Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
İfade Hürriyetinin Yatay Etkisi Bağlamında
Sosyal Medya Platformlarının İdari Denetimi
Şubat 2024 / 1. Baskı / 143 Syf.
Fiyatı: 240.00 TL
Temin süresi 2-3 gündür.
 
Sepete Ekle
   

İlk olarak ifade hürriyetinin yatay etkisi karşısında sözleşme hürriyetinin durumu ele alınarak çatışan hakların sınırlanabilmesi ile hakkın sınırlılığı problemleri, pratik uyuşum ve hakkın nesnel sınırları teorisi ışığında aydınlatılacaktır. Ancak ve ancak ifade hürriyetinin sözleşme hürriyeti karşısındaki norm alanı belirlendikten sonra sözleşme hürriyeti ihlal edilmeksizin bu alanda idari bir faaliyet yürütülebilecektir. Bu aşamada ise idare hukukunun en temel iki kavramı olan kolluk ve kamu hizmeti öne çıkmaktadır.

Genel manada kolluk, kamu düzeninin bozulmasını önleme ve bozulan kamu düzenini sağlama faaliyetidir. O halde ilk olarak kamu düzeninin insan onuru unsuru yönünden bozulması ele alınarak kolluğun rolü ve mahiyeti araştırılacaktır. Sonrasında 6701 sayılı Kanun'la kurulan Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu (TİHEK)'nun kurumsal yapısı ile ayrımcılıkla mücadele kolluğu vasfını haiz olup olmadığı değerlendirilecektir. TİHEK'in ayrımcılıkla mücadeleyle görevlendirilmiş bir kolluk makamı olduğunun ortaya konması hukuki bazı sonuçların çıkarsanmasını zorunlu kılmaktadır. Sözgelimi idari yaptırım kararı tesis edebilecek TİHEK, Kabahatler Kanunu'nun 4 maddesi uyarınca ayrımcılık fiillerini düzenleyerek tekil ihlalleri denetleyebilecek ve tesis edeceği çerçeve normlarla sosyal medya platformlarının topluluk kurallarını şekillendirebilecektir.

İdarenin bir diğer faaliyet alanını teşkil eden kamu hizmeti problemin çözümlenebilmesine dair yeni bir perspektif sunmaktadır. Sosyal medya hizmetlerinin kamu hizmeti olarak nitelenmesi durumunda, Rolland Kanunları'n dan olan eşitlik ilkesi tatbik edilebilecek ve sosyal medya hizmet standartları idarece düzenlenebilecektir. Zira bu doğrultuda virtüel kamu hizmetleri ve evrensel hizmet kavramlarının durumu da ayrıca incelenecektir. Bununla birlikte sosyal medya hizmetlerinin kamu hizmeti olarak nitelenmesinden doğan ve hukuk devleti ilkesine aykırılık teşkil edebilecek muhtelif sakınca da ortaya konacaktır.

