Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Doğrudan Pazarlama
Mart 2010 / 5. Baskı / 298 Syf.
Fiyatı: 285.00 TL
İndirimli: 30.00 TL (%89)
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle

Diğer Baskılar
 Baskı Tarih Fiyatı İndirimli
 4. Ocak 2008 11.50 TL -      Sepete Ekle
 3. Haziran 2006 9.90 TL -      Sepete Ekle
 1. Nisan 2002 10.00 TL -      Sepete Ekle
   

Günümüzde küreselleşme eğilimi ve zaman faktörünün artan önemi, yönetim biliminde önemli bir konu olan pazarlamanın değişik uygulamalarını da beraberinde getirmektedir. Bu bağlamda doğrudan pazarlama gerek sahip olduğu farklı faaliyet alanları, gerek tüketicilere ve pazarlamacılara sağladığı kolaylıklar gerekse çağdaş teknikleri bünyesinde barındırması nedeniyle önemi her geçen gün artan bir uygulamadır. Kitapta doğrudan pazarlamanın özellikleri, uygulama şekilleri, yararlanılabilecek araçlar, stratejiler ve uygulama ilkeleri detaylı olarak incelenerek okuyucuya açık ve anlaşılır bilgiler sunulmasına çalışılmıştır. Son kısımda Türkiye'ye ilişkin uygulama örnekleri de yer almaktadır.

Not: Özel indirime giren kitapların kapaklarında, normal kullanımını engellemeyecek şekilde, yıpranma veya küçük hasarlar bulunabilir.

Konu Başlıkları
Genel Olarak Doğrudan Pazarlama
Başarılı Bir Doğrudan Pazarlamacının Özellikleri
Doğrudan Pazarlamanın Üstün Yönleri
Endüstriyel Pazarlarda Doğrudan Pazarlama Uygulamaları
Doğrudan Pazarlamada Stratejik Pazarlama Planlaması ve Kullanılması Uygun Olan Stratejiler
Doğrudan Pazarlamanın Uygulanmasında Kullanılan Araçlar
Doğrudan Pazarlanmanın Uygulanması
Barkod: 9789750212222
Yayın Tarihi: Mart 2010
Baskı Sayısı:  5
Ebat: 13x19
Sayfa Sayısı: 298
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  5
1. Bölüm
GENEL OLARAK DOĞRUDAN PAZARLAMA
Kısım I: DOĞRUDAN PAZARLAMANIN İÇERİĞİ,KAPSAMI VE ÖZELLİKLERİ  13
A. Doğrudan Pazarlamanın Tanımı ve Kapsamı  18
B. Doğrudan Pazarlama ile Eşanlamda Kullanılan, Anlamı Karıştırılan İfadeler  21
C. Doğrudan Pazarlamanın Özellikleri  25
D. İşletmeler Tarafından Doğrudan Pazarlamanın Tercih Edilme Sebepleri  28
E. Başarılı Bir Doğrudan Pazarlamacının Özellikleri  32
Kısım II: DOĞRUDAN PAZARLAMA, MODERN PAZARLAMA VE BİREBİR PAZARLAMA  33
A. Modern Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama Arasındaki İlişki ve Doğrudan Pazarlamanın Organizasyon Şemasındaki Yeri  33
B. Doğrudan Pazarlama ile Modern Pazarlama Arasındaki Farklar  38
C. Doğrudan Pazarlamanın Üstün Yönleri  39
D. Birebir Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama İlişkisi  42
1. Doğrudan Pazarlamada İlişki Pazarlaması  43
2. Entegre 1’e 1 Yaklaşımların ve Veri Tabanına Dayalı Pazarlamanın Kullanılması  47
E. Niş (Gedik) Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama  50
F. Marka ve Doğrudan Pazarlama  53
1. Marka Değeri  54
2. Doğrudan Pazarlamanın Marka Değerine ve Marka Sadakati Etkileri  56
G. Özet ve Sonuç  58
2. Bölüm
ENDÜSTRİYEL PAZARLARDA
