6545 sayılı Kanun ile idari yargılama hukukunda temyiz "ilk kez" üçüncü derece bir yargılama aşaması olarak da düzenlenmiştir. 6545 sayılı Kanun'a göre, temyiz edilebilecek Bölge İdare Mahkemesi kararları, davaların parasal sınırları ve konularına göre belirlenmiştir.
Anayasa Mahkemesinin, İdari Yargılama Usulü Kanunu'nda temyize başvuru için parasal sınırı belirleyen hükmü iptal etmesi sebebiyle hukuki boşluklar ve uygulamada tereddütler ortaya çıkmıştır. Ayrıca temyize tabi olabilecek kararlar hakkında Bölge idare Mahkemesi ve Danıştay kararlarında istikrar bulunmamaktadır. Söz konusu sorunlar kapsamında çalışmada, temyize konu olabilecek kararların öngörülebildiği, bu konuda farklı yöndeki Danıştay kararları arasında istikrarın sağlandığı ve kanun yoluna başvurma hakkının güvence altına alındığı bir temyiz sistemine geçilmesi gerektiği iddia edilmektedir.
Çalışmada böyle bir temyiz sistemi için öneriler sunulmakta, ayrıca 8. Yargı Paketi kanunlaşmadan önce kamuoyuyla paylaşılan ancak bu pakete dahil edilmeyen Tasarı'nın idari yargıda kanun yolları ile ilgili hükümleri değerlendirilmektedir. Bu fikirler çerçevesinde çalışma iki ana bölümden oluşmaktadır.
Konu Başlıkları
| Bir Kanun Yolu Olarak Temyiz ve Temyizin Tarihsel Gelişimi |
| Temyiz Başvurusuna Konu Olabilecek Kararlar |