Konu Başlıkları
Temel Hak ve Hürriyetlerin Sınırlandırılması ve Sınırlılığı İle İfade Hürriyetinin Yatay Etkisi
Sosyal Medya Platformlarının İdari Kolluk Denetiminde Ulusal İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Modeli
Kamu Hizmeti İlkelerinin Uygulanabilirliği Çerçevesinde Sosyal Medya Platformlarının İdari Denetimi
Barkod: 9786052647165
Yayın Tarihi: Şubat 2024
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 143
Yayınevi: Adalet Yayınevi
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
ÖNSÖZ  7
TEŞEKKÜR  9
İÇİNDEKİLER  11
KISALTMALAR  17
GİRİŞ  19
BİRİNCİ BÖLÜM
TEMEL HAK VE HÜRRİYETLERİN SINIRLANDIRILMASI VE SINIRLILIĞI İLE İFADE HÜRRİYETİNİN YATAY ETKİSİ
I. TÜRK ANAYASA HUKUKUNDA TEMEL HAK VE HÜRRİYETLERİN
SINIRLANDIRILMASI REJİMİ  23
A. TEMEL HAK VE HÜRRİYETLER KAVRAMI ÜZERİNE  23
1. Temel Hak ve Hürriyetler Anayasal Haklara İndirgenebilir mi?  23
2. Genel Anlamıyla Hak ve Hürriyet  24
3. İsimsiz Hürriyetlerin Durumu  26
4. İnsan Hakları ile Temel Hak ve Hürriyetlerin Kapsam Farkı  26
B. TEMEL HAK VE HÜRRİYETLERİN OLAĞAN DÖNEMDE SINIRLANMASI VE KOŞULLARI  29
1. Temel Hak ve Hürriyetlerin Tabiatı ve Sınırlanması Gerekliliği  29
2. Sınırlama Koşulları  31
a. Sınırlamanın Kanuniliği  31
b. Sınırlamanın Anayasanın Sözüne ve Ruhuna Uygunluğu  32
c. Sınırlamanın Ölçülü Olması  32
ç. Sınırlamanın Demokratik Toplum Düzeninin Gereklerine
Uygunluğu  34
d. Öze Dokunma Yasağı  36
e. Sınırlamanın Laik Cumhuriyetin Gereklerine Uygunluğu  37
f. Sınırlamanın Özel Sınırlama Sebebine Dayanması  37
C. SÖZLEŞME HÜRRİYETİNİN SINIRLANABİLMESİ  39
1. Milli Ekonominin Gerekleri ve Sosyal Amaçlara Uygunluk Bir
Sınırlama Sebebi midir?  39
2. Milli Ekonominin Gerekleri ve Sosyal Amaçlara Uygunluğun
Sözleşme Hürriyetine Etkisi  41
3. Milli Ekonominin Gereklerine ve Sosyal Amaçlara Uygunluğun
Kapsamı  42
II. TEMEL HAK VE HÜRRİYETLERİN SINIRLILIĞI  42
A. İçkin Sınırlar Teorileri  43
B. Hakkın Nesnel Sınırları  45
C. Pratik Uyuşum  46
III. İFADE HÜRRİYETİNİN YATAY ETKİSİ  48
A. Temel Hak ve Hürriyetlerin Dikey ve Yatay Etkisi  48
1. Dikey Etki Modeli  48
2. Yatay Etki Modeli  49
a. Doğrudan Yatay Etki  49
b. Dolaylı Yatay Etki  51
B. İfade Hürriyeti ve Kapsamı  52
1. İfade Hürriyetinin İçeriği  52
2. İfade Hürriyetinin Unsurları  55
3. İfade Hürriyetinin Korunmasında Devletin Yükümlülüğü  56
a. Devletin Negatif Yükümlülüğü  56
b. Devletin Pozitif Yükümlülüğü  57
4. İfade Hürriyetinin Sınırlılığı  58
C. Çatışan Hakların Dengelenmesi  59
1. Çatışan Hakların Dengelenmesinde Yetkili Organlar  59
a. Yasama Organı  59
b. Yargı Organı  60