(İŞLETMELERARASI PAZARLARDA)
DOĞRUDAN PAZARLAMA UYGULAMALARI
A. Genel Olarak Endüstriyel Pazarlama  61
B. Endüstriyel Pazarlama ile Tüketici Pazarlaması Arasındaki Genel Farklılıklar  62
C. Endüstri Pazarı ile Tüketici Pazarında Doğrudan Pazarlama Uygulamaları Arasındaki Farklılıklar  63
D. Endüstriyel Doğrudan Pazarlamada Farklı Kategoriler  66
E. Endüstriyel Reklam ve Üst Yönetim Desteği  66
F. Endüstriyel Alıcıların Pazarlık ve Anlaşma Şekilleri  67
H. Özet ve Sonuç  69
3. Bölüm
DOĞRUDAN PAZARLAMADA
STRATEJİK PAZARLAMA PLANLAMASI VE
KULLANILMASI UYGUN OLAN STRATEJİLER
Kısım I: DOĞRUDAN PAZARLAMADA STRATEJİK PLANLAMANIN YERİ, ÖZELLİKLERİ VE AŞAMALARI  71
A. Doğrudan Pazarlamada Stratejik Planlamanın Yeri ve Özellikleri  71
B. Doğrudan Pazarlamada Stratejik Planlamanın Aşamaları  81
C. Stratejik Planlamanın Faydaları ve Üstün Yönleri  84
Kısım II: DOĞRUDAN PAZARLAMA PLANLAMASINDA KULLANILABİLECEK STRATEJİLER  84
A. Ürün ile İlgili Uygulanabilecek Stratejiler  85
B. Özendirici Önerilerden Oluşan Stratejiler  89
1. Fiyatların Kullanılması ile Yapılan Öneriler  90
2. Kredi Kullanımı ile İlgili Öneriler  101
3. Garantiler ile İlgili Öneriler  103
4. İki Aşamalı Öneriler  105
5. Önerilerle İlgili Diğer Yöntemler  105
C. Kitle İletişim Araçları ile Uygulanabilecek Stratejiler  107
D. Diğer Tutundurma Stratejileri  108
E. Özet ve Sonuç  109
4. Bölüm
DOĞRUDAN PAZARLAMANIN UYGULANMASINDA KULLANILAN ARAÇLAR
Kısım I: DOĞRUDAN PAZARLAMADA KULLANILAN ARAÇLARIN MAHİYETİ, ÇEŞİTLERİ VE ÖZELLİKLERİ  111
A. Telefon  112
1. Telefon ile Pazarlamanın Olumlu ve Olumsuz Yönleri  115
2. Telefon ile Pazarlamada Planlama İlkeleri  117
3. Telefonla Satış Süreci  118
4. Telefon ile Pazarlamanın Doğrudan Pazarlama Organizasyonundaki Yeri  121
5. Telefonla Pazarlamada Kullanılan Yöntemler ve İtirazlarla Başa Çıkmada Uygulanan Teknikler  122
a. Genel Müşteri İtirazlarına Cevap Verme Yöntemleri  124
b. Fiziksel Engellerin Kalkması İçin Yöntemler  125
c. Sözlü Engelleri Ortadan Kaldırmak İçin Yöntemler  126
d. Satıcının Sinirsel Durumu ile İlgili Engelleri Ortadan Kaldırmak İçin Yöntemler  127
B. Yazılı Basın: Gazeteler ve Dergiler  129
1. Gazeteler  129
a. Gazetelerin Olumlu ve Olumsuz Yönleri  131
2. Dergiler  132
a. Dergilerin Kuvvetli ve Zayıf Yönleri  133
C. Bilgisayarlar ve Elektronik Reklamcılık  135
1. Bilgisayarlar ve Elektronik Ortamda Yapılan Reklamcılığın Özellikleri  135
2. Bilgisayarlar ve Elektronik Ortamda Yapılan Reklamcılığın Olumlu ve Olumsuz Yönleri  137
D. Radyo ve Televizyon Yayınları  138
1. Radyo ve Televizyonun Özellikleri  139
a. Televizyonun Özellikleri  141
b. Televizyonun Olumlu ve Olumsuz Yönleri  143
c. Radyonun Özellikleri  144
d. Radyonun Olumlu ve Olumsuz Yönleri  145
E. Doğrudan Postalama  146
1. Doğrudan Postalamanın Özellikleri  146
2. Doğrudan Postalamanın Olumlu ve Olumsuz Yönleri  148
3. Doğrudan Postalama Pazarlama Şeması  149
4. Doğrudan Postalama Uygulamalarında Başarılı Olmak İçin Dikkat Edilmesi Gereken Faktörler  150
