Reklamın yayınlanacağı mecranın belirlenmesi, çoğu zaman üretici ile tüketicinin bir araya getirilmesi hususunda, üreticinin asgarî düzeyde harcama ile azamî verimi alması yönünden ehemmiyet arz etmektedir. Ayrıca, reklam hukukunun genel kaidelerine uygun bir biçimde, mal ve hizmetin satın alınması konusunda hedef kitleyi harekete geçirecek mesajın belirlenmesi, çoğu zaman üreticilerin kendi imkânlarıyla çözemeyecekleri sorunlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Üreticilerin bu sorunlarının çözümü için iletişim biliminden beslenen, reklamcılık konusunda ihtisas sahibi, profesyonel reklam ajansları ortaya çıkmıştır. Üreticilerin sahip olmadığı, reklamda hangi mesajın ne tür ifadelerle yer alacağı, reklamın hangi mecra aracında ne sıklıkla yayınlanacağına ilişkin bilgiler, reklam ajansında mevcuttur. Bu bağlamda üreticiler, mal ve hizmetlerinin tüketicilere tanıtılması için reklam ajanslarıyla sözleşme yapmaktadır. "Reklam Yapım Sözleşmesi" adıyla anılacak olan bu sözleşme çalışmanın konusunu oluşturmaktadır.
(Girişten)
Konu Başlıkları
| Reklam |
| Reklam Yapım Sözleşmesi |
| Tarafların Borçları ve Sözleşmenin Sona Ermesi |