c. Yürütme Organı ve İdare  60
2. Ayrımcılık Yasağı ve İfade Hürriyetinin Sözleşme Hürriyetiyle
Çatışması  61
a. Ayrımcılık Yasağı ve Anayasa’nın 10. Maddesi Bağlamında
Eşitlik İlkesi  61
b. İfade Hürriyeti ve Ayrımcılık Yasağı İlişkisi  62
İKİNCİ BÖLÜM
SOSYAL MEDYA PLATFORMLARININ İDARİ KOLLUK DENETİMİNDE
ULUSAL İNSAN HAKLARI ve EŞİTLİK KURUMU MODELİ
I. ULUSAL İNSAN HAKLARI VE EŞİTLİK KURUMLARININ ROLÜ VE TARİHÇESİ  65
A. Tarihsel Süreç ve Paris Prensipleri  65
B. Eşitlik Kurumları ve Ayrımcılıkla Mücadele  67
C. Ulusal İnsan Hakları Kurumu Modelleri  68
Ç. Ulusal Önleme Mekanizması  70
II. TİHEK’İN TÜRK İDARİ TEŞKİLATINDAKİ YERİ  71
A. Kuruluş Süreci  71
B. Görev ve Yetkileri  73
1. İdari Yapısı  73
2. İşkenceye ve Diğer İnsan Onuruna Aykırı Muamelelere İlişkin
Önleme Görevi  74
3. Ayrımcılıkla Mücadele  76
a. Bilimsel Araştırma ve Eğitim Faaliyetleri  77
b. Üniversitelerle İşbirliği  78
c. Kamu Görevlilerinin Meslek Öncesi ve Meslek İçi Eğitimi  78
ç. Kamuoyunu Bilgilendirme  79
d. Raporlama, Tavsiye ve Görüş Verme, Mevzuat Çalışmalarına
Katkı Sağlama  79
III. AYRIMCILIK YASAĞI BAĞLAMINDA TİHEK’İN İDARİ KOLLUK VE
DÜZENLEME YETKİSİ  81
A. İdari Kolluk Makamı Olarak Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu  81
1. Kamu Düzeni Kavramı  82
a. Klasik Anlayış  82
b. Modern Anlayış  83
2. Kamu Düzeninin İnsan Onuru Unsuru  84
3. Kolluk Kavramı ve Tasnifi  85
a. Adli ve İdari Kolluk Ayrımı  85
aa. Önleyici–Bastırıcı Kriter  86
bb. Suç Merkezli Kriter  86
b. Genel–Özel İdari Kolluk Ayrımı  88
aa. Genel Kolluk  88
bb. Özel Kolluk  89
4. Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu’nun Ayrımcılıkla Mücadele
Kolluğu Yetkisi  89
B. İfade Hürriyetine Yönelik Ayrımcı Fiillerin Düzenleyici İdari İşlemle
Belirlenebilmesi  90
1. Kabahatler Kanunu’nun Genel Norm Niteliği ve Kanunilik İlkesinin
Tatbiki  90
2. TİHEK’in Kamu Tüzel Kişiliğinden Doğan Düzenleme Yetkisi  91
a. Kamu Tüzel Kişiliği ve Genel Çerçevesi  91
b. Kamu Tüzel Kişisinin Yönetmelik Tesis Edebilmesi ve Kapsamı  92
aa. Yönetmeliğin Secundum Legem Özelliği  92
bb. Yönetmeliğin Intra Legem Özelliği  93
3. Sosyal Medya Platformlarına Ait Topluluk Kuralları ile Tekil
İhlallerin Denetlenmesi  94
a. Topluluk Kurallarının Mahiyeti ve Önleyici Bir Kolluk İşlemi
Olarak Çerçeve Norm İhdası  97
aa. Topluluk Kurallarının Negatif Olarak Düzenlenmesi  100
bb. Topluluk Kurallarının Pozitif Olarak Düzenlenmesi  100
b. Tekil İhlallere İlişkin Ayrımcılık Yasağı Denetimi  102
aa. İfade Hürriyetinin Fikir ve Haber Alma Unsuru Bağlamında
Felsefi ve Siyasi Görüşler Yönünden Ayrımcılık Fiilleri  103