F. Elektronik Posta (E-Posta)  153
1. Elektronik Postanın Olumlu Yönleri ve Olumlu Yönleri Arttırmak İçin Kullanımında Dikkat Gösterilmesi Gereken Faktörler  155
2. Elektronik Posta Kullanımında Başarısızlık Nedenleri  159
3. E-Postanın En Önemli Dezavantajı - SPAM  162
G. Kişisel Satış  164
1. Kişisel Satışın İçeriği  165
2. Kişisel Satışın Olumlu ve Olumsuz Yönleri  166
3. Kişisel Satışın Başarısını Etkileyen Faktörler  168
H. Kataloglar  168
1. Katalogların Olumlu Yönleri ve Müşterilere Sağladığı Kolaylıklar  169
2. Katalogların Hazırlanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar  171
3. Katalogların Etkililiğini Arttıran Yöntemler  171
4. Kompact Disklerin Katalog Olarak Kullanılması  172
I. E-ticaret ve İnternet  173
1. İnternetin Özellikleri  182
2. İnternet ve Doğrudan Pazarlama  187
3. İnternet ile Doğrudan Pazarlamanın Olumlu ve Olumsuz Yönleri  201
4. İnternet ile Doğrudan Pazarlama Stratejileri ve Başarılı Olmak İçin Yapılması Gerekenler  206
a. Başarı İçin Temel İlkeler  207
5. İnternet ile Pazarlamada Kullanılan Yeni Yöntemler  209
a. Second Life (İkinci Hayat)  209
b. Google Adworks  213
c. Bloglarla Pazarlama  216
d. YouTube ile Pazarlama  217
İ. Doğrudan Pazarlama Araçlarından Biri Olan Zemin Reklamları ve Trigger  219
Kısım II: DOĞRUDAN PAZARLAMADA KULLANILACAK ARAÇLARIN SEÇİMİ  220
A. Araçların Seçimi ve Karar Verme  221
1. Araç Seçim Planı  222
B. Araç Seçimini Etkileyen Faktörler  225
1. Genel Olarak Pazarlamacıların Araç Seçimini Etkileyen Faktörler  225
2. Doğrudan Pazarlamacıların Araç Seçimini Etkileyen Değişik Faktörler  227
C. Özet ve Sonuç  229
5. Bölüm
DOĞRUDAN PAZARLAMANIN UYGULANMASI
Kısım I: UYGULAMA İLE İLGİLİ İLKELER  231
A. Doğrudan Pazarlama Faaliyetlerine Başlamak İçin Sebepler  231
B. Doğrudan Pazarlama Faaliyetlerine Başlamadan Önce Yapılması Gerekli Araştırmalar  232
C. Doğrudan Pazarlama Uygulamalarına Başlarken Oluşabilecek Problemler  233
D. Doğrudan Pazarlama Programında Uzun-Vadeli Kar Sağlamanın Şartları ve Kar Sağlamak İçin Doğrudan Pazarlamanın Uygulanma Koşulları  235
Kısım II: TÜRKİYE’DE DOĞRUDAN PAZARLAMA UYGULAMALARI  239
A. Türkiye’de Yer Alan Doğrudan Pazarlama Faaliyetlerine Genel Bakış  239
B. Türkiye’de Doğrudan Pazarlama ile İlgili Bazı Kuruluşlar  246
1. Doğrudan Pazarlama ile İlgili Dernekler  246
a. Doğrudan Satış Derneği  246
2. Doğrudan Pazarlama Ajansları  247
a. Inter Direct Marketing  247
b. AVC Direct ve International Direct Marketing Network (IDMN)  248
C. Özet ve Sonuç  249
ÖRNEK OLAYLAR  250
1. ABC Şirketi: İnternet ve Doğrudan Pazarlama Uygulaması  250
2. Restoran İşletmelerinde Veritabanlı Pazarlama ve XYZ Sistemleri  254
3. “Herzaman Spor” Şirketi  257
4. Turizm Sektörü ve “Hepsiaynısafada” Web Sitesi  260
5. K.J. ve Saç Kaybını Engelleyen Ürün  266
Yararlanılan Kaynaklar  271
Kavramlar Dizini  299
 


Ahmet Arslan
Eylül 2024
595.00 TL
Sepete Ekle
Füsun Çınar Altıntaş ...
