistematik ürün ve yenilikler, fiziksel olmayan yetenekler bir ürün olabilmektedir. Değişen ihtiyaçların tespit edilmesi ve uygulanmasına hızla uyum sağlayan organizasyon yeteneği ya da organizasyon süreçleri de kritik bir başarı faktörü olmuştur.
Bu gereklilikleri düşünen otel yöneticileri geleneksel yönetim fonksiyonları yanında, aynı zamanda bütün düzeylerde sürdürülebilir karlılığı ve yenilik yaratmayı mümkün kılan kimi teknikleri uygulamaya geçirme çabası içindedirler. Sonuçta değişen şartlara ayak uydurabilmek, sürekli artan rekabet karşısında var olabilmek otel yöneticilerini yeni yönetim arayışlarına yöneltmiştir.