bb. İfade Hürriyetinin Düşünceyi Yayma Unsuru Bağlamında
Felsefi ve Siyasi Görüşler Yönünden Ayrımcılık Fiilleri  104
C. İdari Yaptırım Hükümlerinin Değerlendirilmesi  105
1. İdari Para Cezası yahut Uyarı Cezası Uygulanması  105
2. İdari Para Cezası Üst Sınırının Yetersizliğine Yönelik Bir Eleştiri  106
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
KAMU HİZMETİ İLKELERİNİN UYGULANABİLİRLİĞİ ÇERÇEVESİNDE
SOSYAL MEDYA PLATFORMLARININ İDARİ DENETİMİ
I. KAMU HİZMETİ KAVRAMI VE TARİHÇESİ  107
A. Geleneksel Kamu Hizmeti Kavramı ve Rolland İlkeleri  107
1. Tanımı  107
a. Kamu Hizmeti Tesis Etmeye Yetkili Organ yahut Makam ve
Kamu Yararı Unsuru  109
b. Kamu Hizmetinin Bizzat İdarece Görülmesi yahut Özel Kişilere
Gördürülmesi  111
2. Eşitlik İlkesi  112
3. Süreklilik İlkesi  113
4. Değişebilirlik İlkesi  113
B. Virtüel Kamu Hizmeti  114
1. Tanımı  114
2. Virtüel Kamu Hizmetinin Güncel Durumu  115
C. Evrensel Hizmet  116
II. SOSYAL MEDYA PLATFORMLARININ KAMU HİZMETİ OLARAK
NİTELENEBİLMESİ PROBLEMİ  118
A. Geleneksel Kamu Hizmeti ve Virtüel Kamu Hizmeti Yönünden  118
1. Geleneksel Kamu Hizmeti ve Virtüel Kamu Hizmeti Kavramlarının
Tatbiki  118
2. Geleneksel Kamu Hizmeti ve Virtüel Kamu Hizmeti Kavramlarının
Sosyal Medya Platformlarına Tatbikinden Doğan Olumsuzluklar  120
B. Evrensel Hizmet Yönünden  121
SONUÇ  123
KAYNAKLAR  133
İNTERNET KAYNAKLARI  138
DİZİN  141
 


Oya Tokgöz
Ekim 2024
440.00 TL
Sepete Ekle
Hasan Tutar
Ekim 2024
330.00 TL
Sepete Ekle
Kemal Çağlar
Mayıs 2024
200.00 TL
Sepete Ekle
Erkan Akar
Ocak 2024
280.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
ÖNSÖZ  7
TEŞEKKÜR  9
İÇİNDEKİLER  11
KISALTMALAR  17
GİRİŞ  19
BİRİNCİ BÖLÜM
TEMEL HAK VE HÜRRİYETLERİN SINIRLANDIRILMASI VE SINIRLILIĞI İLE İFADE HÜRRİYETİNİN YATAY ETKİSİ
I. TÜRK ANAYASA HUKUKUNDA TEMEL HAK VE HÜRRİYETLERİN
SINIRLANDIRILMASI REJİMİ  23
A. TEMEL HAK VE HÜRRİYETLER KAVRAMI ÜZERİNE  23
1. Temel Hak ve Hürriyetler Anayasal Haklara İndirgenebilir mi?  23
2. Genel Anlamıyla Hak ve Hürriyet  24
3. İsimsiz Hürriyetlerin Durumu  26
4. İnsan Hakları ile Temel Hak ve Hürriyetlerin Kapsam Farkı  26
B. TEMEL HAK VE HÜRRİYETLERİN OLAĞAN DÖNEMDE SINIRLANMASI VE KOŞULLARI  29
1. Temel Hak ve Hürriyetlerin Tabiatı ve Sınırlanması Gerekliliği  29
2. Sınırlama Koşulları  31
a. Sınırlamanın Kanuniliği  31
b. Sınırlamanın Anayasanın Sözüne ve Ruhuna Uygunluğu  32
c. Sınırlamanın Ölçülü Olması  32
ç. Sınırlamanın Demokratik Toplum Düzeninin Gereklerine
Uygunluğu  34
d. Öze Dokunma Yasağı  36
e. Sınırlamanın Laik Cumhuriyetin Gereklerine Uygunluğu  37