Eylül 2024
130.00 TL
Sepete Ekle
Ayşe Gökçen Kapusuz ...
Ağustos 2024
230.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  5
1. Bölüm
GENEL OLARAK DOĞRUDAN PAZARLAMA
Kısım I: DOĞRUDAN PAZARLAMANIN İÇERİĞİ,KAPSAMI VE ÖZELLİKLERİ  13
A. Doğrudan Pazarlamanın Tanımı ve Kapsamı  18
B. Doğrudan Pazarlama ile Eşanlamda Kullanılan, Anlamı Karıştırılan İfadeler  21
C. Doğrudan Pazarlamanın Özellikleri  25
D. İşletmeler Tarafından Doğrudan Pazarlamanın Tercih Edilme Sebepleri  28
E. Başarılı Bir Doğrudan Pazarlamacının Özellikleri  32
Kısım II: DOĞRUDAN PAZARLAMA, MODERN PAZARLAMA VE BİREBİR PAZARLAMA  33
A. Modern Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama Arasındaki İlişki ve Doğrudan Pazarlamanın Organizasyon Şemasındaki Yeri  33
B. Doğrudan Pazarlama ile Modern Pazarlama Arasındaki Farklar  38
C. Doğrudan Pazarlamanın Üstün Yönleri  39
D. Birebir Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama İlişkisi  42
1. Doğrudan Pazarlamada İlişki Pazarlaması  43
2. Entegre 1’e 1 Yaklaşımların ve Veri Tabanına Dayalı Pazarlamanın Kullanılması  47
E. Niş (Gedik) Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama  50
F. Marka ve Doğrudan Pazarlama  53
1. Marka Değeri  54
2. Doğrudan Pazarlamanın Marka Değerine ve Marka Sadakati Etkileri  56
G. Özet ve Sonuç  58
2. Bölüm
ENDÜSTRİYEL PAZARLARDA
(İŞLETMELERARASI PAZARLARDA)
DOĞRUDAN PAZARLAMA UYGULAMALARI
A. Genel Olarak Endüstriyel Pazarlama  61
B. Endüstriyel Pazarlama ile Tüketici Pazarlaması Arasındaki Genel Farklılıklar  62
C. Endüstri Pazarı ile Tüketici Pazarında Doğrudan Pazarlama Uygulamaları Arasındaki Farklılıklar  63
D. Endüstriyel Doğrudan Pazarlamada Farklı Kategoriler  66
E. Endüstriyel Reklam ve Üst Yönetim Desteği  66
F. Endüstriyel Alıcıların Pazarlık ve Anlaşma Şekilleri  67
H. Özet ve Sonuç  69
3. Bölüm
DOĞRUDAN PAZARLAMADA
STRATEJİK PAZARLAMA PLANLAMASI VE
KULLANILMASI UYGUN OLAN STRATEJİLER
Kısım I: DOĞRUDAN PAZARLAMADA STRATEJİK PLANLAMANIN YERİ, ÖZELLİKLERİ VE AŞAMALARI  71
A. Doğrudan Pazarlamada Stratejik Planlamanın Yeri ve Özellikleri  71
B. Doğrudan Pazarlamada Stratejik Planlamanın Aşamaları  81
C. Stratejik Planlamanın Faydaları ve Üstün Yönleri  84
Kısım II: DOĞRUDAN PAZARLAMA PLANLAMASINDA KULLANILABİLECEK STRATEJİLER  84
A. Ürün ile İlgili Uygulanabilecek Stratejiler  85
B. Özendirici Önerilerden Oluşan Stratejiler  89
1. Fiyatların Kullanılması ile Yapılan Öneriler  90
2. Kredi Kullanımı ile İlgili Öneriler  101
3. Garantiler ile İlgili Öneriler  103
4. İki Aşamalı Öneriler  105
5. Önerilerle İlgili Diğer Yöntemler  105
C. Kitle İletişim Araçları ile Uygulanabilecek Stratejiler  107
D. Diğer Tutundurma Stratejileri  108
E. Özet ve Sonuç  109
4. Bölüm
DOĞRUDAN PAZARLAMANIN UYGULANMASINDA KULLANILAN ARAÇLAR
Kısım I: DOĞRUDAN PAZARLAMADA KULLANILAN ARAÇLARIN MAHİYETİ, ÇEŞİTLERİ VE ÖZELLİKLERİ  111
A. Telefon  112
1. Telefon ile Pazarlamanın Olumlu ve Olumsuz Yönleri  115
2. Telefon ile Pazarlamada Planlama İlkeleri  117
3. Telefonla Satış Süreci  118
4. Telefon ile Pazarlamanın Doğrudan Pazarlama Organizasyonundaki Yeri  121
5. Telefonla Pazarlamada Kullanılan Yöntemler ve İtirazlarla Başa Çıkmada Uygulanan Teknikler  122
a. Genel Müşteri İtirazlarına Cevap Verme Yöntemleri  124
b. Fiziksel Engellerin Kalkması İçin Yöntemler  125
c. Sözlü Engelleri Ortadan Kaldırmak İçin Yöntemler  126
d. Satıcının Sinirsel Durumu ile İlgili Engelleri Ortadan Kaldırmak İçin Yöntemler  127
B. Yazılı Basın: Gazeteler ve Dergiler  129
1. Gazeteler  129
a. Gazetelerin Olumlu ve Olumsuz Yönleri  131
2. Dergiler  132
a. Dergilerin Kuvvetli ve Zayıf Yönleri  133
C. Bilgisayarlar ve Elektronik Reklamcılık  135
1. Bilgisayarlar ve Elektronik Ortamda Yapılan Reklamcılığın Özellikleri  135
2. Bilgisayarlar ve Elektronik Ortamda Yapılan Reklamcılığın Olumlu ve Olumsuz Yönleri  137
D. Radyo ve Televizyon Yayınları  138
1. Radyo ve Televizyonun Özellikleri  139
a. Televizyonun Özellikleri  141
b. Televizyonun Olumlu ve Olumsuz Yönleri  143
c. Radyonun Özellikleri  144
d. Radyonun Olumlu ve Olumsuz Yönleri  145
E. Doğrudan Postalama  146
1. Doğrudan Postalamanın Özellikleri  146
2. Doğrudan Postalamanın Olumlu ve Olumsuz Yönleri  148
3. Doğrudan Postalama Pazarlama Şeması  149
4. Doğrudan Postalama Uygulamalarında Başarılı Olmak İçin Dikkat Edilmesi Gereken Faktörler  150
F. Elektronik Posta (E-Posta)  153
1. Elektronik Postanın Olumlu Yönleri ve Olumlu Yönleri Arttırmak İçin Kullanımında Dikkat Gösterilmesi Gereken Faktörler  155
2. Elektronik Posta Kullanımında Başarısızlık Nedenleri  159
3. E-Postanın En Önemli Dezavantajı - SPAM  162
G. Kişisel Satış  164
1. Kişisel Satışın İçeriği  165
2. Kişisel Satışın Olumlu ve Olumsuz Yönleri  166
3. Kişisel Satışın Başarısını Etkileyen Faktörler  168
H. Kataloglar  168
1. Katalogların Olumlu Yönleri ve Müşterilere Sağladığı Kolaylıklar  169