f. Sınırlamanın Özel Sınırlama Sebebine Dayanması  37
C. SÖZLEŞME HÜRRİYETİNİN SINIRLANABİLMESİ  39
1. Milli Ekonominin Gerekleri ve Sosyal Amaçlara Uygunluk Bir
Sınırlama Sebebi midir?  39
2. Milli Ekonominin Gerekleri ve Sosyal Amaçlara Uygunluğun
Sözleşme Hürriyetine Etkisi  41
3. Milli Ekonominin Gereklerine ve Sosyal Amaçlara Uygunluğun
Kapsamı  42
II. TEMEL HAK VE HÜRRİYETLERİN SINIRLILIĞI  42
A. İçkin Sınırlar Teorileri  43
B. Hakkın Nesnel Sınırları  45
C. Pratik Uyuşum  46
III. İFADE HÜRRİYETİNİN YATAY ETKİSİ  48
A. Temel Hak ve Hürriyetlerin Dikey ve Yatay Etkisi  48
1. Dikey Etki Modeli  48
2. Yatay Etki Modeli  49
a. Doğrudan Yatay Etki  49
b. Dolaylı Yatay Etki  51
B. İfade Hürriyeti ve Kapsamı  52
1. İfade Hürriyetinin İçeriği  52
2. İfade Hürriyetinin Unsurları  55
3. İfade Hürriyetinin Korunmasında Devletin Yükümlülüğü  56
a. Devletin Negatif Yükümlülüğü  56
b. Devletin Pozitif Yükümlülüğü  57
4. İfade Hürriyetinin Sınırlılığı  58
C. Çatışan Hakların Dengelenmesi  59
1. Çatışan Hakların Dengelenmesinde Yetkili Organlar  59
a. Yasama Organı  59
b. Yargı Organı  60
c. Yürütme Organı ve İdare  60
2. Ayrımcılık Yasağı ve İfade Hürriyetinin Sözleşme Hürriyetiyle
Çatışması  61
a. Ayrımcılık Yasağı ve Anayasa’nın 10. Maddesi Bağlamında
Eşitlik İlkesi  61
b. İfade Hürriyeti ve Ayrımcılık Yasağı İlişkisi  62
İKİNCİ BÖLÜM
SOSYAL MEDYA PLATFORMLARININ İDARİ KOLLUK DENETİMİNDE
ULUSAL İNSAN HAKLARI ve EŞİTLİK KURUMU MODELİ
I. ULUSAL İNSAN HAKLARI VE EŞİTLİK KURUMLARININ ROLÜ VE TARİHÇESİ  65
A. Tarihsel Süreç ve Paris Prensipleri  65
B. Eşitlik Kurumları ve Ayrımcılıkla Mücadele  67
C. Ulusal İnsan Hakları Kurumu Modelleri  68
Ç. Ulusal Önleme Mekanizması  70
II. TİHEK’İN TÜRK İDARİ TEŞKİLATINDAKİ YERİ  71
A. Kuruluş Süreci  71
B. Görev ve Yetkileri  73
1. İdari Yapısı  73
2. İşkenceye ve Diğer İnsan Onuruna Aykırı Muamelelere İlişkin
Önleme Görevi  74
3. Ayrımcılıkla Mücadele  76
a. Bilimsel Araştırma ve Eğitim Faaliyetleri  77
b. Üniversitelerle İşbirliği  78
c. Kamu Görevlilerinin Meslek Öncesi ve Meslek İçi Eğitimi  78
ç. Kamuoyunu Bilgilendirme  79
d. Raporlama, Tavsiye ve Görüş Verme, Mevzuat Çalışmalarına
Katkı Sağlama  79
III. AYRIMCILIK YASAĞI BAĞLAMINDA TİHEK’İN İDARİ KOLLUK VE
DÜZENLEME YETKİSİ  81
A. İdari Kolluk Makamı Olarak Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu  81
1. Kamu Düzeni Kavramı  82
a. Klasik Anlayış  82
b. Modern Anlayış  83
2. Kamu Düzeninin İnsan Onuru Unsuru  84
3. Kolluk Kavramı ve Tasnifi  85
a. Adli ve İdari Kolluk Ayrımı  85
aa. Önleyici–Bastırıcı Kriter  86