2. Katalogların Hazırlanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar  171
3. Katalogların Etkililiğini Arttıran Yöntemler  171
4. Kompact Disklerin Katalog Olarak Kullanılması  172
I. E-ticaret ve İnternet  173
1. İnternetin Özellikleri  182
2. İnternet ve Doğrudan Pazarlama  187
3. İnternet ile Doğrudan Pazarlamanın Olumlu ve Olumsuz Yönleri  201
4. İnternet ile Doğrudan Pazarlama Stratejileri ve Başarılı Olmak İçin Yapılması Gerekenler  206
a. Başarı İçin Temel İlkeler  207
5. İnternet ile Pazarlamada Kullanılan Yeni Yöntemler  209
a. Second Life (İkinci Hayat)  209
b. Google Adworks  213
c. Bloglarla Pazarlama  216
d. YouTube ile Pazarlama  217
İ. Doğrudan Pazarlama Araçlarından Biri Olan Zemin Reklamları ve Trigger  219
Kısım II: DOĞRUDAN PAZARLAMADA KULLANILACAK ARAÇLARIN SEÇİMİ  220
A. Araçların Seçimi ve Karar Verme  221
1. Araç Seçim Planı  222
B. Araç Seçimini Etkileyen Faktörler  225
1. Genel Olarak Pazarlamacıların Araç Seçimini Etkileyen Faktörler  225
2. Doğrudan Pazarlamacıların Araç Seçimini Etkileyen Değişik Faktörler  227
C. Özet ve Sonuç  229
5. Bölüm
DOĞRUDAN PAZARLAMANIN UYGULANMASI
Kısım I: UYGULAMA İLE İLGİLİ İLKELER  231
A. Doğrudan Pazarlama Faaliyetlerine Başlamak İçin Sebepler  231
B. Doğrudan Pazarlama Faaliyetlerine Başlamadan Önce Yapılması Gerekli Araştırmalar  232
C. Doğrudan Pazarlama Uygulamalarına Başlarken Oluşabilecek Problemler  233
D. Doğrudan Pazarlama Programında Uzun-Vadeli Kar Sağlamanın Şartları ve Kar Sağlamak İçin Doğrudan Pazarlamanın Uygulanma Koşulları  235
Kısım II: TÜRKİYE’DE DOĞRUDAN PAZARLAMA UYGULAMALARI  239
A. Türkiye’de Yer Alan Doğrudan Pazarlama Faaliyetlerine Genel Bakış  239
B. Türkiye’de Doğrudan Pazarlama ile İlgili Bazı Kuruluşlar  246
1. Doğrudan Pazarlama ile İlgili Dernekler  246
a. Doğrudan Satış Derneği  246
2. Doğrudan Pazarlama Ajansları  247
a. Inter Direct Marketing  247
b. AVC Direct ve International Direct Marketing Network (IDMN)  248
C. Özet ve Sonuç  249
ÖRNEK OLAYLAR  250
1. ABC Şirketi: İnternet ve Doğrudan Pazarlama Uygulaması  250
2. Restoran İşletmelerinde Veritabanlı Pazarlama ve XYZ Sistemleri  254
3. “Herzaman Spor” Şirketi  257
4. Turizm Sektörü ve “Hepsiaynısafada” Web Sitesi  260
5. K.J. ve Saç Kaybını Engelleyen Ürün  266
Yararlanılan Kaynaklar  271
Kavramlar Dizini  299
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024