bb. Suç Merkezli Kriter  86
b. Genel–Özel İdari Kolluk Ayrımı  88
aa. Genel Kolluk  88
bb. Özel Kolluk  89
4. Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu’nun Ayrımcılıkla Mücadele
Kolluğu Yetkisi  89
B. İfade Hürriyetine Yönelik Ayrımcı Fiillerin Düzenleyici İdari İşlemle
Belirlenebilmesi  90
1. Kabahatler Kanunu’nun Genel Norm Niteliği ve Kanunilik İlkesinin
Tatbiki  90
2. TİHEK’in Kamu Tüzel Kişiliğinden Doğan Düzenleme Yetkisi  91
a. Kamu Tüzel Kişiliği ve Genel Çerçevesi  91
b. Kamu Tüzel Kişisinin Yönetmelik Tesis Edebilmesi ve Kapsamı  92
aa. Yönetmeliğin Secundum Legem Özelliği  92
bb. Yönetmeliğin Intra Legem Özelliği  93
3. Sosyal Medya Platformlarına Ait Topluluk Kuralları ile Tekil
İhlallerin Denetlenmesi  94
a. Topluluk Kurallarının Mahiyeti ve Önleyici Bir Kolluk İşlemi
Olarak Çerçeve Norm İhdası  97
aa. Topluluk Kurallarının Negatif Olarak Düzenlenmesi  100
bb. Topluluk Kurallarının Pozitif Olarak Düzenlenmesi  100
b. Tekil İhlallere İlişkin Ayrımcılık Yasağı Denetimi  102
aa. İfade Hürriyetinin Fikir ve Haber Alma Unsuru Bağlamında
Felsefi ve Siyasi Görüşler Yönünden Ayrımcılık Fiilleri  103
bb. İfade Hürriyetinin Düşünceyi Yayma Unsuru Bağlamında
Felsefi ve Siyasi Görüşler Yönünden Ayrımcılık Fiilleri  104
C. İdari Yaptırım Hükümlerinin Değerlendirilmesi  105
1. İdari Para Cezası yahut Uyarı Cezası Uygulanması  105
2. İdari Para Cezası Üst Sınırının Yetersizliğine Yönelik Bir Eleştiri  106
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
KAMU HİZMETİ İLKELERİNİN UYGULANABİLİRLİĞİ ÇERÇEVESİNDE
SOSYAL MEDYA PLATFORMLARININ İDARİ DENETİMİ
I. KAMU HİZMETİ KAVRAMI VE TARİHÇESİ  107
A. Geleneksel Kamu Hizmeti Kavramı ve Rolland İlkeleri  107
1. Tanımı  107
a. Kamu Hizmeti Tesis Etmeye Yetkili Organ yahut Makam ve
Kamu Yararı Unsuru  109
b. Kamu Hizmetinin Bizzat İdarece Görülmesi yahut Özel Kişilere
Gördürülmesi  111
2. Eşitlik İlkesi  112
3. Süreklilik İlkesi  113
4. Değişebilirlik İlkesi  113
B. Virtüel Kamu Hizmeti  114
1. Tanımı  114
2. Virtüel Kamu Hizmetinin Güncel Durumu  115
C. Evrensel Hizmet  116
II. SOSYAL MEDYA PLATFORMLARININ KAMU HİZMETİ OLARAK
NİTELENEBİLMESİ PROBLEMİ  118
A. Geleneksel Kamu Hizmeti ve Virtüel Kamu Hizmeti Yönünden  118
1. Geleneksel Kamu Hizmeti ve Virtüel Kamu Hizmeti Kavramlarının
Tatbiki  118
2. Geleneksel Kamu Hizmeti ve Virtüel Kamu Hizmeti Kavramlarının
Sosyal Medya Platformlarına Tatbikinden Doğan Olumsuzluklar  120
B. Evrensel Hizmet Yönünden  121
SONUÇ  123
KAYNAKLAR  133
İNTERNET KAYNAKLARI  138
DİZİN  141
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024